Geen stress als Product Owner?
Als ik dat een beetje zie in mijn omgeving, zou ik bij stress niet snel nee zeggen.
Dat zou ik toch ook niet zeggen nee.
Maar denk dat de invulling in elk bedrijf wel anders is.
Ik zit op technisch expert level en mijn PO zit gewoon in dezelfde loonschaal. Dat wil zeggen dat alles hetzelfde ligt, enkel dat zijn bruto wat hoger ligt. Gezien zijn ancienniteit zou dat wel eens wat kunnen schelen, maar als ik nu PO zou worden is dat aan nagenoeg mijn huidig loon, wat ook wat gestegen is doordat ik eigenlijk weg ging aangezien ik al 4 jaar geen opslag had gehad, iets met niet gewaardeerd voelen enzo. Komt die kennis in een niche product dan toch nog van pas...
Maar mijn PO heeft toch wel wat meer stress en verantwoordelijkheid dan ikzelf, moet van alles in het team wat weten (uiteraard niet even diep), naar alle QBR meetings ed gaan en dat voor amper meer nettoloon. Klopt ook wel wat meer uren dan ikzelf.
Maar voor de rest liggen alle extralegale zaken gelijk.
Nu, als het verschil bij Bpost groter is, is dat wss wel een mooie stap vooruit. Maar dat is geen stap die ik snel zou doen. Mss als het mij technisch nietmeer afgaat en het nietmeer helemaal kan volgen, maar daar ben ik op mijn 40ste nog te jong voor
.
Ook geen enkele reden om in de eerste jaren naar iets anders te kijken.