Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Tis natuurlijk geen garantie dat dit blijft, elke 5 jaar moet er een nieuwe aanvraag ingediend worden en de kans is groot dat het percentage vermindert of dit zelfs volledig wegvalt.
Bij ons hebben ze nog steeds geen reactie gekregen v/d externe partij die dit aan het afhandelen was.

Voor zover ik het hoor is het ineens 'radio silence' sinds die minister z'n ballonnetje omhoog liet.
Ging normaal gezien ingevoerd worden tegen januari ... hmmm :thinking:
...
.....
........
Yeah ... probably not. 🤷‍♂️

Bij ons (lokale overheid, klein stadsbestuur) zijn er exact 3 personen met een hoger nettoloon dan Nirrti, als je de waarde van de salariswagen meerekent. Qua brutoloon zullen er ongeveer 150 mensen meer verdienen. Zie daar de scheeftrekking :p.

Het gemis van een bedrijfswagen, al was het laatste 3 jaren maar een camionette, begint de kop op te steken. Ik ga @cege nog gelijk moeten geven over de verloning in het onderwijs ;).

Wat mis je het meeste: de wagen zelf of de tankkaart, toen zelf nog geen bedrijfswagen had vond ik vooral dat tanken slecht aanvoelen, de kost van een wagen vond ik eigenlijk best meevallen (als je niet z gehecht bent aan een premium standaard).

Wat mis je het meeste: de wagen zelf of de tankkaart, toen zelf nog geen bedrijfswagen had vond ik vooral dat tanken slecht aanvoelen, de kost van een wagen vond ik eigenlijk best meevallen (als je niet z gehecht bent aan een premium standaard).
Wat ik aangenaam vind is het gevoel dat gelijk wat er gebeurt met de wagen je ingedekt bent. Nieuwe banden, onderhoud, herstellingen, ... Allemaal inbegrepen, gewoon bellen naar de garage en de leasing regelt de rest. Geeft toch wel wat gemoedsrust. Als je zelf een wagen koopt is het niet altijd een nieuwe dus heb je ook meer kans op onvoorziene kosten.

Ja, hier toch ook de gemoedsrust. Een farce met de auto is toch rap 500-1000 euro, zelfs als het een cheap auto is.

Ooit op reis met mijn 10k kostend Toyotaatje naar Zwitserland. Halverwege de terugrit vitessebak aan het rammelen, moest van 2e naar 4e gaan. Ja, wat doe je, doorrijden he, je gaat niet in een of ander random Franse garage gaan lummelen. Bij thuiskomst bleek de boite volledig naar de *** te zijn. 600 euro. Zuur.

Met de bedrijfswagen een lichtje aan op dashboard. In de app de dichtste Audi garage zoeken, klaar, 0 euro te betalen. Ruitenwisser vloeistof waarschuwing, eventjes garage in, ondertussen naar de Horta ernaast, 15 min later terug. Klaar.

Met de bedrijfswagen een lichtje aan op dashboard. In de app de dichtste Audi garage zoeken, klaar, 0 euro te betalen. Ruitenwisser vloeistof waarschuwing, eventjes garage in, ondertussen naar de Horta ernaast, 15 min later terug. Klaar.
Serieus? Voor die 2 euro koop je dat toch zelf. Ben je ten minste geen tijd kwijt :p

Uiteraard heb je wel gelijk dat je geen vrees moet hebben voor hoge kosten.

Vooral dat tanken, ik doe 1 maal per week een verre afstand om les te geven en dat kost mij wss 20 euro heen en terug. Premium of niet, interesseert me weinig. Net naar Ardennen geweest, ook weer tank naft er door. Zomervakantie naart zuiden, dat is gauw 500 euro naft er door.

Verder mis ik ook wel de gemoedsrust zoals hierboven aangehaald. Wij zijn eigenlijk allebei van bedrijfswagen naar geen bedrijfswagen gegaan, als je die kosten uitrekent, is dat wel een serieuze hap. Niet dat we daar iets voor moeten laten,maar uitgerekend is dat toch een serieus voordeel van 1 te hebben. Ik zag in het vakantiepark heel wat bedrijfswagens, die mensen kijken naar niks, parkeren zonder zorgen, rijden door grasbermen en bosgrond met patineren etc... terwijl ik als eigenaar altijd zal kijken waar ik parkeer. Er is als particulier ook geen manier om die kosten in te brengen. Ik heb wel collega's met een zelfstandige activiteit, misschien proppen die hun autokosten daar in, hoewel ook beperkt mogelijk vermoed ik als je hoofdberoep lector is.

Vooral dat tanken, ik doe 1 maal per week een verre afstand om les te geven en dat kost mij wss 20 euro heen en terug. Premium of niet, interesseert me weinig. Net naar Ardennen geweest, ook weer tank naft er door. Zomervakantie naart zuiden, dat is gauw 500 euro naft er door.

Verder mis ik ook wel de gemoedsrust zoals hierboven aangehaald. Wij zijn eigenlijk allebei van bedrijfswagen naar geen bedrijfswagen gegaan, als je die kosten uitrekent, is dat wel een serieuze hap. Niet dat we daar iets voor moeten laten,maar uitgerekend is dat toch een serieus voordeel van 1 te hebben. Ik zag in het vakantiepark heel wat bedrijfswagens, die mensen kijken naar niks, parkeren zonder zorgen, rijden door grasbermen en bosgrond met patineren etc... terwijl ik als eigenaar altijd zal kijken waar ik parkeer. Er is als particulier ook geen manier om die kosten in te brengen. Ik heb wel collega's met een zelfstandige activiteit, misschien proppen die hun autokosten daar in, hoewel ook beperkt mogelijk vermoed ik als je hoofdberoep lector is.
Of misschien betalen die dat gewoon want ja nen boterham minder ga je er toch niet voor eten.

Serieus? Voor die 2 euro koop je dat toch zelf. Ben je ten minste geen tijd kwijt :p

Uiteraard heb je wel gelijk dat je geen vrees moet hebben voor hoge kosten.

Ik weet zelfs niet hoe de motorkap open moet...

Is wel de policy. AdBlue mogen we ook niet tanken aan een pompstation. Waarschijnlijk omdat er al dummies de auto verkloot hebben door iets fout te doen.

Is wel de policy. AdBlue mogen we ook niet tanken aan een pompstation. Waarschijnlijk omdat er al dummies de auto verkloot hebben door iets fout te doen.
Jullie maken het kapot voor iedereen!!

Echt niet weten hoe je de kapoot open doet, ongelooflijk :P

Maar in een ander topic beweren dat een "half gehandicapte" bewakingsagent kan zijn :help:.

Is die algemene regel van AdBlue bij de meeste leasing maatschappijen niet omdat dat een redelijk agressief goedje is als je dat op je lak morst? Ik dacht toch dat ik dat eens gehoord had.
Al herinner ik me ook contracten waar je niet eens je olie zelf mocht bijvullen, terwijl je daar nu echt niet veel mee kan misdoen...

Is die algemene regel van AdBlue bij de meeste leasing maatschappijen niet omdat dat een redelijk agressief goedje is als je dat op je lak morst? Ik dacht toch dat ik dat eens gehoord had.
Al herinner ik me ook contracten waar je niet eens je olie zelf mocht bijvullen, terwijl je daar nu echt niet veel mee kan misdoen...
Adblue tanken is toch ook gewoon supermakkelijk. Bij dats24 hebben ze dat. Kan je ook niet mee morsen. Kan je ook gewoon je tankkaart voor gebruiken.

Als ge ne Ford hebt met nen EcoBoost-motor is er maar 1 soort olie die je mag gebruiken en die hebben ze in de meeste winkels niet op stock. Gebruik je de verkeerde dan desintegreert je (rubberen) distributieriem en is uw motorblok voor de vuilbak. #kanjenuechtnietveelmeemisdoen :D

Adblue tanken is toch ook gewoon supermakkelijk. Bij dats24 hebben ze dat. Kan je ook niet mee morsen. Kan je ook gewoon je tankkaart voor gebruiken.

Ik zie het probleem ook niet, maar ik meen me te herinneren dat dat de reden was. Misschien ook dat het tanken bij het ene merk vlotter (m.a.w. met minder morsen) gaat dan het andere, als je soms ziet hoe er gesmost wordt aan tankstations met benzine of diesel?

Terug
Bovenaan