Chemistryislove
Active member
Ken toch niet veel mensen met een +5,5k netto per jaar op dit forum.
Ik denk dat je met je total package bovengemiddelde bent.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
+ De mensen die op dit forum zitten zijn waarschijnlijk meer op geld gefocust dan gemiddeld. Ze focussen dan ook op werkgevers met betere loonsvoorwaarden of dringen daar meer op aan. Iemand die wat losser in het leven staat gaat minder op tafel kloppen bij loonsonderhandelingen maar gaat ook zijn tijd niet verdoen op een forum 'wat is uw brutoloon'Zoals ik ook al eerder zei, er wordt hier en daar verbloemd. Maar echt liegen, daar geloof ik niet in. Er is imo niet meteen een pakket voorbij gekomen waarvan ik dacht, dit kan absoluut niet. Alles lijkt me redelijk realistisch te zijn.
We zien wel vooral de beter betaalde jobs passeren (omwille van verschillende redenen).

We kregen van onze werkgever eind 2020 elektronische cadeaucheques. Heeft er hier iemand hier al mee betaald? Volgens de site van Monizze zou Aldi hiermee werken..toch kon het niet volgens de kassamedewerker..
Voor de duidelijkheid, het gaat over cadeaucheques, geen consumptiecheques![]()
Ik denk dat iedereen hier wel meer dan 5.5k EUR netto per jaar heeftKen toch niet veel mensen met een +5,5k netto per jaar op dit forum.

Of even een andere hypothese: hier posten enkel mensen die het echt maar dan ook ECHT willen.+ De mensen die op dit forum zitten zijn waarschijnlijk meer op geld gefocust dan gemiddeld. Ze focussen dan ook op werkgevers met betere loonsvoorwaarden of dringen daar meer op aan. Iemand die wat losser in het leven staat gaat minder op tafel kloppen bij loonsonderhandelingen maar gaat ook zijn tijd niet verdoen op een forum 'wat is uw brutoloon'![]()

Hm. Ik was bij m'n vorige werkgever in dienst onder PC 200 van december 2018 tot half november 2021. Dit zou dan voor mij ook toegekend moeten zijn in november?Mijn directe collega vroeg me vandaag of ik ook de sectorpremie heb gekregen in december.
Ging bij hem over een 620 euro.
Ik heb deze echter niet gekregen.
Ik denk dat het gaat over volgende;?
Ps
Ik ben pas in september 2021 begonnen dus mss daarom dat ik deze niet ontvang.
Wel spijtig..
PC 200.00 – tijdelijke bruto jaarpremie
29 november 2021
Het sectorakkoord 2019-2020 van PC 200.00 voorzag in een gelijkschakeling in het aanvullend pensioen van de arbeiders en bedienden. Om die reden kregen diverse bedienden van PC 200.00 in december 2019 en 2020 een tijdelijke bruto jaarpremie. Hierover werd in 2019 gecommuniceerd. Eind 2021 wordt, net zoals de voorbije 2 jaren, deze tijdelijke bruto jaarpremie t.b.v. 15,31% op het bruto loon van november opnieuw verwerkt voor deze bedienden (in dienst op 01.09.2019).
Vaak zet men deze om in een ander voordeel waar de ruimte toen was. Vb: groepsverzerkering, maaltijdch, ...Mijn directe collega vroeg me vandaag of ik ook de sectorpremie heb gekregen in december.
Ging bij hem over een 620 euro.
Ik heb deze echter niet gekregen.
Ik denk dat het gaat over volgende;?
Ps
Ik ben pas in september 2021 begonnen dus mss daarom dat ik deze niet ontvang.
Wel spijtig..
PC 200.00 – tijdelijke bruto jaarpremie
29 november 2021
Het sectorakkoord 2019-2020 van PC 200.00 voorzag in een gelijkschakeling in het aanvullend pensioen van de arbeiders en bedienden. Om die reden kregen diverse bedienden van PC 200.00 in december 2019 en 2020 een tijdelijke bruto jaarpremie. Hierover werd in 2019 gecommuniceerd. Eind 2021 wordt, net zoals de voorbije 2 jaren, deze tijdelijke bruto jaarpremie t.b.v. 15,31% op het bruto loon van november opnieuw verwerkt voor deze bedienden (in dienst op 01.09.2019).
Ik heb toch een andere ervaring dan Lolplayer hiermee. Wel met die van Edenred. Ondanks dat ze volgens de website in heel veel zaken geldig zouden zijn, aanvaarden ze ze daar dan toch niet. De laatste jaren doe ik ze daarom meestal op op de webshop van Edenred zelf, door er een Bongo bon of een bon voor Decathlon ofzo mee te kopen.We kregen van onze werkgever eind 2020 elektronische cadeaucheques. Heeft er hier iemand hier al mee betaald? Volgens de site van Monizze zou Aldi hiermee werken..toch kon het niet volgens de kassamedewerker..
Voor de duidelijkheid, het gaat over cadeaucheques, geen consumptiecheques![]()
Idem. Verschillende zaken die zeggen ze te aanvaarden op hun website of per telefoon, maar de elektronische dan toch niet als ge aan de kassa staat.Ik heb toch een andere ervaring dan Lolplayer hiermee. Wel met die van Edenred. Ondanks dat ze volgens de website in heel veel zaken geldig zouden zijn, aanvaarden ze ze daar dan toch niet. De laatste jaren doe ik ze daarom meestal op op de webshop van Edenred zelf, door er een Bongo bon of een bon voor Decathlon ofzo mee te kopen.
Maar dus wel Edenred, hopelijk heb jij wat meer geluk met Monizze dan.
Ik ken toch al zeker 2 grootbanken die 2-3 dagen thuiswerk toe laten. De tijd dat thuiswerk uitzondering was bij banken ligt toch al even achter ons.Je thuiswerk regime gaf volgens mij weg welke bank het is (hij staat trouwens niet in de lijst)
Ik denk dat je best tevreden mag zijn, zeker met zo'n hoge bonus. Ik heb een heel gelijkaardig profiel, zie hieronder mijn pakket nadat ik net opslag heb gekregen. Ik ben op zich wel vrij tevreden waar ik sta, al weet ik dat er elders zeker meer in zit.1. PERSONALIA
Leeftijd: 27
Opleiding: Master Handelswetenschappen - Finance & Risk
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 4,5 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Feitelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Bankwezen
Huidige functie: Kaderfunctie (officieel) Expert + Projectmedewerker (onofficieel)
Anciënniteit: 4j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 37
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 37-40
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3900 (op loonbrief 3300 door flexbudget dus vermoed dat dit relevanter is)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): Ongeveer 2100 EUR
Nettovergoedingen: 20€ door thuiswerk.
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: GSM + gsmabonnement via flexbudget
Maaltijdcheques: 170 euro/maand
Ecocheques: 250/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ik vermoed dat pensioenplan hieronder valt. Dit is op dit moment 10K waard en zal naar schatting 200K zijn op pensioenleeftijd. Indien onder groepsverzekering iets anders wordt verstaan, laat gerust weten.
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 5.5K netto vaste bonus / jaar. In die 4 jaar heb ik eenmaal een bijkomende bonus gekregen van 1,5K netto.
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's:
Afstand woon/werk in tijd:
Eigen auto nodig voor het werk: ja
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?):
Via flexbudget een auto gekozen BMW 1 inclusief tankkaart. Hierdoor wordt mijn bruto maandloon van 3,9K verlaagd naar Ca. 3,3K.
Koersfiets geleased twv. 3,6K. Na 3j optie tot aankoop.
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 7
Vakantiedagen (andere extra): Bankwerkdagen (5) in totaal kom ik aan een 32
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nee
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Weinig
Hoe vaak overuren te presteren: Vrijblijvend maar wordt niet verwacht.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): 50% telewerk
Verantwoordelijkheid over personeel: nee
Ben eens benieuwd naar de reacties.
Zeker aangezien ik hier wel aan de onderkant zit qua loon voor mijn ervaring + diploma , anderzijds als ik vergelijk met websites zoals Stepstone en andere vergelijkingssoftware zit ik goed.
De bank waar ik werk is een grootbank in België die werkt met barema's, op dit moment zit ik 4j in hetzelfde team, intern switchen zal geen enorme stijging teweeg brengen vrees ik.
Vaak zet men deze om in een ander voordeel waar de ruimte toen was. Vb: groepsverzerkering, maaltijdch, ...
JaazekerIk denk dat iedereen hier wel meer dan 5.5k EUR netto per jaar heeft![]()

Er is een groot verschil tussen 2 en 3 dagen. Hij had het over 50% en zo ken ik er maar 1Ik ken toch al zeker 2 grootbanken die 2-3 dagen thuiswerk toe laten. De tijd dat thuiswerk uitzondering was bij banken ligt toch al even achter ons.
Met jouw reactie ben ik nu niet helemaal zeker, je hebt toch wel door dat je gewoon een foutje hebt getypt waarop ik reageerde, en dat je per maand had moeten zetten ipv per jaar?Jaazeker![]()
Die 5.5k netto sloeg op de bonus. En die bonus was per jaar.Met jouw reactie ben ik nu niet helemaal zeker, je hebt toch wel door dat je gewoon een foutje hebt getypt waarop ik reageerde, en dat je per maand had moeten zetten ipv per jaar?
En 5.5 kEUR per maand netto, die zijn er wel, maar dat zijn inderdaad wel uitzonderlijke verloningen. Vooral omdat vanaf een bepaald loonniveau alle extra's in andere systemen worden opgezet, zoals bonussen/aandelen/...
Die 5.5k netto sloeg op de bonus. En die bonus was per jaar.
Hij had gewoon het woordje bonus vergeten te vermelden.