Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Ze hebben een tweede voorstel gedaan nadat ik het eerste had afgewezen: 200 euro bruto er bij tot 3.100 euro. Wel geen vervanging voor auto, maar heb ik nu ook niet dus kan ik nog mee leven. Had niets meer verwacht dus ben wel positief verrast dat ze nog een effortke doen.

Plus:
- met ip rewards als ze die krijgen ga ik er netto toch mooi op vooruit
- veel meer kansen tot bijleren: is voor mij echt belangrijk, waar ik nu zit stagneer ik

Min:
- consultancy doenbaar zonder auto? We zitten nu wel in overgang naar meer hybride werken maar ja... Ik ben wel van plan een elektrische fiets aan te schaffen/leasen om toch de mix te hebben met OV. Ik hoop ook wel dat ze bij RD met mij rekening zullen houden en mij niet sturen naar Limburg of de zee of zo.
- bruto er op achteruit, maar minder dan eerste voorstel. Ik vemoed wel dat ik nog kan groeien uiteraard.

Zit in mijn hoofd natuurlijk ook dat ik nu in een team waar ik enorm veel frustraties heb en daar eigenlijk weg wil. Andere kant is mijn huidige werkgever wel top naar werknemers toe.
Goh, consultancy doenbaar met OV. Ik weet niet waar je woont, maar veel Realdolmen klanten bevinden zich in het Brusselse, al zijn er natuurlijk die in "the middle of nowhere" zitten ook he.
Wat zeggen ze daar in dat team zelf over, over klanten bereiken met OV?

Nu, als ik jou was zou ik niet op 1 paard wedden, maar zeker nog op andere plaatsen ook eens horen, ik zeg maar iets, maar Accenture bv. doet dat ook dacht ik?

Ik raak eigenlijk echt futloos op mijn werk, weinig voldoening door het type werk. Teveel management (laten doen) en te weinig zelf doen. Ik voel mij vaak een secretaresse die mailtjes/oproepen krijgt en deze doorgeeft aan anderen, zonder zelf veel toe te voegen...
Aan de ene kant heb ik nu veel vrijheid, heb ik een mooi pakket denk ik en een prima balans tussen werk & privé. Echter begint het gebrek aan voldoening zwaar door te wegen.

Ik ben ook wat vastgeroest in de comfort zone... Tijd om te heroriënteren :)

1. PERSONALIA
Leeftijd: 33
Opleiding: Bachelor elektromechanica, master elektrotechniek
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 10j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Gezondheidszorg
Huidige functie: Stafmedewerker
Anciënniteit: 6j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40-45u, zal 42u gemiddeld zijn

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): €4770
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €2725.52
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: GSM en laptop, abo, in totaal €18 VAA
Maaltijdcheques: Neen, wel bedrijfsrestaurant
Ecocheques: Neen
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Internetvergoeding

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Gent
Afstand woon/werk in km's: 45km
Afstand woon/werk in tijd: 45min
Eigen auto nodig voor het werk: Neen
Verplaatsingsvergoedingen: Neen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Neen, wel fietsvergoeding + abo openbaar vervoer

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 6
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: Starten tussen 8-9u
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Oproepbaar, stress is beperkt
Hoe vaak overuren te presteren: Beperkt
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Neen
Verantwoordelijkheid over personeel: Beperkt

Heb ik soms ook, al wel eens vaker nagedacht of puur management de richting is dat ik uit wil. Enerzijds aangenaam zelfstandig te zijn en relatief weinig verantwoording af te leggen, en zelf het team en de werkprocessen meer naar mijn hand te zetten.

Anderzijds mis ik wil de tijd dat ik zelf “actiever” was. Als er eens bepaalde issues zijn of een teamlid verlof heeft kan ik wel genieten van er zelf nog eens in te springen.

In mijn huidige functie moet ik wel eens supply chain projecten uitwerken of investeringen bezien, maar het is niet dat er zo elke maand iets nieuws is. Soms ook het gevoel dat ik vooral bezig ben met rapportjes maken en zien dat iedereen doet wat hij moet doen.

Goh, consultancy doenbaar met OV. Ik weet niet waar je woont, maar veel Realdolmen klanten bevinden zich in het Brusselse, al zijn er natuurlijk die in "the middle of nowhere" zitten ook he.
Wat zeggen ze daar in dat team zelf over, over klanten bereiken met OV?

Nu, als ik jou was zou ik niet op 1 paard wedden, maar zeker nog op andere plaatsen ook eens horen, ik zeg maar iets, maar Accenture bv. doet dat ook dacht ik?
Ik woon in het Mechelse dus goed centraal.

Ik zou de eerste zonder auto zijn bij RD, dus ze vinden het wat moeilijk in te schatten allemaal. Nu, we hebben iemand van RD in ons team gehad en die kwam altijd met OV (maar ja we zitten vlak aan zuidstation Brussel).

Allez ik zal eens meedoen. Ik ben eigenlijk heel tevreden van het pakket behalve... van het werk zelf. Totaal mijn ding niet, veel gezaag, en nog weinig motivatie om verder te doen want ik voel me nutteloos. En mijn leidinggevende mag zich ook nutteloos voelen. Ik zou graag iets totaal anders beginnen maar ben wel bang dat ik een dergelijk pakket niet meer ga vinden (veel verlof en dicht bij huis met nog een acceptabel loon erbij). Ik ben wel bereid om wat in te boeten als het iets dat ik echt graag zou doen maar ik ben er nog niet uit wat. Eigenlijk nog weinig zin in een kantoorjob maar dan zie ik geen opties meer :)

1. PERSONALIA
Opleiding: Master TEW
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 0 (staan ten laste bij mijn partner)

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): transport
Huidige functie: Service Manager
Anciënniteit: 3 jaar in deze functie (6 jaar in het bedrijf)
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 38

Maand salaris (bruto): 4900
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2750
Nettovergoedingen:
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: beide
Maaltijdcheques: 8 euro per dag
Ecocheques: nee
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...):

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Mechelen
Afstand woon/werk in km's: 7
Afstand woon/werk in tijd: 20 min met de fiets
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen:
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): fietsvergoeding

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 10
Vakantiedagen (andere extra): 7
Vrijheid om verlof te nemen: wanneer ik wil
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nee
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: nee
Hoe vaak overuren te presteren: zelden
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: in theorie wel maar in praktijk is dat wel echt minimaal
Telewerk (buiten corona-periode): optioneel 2 dagen per week buiten corona
Verantwoordelijkheid over personeel: nee

Ik woon in het Mechelse dus goed centraal.

Ik zou de eerste zonder auto zijn bij RD, dus ze vinden het wat moeilijk in te schatten allemaal. Nu, we hebben iemand van RD in ons team gehad en die kwam altijd met OV (maar ja we zitten vlak aan zuidstation Brussel).
Een consultant zonder wagen ... jah ... ik zou zeggen 'dan ben je een interne & ga je niet bij klanten', maar @minimum moet men dan maar zorgen dat ze u enkel sturen naar locaties die deftig bereikbaar zijn met 't openbaar vervoer. Anders klopt het helemaal niet.

Uiteraard, in context van 'ze willen u geen geven' & niet in context van 'ik wil geen aanvaarden want heb liever centen'. In dat laatste geval is het uw probleem dan hoe je uw verplaatsing bekostigd.

Momenteel is weliswaar alles remote & who knows hoe lang dat nog gaat aanslepen natuurlijk.

Een consultant zonder wagen ... jah ... ik zou zeggen 'dan ben je een interne & ga je niet bij klanten', maar @minimum moet men dan maar zorgen dat ze u enkel sturen naar locaties die deftig bereikbaar zijn met 't openbaar vervoer. Anders klopt het helemaal niet.

Uiteraard, in context van 'ze willen u geen geven' & niet in context van 'ik wil geen aanvaarden want heb liever centen'. In dat laatste geval is het uw probleem dan hoe je uw verplaatsing bekostigd.

Momenteel is weliswaar alles remote & who knows hoe lang dat nog gaat aanslepen natuurlijk.

OV wordt wel terugbetaald.

Ik moet snel beslissen want ze starten in maart met hun opleidingstraject en mijn opzegtermijn is 12 weken. Hopelijk zou ik dat dan nog naar minder kunnen onderhandelen, maar ze gaan hier allesbehalve content zijn dat ik weg ga gaan.

Idd stom van mij geweest dat ik maar voor 1 vacature gesolliciteerd heb.

Ze hebben een tweede voorstel gedaan nadat ik het eerste had afgewezen: 200 euro bruto er bij tot 3.100 euro. Wel geen vervanging voor auto, maar heb ik nu ook niet dus kan ik nog mee leven. Had niets meer verwacht dus ben wel positief verrast dat ze nog een effortke doen.

Plus:
- met ip rewards als ze die krijgen ga ik er netto toch mooi op vooruit
- veel meer kansen tot bijleren: is voor mij echt belangrijk, waar ik nu zit stagneer ik

Min:
- consultancy doenbaar zonder auto? We zitten nu wel in overgang naar meer hybride werken maar ja... Ik ben wel van plan een elektrische fiets aan te schaffen/leasen om toch de mix te hebben met OV. Ik hoop ook wel dat ze bij RD met mij rekening zullen houden en mij niet sturen naar Limburg of de zee of zo.
- bruto er op achteruit, maar minder dan eerste voorstel. Ik vemoed wel dat ik nog kan groeien uiteraard.

Zit in mijn hoofd natuurlijk ook dat ik nu in een team waar ik enorm veel frustraties heb en daar eigenlijk weg wil. Andere kant is mijn huidige werkgever wel top naar werknemers toe.
Moest ik in jouw situatie zijn zou ik dit niet doen. Hun voorstel vind ik echt mager t.o.v je huidige pakket. In het beste geval is dat break even. En die IP ruling is ook al zoiets wankel, dat je geen weet hebt hoe dat gaat uitdraaien.

Verder vind ik het wel vreemd dat je een consultant job wil doen, maar geen auto wil hebben. Hoe ga je dat doen als je naar een bedrijf gestuurd wordt en dat moeilijk bereikbaar is met het OV, veel industrieterreinen liggen soms ver van het OV.
En als ze bereikbaar zijn met het OV ben je meestal langer onderweg dan je lief is. Je gaat dat misschien een half jaar of jaar volhouden, maar dat begint toch daarna ook tegen te steken na de zoveelste staking, aflassing, pech of whatever van het OV.

Idem voor je werkgever, voor hen ben je dan gewoon veel minder flexibel of volwaardig dan een andere collega die wel een auto heeft. Wat ga je doen als er bij een klant een zeer dringend probleem en er is niemand van je andere collega's die ernaartoe kan behalve jij?
Ik heb al geweten dat ze gewoon een junior dat net een paar weken geleden begonnen is sturen naar zo een klant, om toch maar aan het contract die ze met de klant hebben te kunnen voldoen. Want ja binnen de 4 uur moet er iemand staan. En het maakt niet uit dat je het probleem niet kan oplossen, vaak sturen ze je toch om die klant te sussen of te bedaren.

Ik zou heel hard nadenken en toch proberen elders een uitdaging te vinden.

Ik raak eigenlijk echt futloos op mijn werk, weinig voldoening door het type werk. Teveel management (laten doen) en te weinig zelf doen. Ik voel mij vaak een secretaresse die mailtjes/oproepen krijgt en deze doorgeeft aan anderen, zonder zelf veel toe te voegen...
Dat is vaak zo als ingenieur. Je had toch niet gedacht dat je zelf die circulatiepomp ging vervangen? Hooguit de opdracht geven aan de externe firma.
Aan de ene kant heb ik nu veel vrijheid, heb ik een mooi pakket denk ik en een prima balans tussen werk & privé. Echter begint het gebrek aan voldoening zwaar door te wegen
Tijd voor iets anders dus. Kan je ook effectief iets buiten delegeren en managen?
Ik ben ook wat vastgeroest in de comfort zone... Tijd om te heroriënteren :)

1. PERSONALIA
Opleiding: Bachelor elektromechanica, master elektrotechniek
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 10j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Gezondheidszorg
Huidige functie: Stafmedewerker
Anciënniteit: 6j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40-45u, zal 42u gemiddeld zijn

Maand salaris (bruto): €4770
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €2725.52
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: GSM en laptop, abo, in totaal €18 VAA
Maaltijdcheques: Neen, wel bedrijfsrestaurant
Ecocheques: Neen
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Internetvergoeding

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Gent
Afstand woon/werk in km's: 45km
Afstand woon/werk in tijd: 45min
Eigen auto nodig voor het werk: Neen
Verplaatsingsvergoedingen: Neen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Neen, wel fietsvergoeding + abo openbaar vervoer

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 6
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: Starten tussen 8-9u
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Oproepbaar, stress is beperkt
Hoe vaak overuren te presteren: Beperkt
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Neen
Verantwoordelijkheid over personeel: Beperkt
Loon is wel ok, maar 45 km is nog veel woon-werk voor alle dagen te doen...

Ik moet snel beslissen want ze starten in maart met hun opleidingstraject en mijn opzegtermijn is 12 weken. Hopelijk zou ik dat dan nog naar minder kunnen onderhandelen, maar ze gaan hier allesbehalve content zijn dat ik weg ga gaan.

Idd stom van mij geweest dat ik maar voor 1 vacature gesolliciteerd heb.

Je hoeft niet zo hard te zijn voor jezelf. Voor meerdere vacatures solliciteren vraagt ook energie en eventueel stress. Wat als je nu elders een betere aanbieding had, maar een minder goed gevoel?

Kunnen ze geen perspectief geven op een wagen ofzo? Of indien je op locatie moet, dat je gebruik kan maken van een poolwagen? Ik lees alleszins toch dat ze moeite doen voor je, inzetten op opleiding, goede ligging etc. Zaken die je zelf positief evalueert mag je zeker niet te snel naar de achtergrond verschuiven imo :) .

Moest ik in jouw situatie zijn zou ik dit niet doen. Hun voorstel vind ik echt mager t.o.v je huidige pakket. In het beste geval is dat break even. En die IP ruling is ook al zoiets wankel, dat je geen weet hebt hoe dat gaat uitdraaien.

Verder vind ik het wel vreemd dat je een consultant job wil doen, maar geen auto wil hebben. Hoe ga je dat doen als je naar een bedrijf gestuurd wordt en dat moeilijk bereikbaar is met het OV, veel industrieterreinen liggen soms ver van het OV.
En als ze bereikbaar zijn met het OV ben je meestal langer onderweg dan je lief is. Je gaat dat misschien een half jaar of jaar volhouden, maar dat begint toch daarna ook tegen te steken na de zoveelste staking, aflassing, pech of whatever van het OV.

Idem voor je werkgever, voor hen ben je dan gewoon veel minder flexibel of volwaardig dan een andere collega die wel een auto heeft. Wat ga je doen als er bij een klant een zeer dringend probleem en er is niemand van je andere collega's die ernaartoe kan behalve jij?
Ik heb al geweten dat ze gewoon een junior dat net een paar weken geleden begonnen is sturen naar zo een klant, om toch maar aan het contract die ze met de klant hebben te kunnen voldoen. Want ja binnen de 4 uur moet er iemand staan. En het maakt niet uit dat je het probleem niet kan oplossen, vaak sturen ze je toch om die klant te sussen of te bedaren.

Consultancy voornamelijk omwille van de mogelijkheden om mijn kennis en ervaringen te doen groeien... Ik wil tussen peers zitten waarvan ik kan bijleren, andere implementaties zien...

Ik denk bij mezelf van: wie niet probeert... Als het tegenvalt, kan ik nog altijd weer iets nieuws ergens intern zoeken (of teruggaan naar vorige werkgever :tongue: ).

Je hoeft niet zo hard te zijn voor jezelf. Voor meerdere vacatures solliciteren vraagt ook energie en eventueel stress. Wat als je nu elders een betere aanbieding had, maar een minder goed gevoel?

Kunnen ze geen perspectief geven op een wagen ofzo? Of indien je op locatie moet, dat je gebruik kan maken van een poolwagen? Ik lees alleszins toch dat ze moeite doen voor je, inzetten op opleiding, goede ligging etc. Zaken die je zelf positief evalueert mag je zeker niet te snel naar de achtergrond verschuiven imo :) .
Wel, ze willen een wagen geven, maar ik ben bewust rijbewijsloos en wil er dus geen. :tongue:

Ik volg. No way dat men gaat rekening houden met het feit dat je afhankelijk bent van het openbaar vervoer. Die willen gewoon zo snel mogelijk de vraag van een klant bedienen.
Men gaat waarschijnlijk ook niet delen met iedereen dat jij afhankelijk bent van het OV, een manager gaat de eerste de beste beschikbare consultant opvragen en die er naartoe sturen.

Mijn nichtje start na nieuwjaar bij een finance consulting speler. Ze is al op gesprek gestuurd geweest voor haar eerste project. Die klant zegt vlakaf (een gekende multinational) ‘thuiswerk, wij doen daar niet aan mee, wij willen dat jij 5 dagen per week naar kantoor komt’. Terwijl je een functie binnen tax imo perfect van thuis kan doen. En die consulting speler die reageert daar ineens niet op, terwijl haar opdracht de vervanging is van een consultant die daar na 10 maand absoluut weg wou.. altijd the same bullshit ;).

Consultancy voornamelijk omwille van de mogelijkheden om mijn kennis en ervaringen te doen groeien... Ik wil tussen peers zitten waarvan ik kan bijleren, andere implementaties zien...

Ik denk bij mezelf van: wie niet probeert... Als het tegenvalt, kan ik nog altijd weer iets nieuws ergens intern zoeken (of teruggaan naar vorige werkgever :tongue: ).
Ik denk dat je dat ook wel wat verkeerd inschat hoor.

RD is gekend om volk aan te nemen om direct op locatie te sturen (bodyshopping). Zelfs aanwerven in context van specifieke projecten.
Dus buiten de 'welkom bij RD, hier is uwe laptop, daar is uwe klant' kan het goed zijn dat je nauwelijks ooit den buro gezien hebt, laat staan uw directe collega consultants.

Als je dan nog eens de pech hebt van op locatie te zitten 'alleen', zonder RD collega's ... jah.
In veel gevallen kom je dan nog maar heel sumier in contact met gelijk welke 'tools' & code bases aanwezig zouden zijn binnen RD, want je werkt gewoon intern bij uwe klant aan hun code base, regelmatig met hun eigen projectleiding, etc.
In veel gevallen is het dan ook gewoon zorgen dat ge uwe plan kunt trekken bij die klant in context van wat men u daar vraagt (heb zelf ook al in die situatie gezeten, maar dat is bij ons eerder de uitzondering dan de regel).

Er zal hier & daar wel wat volk intern kunnen zitten bij RD, maar ze zijn toch echt wel gekend om het andere. Je zal ook wel 'dienst kunnen doen' op collega's als je ergens totaal niet aan uit geraakt, maar da's toch niet echt wat je in gedachten hebt lijkt mij.

In 't beste geval natuurlijk ... zit je met een man of 5 bij een klant op project & kan je leren van uw meer ervaren collega's. Maar da's regelmatig project afhankelijk.
Wel, ze willen een wagen geven, maar ik ben bewust rijbewijsloos en wil er dus geen.
:tongue:
Zoals al eerder aangegeven, consultancy posities zonder wagen ... geen ideale combinatie. Want ik heb al heeeeel veel klanten gehad waar ik nooit zou geraakt zijn zonder wagen.
En als je er al zou geraken ... 30 minuten wagen VS 3u OV is geen uitzondering.

En als je zelf weigerde een wagen te hebben, dan kan je ook niet weigeren.

Dat hou je vol als je dat 1 keer per maand moet doen, maar niet elke dag, een heel jaar aan een stuk & dat meerdere jaren op rij.

Hangt volledig van de functie af. Normaal is het zo dat als je op projecten werkt, je effectief wel maar telkens kort bij klanten zit. Als je eerder een "sourcing" profiel hebt, dan zetten ze je inderdaad langdurig bij een klant. Ik heb er gewerkt en zat langdurig bij klanten.

Bedankt voor de feedback iedereen, ik waardeer het enorm.

Het begint mij inderdaad te dagen dat ik er misschien beter mee kap. Ik kan desnoods wel intern bij RD aan de slag gaan als support consultant, maar ja da's gewoon ticketjes afhandelen zeker?

Ik moet er maar mee leren leven dat de keuze van geen auto ook zijn gevolgen heeft...

Uiteindelijk zit ik bij huidige werkgever qua omkadering wel goed, elke dag thuiswerk bijv, en als ik op kantoor moet gaan, Zuidstation straat over steken en ik ben er.

Damn begin te denken dat ze beter niet meer gebeld hadden met tweede voorstel. :tongue:

Hangt volledig van de functie af. Normaal is het zo dat als je op projecten werkt, je effectief wel maar telkens kort bij klanten zit. Als je eerder een "sourcing" profiel hebt, dan zetten ze je inderdaad langdurig bij een klant. Ik heb er gewerkt en zat langdurig bij klanten.
Ja, maar voor 't gros van hun projecten zit je (voor zover ik hoor) wel bij klanten. Ik heb nog maar weinig gehoord dat RD een project 'voor een klant' uitwerkt met een team in de kantoren van RD, met tools & frameworks van RD. Ze zullen dat soms mss wel al eens gedaan hebben, maar niet regelmatig.
Al zal jij daar dan wss wel een beter beeld op hebben dan wat ik over de jaren gehoord heb van anderen.

Ik sprak weliswaar nergens van de duurtijd dat je op 1 project zit e.

Al zou het in @GemaneDude z'n geval beter zijn om langdurig bij 1 klant te zitten (die goed bereikbaar is met 't OV), omdat em dan minder transport miserie zou hebben.
Maar dat zal men hem wss niet direct beloven, nog voor 'm getekend heeft.

Ja, maar voor 't gros van hun projecten zit je (voor zover ik hoor) wel bij klanten. Ik heb nog maar weinig gehoord dat RD een project 'voor een klant' uitwerkt met een team in de kantoren van RD, met tools & frameworks van RD. Ze zullen dat soms mss wel al eens gedaan hebben, maar niet regelmatig.
Al zal jij daar dan wss wel een beter beeld op hebben dan wat ik over de jaren gehoord heb van anderen.

Ik sprak weliswaar nergens van de duurtijd dat je op 1 project zit e.

Al zou het in @GemaneDude z'n geval beter zijn om langdurig bij 1 klant te zitten (die goed bereikbaar is met 't OV), omdat em dan minder transport miserie zou hebben.
Maar dat zal men hem wss niet direct beloven, nog voor 'm getekend heeft.
Dat klopt dan weer wel, dat is ook net eerder wat @GemaneDude zoekt denk ik, een variatie van klanten met telkens een nieuw project om net veel bij te leren. Gelukkig voor hem zitten veel Realdolmen klanten in het Brusselse, maar ze kunnen nooit beloven dat dat elke keer zo gaat zijn.

Loon is wel ok, maar 45 km is nog veel woon-werk voor alle dagen te doen...
Je mag niet enkel op het aantal km's afgaan. ik heb gehad dat de afstand van bij thuis tot mijn werk ongeveer 20km enkel was, maar ik deed er vaak driekwartier over, want heel veel lichten en rotbanen met heel veel verkeer en tientallen zones dertig. Daar geraak je echt gefrustreerd en gestresseerd van. Mijn huidige job is een goede 75km enkel, maar bijna volledig autostrade en ik doe er 45-50 min over, dus hetzelfde als de vorige. Maar ik ben veel relaxter en ik vind het zelfs aangenaam.

Dat klopt dan weer wel, dat is ook net eerder wat @GemaneDude zoekt denk ik, een variatie van klanten met telkens een nieuw project om net veel bij te leren. Gelukkig voor hem zitten veel Realdolmen klanten in het Brusselse, maar ze kunnen nooit beloven dat dat elke keer zo gaat zijn.
Dat is bij ons eigenlijk helemaal anders. Onze core business is software verkopen, maar in feite dus 'prestaties verkopen'.
Basically software op maat, maar niet noodzakelijk consultancy bij de klant of het vervoegen van een bestaand intern team bij een of andere klant, managed door die klant.
Wij verkopen uiteindelijk een software product/project, dat gebouwd wordt door teams in ons eigen kantoren (ale soit, elk z'n zetel tegenwoordig, Covid e), waar we zelf 't project management voor doen, etc.

Wij starten met een analyse & klant blijft uiteraard betrokken, maar 't is niet zoals bij outsourcing waar het consultancy bedrijf zelf niets met het project te maken heeft.

Wij werken dan veelal met eigen tools & code bases + een DEV consultant bij ons kan 2j lang op een groot project zitten, maar kan even goed 4 keer een half jaar op een kleiner project komen.

Er is uiteindelijk toch wat meer band/kennisdeling dan in een strikt consultancy verhaal waar je mss zelfs uw directe collega's niet eens kent.
Al is dat laatste toch een pak minder met 100% remote work. Er werkt ondertussen al een hele hoop volk da'k bij god ni bij naam ken.

Dat is bij ons eigenlijk helemaal anders. Onze core business is software verkopen, maar in feite dus 'prestaties verkopen'.
Basically software op maat, maar niet noodzakelijk consultancy bij de klant of het vervoegen van een bestaand intern team bij een of andere klant, managed door die klant.
Wij verkopen uiteindelijk een software product/project, dat gebouwd wordt door teams in ons eigen kantoren (ale soit, elk z'n zetel tegenwoordig, Covid e), waar we zelf 't project management voor doen, etc.

Wij starten met een analyse & klant blijft uiteraard betrokken, maar 't is niet zoals bij outsourcing waar het consultancy bedrijf zelf niets met het project te maken heeft.

Wij werken dan veelal met eigen tools & code bases + een DEV consultant bij ons kan 2j lang op een groot project zitten, maar kan even goed 4 keer een half jaar op een kleiner project komen.

Er is uiteindelijk toch wat meer band/kennisdeling dan in een strikt consultancy verhaal waar je mss zelfs uw directe collega's niet eens kent.
Al is dat laatste toch een pak minder met 100% remote work. Er werkt ondertussen al een hele hoop volk da'k bij god ni bij naam ken.
Dat soort business gebeurt bij Realdolmen ook hoor, @Bubba deed jij dat vroeger niet bij Realdolmen, vanop kantoor zelf voor klanten werken?

Terug
Bovenaan