Idem hier (werkende in Controlling).Helaas bij ons ook nog steeds een realiteit in Controlling departement. Praktisch alle commercial controllers hebben Big 4 achtergrond, waarvan mij de meerwaarde nog duidelijk moet worden.
In Operations (plant controllers) komt niemand uit Big 4 omgeving en dat zijn toch echt heel andere profielen moet ik zeggen. Focus ligt veel sterker op toegevoegde waarde brengen naar de business zelf vs 'cijfers juist zetten en reconcilieren'.
Zolang idd de aanwervende managers zelf uit Big 4 omgeving komen zal die marketing blijven werken vrees ik.
Note: ikzelf heb ook geen Big 4 achtergrond en al 10+ jaar actief in Controlling.
We hebben ook iemand aangenomen met Big 4 ervaring maar deze persoon heeft geen extra toevoegde waarde vs. de collega’s met geen Big 4 CV.
Alsook verleggen we ons meer voor advies naar een VGD, Vandelanotte en co-soorten voor advies binnen Finance (vooral accountancy & tax) omdat de ervaring met Big 4 niet zo goed was.
Nu, er zitten zeker en vast wel toppers in de Big 4 maar mij zal je er niet mee ophemelen met de Big 4 stempel.
Zelfde verhaal ivm Bachelor vs. Master (binnen Finance), ervaring is velen malen belangrijker.