Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Ik snap eigenlijk niet waarom dat dat zo’n taboe is. Uiteindelijk gaan mensen toch speculeren adhv huis, auto, reizen etc, waarom niet gewoon open zijn.

Goh, met mensen in gelijkaardige functies (bv. een aantal vrienden of ex-collega's) ben ik daar open over omdat dat relevant is en ze dat ook weten te kaderen.
Maar tegenover familie of vrienden die in hele andere branches werken, vind ik dat dat weinig zin heeft. Ik denk dat dat al snel tot jaloezie zou leiden :)

Nieuw contract getekend:

1. PERSONALIA
Leeftijd: 28
Opleiding: Informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 6 (waarvan 3 als QA)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: /

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC307
Huidige functie: QA Engineer
Anciënniteit: 0
Officiële aantal uren tewerkstelling: 37.5
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): zullen zien

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3200
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): ~2350 (via IP ruling)
Nettovergoedingen: 140
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: GSM abonnement + laptop
Maaltijdcheques: 8/dag (1.09 eigen bijdrage)
Ecocheques: €250
Groepsverzekering (deel werkgever%): 4%
Hospitalisatieverzekering: DKV
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): moet ik nog eens voor horen, maar zou mogelijk zijn om aandelen te krijgen

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 60
Afstand woon/werk in tijd: 1u
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: Trein abonnement
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): TCO 580 excl btw

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 8
Vakantiedagen (andere extra): 1x per op jaar reis met het bedrijf (4 of 5tal dagen)
Vrijheid om verlof te nemen: is nog afwachten
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dag
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: is nog afwachten
Hoe vaak overuren te presteren: is nog afwachten
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): 3 dagen telewerk en mogelijkheid van 1 maand per jaar work from anywhere
Verantwoordelijkheid over personeel: nee

Het verbaast me soms hoe open men soms is over lonen tov familie.

Ik kan me dit niet voorstellen in mijn eigen familie.
Idem. Zoals hier al aangehaald door @Noctilucus, zelfs mijn directe familie zou hier moeilijk mee omkunnen denk ik. Jaloezie zou meteen te lezen zijn op hun gezichten wanneer ik zoiets concreet zou aanhalen. Ik vind dit raar, want mijns inziens zouden dit toch net degene moeten zijn die er blij om zijn in jouw plaats.

Nieuw contract getekend:

1. PERSONALIA

2. ARBEIDSOVEREENKOMST

Andere voordelen (bonus, 14e maand...): moet ik nog eens voor horen, maar zou mogelijk zijn om aandelen te krijgen

4. MOBILITEIT

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (andere extra): 1x per op jaar reis met het bedrijf (4 of 5tal dagen)
Telewerk (buiten corona-periode): 3 dagen telewerk en mogelijkheid van 1 maand per jaar work from anywhere
QA met IP ruling. Zotter moet het worden.

Laatst bewerkt:
Wat doet uw pa ongeveer dan? Dat is een hallucinant loon 😁

Ik gok iets in de banksector?

Ik dacht inderdaad directeur van een bankfiliaal?

Ik dacht dat die vooral veel gedaan heeft, maar nu niet zo veel meer (voornamelijk nog kennis delen of zoiets nu)

Mijn pa is bijna met pensioen na een lange en rijk gevulde carrière.
Financiële sector. Ong. 15j. een afdeling geleid op C-1 niveau van een 20tal hyper competente en competitieve professionals, die allen maar al te graag zijn postje wilden innemen.
Hij behoorde tot de absolute top in zijn domein in dit kleine landje. Daarna heeft hij een brede rol gekregen binnen de organisatie aan dezelfde voorwaarden als voorheen, maar zonder de giga bonussen. Hij doet nu in feite wat hij wil. Advies verlenen intern en aan klanten, zetelen in raden van bestuur, etc. Hij is gewoon te duur om te ontslaan en tevens nog te belangrijk op kritische momenten (ervaring, netwerk, zeer competent...).

In de topjaren haalde hij soms bonussen binnen met 6 cijfers. Zijn bruto maandloon zit tussen de 20 en 25k. Maar hij kijkt vooral uit naar zijn extralegaal pensioen (inbreng WG 16%, dus voor diegenen die een kort rekensommetje willen maken.. Het komt erop neer dat hij hoopt dat de politiek de regels voor uitbetaling nog even laten zoals ze zijn). Hij heeft dus de staatskas meer dan genoeg gespekt.
Dit loonpakket wordt trouwens al een tijdje niet meer gegeven aan de nieuwe generatie, die op papier exact dezelfde job doen als hem vroeger. De nieuwe generatie moet het doen met een pakket tussen de 10 en 15k per maand, een bonus van 20k en een groepsverzekering van 8%. Zowat gehalveerd dus..

Oh ja, werk is zijn hobby en ik heb hem zowat heel mijn jeugd niet gezien. 's morgens weg voor 7h en 's avonds thuis na 23h. Op vakanties conference calls. Weekends conference calls, bijslapen, rusten en lezen. Gelukkig wel wat ingehaald op latere leeftijd.

Mijn pa is bijna met pensioen na een lange en rijk gevulde carrière.
Financiële sector. Ong. 15j. een afdeling geleid op C-1 niveau van een 20tal hyper competente en competitieve professionals, die allen maar al te graag zijn postje wilden innemen.
Hij behoorde tot de absolute top in zijn domein in dit kleine landje. Daarna heeft hij een brede rol gekregen binnen de organisatie aan dezelfde voorwaarden als voorheen, maar zonder de giga bonussen. Hij doet nu in feite wat hij wil. Advies verlenen intern en aan klanten, zetelen in raden van bestuur, etc. Hij is gewoon te duur om te ontslaan en tevens nog te belangrijk op kritische momenten (ervaring, netwerk, zeer competent...).

In de topjaren haalde hij soms bonussen binnen met 6 cijfers. Zijn bruto maandloon zit tussen de 20 en 25k. Maar hij kijkt vooral uit naar zijn extralegaal pensioen (inbreng WG 16%, dus voor diegenen die een kort rekensommetje willen maken.. Het komt erop neer dat hij hoopt dat de politiek de regels voor uitbetaling nog even laten zoals ze zijn). Hij heeft dus de staatskas meer dan genoeg gespekt.
Dit loonpakket wordt trouwens al een tijdje niet meer gegeven aan de nieuwe generatie, die op papier exact dezelfde job doen als hem vroeger. De nieuwe generatie moet het doen met een pakket tussen de 10 en 15k per maand, een bonus van 20k en een groepsverzekering van 8%. Zowat gehalveerd dus..

Oh ja, werk is zijn hobby en ik heb hem zowat heel mijn jeugd niet gezien. 's morgens weg voor 7h en 's avonds thuis na 23h. Op vakanties conference calls. Weekends conference calls, bijslapen, rusten en lezen. Gelukkig wel wat ingehaald op latere leeftijd.
Wat doe je zelf nu als ik vragen mag? Was zo’n vader hebben een motivatie om zelf serieus carrière te maken of eerder om het zelf wat rustiger aan te doen?

Nieuw contract getekend:

1. PERSONALIA

2. ARBEIDSOVEREENKOMST

4. MOBILITEIT

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
QA in PC 307, werkgever die begint en eindigt met de letter A? :-)

Wat doe je zelf nu als ik vragen mag? Was zo’n vader hebben een motivatie om zelf serieus carrière te maken of eerder om het zelf wat rustiger aan te doen?
Iets totaal anders :p Consultant in de life science sector. Ik wil wel carrière maken, maar alles op zijn tijd en op mijn tempo.
En zo hoog als mijn pa ga ik nooit geraken en eerlijk ik zou er ook voor passen. Ik heb wel een master bio-ir en kan best wel wat, maar ik ben zo eerlijk om toe te geven dat mijn pa veel slimmer is dan ik. Hij is van het niveau dat hij op hetzelfde niveau als een prof in de finance kan meepraten of de minister van financiën Van Peteghem of de eerste de beste McKinsey consultant onder "tafel" zou praten.
Mijn pa zat op mijn leeftijd al op het loon van SlashDotDash..

Laatst bewerkt:
Goh, niet op die manier he. Maar als je daar nu met iemand een gesprek over hebt, ga je dan geheimzinnig doen over je salaris, nee toch?
Mijn vrouw kent mijn loon. Ik ken dat. Mijn CEO. En dat is het.

Mijn broer heeft dezelfde opleiding en werkt voor een vergelijkbaar bedrijf in (ja, echt) zelfs een vergelijkbare functie.
Ik zou geen idee hebben van zijn loon, hij niet van dat van mij
We stoefen wel tegen mekaar over het aantal verlofdagen dat we hebben.

Ik win trouwens : 25 + 24 ADV

Mijn vrouw kent mijn loon. Ik ken dat. Mijn CEO. En dat is het.

Mijn broer heeft dezelfde opleiding en werkt voor een vergelijkbaar bedrijf in (ja, echt) zelfs een vergelijkbare functie.
Ik zou geen idee hebben van zijn loon, hij niet van dat van mij
We stoefen wel tegen mekaar over het aantal verlofdagen dat we hebben.

Ik win trouwens : 25 + 24 ADV
De fiscus kent uw loon, uw HR medewerkers en wss sociaal secretariaat ook :p

Iedereen die er achter vraagt mag van mij tot in de kleinste details weten wat ik verdien; Tot het financieel plan van mijn vennootschap toe soms;

Ik snap de concerns rond jaloezie ergens wel, maar dat is dan meestal een goed signaal om die persoon minder in mijn leven toe te laten. Er zijn ook genoeg mensen die (veel) meer dan ik verdienen en mijn eerste reactie is dan ook niet jaloezie. Of hoge ambtenaren bvb, die kan je toch ook gewoon opzoeken?

So far 90% goede ervaringen. Mensen die inzien dat ze meer kunnen verdienen, advies kunnen geven, helpen bij solicitaties, nuance geven over gewerkte uren & stress, zelf inzien dat het tijd is voor een sprong etc. Maar er vallen er inderdaad ook een aantal af.

Laatst bewerkt:
Iedereen die er achter vraagt mag van mij tot in de kleinste details weten wat ik verdien; Tot het financieel plan van mijn vennootschap toe soms;

Ik snap de concerns rond jaloezie ergens wel, maar dat is dan meestal een goed signaal om die persoon minder in mijn leven toe te laten. Er zijn ook genoeg mensen die (veel) meer dan ik verdienen en mijn eerste reactie is dan ook niet jaloezie. Of hoge ambtenaren bvb, die kan je toch ook gewoon opzoeken?

So far 90% goede ervaringen. Mensen die inzien dat ze meer kunnen verdienen, advies kunnen geven, helpen bij solicitaties, nuance geven over gewerkte uren & stress, zelf inzien dat het tijd is voor een sprong etc. Maar er vallen er inderdaad ook een aantal af.
Het staat iedereen vrij om ook een vennootschap op te richten. Ik heb jaloezie over lonen nooit echt gesnapt.
Verdien je wat minder? Analyseer dan je situatie, praat met mensen, laat je informeren en doe er iets aan.
Het leven bestaat hoofdzakelijk uit keuzes maken, gecombineerd met een dosis geluk (al dan niet afgedwongen).

Ik snap eigenlijk niet waarom dat dat zo’n taboe is. Uiteindelijk gaan mensen toch speculeren adhv huis, auto, reizen etc, waarom niet gewoon open zijn.
Bij mij hangt het van de situatie af. Als ik mensen goed ken, ben ik open over m'n loon, als ze er rechtstreeks naar vragen. Zelf ga ik er nooit naar vragen want eigenlijk interesseert het me niet hoeveel de mensen rondom mij verdienen.

Familie, met uitzondering van m'n ouders, laat ik in het ongewisse. Ze hebben een vermoeden dat ik vrij goed verdien. Mijn familie bevindt zich voornamelijk in een milieu met weinig tot geen kansen en m'n schoonfamilie is enorm op geld gefocust. Ze vissen regelmatig naar hoeveel ik verdien en bij mij werkt dit averechts.

Familie, met uitzondering van m'n ouders, laat ik in het ongewisse. Ze hebben een vermoeden dat ik vrij goed verdien. Mijn familie bevindt zich voornamelijk in een milieu met weinig tot geen kansen en m'n schoonfamilie is enorm op geld gefocust. Ze vissen regelmatig naar hoeveel ik verdien en bij mij werkt dit averechts.
In zo'n gevallen lijkt het me logisch dat je het idd verzwijgt. Als je weet dat dit ergernis op zal leveren, zeg je het niet. Van mij mag iedereen perfect weten hoeveel ik verdien en hoeveel er op onze spaarrekening staat etc. Maar iemand die nooit de kansen heeft gekregen (maar mss dezelfde job aankon), zal zich mogelijks enkel gefrustreerd voelen als hij zelf véél minder verdient. Tenzij er een nut is, zal ik het hem dan ook niet zeggen.

OK, ik heb op LinkedIn een vacature gevonden bij een andere firma, die eigenlijk goed aansluit bij wat ik momenteel doe. In mijn nieuwe rol zal ik een team van mensen aansturen met gelijkaardige verantwoordelijkheden. Wat het een "moeilijke" job maakt is dat je een diepe wetenschappelijke expertise moet combineren met sterke sociale vaardigheden.

The Associate Medical Director Belgium is the local key expert within the indication area of hematology. This includes all areas of local Medical Affairs activities such as support of safe and appropriate product use, data-generation, data-dissemination and HCP interactions, with responsibility for the generation of medical strategy development. The Associate Medical Director setup and implement compassionate use and medical need programs.
He/she supports hematology and immune-oncology pipeline development.
He/she needs to ensure compliance with regional directives for, amongst others, the release of promotional material, medical representative training materials, and medical information.
He/she will lead and participate in National/Regional Medical and Scientific forums (i.e., advisory boards and educational) that involve scientific leaders.
The role requires close interaction with marketing and commercial teams with respect to allocated disease area of hematology to assure strategic dialogue considering local specifics and input.
The incumbent will play a key role in the establishment of XXXXX as a valued collaborator and best-in-class biopharmaceutical company.
Essential Functions of the job:
She/he will supply medical insight into promotional material along with learning materials for internal and external use and actively contribute medical and scientific input to relevant internal Brand(s) and manage markets team regarding product strategy. The Associate Medical Director will also actively contribute to medical input for local investigator initiated research.
Additional representative responsibilities include, but are not necessarily limited to the following:

• Support the generation of local medical strategy according to the global medical plans
  • Provide education to the medical community on XXXXX products and disease areas of focus.
  • Facilitate responses to unsolicited requests for medical information, often in direct collaboration with XXXXX Medical Information Services personnel.
  • Provide impactful feedback/information to internal stakeholders on emerging clinical and scientific trends from external interactions to help shape company research, and to ensure the safe and appropriate use of XXXXX products.
  • Build specific excellence and integrity within the healthcare community. Develop contacts with key clinicians, university teaching hospitals, group purchase organizations and other medical / scientific groups.
  • Act as a clinical resource with professional and advocacy organizations with the objective of developing relationships and identifying potential business opportunities.
  • Assist in the development and execution of clinically relevant regional medical meetings (e.g. advisory boards, consultancy and investigator meetings), as requested
  • Support company-sponsored clinical trials program.In addition to generation of scientific data to support medical claims, provide input to market access and HEOR for the generation of health economic outcome data to support reimbursement.
  • Ensure compliance with regional directives for, amongst others, the release of promotional material, medical representative training materials, and medical information.
  • establish and maintain strong relationships with key opinion leaders for and on behalf of XXXX in all relevant areas to promote the Company’s reputation, dedication to patients, and expertise in these areas.
  • Build up training programs for new starters and establish continuous training support. . Ensure training records are conducted and filed with the utmost integrity according to internal requirements.

Experience:

• Minimum 5 years of experience and success within other biotech/pharmaceutical companies
  • Experience of working in a national role in Medical Affairs
  • Track record of experience (clinical and industry) in the field of Hematology
  • High level of communication (written and verbal), interpersonal, organizational, and cross functional collaboration skills
  • Flexibility to work with colleagues in an international setting
  • Able to engage in work-related travel approximately 50%

Capabilities and Competencies:

• Impactful verbal and written communication skills
  • Ability to effectively collaborate in a dynamic environment
  • Strong comprehension of disease states, and knowledge of differential algorithms for treatment decisions and experience in disease states of interest to XXXXX
  • An expert understanding of the health care delivery system, including the managed care arena and its impact on patient care, regional medical care and the pharmaceutical industry. Ability to identify the unmet medical, educational, and research needs at a local & regional level in the medical community
  • Ability to interpret key scientific data and translate the findings to meet educational and research needs to affect corporate research strategic activities/decisions
  • Understanding of the design and execution of research studies and strategic implications
  • Exhibits high degree of emotional intelligence and appreciation of diversity and multiculturalism
  • Designs and/or leads training initiatives and best practices
  • Proven ability to drive results at a high level of quality as a strategic and creative thinker
  • Demonstrates ability to deal with ambiguity and thrive in an ever-changing environment
  • Strong project management skills with demonstrated ability to manage projects and/or colleagues in successful implementation of business-critical projects
  • Strong time management & organizational skills
  • Strong interpersonal skills, showing a high level of social competence

Supervisory Responsibilities: Strong interpersonal skills, showing a high level of social competence

Education Required:
MD or PhD, with relevant clinical / scientific experience in the indication field of hematology; experience in Medical Affairs required and a minimum of 5 years industry experience. Experience in Clinical Development is of advantage.
Hoeveel travel time heb je?

Hoeveel travel time heb je?
De laatste 20 maanden bijzonder weinig omdat de ziekenhuizen dicht waren en omdat de congressen allemaal virtueel waren. Daarvoor schat ik ongeveer 12-15 dagen op reis voor congressen, en nog een hetzelfde voor internationale trainings. En dan, afhankelijk van de nood 10-40% field based in de ziekenhuizen werken.

Of bedoel je van/naar kantoor? Huidige job ongeveer 30 minuten, nieuwe job zal korter zijn.

Welja, voor mijn huidige job dus ongeveer 24-30 dagen "travel" voor trainings/meetings/congressen, op een normaal jaar. Voor mijn nieuwe job zal dat ongeveer hetzelfde zijn schat ik. De algemene tendens is natuurlijk dat voor internationale (interne) meetings tegenwoordig goed wordt nagedacht of het echt de moeite is om iedereen te laten reizen...

Terug
Bovenaan