cege
Well-known member
@Dogo Argentino - Saltiness voor Consultants? Wel ze betalen slecht en ze zijn een sweat shop. Dat is geen saltiness, reality.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kijk, dat ze wil groeien is geen probleem.Dat is het precies. Ze weet niet of ze haar hele leven in een tank terminal bedrijf wilt werken. Daarnaast draait slechts een klein deel van haar huidige job om sustainability en eigenlijk wil ze daar net het meeste in groeien.
Ik geef de opmerking niet omdat ik denk dat het slecht is (werk zelf bijna 3 jaar bij een big4) maar denk zeker ook na over wat ze potentieel zal moeten opgeven.Goh gaat ons niet echt om het loon, meer om toekomstperspectieven. Nu zit ze in een heel specifieke functie in een heel specifieke sector. Lijkt ons niet slecht om in het begin van haar carrière weer even uit te zoomen en wat breder ervaring op te doen door consulting te doen in verschillende sectoren.
zegt - is dat vooral omdat ze dit imago zelf deels creëren. De marketingmachine die achter de big4 ‘s zit is enorm en zorgt ervoor dat ze een wat verheven imago hebben gekregen.2 weeks ago... Just saying...Senior, junior, manager, alien, potato, whatever. What's in a name. Bij ons mag iedereen zijn titel zelf kiezen zolang het geen VP, director, of iets C-suite bevat. Dat mensen nog altijd te vangen zijn met een titeltje... Laat maar weten hoeveel ze binnenharkt als "senior".
Is toch greenwashing aan 200 per uur. Alles met sustainability verkoopt goed, dus plak er maar senior op. Komt intern en extern goed over.
Precies nog wat groen (pun intended) achter de oren wat corporate bullshit lingo betreft...
PS: op de linked in staat "Associate" - moet maar eens googlen op "Associate consultant"...
Toch een constant in Dogo zijn posts. Je bent 25 26 27 y? Je moet de wereld niet proberen te veroveren en overtuigen van dag 1. Op het gemak jongeman, alles op zijn tijd...

Idd zal u af en toe eens inschakelen als consultant2 weeks ago... Just saying...
Soms eens luisteren naar wie wat meer ervaring heeft in corporate bullshit![]()

Volledig akkoord, degenen die hier negatief doen over Big 4 komen zelf uit een totaal ander departement (@cege ) en hebben geen flauw benul waarover ze praten.In finance hebben meeste executives een big four verleden, die gaan vaak een voorkeur hebben voor mensen met een big four ervaring. Ik ben een veelgevraagd freelancer omwille van mijn big four ervaring. Wanneer ik met een klant uitkijk naar een vaste aanwerving is bij een cvscreening altijd de eerste vraag die terugkomt ‘heeft die big four ervaring?’.
Ik heb tijdje als freelancer bij een kleinere speler gezeten, die verloren 3/4e van hun internationale tenders omdat het hoger management kost wat kost wou kunnen zeggen dat een big four hun geholpen had.
Binnen finance speelt het vandaag nog altijd. Vind ik zelf de kwaliteit altijd even top, neen, maar het blijft op een cv wel nog altijd een plus.
Big four is wel meer dan finance hé.Volledig akkoord, degenen die hier negatief doen over Big 4 komen zelf uit een totaal ander departement (@cege ) en hebben geen flauw benul waarover ze praten.
Ik werk ook voor een multinational, 40k werknemers. Finance projecten worden steevast door Big 4 binnengehaald, dat is zoals je zelf zegt zelfs bijna een must. Ook toen ik hier solliciteerde was mijn Big 4 ervaring een groot pluspunt.
Dat is gerommel in de marge. Finance en tax tesamen is meer dan 70% van de omzet (althans toen ik er nog werkte paar jaar terug) en daar is Big 4 nog altijd de standaard.Big four is wel meer dan finance hé.
In dit geval ging het zelfs over sustainability. Dat lijkt mij dan toch niet te vallen in het finance departement ?
Nogmaals, het ging hier concreet NIET over het finance stuk, terwijl er wel geschermd wordt met "staat goed op de CV".Dat is gerommel in de marge. Finance en tax tesamen is meer dan 70% van de omzet (althans toen ik er nog werkte paar jaar terug) en daar is Big 4 nog altijd de standaard.
Ik zei meer dan 70%, dus dat kan ook 90% zijn. Echter herinner ik mij het exacte percentage niet meer, behalve dat het heel hoog was.Nogmaals, het ging hier concreet NIET over het finance stuk, terwijl er wel geschermd wordt met "staat goed op de CV".
En ik vind 30% toch geen "gerommel in de marge". Ga eens een extra belasting van 30% berekenen op je tax en finance cijfers. Je zal verschieten hoeveel dat wel niet is.
Ook ik wil mijn gram hier niet per se halen. Maar je vriendin is nog groen achter haar oren en heeft nu een marktconform voorstel gekregen, zoals ik had aangegeven. Imo. netto nog wat te hoog voor ong. 1j ervaring maar bon, dat is hoe de big4 het nu eenmaal optimaliseert.Bedankt voor het advies allemaal. Ze heeft een mail terug gekregen. Ze hebben zich dus effectief misrekend. Het komt op €1930 netto neer. Minder dan ze nu heeft dus.
Volledig akkoord, degenen die hier negatief doen over Big 4 komen zelf uit een totaal ander departement (@cege ) en hebben geen flauw benul waarover ze praten.
Ik werk ook voor een multinational, 40k werknemers. Finance projecten worden steevast door Big 4 binnengehaald, dat is zoals je zelf zegt zelfs bijna een must. Ook toen ik hier solliciteerde was mijn Big 4 ervaring een groot pluspunt.
In finance hebben meeste executives een big four verleden, die gaan vaak een voorkeur hebben voor mensen met een big four ervaring. Ik ben een veelgevraagd freelancer omwille van mijn big four ervaring. Wanneer ik met een klant uitkijk naar een vaste aanwerving is bij een cvscreening altijd de eerste vraag die terugkomt ‘heeft die big four ervaring?’.
Ik heb tijdje als freelancer bij een kleinere speler gezeten, die verloren 3/4e van hun internationale tenders omdat het hoger management kost wat kost wou kunnen zeggen dat een big four hun geholpen had.
Binnen finance speelt het vandaag nog altijd. Vind ik zelf de kwaliteit altijd even top, neen, maar het blijft op een cv wel nog altijd een plus.
Mja ik geloof wel dat het per ongeluk was.Is er iemand die gelooft dat er een 'misrekening' geweest is?
Ja kijk mijn vriendin was er alvast niet mee gediend. Heeft dan ook een mail gestuurd naar HR dat ze dit heel onprofessioneel vindt en dat ze dit aanbod niet kan accepteren. Partner had haar dan meteen opgebeld en gezegd dat ze vandaag met HR een serieuze discussie ging hebben en met een tegenvoorstel gaan komen.De zin en onzin over de waarde van de Big4 terzijde, is die misrekening inderdaad een red flag voor zo'n bedrijf.