Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Huidig:
131k bruto jaarloon
20% bonus
275 nettovergoeding
auto 925

Offer:
151k bruto jaarloon
18% bonus
320 nettovergoeding
auto 1000
sign-on bonus 77k

Bijzonder mooie inspanning. Nu snel tekenen :)
Dat is dus een jump van 13% op bruto + bonus, en die 77k is om de gemiste bonus op uw huidig werk te compenseren veronderstel ik?
Nu bon, in die categorie lonen maakt het imo niet zoveel uit. Als je dik rondkomt en niks moet missen, is al de rest toch maar rommelen in de marge (of dat is althans mijn mening).
Dus het enige dat belangrijk is: Denkt ge dat de nieuwe job u beter zal aanstaan?

Is die sign-on bonus bruto? Hoeveel blijft er dan van over? 50%?
Dat komt waarschijnlijk bovenop uw loon zoals een gewone bonus gok ik? En dan wordt dat dus in die categorie belast. Met deze lonen is dat dus tussen de 40% a 45% dat er van over blijft denk ik.

Edit: Of wat @SlashDotDash zegt dan :tongue:.

Op mijn huidig project is er morgen crisisoverleg met HR door de hoge indexering. Er is budgettair amper ruimte voor opslag, er was een uitzonderlijk potje aangelegd voor high performers om hun niet 2 jaar op rij in de kou te laten staan. 2021 heeft tot een ongeziene uitstroom geleid (25% is vertrokken), mensen waren teleurgesteld en konden bij de concurrentie net wel enorme sprongen realiseren door de post-corona relance en krapte op de arbeidsmarkt. Benieuwd of ze slim genoeg gaan zijn niet 2 jaar op rij die fout te maken. Nieuwe mensen aantrekken is duurder dan uw huidig personeelsbestand behouden :).
Ze zijn dan toch best laat om hiermee te beginnen, en in paniek te schieten?
Wij zijn hier al 3 maand mee bezig.

Dat is dus een jump van 13% op bruto + bonus, en die 77k is om de gemiste bonus op uw huidig werk te compenseren veronderstel ik?
Nu bon, in die categorie lonen maakt het imo niet zoveel uit. Als je dik rondkomt en niks moet missen, is al de rest toch maar rommelen in de marge (of dat is althans mijn mening).
Dus het enige dat belangrijk is: Denkt ge dat de nieuwe job u beter zal aanstaan?
Je hebt 100% gelijk. Ik verander in eerste plaats van job omdat ik niet meer kon doorgroeien in mijn huidige organisatie. Dit voorstel is natuurlijk ook wel een zeer positief signaal. Ik ga ongeveer hetzelfde doen wat ik nu doe, voor een iets meer diverse portfolio aan geneesmiddelen. En het meest belangrijke is dat ik een klein team mag aansturen.

Ik zit in ongeveer dezelfde sector als SlashDotDash. Bij ons kun je maar 6mnd consultant zijn, daarna exceptioneel verlenging. Maar dan is er een mandatory cooldown periode van 6 mnd. Die grote Amerikaanse boites doen niet echt mee met het kantjes ervan rijden met 'zelfstandigen'. Die interpreteren de wet nogal strikt (as it should).

Bij ons ook 0 bonussen, geen laptop, zelfs geen soep of appels uit de mand voor de consultants. Weinig benefit en veel onzekerheid. Vanaf er paar procent marge verval is in een kwartaal, liggen de consultants allemaal buiten.
Heel mooie opslag! Ben jij dan ook 1 van de consultants of wat houdt je job juist in?
Met andere woorden: in wat ben je zo goed dat je dit mooie pakket kon verkrijgen?

Dit is ook loondienst veronderstel ik?

Klinkt misschien stom maar ik ben tevreden met het nettoloon dat daaruit vloeit... :)
Hangen nog andere benefits aan vast hé zoals pensioenplan etc.
"tevreden" is een heel diplomatisch antwoord in de gegeven context :) - in welke mate heeft je loonevolutie (en het feit dat je bij het behalen van je pensioen wellicht een astronomische bedrag zal ontvangen) je uitgavepatroon eigenlijk beïnvloed. Voor een gemiddelde werknemer is die evolutie relatief beperkt - veel dromen blijven dan ook dromen, echter laat een dergelijk loon het toe om die effectief te gaan realiseren.

Heel mooie opslag! Ben jij dan ook 1 van de consultants of wat houdt je job juist in?
Met andere woorden: in wat ben je zo goed dat je dit mooie pakket kon verkrijgen?

Dit is ook loondienst veronderstel ik?

Is in loondienst. Ook ik sponsor graag de belasting pot.

Zie ook niet in waarom ik zelfstandige zou moeten worden. Om meer centen te vangen en slechter behandeld te worden. Slechte deal. Zal dicht tegen de 4000 netto zitten en over de 5000 netto als je de bonussen erbij telt. Al de extra werk en moeite om dan 500 of 1000 extra te verdienen, dat is het me niet waard. En telkens de boer op mogen gaan om nieuwe klanten te vinden, neen dank u.

Consultants worden bij ons echt als 2e rang beschouwd. Er is gewoon geen manier om langer dan 12mnd of heel exceptioneel 18mnd te blijven. En je weet ook van toeten noch blazen. Je moet doen wat je moet doen, en de rest blijft allemaal geheim. Geen bedrijfsuitjes, geen corporate presentaties, geen kwartaal updates, geen sinterklaas cadeau, geen bonussen etc.

In wat ben ik zo goed. Om te beginnen ben ik in een specifiek R&D segment actief waar de mensen dun bezaaid zijn. En ik citeer uit het evaluatie gesprek: pro-actief, pragmatisch, autonoom, doelgericht, veel ballen tegelijk in de lucht houden, shifting priorities accordingly en project op tijd afgeleverd. Ik heb geen reports, maar moet wel een team van R&D, marketing, sales, field, project management etc aligneren en zorgen dat iedereen weet wat ze inhoudelijk moeten doen. En voor de rest ploeteren doorheen de multi-national bullshit en proces chaos en bliksemafleider spelen waar nodig.

Klinkt misschien stom maar ik ben tevreden met het nettoloon dat daaruit vloeit... :)
Hangen nog andere benefits aan vast hé zoals pensioenplan etc.

Drie schijven dus ik moet wel 3 jaar blijven. Logisch denk ik :)

Eén van de grotere farmabedrijven in België. Sowieso minstens enkele dagen op kantoor dus.
Waar ik start is er absoluut een minimale bezetting op kantoor. Wie er niet moet zijn komt er niet binnen. Finance werkt 100% van thuis. Ze willen absoluut niet het nieuws halen met een besmettingsgolf op hun werkvloer. Al mijn interviews (in oktober) hebben digitaal plaatsgevonden. Omdat de financieel directeur mij toch graag eens fysiek had ontmoet hadden ze extern een vergaderzaal geboekt. Ik heb nog niets gehoord van de praktische zaken maar zou mij niet verbazen moest ik mijn laptop thuis geleverd krijgen.

"tevreden" is een heel diplomatisch antwoord in de gegeven context :) - in welke mate heeft je loonevolutie (en het feit dat je bij het behalen van je pensioen wellicht een astronomische bedrag zal ontvangen) je uitgavepatroon eigenlijk beïnvloed. Voor een gemiddelde werknemer is die evolutie relatief beperkt - veel dromen blijven dan ook dromen, echter laat een dergelijk loon het toe om die effectief te gaan realiseren.
Tgoh uwe levensstandaard zal toch gradueel wat omhoog kruipen, dat is menselijk en bijna onvermijdelijk.

Hoe veel of weinig het stijgt hangt wel af van uw materialistische instelling.
Maar ge vervalt dan heel snel in "iets duurder huis", en "ne keer sneller en/of duurder op reis", of "besteed de strijk/poets/tuin maar uit" en "laat de partner maar part time of niet werken"...
En zo zit ge toch in een situatie waar ge uw loon "nodig" hebt, en meer leuk is.

Daar zit uiteraard ne cap op.
Ik kan enkel voor mezelf spreken, maar met 150k kunt ge al die zaken hierboven wel bekostigen. Nog meer stijgen chase ik niet actief, en zal ik enkel aanvaarden als de job ook interessant(er) is. De enige stijging die ik serieus overweeg is "ahja hiermee kan ik dezelfde standaard aanhouden EN 10-20 jaar vroeger stoppen werken".

@contextbinder ik kan wel beamen wat @Lint schrijft. Ik ben in 2007 begonnen aan 1500€ netto als doctoraatsstudent, en dat was ruim voldoende :) Verder is het gewoon een luxe en een privilege om niet te veel te moeten nadenken over kosten die voor andere gezinnen niet evident zijn (hobby's, uitstapjes etc).

Huidig:
131k bruto jaarloon
20% bonus
275 nettovergoeding
auto 925

Offer:
151k bruto jaarloon
18% bonus
320 nettovergoeding
auto 1000
sign-on bonus 77k

Bijzonder mooie inspanning. Nu snel tekenen :)
Vet zeg. Proficiat met dit mooi pakket!

Ik zou oooo zo graag eens uw loonfiche zien. Ff een bonusje van 77K. Maandelijks >10K en op het einde van het jaar nog een bonusje van 27K.

Uw boekhouder kijkt toch ook 2x bij het invullen van uw belastingen? Nog nooit een telefoontje gekregen om zeker te zijn dat er geen komma verkeerd staat? 😅

@Ghisallo ik doe mijn aangifte zelf 😄

En ik wil u gerust eens de 2020 bonus loonbrief sturen in PM als je dat echt wil 😛

@freggelsof2 ja ze hebben een gelijkaardig systeem van langetermijnsincentives.
Hoe ziet jouw functie er dan eigenlijk uit als wetenschappelijk adviseur voor pharmaceutica. Ik heb het moeilijk me in te beelden hoe zo’n takenpakket /day-to-day er uitziet. (Is wellicht heel uitgebreid maar als je het kunt toelichten in a nutshell zou dat fijn zijn.)

Proficiat met de nieuwe job en het mooie loon! Ik ben benieuwd naar de volledige template. Als ik me niet vergis wordt dat het hoogste loonpakket dat hier ooit gepost is!

Als ambtenaar wil ik je ook nog bedanken voor de mooie belastingsbijdrage. 😎
Ik heb ooit eens dat van mijn vader gepost, wat ongeveer het dubbele is van SlashDotDash. Maar die is natuurlijk niet actief op dit forum. Dus SlashDotDash zal wss het hoogste pakket hebben van de actieve leden die hier gepost hebben :p

Ik heb ooit eens dat van mijn vader gepost, wat ongeveer het dubbele is van SlashDotDash. Maar die is natuurlijk niet actief op dit forum. Dus SlashDotDash zal wss het hoogste pakket hebben van de actieve leden die hier gepost hebben :p
Dat telt idd niet mee 😛. Van de actieve leden is er nog wel iemand van wie ik vermoed dat hij boven het pakket van SlashDotDash zou kunnen gaan. Tip: hij rijdt met een Tesla Model 3 maar heeft kaderleden onder zich die met BMW 6-reeksen rijden 😛.

Nu vraag ik me af of de freelancers met dagtarieven van +- 800 euro per dag in de buurt komen van het nieuwe loonpakket van SlashDotDash. @eniac ? @Musk ? @anders. ?

Laatst bewerkt:
Hier zit heus wel volk dat daarboven gaat hoor, niet iedereen wil zomaar zijn loon posten. Ik kan er wel vlot 5 opnoemen die gelijk of erboven zullen zitten.

Nu vraag ik me af of de freelancers met dagtarieven van +- 800 euro per dag in de buurt komen van het nieuwe loonpakket van SlashDotDash. @eniac ? @Musk ? @anders. ?
Enkel 800 zonder bonus zal u net onder dat nettoloon zetten.

Hier zit heus wel volk dat daarboven gaat hoor, niet iedereen wil zomaar zijn loon posten. Ik kan er wel vlot 5 opnoemen die gelijk of erboven zullen zitten.

Enkel 800 zonder bonus zal u net onder dat nettoloon zetten.
Dus dan klopt mijn stelling nog steeds: "van de actieve leden die hier gepost hebben". En dan vooral in loondienst.
Maar goed, we moeten er niet te licht over gaan. Je moet over behoorlijk wat skills bezitten om zo'n pakket te bemachtigen en vooral op die stoel te kunnen blijven zitten. Prestaties worden verwacht en er staat zo een andere zeer capabele persoon klaar om je positie over te nemen.

Zelfs diegenen die zo'n postje bemachtigen met behulp van hun netwerk of via een "vriendendienst" en met een iets minder indrukwekkende CV, bezitten normaliter nog steeds op dat niveau over behoorlijk wat skills.

Waarmee ik niet wil beweren dat mensen met een laag loon geen skills hebben en niet moeten presteren.

Terug
Bovenaan