Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Bij mij scheelt dat ook rap paar honderd euro per maand hoor. VAA kan al 20 30 40 euro per maand schelen.

Groepsverzekering, bijdrage aandelenplan, tax inhoudingen aandelen die vrij komen, bonussen, en om de zo veel tijd correctie, indexering. Als er 6 maanden op een jaar ongeveer hetzelfde bedrag komt, zal het veel zijn ...
Over wat hebben we het eigenlijk, jullie zitten aan redelijke hoge salaris, daardoor kan dat wel 100-200 euro verschillen. Maar het gaat om een indicatie.
Ik ga ook niet tegen iemand die mij vraagt zeggen dat ik €2307,73 verdient heb afgelopen maand.

Ik heb ook als arbeider volcontinu gewerkt ik wist best wel hoeveel netto ik gemiddeld had op een jaarbasis. En ja dat kan veel schelen van maand tot maand. Maar uiteindelijk heb je wel een idee hoeveel je ontvangt per maand. Zeker als je een x hoeveelheid spaart.

Laatst bewerkt:
Moest je nu zelf je huis niet kunnen kopen, zou ik er eventueel nog kunnen inkomen. Maar je hebt toch wat je wilt? Maakt toch niet uit wat een ander doet.

Ga je ook pissig zijn als blijkt dat er venten zijn die elke dag poepen of elke dag biefstuk eten zonder het zelf te moeten prepareren? Een huis is maar iets in het leven. En je kunt altijd iets vinden om jaloers op te zijn...

Stel je eigen doelen en wees gelukkig, onafhankelihk van hoe anderen er raken.
Goh er kan mij eigenlijk weinig schelen wat andere mensen doen of hebben hoor. Enkel dat huis lijkt een recent gevoelige topic. Maar dat bvb de helft van mn vrienden vroeger een auto kregen en ik niet kon me toen echt niet schelen. Hetzelfde met reizen gesponsord door de ouders etc. Hecht ik weinig belang aan.

Bij mij is de enige variatie het spelen van de index (twee-maandelijks), verlof (minder afhouding eigen bijdrage maaltijdcheques).
VAA GSM, internet en auto is elke maand ‘t zelfde.

En bonussen komen steeds via afzonderlijke loonfiche van SD Worx en de stortingen zijn ook steeds afzonderlijk.

Dus ik weet op enkele euro’s na wat ik verdien per maand, dat schommelt Max 10/15 euro per maand (behalve januari verrekening opslag).
Maar kan overal wel anders zijn. Sommige werkgevers gooien alles op 1 loonbrief en raak er dan maar eens aan uit...

Over wat hebben we het eigenlijk, jullie zitten aan redelijke hoge salaris, daardoor kan dat wel 100-200 euro verschillen. Maar het gaat om een indicatie.
Ik ga ook niet tegen iemand die mij vraagt zeggen dat ik €2307,73 verdient heb afgelopen maand.

Ik heb ook als arbeider volcontinu gewerkt ik wist best wel hoeveel netto ik gemiddeld had op een jaarbasis. En ja dat kan veel schelen van maand tot maand. Maar uiteindelijk heb je wel een idee hoeveel je ontvangt per maand. Zeker als je een x hoeveelheid spaart.
Ik kan een vb geven - chronologisch
Januari: 2634.39
Februari: 2636.96
Maart: 2621.21
Herrekening Dec 2020: + 1587.29
Herrekening maart: +12.96
April: 0
Mei: 0
Mei (terugstorting tax): -5000
Mei (vakantiegeld): 58.59
Juni: 2629.42
Juli: 4579.11
Augustus: 18629.58
September: 3278.28
Oktober: 3280.47
November (eindejaarspremie): 2633.1
November: 2621.26

In December komt de opslag en de eindejaarsbonus bonus. Voor de rest exact hetzelfde bruto in al die maanden. Geen overuren of zo. Wel nog 25k aan aandelen ontvangen. You tell me hoeveel ik netto heb "per maand", ~2600?

In December komt de opslag en de eindejaarsbonus bonus. Voor de rest exact hetzelfde bruto in al die maanden. Geen overuren of zo. Wel nog 25k aan aandelen ontvangen. You tell me hoeveel ik netto heb "per maand", ~2600?
Ik heb sinds in Juni te starten ook nog geen 1 keer hetzelfde salaris gekregen; discretionary bonus, commissie, variabele nettovergoeding (aantal dagen bij klanten), vaderschapsverlof etc. Enkel mijn eerste salaris was mijn echte nettosalaris en dat was €2110

Bij mij is de enige variatie het spelen van de index (twee-maandelijks), verlof (minder afhouding eigen bijdrage maaltijdcheques).
VAA GSM, internet en auto is elke maand ‘t zelfde.

En bonussen komen steeds via afzonderlijke loonfiche van SD Worx en de stortingen zijn ook steeds afzonderlijk.

Dus ik weet op enkele euro’s na wat ik verdien per maand, dat schommelt Max 10/15 euro per maand (behalve januari verrekening opslag).
Maar kan overal wel anders zijn. Sommige werkgevers gooien alles op 1 loonbrief en raak er dan maar eens aan uit...
VAA auto wordt per dag berekend normaal gezien

Ok jij hebt heel speciale situatie. Maar normaal heb je elke maand recht op betaling loon (en dat ligt contractueel vast wat dat in basis is) (voor bediende, arbeiders is 2 keer per maand)

Lijkt me dus wettelijk toch niet helemaal koosjer dat je maanden van 0 euro hebt, tenzij je toen niet gewerkt hebt

Goh er kan mij eigenlijk weinig schelen wat andere mensen doen of hebben hoor. Enkel dat huis lijkt een recent gevoelige topic. Maar dat bvb de helft van mn vrienden vroeger een auto kregen en ik niet kon me toen echt niet schelen. Hetzelfde met reizen gesponsord door de ouders etc. Hecht ik weinig belang aan.
Jullie zoektocht naar een huis was ook geen cadeau op die oververhitte markt, dus kan er ergens wel inkomen. Tegenwoordig is het toch meestal de financiële duw in de rug die bepaalt naar wie de woning gaat, of toch in die uitgevochten regio's en start 2 finish verkopen waarbij de kandidaat-kopers in hun twintigerjaren zitten.

Zowel mijn oudste zus als ik kochten nog in een tijd (2015) dat je voor 325K een ferme instapklare villa kon kopen op 1000m2. Dat was nog niet met overbieden, eerder met afbieden. Mensen met een duw kochten gewoon een groter huis of meer grond.

Iedereen heeft zijn eigen trekken I guess. Ik kan er persoonlijk moeilijk mee om dat iemand alles gewoon krijgt, ik ben zelf zo niet opgevoed. Ik denk niet dat dat per se jaloezie is. Ik ben nooit jaloers op mensen die meer verdienen, een mooier huis, dikkere auto etc hebben, als ik weet dat ze het zelf verdiend hebben. Integendeel, dat werkt eerder inspirerend/motiverend voor mij als ik dat tegenkom.
Tot op het moment dat je zelf iets krijgt.
Heb ook zo een zeer goede vriend, resoluut tegen erfenissen en staat erop dat de hele erfenis naar de staat gaat en dan gebruiken voor de volledige bevolking. Op zich een mooie gedacht.
Tot het moment dat zijn grootmoeder stierf en hij een 50k kreeg, vroeg je dan of hij het aan de staat ging geven was het van, nee is van mij, bla bla bla, ze hebben al genoeg % gekregen.

Tot op het moment dat je zelf iets krijgt.
Heb ook zo een zeer goede vriend, resoluut tegen erfenissen en staat erop dat de hele erfenis naar de staat gaat en dan gebruiken voor de volledige bevolking. Op zich een mooie gedacht.
Tot het moment dat zijn grootmoeder stierf en hij een 50k kreeg, vroeg je dan of hij het aan de staat ging geven was het van, nee is van mij, bla bla bla, ze hebben al genoeg % gekregen.
Welke nozem is nu tegen erfenissen.
Ik bedoel dat is geld waarvoor uw ouders of grootouders zich de slip uit hun broek voor hebben gewerkt, dat jij krijgt als zij komen te overlijden.
Het lijkt mij alleen maar logisch dat dit binnen de familie blijft.

Ook dikke onzin dat je tegen gekregen geld bent. Op het einde van de rit maakt het niet uit of je nu voor elke cent gewerkt hebt of alles gekregen hebt. Het enige wat ertoe doet is welke materiële zaken en vrijheid dat geld u biedt.
Punt aan de lijn.

Ik bedoel dat is geld waarvoor uw ouders of grootouders zich de slip uit hun broek voor hebben gewerkt, dat jij krijgt als zij komen te overlijden.
Goh ja je kan even goed zeggen uw ouders of grootouders hebben sich de slip uit hun broek gewerkt daarvoor, wil dat zeggen dat jij er daarom recht op hebt omdat je toevallig ( misschien) genetisch materiaal deelt?

Er is niet echt logica, gewoon emotie.

noot: ik ga geen nee zeggen tegen een erfenis, maar 'logisch'? Niet echt

Ook dikke onzin dat je tegen gekregen geld bent. Op het einde van de rit maakt het niet uit of je nu voor elke cent gewerkt hebt of alles gekregen hebt. Het enige wat ertoe doet is welke materiële zaken en vrijheid dat geld u biedt.
Punt aan de lijn.
Goh, ik kan hem zeker volgen in zijn redenering. Meer in de zin van, je kiest niet in welk gezin je geboren wordt, geld dat je achterlaat is voor de staat en zij gebruiken dit om het leven van iedereen aangenamer te maken. Werkt natuurlijk niet in de praktijk.

Maar het hele hypocriete aan zijn redenering was, vanaf hij held kreeg, was het ineens allemaal niet nodig en vond hij de belasting belachelijk en veel te veel. Beetje het typische communistisch verhaal in mijn ogen. Alles voor iedereen tenzij jij er profijt kunt uithalen dan hoeft het allemaal niet meer.

Het ook zo een PvdA collega, die haar gedachtengang soms... onbegrijpbaar.

Goh ja je kan even goed zeggen uw ouders of grootouders hebben sich de slip uit hun broek gewerkt daarvoor, wil dat zeggen dat jij er daarom recht op hebt omdat je toevallig ( misschien) genetisch materiaal deelt?

Er is niet echt logica, gewoon emotie.

noot: ik ga geen nee zeggen tegen een erfenis, maar 'logisch'? Niet echt

Je hebt zelf kinderen dus ik mag toch hopen dat je beseft dat ouder zijn van iemand echt wel iets is wat zo een erfenis gunnen rechtvaardigt.

Maar goed je kan altijd een testament opstellen en dan geef je aan wie je wilt.
Maar het lijkt mij logisch en evident dat je in normale omstandigheden dus uw vermogen nalaat in eerste lijn.

Je hebt zelf kinderen dus ik mag toch hopen dat je beseft dat ouder zijn van iemand echt wel iets is wat zo een erfenis gunnen rechtvaardigt.

Maar goed je kan altijd een testament opstellen en dan geef je aan wie je wilt.
Maar het lijkt mij logisch en evident dat je in normale omstandigheden dus uw vermogen nalaat in eerste lijn.
Wanneer een deel van de bevolking welvaart hebben opgebouwd in een periode dat de staat diep in de schulden wegzakte, omdat de bevolking het niet nodig achtte om een stabiel financiële overheid te bekomen, kan je daar dus echt wel vragen bij stellen.
Ik heb zelf nog wel een erfenis op me wachten, ik heb er echt geen probleem mee om daar meer successierechten op te betalen als wat nu de geplogenheden zijn, zolang dat voor iedereen geldt.

Absoluut. Voor mij 1 van de motivaties hoor. Ik werk omdat ik het zelf goed wil hebben, maar ook omdat mijn nageslacht iets deftig zou meekrijgen.

Stel dat je geen erfenis zou mogen nalaten aan je nazaten, dan ga ik ook wel voor wat minder loon en stress werken en dan heeft de staat automatisch ook minder.

Laatst bewerkt:
Wanneer een deel van de bevolking welvaart hebben opgebouwd in een periode dat de staat diep in de schulden wegzakte, omdat de bevolking het niet nodig achtte om een stabiel financiële overheid te bekomen, kan je daar dus echt wel vragen bij stellen.
Ik heb zelf nog wel een erfenis op me wachten, ik heb er echt geen probleem mee om daar meer successierechten op te betalen als wat nu de geplogenheden zijn, zolang dat voor iedereen geldt.
Daar kan je twee dingen over zeggen.
In de eerste plek is het de overheid die de spelregels bepalen, wij dienen enkel maar volgens die regels te spelen.
En ten tweede welke periode bedoel je? Nu?
Want nu is zowat de slechtste moment om welvaart op te bouwen.
En het lijkt mij niet de taak van de bevolking om een stabiele financiële overheid te bekomen. Misschien moeten we al eens kijken om minder cadeau’s her en der uit te delen voor we gaan schieten op de mensen die verstandig omgaan met hun geld en zo dus hun kinderen iets kunnen nalaten.
Ik denk dat mensen schuldgevoelens aanpraten omdat ze verstandig omgaan met hun geld en hard werken net iets is wat we niet willen. Want dat zijn ook de mensen die de economie het meest ondersteunen en al een bom aan belasting bijdragen.

Idd.
Je mag niet vergeten dat op het geld dat je eerlijk hebt verdiend, er reeds belastingen op betaald zijn. Ook als je dat geld opnieuw gaat beleggen, betaal je op die winsten belastingen.

Idd.
Je mag niet vergeten dat op het geld dat je eerlijk hebt verdiend, er reeds belastingen op betaald zijn. Ook als je dat geld opnieuw gaat beleggen, betaal je op die winsten belastingen.
Je betaalt nu eenmaal belastingen op inkomsten. Het feit dat je die voornamelijk op inkomsten uit arbeid haalt is net het probleem.

Ik ben eigenlijk echt eens benieuwd naar de nettolonen van de meeste. Dat het niet iedere maand hetzelfde is kan, maar dan een gemiddelde over het laatste jaar incl netto voordelen.

Zou ook wel eens een interessant topic zijn.

Ik ben eigenlijk echt eens benieuwd naar de nettolonen van de meeste. Dat het niet iedere maand hetzelfde is kan, maar dan een gemiddelde over het laatste jaar incl netto voordelen.

Zou ook wel eens een interessant topic zijn.
Toch teveel variabele hiervoor.
Anders kan je aan het sjabloon 1 regel toevoegen namelijk Nettoloon op jaarbasis/12

Absoluut. Voor mij 1 van de motivaties hoor. Ik werk omdat ik het zelf goed wil hebben, maar ook omdat mijn nageslacht iets deftig zou meekrijgen.

Stel dat je geen ergernis zou mogen nalaten aan je nazaten, dan ga ik ook wel voor wat minder loon en stress werken en dan heeft de staat automatisch ook minder.
Eerste en tweede alinea zijn geen tegenstellingen. Ik hoop dat ik ook mijn kinderen wat kan meegeven als ze op eigen benen staan. Maar ik hoop ook dat ik dat niet via een erfenis moet doen, maar gewoon zo.

En dat maakt imho ook een reden waarom men erfenissen aan iemand die net van school komt, anders mag behandelen dan erfenissen aan 50+'ers. Het zou een mooie stimulus voor de overheid zijn indien men de schenkingen/erfenissen apart zou fiscaalbehandelen op basis van leeftijd van schenker én ontvanger. (Qua discriminatie kan je hierover discussiëren, maar lijkt me net aanvaardbaar)

Terug
Bovenaan