1. PERSONALIA
Leeftijd: 31
Opleiding: Master Bedrijfscommunicatie
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 6 jaar (waarvan 4.5 bij huidige werkgever)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200 (bouw)
Huidige functie: Marketeer (combi on/offline) onder een manager binnen één van onze twee takken. Marketeer zonder marketing manager boven mij in de andere tak (enkel CEO/Directeur boven mij)
Anciënniteit: 4,5 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 39
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): +-45u
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): +/- 3190 (na indexatie)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €2190
Nettovergoedingen: € 180
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: ja, €12.5 bijdrage op gsm & laptop
Maaltijdcheques: ja (8€)
Ecocheques: Neen
Groepsverzekering (deel werkgever%): Neen
Hospitalisatieverzekering: Neen
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Vakantiegeld..maarja..is standaard denk ik. Internet thuis wordt ook door de werkgever betaald. Ander voordeel: eigen woonst met redelijke korting bouw/kopen
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: 1-2/5 thuis 3-4 dagen op kantoor
Afstand woon/werk in km's: +/- 200km heen en weer
Afstand woon/werk in tijd: 1,5u in totaal
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): 1-reeks met onbeperkte tankkaart/kilometers
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 8
Vakantiedagen (andere extra): Ja, indien we naar een event zouden moeten in het weekend.
Vrijheid om verlof te nemen: Af te spreken binnen team
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: /
Glijdende werkuren: Zéér flexibele werkuren. Mag beginnen/eindigen wanneer ik wil. Zolang het werk maar af is. Doktersbezoeken/eens random in de dag iets privé doen kan allemaal zonder te moeten doorgeven. Nuja, ze weten dat ik het daarna s' avonds wel afwerk. Werkgever werkt 100% op vertrouwen.
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: occasioneel
Hoe vaak overuren te presteren: constant, maar ik tel het eigenlijk niet meer. Ik zie mijn werk eerder als een hobby, niet als een job.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, alles is mogelijk. Zowel volledig telewerk als volledig op kantoor is bespreekbaar
Verantwoordelijkheid over personeel: neen
Ik ben 4.5 jaar geleden begonnen aan: 2630€ bruto (toen +-1680 netto), VW golf en GEEN maaltijdcheques of nettovergoeding.
Na jaar 1: 2630€, 1-reeks, 50€ nettovergoeding
Na jaar 2 (meer verantwoordelijkheden): 3000€, 1-reeks, 150€ nettovergoeding, maaltijdch van 8€, internet thuis wordt betaald
Na jaar 4 (incl indexaties): 3190€, 1-reeks, 180€ nettovergoeding (waarvan 30€ voor telewerk), MC 8€, internet thuis
Dus na 4.5 jaar ben ik er netto (als ik MC ook als "loon" reken) +-670€ op vooruit gegaan.
Effectieve opslag is nu al 2.5 jaar geleden. Twijfel om wel/geen opslag te vragen bij de volgende evaluatie.
Waarom wel vragen:
- Ik doe mijn job beter dan toen. Foutenmarge is veel kleinder
- Inzet, ik kijk nooit naar mijn uren en ben zeer flexibel om collega's te helpen
- Ik werk onder de taalgrens en ben perfect tweetalig...is een zeldzaam profiel blijkbaar..
Waarom niet vragen:
- Is een sector die het al moeilijk heeft ivm prijsstijgingen
- Eigenlijk heb ik niet meer verantwoordelijkheden dan 2.5 jaar geleden...hoewel ik mijn job wel beter doe dan toen.
- Zit mijn loon marktconform/zit ik er niet lichtelijk boven?