Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Ik begrijp het wel hoor van “focus op uw eigen” en meestal doe ik dat ook. Maar ik heb zelf net een huis gekocht na een moeilijke zoektocht, terwijl mijn vrouw en ik voor onze leeftijd het echt goed doen. Dan ben je uiteraard trots dat je eindelijk een huis hebt gekocht. Dan komt er diezelfde week een maat/kennis af, die zonder overuren 1700/maand heeft en zijn geld verkwist aan de domste dingen, van ja kheb ook net weer een huis in dezelfde prijsklasse gekocht en mn oma heeft 7/8 betaald. En volgens jullie zou ik geen enkele vorm van frustratie mogen vertonen? 😅

Ik begrijp het wel hoor van “focus op uw eigen” en meestal doe ik dat ook. Maar ik heb zelf net een huis gekocht na een moeilijke zoektocht, terwijl mijn vrouw en ik voor onze leeftijd het echt goed doen. Dan ben je uiteraard trots dat je eindelijk een huis hebt gekocht. Dan komt er diezelfde week een maat/kennis af, die zonder overuren 1700/maand heeft en zijn geld verkwist aan de domste dingen, van ja kheb ook net weer een huis in dezelfde prijsklasse gekocht en mn oma heeft 7/8 betaald. En volgens jullie zou ik geen enkele vorm van frustratie mogen vertonen? 😅
Je hebt het huis dat je wou hebben, ik zou dus tevreden zijn. En eigenlijk zelf tevreden voor mijn maat.

Niet voor mijn diploma. Ik ben daar gestart aan een loon dat 4000 fr lager lag dan wat ik als assistent aan de KUL verdiende (ik heb dus een loonverlies geslikt toen ik van werk veranderde). Omdat ik het verhaal van het bedrijf geloofde, een goede klik had met mijn toekomstige baas tijdens dat gesprek, het duidelijk was dat hij me wou aanwerven voor competenties die hij niet had én omdat het een job was die ik echt wilde doen.
Als ik in hetzelfde bedrijf was gestart als productie ingenieur, was ik gestart aan een 15% hoger loon.
Doorgaans liggen startlonen als assistenten hoger dan de startlonen in de privé. Het startloon van een lector ligt ook al boven de 3600 bruto. In de privé zal dat ook lager zijn.
Je zegt zelf dat je gefrustreerd bent.
Ja toen ik startte met werken. Ik was gefrustreerd omdat ik opkeek tegen de prijs van een woning en zag dat het met mijn loon van toen niet ging lukken. We zijn nu ondertussen wel al dik 10 jaar later.
Voilà. Beter zo. Afgunst tov andere mensen die meer geluk hebben brengt echt geen zoden aan de dijk. Dat maakt jouw situatie er echt niet beter op.
Heb ik niet hoor. Hooguit verbazing. En iets wensen is volgens mij niet verkeerd.

Hoe ouder je wordt, hoe minder dit zal worden, is mijn ervaring.

Vaak hebben mensen de neiging om zich te focussen op 1 iets, terwijl zijn leven niet "een huis" is, dat is 1 klein aspectje van zijn leven.
Zou het tof zijn mochten jullie ook een enveloppe met een paar honderd duizend euro krijgen? Tuurlijk! Er zouden maar weinigen neen zeggen!
Maar het klinkt eerder als een zielig figuur die op 1 vlak een meevaller heeft gehad.

Mijn zus kreeg als twintiger ook een nieuwe auto van de schoonpapa. Ze is alles behalve een vlotte parkeerder, woonde knal in centrum Gent en kreeg een Volvo break. Enige waar ze inspraak in kreeg, was de kleur. Ze heeft 2x proberen zeggen dat dat toch niet echt praktisch was om een gloednieuwe auto in Gent te hebben die moeilijk te parkeren valt voor een slechte chauffeur (pre-sensorentijdperk), maar daar hadden ze geen oren naar.
Toch nooit een greintje jaloezie gevoeld voor haar cadeautje van 30k, want ik zag het prijskaartje dat eraan vast hing ook.. :unsure:

Hoe ouder je wordt, hoe minder dit zal worden, is mijn ervaring.
Geboorte van kinderen is keerpunt bij velen. Je huis wordt afgebroken, je auto wordt afgebroken, je betaalt 4 etentjes/maand aan crèche. Je hebt geen tijd meer om bezig te zijn met anderen hun inkomsten. Je wilt gewoon tijd met je kinderen spenderen of soms net even niet. Sommigen zouden misschien liever wat meer verlof willen..maar zitten vast aan een lening of kunnen niet zomaar meer verlof krijgen.
Vaak hebben mensen de neiging om zich te focussen op 1 iets, terwijl zijn leven niet "een huis" is, dat is 1 klein aspectje van zijn leven.
Huis is 1 aspect van het leven. Het bezitten van een eigendom zit wel sterk in onze cultuur vervat. Mensen zijn doorgaans veel bezig met hun woning, of met het verwerven van een tweede woning. Elk starter droomt van een eigen woning.

Zou het tof zijn mochten jullie ook een enveloppe met een paar honderd duizend euro krijgen? Tuurlijk! Er zouden maar weinigen neen zeggen!
Ik denk dat niemand nee zou zeggen.
Maar het klinkt eerder als een zielig figuur die op 1 vlak een meevaller heeft gehad.

Mijn zus kreeg als twintiger ook een nieuwe auto van de schoonpapa. Ze is alles behalve een vlotte parkeerder, woonde knal in centrum Gent en kreeg een Volvo break. Enige waar ze inspraak in kreeg, was de kleur. Ze heeft 2x proberen zeggen dat dat toch niet echt praktisch was om een gloednieuwe auto in Gent te hebben die moeilijk te parkeren valt voor een slechte chauffeur (pre-sensorentijdperk), maar daar hadden ze geen oren naar.
Toch nooit een greintje jaloezie gevoeld voor haar cadeautje van 30k, want ik zag het prijskaartje dat eraan vast hing ook.. :unsure:

Ik ben heel tevreden met m’n eigen situatie hoor. Ik zou zeker niet willen wisselen. Is gewoon een compleet humane reactie om wat frustratie te hebben als 1 iemand met 1/3 van je gezamenlijk inkomen een even duur huis kan kopen omdat de familie alles betaalt. Als je zelf die reactie niet zou hebben ben je ofwel aan het liegen tegen jezelf ofwel krijg je zelf een groot deel van thuis mee.
Dit ben ik niet van je gewoon. Zo straf geformuleerd. Ik zou inderdaad die reactie niet hebben. Ik zou oprecht zeggen: "proficiat". Ja, ik zit zo in elkaar ;-)
Ik ben gewoon geen jaloers type of zit niet continu mijn situatie te vergelijken met dat van anderen. Leef en laat leven.

Het is je maat, wees blij voor hem. Als hij dat op een normale manier tegen je heeft gezegd, dan zie ik het probleem niet. Als hij natuurlijk begint te pronken en uit te dagen, dat is een andere zaak..

Dit ben ik niet van je gewoon. Zo straf geformuleerd. Ik zou inderdaad die reactie niet hebben. Ik zou oprecht zeggen: "proficiat". Ja, ik zit zo in elkaar ;-)
Ik ben gewoon geen jaloers type of zit niet continu mijn situatie te vergelijken met dat van anderen. Leef en laat leven.

Het is je maat, wees blij voor hem. Als hij dat op een normale manier tegen je heeft gezegd, dan zie ik het probleem niet. Als hij natuurlijk begint te pronken en uit te dagen, dat is een andere zaak..
Iedereen heeft zijn eigen trekken I guess. Ik kan er persoonlijk moeilijk mee om dat iemand alles gewoon krijgt, ik ben zelf zo niet opgevoed. Ik denk niet dat dat per se jaloezie is. Ik ben nooit jaloers op mensen die meer verdienen, een mooier huis, dikkere auto etc hebben, als ik weet dat ze het zelf verdiend hebben. Integendeel, dat werkt eerder inspirerend/motiverend voor mij als ik dat tegenkom.

Iedereen heeft zijn eigen trekken I guess. Ik kan er persoonlijk moeilijk mee om dat iemand alles gewoon krijgt, ik ben zelf zo niet opgevoed. Ik denk niet dat dat per se jaloezie is. Ik ben nooit jaloers op mensen die meer verdienen, een mooier huis, dikkere auto etc hebben, als ik weet dat ze het zelf verdiend hebben. Integendeel, dat werkt eerder inspirerend/motiverend voor mij als ik dat tegenkom.
Ik ben ook zo opgevoed, maar ik heb er absoluut geen problemen mee wanneer mensen geld verkrijgen uit andere bronnen dan arbeid (schenkingen, erfenis, lotto, beleggingen, bitcoin, etc.), zolang die maar legaal verkregen zijn.

Zoals op de laatste pagina's is geschreven, bestaat het leven uit keuzes maken en een dosis geluk.

Omdat veel mensen daar gewoon geen zin in hebben. Er zijn nu eenmaal mensen die er meer belang aan hechten dan anderen. Ik zou je zelfs niet precies kunnen vertellen hoeveel ik verdien per jaar, dat zou ik moeten nakijken. Niet alleen omdat een maandloon niet alles zegt, maar gewoon omdat ik dat al jaren niet meer echt opvolg.
Ik denk dat dit eerder een luxe probleem is en dat jij 1 van de weinige bent die niet weet hoeveel hij precies verdient hoor.
Ik denk dat iedereen zeker en vast wel weet hoeveel netto hij of zei ontvangt op het einde van de maand. Je moet al heel diepe zakken hebben om dit niet te weten. Overigens is een maandsalaris wel een redelijk goede indicatie van iemand zijn of haar jaarsalaris. Bij een gemiddelde bediende moet je gewoon 13,96 doen? Niet iedereen heeft een bonus van 20%.

Ik vraag niet snel naar hoeveel iemand verdient, maar bijvoorbeeld als iemand zaagt en klaagt dat iets te duur is en zijn rekeningen niet kan betalen, kan ik ook best scherp uit de hoek komen en vragen hoeveel hij eigenlijk verdient. Zeker als ik persoonlijk vind dat iets wel betaalbaar is.
Verder boeit het mij zeer weinig hoeveel iemand verdient, maar het is wel handig als we een groeps activiteit doen dat we rekening houden met mensen die het minder goed hebben in de groep.

Ik denk dat dit eerder een luxe probleem is en dat jij 1 van de weinige bent die niet weet hoeveel hij precies verdient hoor.
Ik denk dat iedereen zeker en vast wel weet hoeveel netto hij of zei ontvangt op het einde van de maand. Je moet al heel diepe zakken hebben om dit niet te weten. Overigens is een maandsalaris wel een redelijk goede indicatie van iemand zijn of haar jaarsalaris. Bij een gemiddelde bediende moet je gewoon 13,96 doen? Niet iedereen heeft een bonus van 20%.
Alsof wat je ontvangt je nettoloon is.
Ik ben het speciaal nog eens gaan opzoeken (ik ken nu mijn bruto en netto maandwedde dus terug).
Wat me uitbetaald werd vorige maand was ongeveer 200 EUR minder dan mijn nettoloon.
En daar zit dan nog een nettovergoeding van meer dan 250 EUR in die er bij moet geteld worden.

Dus het verschil tussen mijn nettoloon en wat de werkgever mij uitbetaalt is meer dan 450 EUR per maand...

En ook mensen die in ploegen werken hebben geen vast maandloon. Zeker wanneer ze volcontinu werken speelt het aantal dagen dat ze gedurende de maand in nacht hebben gewerkt echt wel mee.

Alsof wat je ontvangt je nettoloon is.
Ik ben het speciaal nog eens gaan opzoeken (ik ken nu mijn bruto en netto maandwedde dus terug).
Wat me uitbetaald werd vorige maand was ongeveer 200 EUR minder dan mijn nettoloon.
En daar zit dan nog een nettovergoeding van meer dan 250 EUR in die er bij moet geteld worden.

Dus het verschil tussen mijn nettoloon en wat de werkgever mij uitbetaalt is meer dan 450 EUR per maand...

En ook mensen die in ploegen werken hebben geen vast maandloon. Zeker wanneer ze volcontinu werken speelt het aantal dagen dat ze gedurende de maand in nacht hebben gewerkt echt wel mee.
Als ze u 200 euro minder uitbetaald hebben dan uw nettoloon dan weet je toch uw nettoloon? Want anders weet je niet dat het 200 euro minder is

Uw vast loon weet je toch?
En waarom betalen ze u te weinig uit? Lijkt me vreemd

Als ze u 200 euro minder uitbetaald hebben dan uw nettoloon dan weet je toch uw nettoloon? Want anders weet je niet dat het 200 euro minder is
Ik ben speciaal daarnet eens gaan kijken op de website van sdworx. En t'is 450 EUR minder.
Nu dus wel, maar tot een uur geleden dus niet.
En niet iedereen heeft een vast loon, zoals ik al aangaf.
Ze betalen me niet te weinig uit. Er worden dingen ingehouden (onder meer verzekeringen, maar er zijn nog wel wat andere dingen, die trouwens van maand tot maand verschillen).

Ik ben speciaal daarnet eens gaan kijken op de website van sdworx. En t'is 450 EUR minder.

Nu dus wel, maar tot een uur geleden dus niet.
En niet iedereen heeft een vast loon, zoals ik al aangaf.

Ze betalen me niet te weinig uit. Er worden dingen ingehouden (onder meer verzekeringen, maar er zijn nog wel wat andere dingen, die trouwens van maand tot maand verschillen).
Dan is dat dus gewoon uw nettoloon he.

Ik ga één voorbeeld geven. Wanneer mijn vrouw met haar wagen tankt op mijn werk, aan een voordelig tarief, dan is mijn netto loon die maand lager?
Neen, jouw loon blijft hetzelfde, alleen is er een betaling afgegaan.
In theorie kunnen ze je daarvoor ook gewoon een factuur sturen, net zoals bvb voor je maaltijden op het werk.
Maar je loon zelf blijft wel hetzelfde in dit voorbeeld.

Bij mij scheelt dat ook rap paar honderd euro per maand hoor. VAA kan al 20 30 40 euro per maand schelen.

Groepsverzekering, bijdrage aandelenplan, tax inhoudingen aandelen die vrij komen, bonussen, en om de zo veel tijd correctie, indexering. Als er 6 maanden op een jaar ongeveer hetzelfde bedrag komt, zal het veel zijn ...

Bij mij scheelt dat ook rap paar honderd euro per maand hoor. VAA kan al 20 30 40 euro per maand schelen.

Groepsverzekering, bijdrage aandelenplan, tax inhoudingen aandelen die vrij komen, bonussen, en om de zo veel tijd correctie, indexering. Als er 6 maanden op een jaar ongeveer hetzelfde bedrag komt, zal het veel zijn ...
voilà, en dus weet je wat je ongeveer wordt uitbetaald, maar ken je je nettoloon niet echt (enfin, ik geef toe dat ik daar erg slordig in ben, ik controleer die dingen ook nooit)

Ik ben heel tevreden met m’n eigen situatie hoor. Ik zou zeker niet willen wisselen. Is gewoon een compleet humane reactie om wat frustratie te hebben als 1 iemand met 1/3 van je gezamenlijk inkomen een even duur huis kan kopen omdat de familie alles betaalt. Als je zelf die reactie niet zou hebben ben je ofwel aan het liegen tegen jezelf ofwel krijg je zelf een groot deel van thuis mee.

Moest je nu zelf je huis niet kunnen kopen, zou ik er eventueel nog kunnen inkomen. Maar je hebt toch wat je wilt? Maakt toch niet uit wat een ander doet.

Ga je ook pissig zijn als blijkt dat er venten zijn die elke dag poepen of elke dag biefstuk eten zonder het zelf te moeten prepareren? Een huis is maar iets in het leven. En je kunt altijd iets vinden om jaloers op te zijn...

Stel je eigen doelen en wees gelukkig, onafhankelihk van hoe anderen er raken.

Terug
Bovenaan