Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Welke bank precies wil ik niet meedelen al zijn de keuzes klein, denk aan een BNP, ING, KBC, BELFIUS

Kaderfunctie (officieel)
Expert + Projectmedewerker (onofficieel)

Kaderfunctie klinkt alsof ik beslissingen mag nemen in het beleid van de bank wat dus helemaal niet zo is. Ik ben eerder het nummertje 2 van mijn baas, hij pakt de projecten aan en is expert in zijn rol. De meeste projecten geeft hij dan uit handen na een week en die werk ik dan uit. Ik zou mezelf nog geen expert noemen maar dat zou in principe wel een rol zijn die in de toekomst weggelegd moet zijn voor me.

Hoop wel dat er wat reactie op komt, is dit het moment voor me om wat beters te zoeken qua loon ? Is dit echt de onderkant voor mijn diploma + ervaring ?

Heb al vaak gereageerd op hoge lonen van gelijkaardige profielen, daarom wou ik even polsen door mijn eigen loon ook eens te posten.

Hoop wel dat er wat reactie op komt, is dit het moment voor me om wat beters te zoeken qua loon ? Is dit echt de onderkant voor mijn diploma + ervaring ?

Heb al vaak gereageerd op hoge lonen van gelijkaardige profielen, daarom wou ik even polsen door mijn eigen loon ook eens te posten.
Als je bij de Vlaamse overheid zou gestart zijn zou je aan een 2500 netto zitten (zonder auto, incl. maaltijdcheques)
Je loont lijkt me normaal te zijn.

Waarom denk je dat dit de ondergrens is? Lijkt mij een degelijk pakket.

Ambtenaren hebben gewoon andere voordelen.

Veel minder stress, veel mooiere uren, als ik 8u werk per dag heb ik iedere maand een dag rust bovenop de 40 dagen jaarlijks verlof.

Dat zijn keuzes die je maakt..

Het enige jammere zijn die loonklasses en dat je niet meer kan verdienen door wat je eigenlijk echt meer kan dan een ander.

Ik vind het zeker geen slecht pakket hoor @DwightSchrute (like the name). De bonus van 4.5k netto zorgt er meteen voor dat je nettoloon eigenlijk 375 euro hoger is oftewel een goeie 750 bruto. Lijkt mij zelf eerder boven het gemiddelde te zijn gezien je geen overuren moet presteren.

Waarom denk je dat dit de ondergrens is? Lijkt mij een degelijk pakket.
Puur op de voorbijgaande 100 pagina's is dit het laagste loon dat er tussen zit voor gelijkaardige profielen.
Dat hier vooral de hogere lonen gepost worden is al meermaals besproken geweest maar het is toch eens tof om het ook eens werkelijk te staven.

Ik vind het zeker geen slecht pakket hoor @DwightSchrute (like the name). De bonus van 4.5k netto zorgt er meteen voor dat je nettoloon eigenlijk 375 euro hoger is oftewel een goeie 750 bruto. Lijkt mij zelf eerder boven het gemiddelde te zijn gezien je geen overuren moet presteren.

Die overuren, weinig stress, telewerk zijn zaken die ik zeker niet onderschat.

Als je bij de Vlaamse overheid zou gestart zijn zou je aan een 2500 netto zitten (zonder auto, incl. maaltijdcheques)
Je loont lijkt me normaal te zijn.

Zonder de bonus dan vermoed ik ?
Ik zie hier verschillende salarisschalen op de loonsimulator van de overheid, welke zou best overeenkomen ?

Welke bank precies wil ik niet meedelen al zijn de keuzes klein, denk aan een BNP, ING, KBC, BELFIUS

Kaderfunctie (officieel)

Kaderfunctie klinkt alsof ik beslissingen mag nemen in het beleid van de bank wat dus helemaal niet zo is. Ik ben eerder het nummertje 2 van mijn baas, hij pakt de projecten aan en is expert in zijn rol. De meeste projecten geeft hij dan uit handen na een week en die werk ik dan uit. Ik zou mezelf nog geen expert noemen maar dat zou in principe wel een rol zijn die in de toekomst weggelegd moet zijn voor me.

Zonder de bonus dan vermoed ik ?
Ik zie hier verschillende salarisschalen op de loonsimulator van de overheid, welke zou best overeenkomen ?
Ik denk dat je zeker niet slecht zit hoor. Hangt er ook wat vanaf natuurlijk wat je binnen de bank doet (niche, gaan veel van de banken op zoek naar dezelfde profielen?). Enkel zo weet je of je echt onderbetaald wordt.

Wat bij mij dus wel het geval was, maar dat kom je normaliter al snel te weten met wat zoeken hier en daar. Ook connecties maken met de mensen rondom u en er geen taboe van maken: ik ken een paar brutolonen van mijn ex-collega's bijvoorbeeld en zij dat van mij.

Als je nog vragen hebt, stel ze maar gerust. Maar om dus te antwoorden: je had (mss met index nu meer?) 350 euro meer als mezelf een paar maanden geleden. Dat is nu helemaal anders weliswaar, maar ik vond jouw pakket helemaal niet 'slecht'. Normaal zelfs.

Maar als je nu echt iets niche doet en ze vinden niet snel een capabele vervanger, zou ik echt wel meer durven vragen...

Gr

Ik denk dat dit een marktconform tot bovengemiddeld loon is voor je diploma en leeftijd.

Ter info: ik heb hetzelfde diploma en 2 jaar minder ervaring en verdien netto een 50 euro meer ( met dezelfde voordelen) maar ik heb wel maar een bonus van 1,5k terwijl die van u 4K meer bedraagt en dus in feite is dat nog altijd 280 euro meer per maand.

@DwightSchrute : dus elke maand gaat er 600 bruto naar flexplan voor een wagen: oké. Dus 7200 bruto/jaar.

Die bonus van 5,5 netto: is dat een gewone bonus? Dus pakt 12k bruto en dan platbelast?
Geen deel als cao90 ?

Ik denk dat dit een marktconform tot bovengemiddeld loon is voor je diploma en leeftijd.

Ter info: ik heb hetzelfde diploma en 2 jaar minder ervaring en verdien netto een 50 euro meer ( met dezelfde voordelen) maar ik heb wel maar een bonus van 1,5k terwijl die van u 4K meer bedraagt en dus in feite is dat nog altijd 280 euro meer per maand.

2 ten opzichte van 4 jaar is wel een redelijk verschil natuurlijk, die bonus is inderdaad een grote meerwaarde.

@DwightSchrute : dus elke maand gaat er 600 bruto naar flexplan voor een wagen: oké. Dus 7200 bruto/jaar.

Die bonus van 5,5 netto: is dat een gewone bonus? Dus pakt 12k bruto en dan platbelast?
Geen deel als cao90 ?

Ongeveer de helft daarvan is CAO 90, de andere helft is winstdeelneming.

Ik werk momenteel nog aan een basisloon
Het is geen strikte verplichting dat ik zoveel werk.
Techniekers verdienen zo op het einde van de maand veel meer dan mij, terwijl ik evenveel, of soms meer uren doe, met meer verantwoordelijkheid, voor minder compensatie.
Je hebt je initiële vraag en als je tussen de lijntjes leest, vind je eigenlijk dat je te weinig verdient voor wat je doet.

Zoals @JPV zegt, je kan/mag niet eens verwachten dat mensen extra uren doen; maar ik lees hierboven dat ze je niet verplichten; dus is het aan jou om met je leidinggevende een oplossing te vinden voor dat specifieke probleem dat je niet in een 9-5 job zit maar contractueel maar 38h mag doen.

Overschat ook je inbreng niet na 6 maanden; wat zou er gebeuren als je wel op het voorziene uur naar huis gaat?
Tenzij je zegt dat het zonder jou niet opgelost geraakt (wat ik echt wel in twijfel trek) dan denk ik dat een opslag niet zo moeilijk af te dwingen is. (Maar ben je niet verlost van de uren…)

Puur op de voorbijgaande 100 pagina's is dit het laagste loon dat er tussen zit voor gelijkaardige profielen.
Dat hier vooral de hogere lonen gepost worden is al meermaals besproken geweest maar het is toch eens tof om het ook eens werkelijk te staven.

Daarom dat je dit topic niet als maatstaf mag gebruiken, het creëert foutieve verwachtingen.
Ik kan alleen zeggen dat uw pakket echt wel marktconform is, je hebt een bonus van 5,5k wat een extra nettoloon van 458€ wilt zeggen.
Hoeveel 27-jarige masters kunnen zeggen dat ze 2500k+ verdienen + een wagen? Ik had op die leeftijd quasi gelijk maandelijks nettoloon (zonder extra’s mee te tellen) maar wel zonder wagen. Wel niet in de finance.

Mocht iedereen hier zijn pakket eens posten, je zou nogal ogen trekken vermoed ik en u op de schouder kloppen dat je goed verloond wordt.

Kaderfunctie (officieel)

Je thuiswerk regime gaf volgens mij weg welke bank het is (hij staat trouwens niet in de lijst :) )

1. PERSONALIA
Leeftijd: 27
Opleiding: Master Handelswetenschappen - Finance & Risk
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 4,5 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Feitelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Bankwezen
Huidige functie: Kaderfunctie (officieel) Expert + Projectmedewerker (onofficieel)
Anciënniteit: 4j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 37
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 37-40

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3900 (op loonbrief 3300 door flexbudget dus vermoed dat dit relevanter is)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): Ongeveer 2100 EUR
Nettovergoedingen: 20€ door thuiswerk.
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: GSM + gsmabonnement via flexbudget
Maaltijdcheques: 170 euro/maand
Ecocheques: 250/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ik vermoed dat pensioenplan hieronder valt. Dit is op dit moment 10K waard en zal naar schatting 200K zijn op pensioenleeftijd. Indien onder groepsverzekering iets anders wordt verstaan, laat gerust weten.
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 5.5K netto vaste bonus / jaar. In die 4 jaar heb ik eenmaal een bijkomende bonus gekregen van 1,5K netto.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's:
Afstand woon/werk in tijd:
Eigen auto nodig voor het werk: ja
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?):
Via flexbudget een auto gekozen BMW 1 inclusief tankkaart. Hierdoor wordt mijn bruto maandloon van 3,9K verlaagd naar Ca. 3,3K.
Koersfiets geleased twv. 3,6K. Na 3j optie tot aankoop.

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 7
Vakantiedagen (andere extra): Bankwerkdagen (5) in totaal kom ik aan een 32
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nee
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Weinig
Hoe vaak overuren te presteren: Vrijblijvend maar wordt niet verwacht.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): 50% telewerk
Verantwoordelijkheid over personeel: nee

Ben eens benieuwd naar de reacties.
Zeker aangezien ik hier wel aan de onderkant zit qua loon voor mijn ervaring + diploma , anderzijds als ik vergelijk met websites zoals Stepstone en andere vergelijkingssoftware zit ik goed.
De bank waar ik werk is een grootbank in België die werkt met barema's, op dit moment zit ik 4j in hetzelfde team, intern switchen zal geen enorme stijging teweeg brengen vrees ik.
Jij kan switchen naar een job waar je budget krijgt voor een bedrijfswagen bovenop je loon. Dat zou je 400-500 extra netto per maand moeten opleveren. Die 5,5 nettobonus is niet vanzelfsprekend overal natuurlijk.

Die 600 bruto afgeven is een beetje spijtig, maar gezien jouw leeftijd is het desondanks een degelijk pakket. Ik zit ook in de financiële sector en je zou soms verschieten wat sommige van je collega's verdienen.

Ter referentie : Ik heb een maand geleden van een vooraanstaand Belgisch bedrijf een aanbod gehad om een legal team van 15 man te leiden. Daar boden ze 3800 bruto, wat dan waarschijnlijk na een klein beetje onderhandelen neerkomt op 4000-4200 bruto. Zonder bedrijfswagen, ondanks dat het een speler was in de autosector. Nu, om 15 man te leiden voor 4000-4200 euro lach ik eens goed, maar het toont aan dat 3900 bruto zeker niet slecht is.

Laatst bewerkt:
Jij kan switchen naar een job waar je budget krijgt voor een bedrijfswagen bovenop je loon. Dat zou je 400-500 extra netto per maand moeten opleveren. Die 5,5 nettobonus is niet vanzelfsprekend overal natuurlijk.

Die 600 bruto afgeven is een beetje spijtig, maar gezien jouw leeftijd is het desondanks een degelijk pakket. Ik zit ook in de financiële sector en je zou soms verschieten wat sommige van je collega's verdienen.

Ter referentie : Ik heb een maand geleden van een vooraanstaand Belgisch bedrijf een aanbod gehad om een legal team van 15 man te leiden. Daar boden ze 3800 bruto, wat dan waarschijnlijk na een klein beetje onderhandelen neerkomt op 4000-4200 bruto. Zonder bedrijfswagen, ondanks dat het een speler was in de autosector. Nu, om 15 man te leiden voor 4000-4200 euro lach ik eens goed, maar het toont aan dat 3900 bruto zeker niet slecht is.
Met 'je zou verschieten' bedoel je dan dat ze meer of minder verdienen ?
Ik ken de brutolonen van heel wat peers in mijn omgeving en daar zit ik boven het gemiddelde, op dit forum zit ik eronder maar ik denk dat de conclusie eerder is dat het forum een vertekend beeld geeft.

15 man leiden voor 4K bruto is inderdaad niet conform.

Over het algemeen ben ik wel content hoor over mijn loon, maar ik vergelijk nogal graag :).

1. PERSONALIA
Leeftijd: 32
Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica (traject software ontwikkeling)
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 10
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Senior BI consultant
Anciënniteit: 7 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): €4150
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): gewoonlijk rond de €2900
Nettovergoedingen: 50€ internet/pc + €16 per gewerkte dag (dus €320 bij 20 dagen)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Nee
Maaltijdcheques: Nee
Ecocheques: €250
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja (geen idee)
Hospitalisatieverzekering: Ja DKV
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Nee

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel (momentaal klant BNP)
Afstand woon/werk in km's: 30
Afstand woon/werk in tijd: 45-60min
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Treinabbonement + parkingabonnement
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja via interne categorieën, BMW 3 touring. Tankkaart voor Total België

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: Ja, in overeenstemming met klant natuurlijk
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Niet echt, valt goed mee bij huidige klant
Hoe vaak overuren te presteren: zelden
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, afhankelijk van klant
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

In februari is het weer de jaarlijkse evaluatie met aansluitend loongesprek. Ben veranderd van klant begin dit jaar na bijna 7 jaar bij dezelfde klant gezeten te hebben (aan redelijk laag tarief). Nu weet ik dat de huidige klant serieus goed betaald voor mij dus ik mag er vanuit gaan dat mijn werkgever zeker 25% meer krijgt voor mij.

Nu komt dat samen met het feit dat ik ook intern opleidingen ben beginnen geven en dat ik gewoon veel meer visibiliteit heb gekregen in het bedrijf. Ben ook te weten gekomen dat mensen die in een “lagere functie” zitten, relatief natuurlijk bij consultants, meer verdienen als mij. Dat zullen ze zeker niet allemaal zijn maar bon. En, nog te bedenken of ik dat argument gebruik, maar ze willen maar niet elektrificeren met het wagenpark wat nu eenmaal een invloed heeft op mijn nettoloon.

Dus nu ben ik wel van zin wat door te vragen dit jaar na al 3 jaar gewoon te accepteren wat ze me aanbieden. Nu is natuurlijk de vraag, hoeveel :). Denk dat ik moeilijk 25% extra kan vragen 😝 maar 10 tot 15% lijkt me toch te doen. Mijn lijstje van argumenten maar eens beginnen oplijsten :)

Met 'je zou verschieten' bedoel je dan dat ze meer of minder verdienen ?
Ik ken de brutolonen van heel wat peers in mijn omgeving en daar zit ik boven het gemiddelde, op dit forum zit ik eronder maar ik denk dat de conclusie eerder is dat het forum een vertekend beeld geeft.

15 man leiden voor 4K bruto is inderdaad niet conform.

Over het algemeen ben ik wel content hoor over mijn loon, maar ik vergelijk nogal graag :).
Meesten verdienen minder. Ik heb wel wat inkijk op de lonen in die sector en je mag echt wel gerust zijn. Zoals ik zei is je volgende stap +- een echt wagenbudget in plaats van een flexplan. Als je dat hebt mag je héél tevreden zijn van je pakket.

Echte loonbriefjes verschillen vaak van wat mensen zeggen hoor, no worries.

Terug
Bovenaan