cantharides
Active member
Inderdaad stel ik ook vast bij mijn nieuwe sollicitatie, iedereen wil de pieren uit je neus halen wat je nu verdient (onder het mom van een zo gunstig mogelijk tegenaanbod te kunnen doen) en dan doet men meestal een salarisbod dat net ietsje hoger is dan je huidige verloning, waarbij je dan moet gaan cijferen (wegens soms andere vormen van verloning) of je uberhaupt netto iets meer gaat overhouden. Hou eerlijk gezegd niet zo van deze approach. Ik zou eigenlijk veel liever hebben dat ze bij een vacacture gewoon simpelweg de vork erbij plaatsen waarin de functie zich bevindt. Niets zo frustrerend als je een nieuw bedrijf binnenkomt om dan te moeten vaststellen dat je 2000€ minder verdient dan de collega's in gelijkaardige functie omdat je van een bedrijf komt waar de verloning nog iets lager lag.Feit! Lonen hier zijn quasi steevast 99e percentiel.... Dit forum trekt wellicht ook vooral mensen aan die loon heel belangrijk vinden dus dat verklaart mss wel wat.
Ik heb de slechte gewoonte om sollicitanten steeds te vragen wat ze verdienen in hun huidige functie.![]()
En loon is zeker niet alles, want net een aanbod gekregen met een +/- 8% netto loonsopslag, maar wel een verlies van 1 week vakantieverlof en twijfel nog sterk of ik erop in ga gaan eerlijk gezegd.

) genoemd. Dat is wat jij van mijn post maakt.