Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Maar als ge ziet dat het daar constant (over)vol is, dus dan zal de gemiddelde bevolking (net zoals hij) de prijzen fair vinden, want... ze hebben de keuze om niet te gaan...

De gemiddelde volwassen bevolking doet dat 1 a 2 keer per jaar voor zijn kinderen, niet voor zichzelf...hoewel ze ook de keuze hebben om naar gratis provinciale domeinen te gaan...de keuze hebben sluit niet uit dat je de prijzen te hoog kan vinden...

Ik heb ook de keuze om alles van everyday te kopen en enkel goedkope brol te eten, maar ik kies voor deftig voedsel, wat niet wegneemt dat ik dat deftig voedsel vaak te duur vind

Niet te vergeten welk mager loontje ze hun personeel betalen.
Dat is echt schrijnend. Wij gingen daar vroeger voor het onderhoud aan de cv ketels in het zwembad.

Gekke is dat sommige werknemers al die praktijken zoals werkloosheid tijdens sluiting, laag loon, etc... nog goedpraten. Die parkmanager is trouwens een superarrogante kerel, die afgelopen zomer even de horeca dacht de schuld te geven van zijn personeelstekort.

Maar omgekeerd vindt hij zijn prijzen in plopsa wel fair, 8 euro voor een domme ballon , 42 entree en 12 parking vind ik niet fair...
Welja, da's nu niet noodzakelijk iets wat die mens zelf/alleen beslist eh. Er werkt nog wel wat meer volk bij Studio100 die mee bepaald wat de prijs is. Alsook, de price policy van uw bedrijf is niet noodzakelijk gelinkt aan uw persoonlijke 'policy' eh.

Dus ...
Is hij er zelf van op de hoogte? No doubt.
Zal em dat op z'n eentje bepalen? Doubtful. 😋

Maar uiteindelijk kan je dat wel niet in een bubbel bekijken. Als je wilt aanhalen dat het te duur is ... vergelijk met Walibi & andere parken.
Vragen die hetzelfde of iets gelijkaardig? Dan is dat gewoon de marktprijs eh.

Als de mensen het betalen, zullen ze 't vragen. Da's zoals eten & drinken op een festival ineens 't dubbel kost voor 't zelfste. Ze vragen het & krijgen het, dus zal men er altijd van blijven profiteren dat mensen het willen betalen.
Idem in die parken, eten & drinken kost daar ook altijd gigantisch veel (of het nu Plopsa is in BE of Movie world in DE).

Maar omgekeerd vindt hij zijn prijzen in plopsa wel fair, 8 euro voor een domme ballon , 42 entree en 12 parking vind ik niet fair...

Dat zijn marktconforme prijzen nochtans. Buiten dan de parking, 12,5€ is wel heel duur.

Maar vergeet niet dat Plopsa ook gewoon kosten heeft. Nog maar simpel die stewards die daar heel de dag de wagens moeten begeleiden moeten betaald worden, de security, de kuisploeg, de groendienst en de techniekers om er nu maar enkele te noemen. Daarbij moeten zij ook gewoon belastingen betalen en moeten ze ook gewoon continue investeren.

De gemiddelde volwassen bevolking doet dat 1 a 2 keer per jaar voor zijn kinderen, niet voor zichzelf...hoewel ze ook de keuze hebben om naar gratis provinciale domeinen te gaan...de keuze hebben sluit niet uit dat je de prijzen te hoog kan vinden...

Ik heb ook de keuze om alles van everyday te kopen en enkel goedkope brol te eten, maar ik kies voor deftig voedsel, wat niet wegneemt dat ik dat deftig voedsel vaak te duur vind
En de boer vindt dat hem te weinig krijgt ;)

En omdat jij onderhoudt deed werden ze slecht betaald? Of wat jij slecht betaald vindt mss? Ik heb vakantiejob gedaan als redder en kreeg evenveel als de vaste (die wel MC enzo hadden) en dat is nu 2000 bruto. Zoveel minder kan hem ze dan ook al niet betalen als dat lijkt me ;)

Dat zijn marktconforme prijzen nochtans. Buiten dan de parking, 12,5€ is wel heel duur.

Maar vergeet niet dat Plopsa ook gewoon kosten heeft. Nog maar simpel die stewards die daar heel de dag de wagens moeten begeleiden moeten betaald worden, de security, de kuisploeg, de groendienst en de techniekers om er nu maar enkele te noemen. Daarbij moeten zij ook gewoon belastingen betalen en moeten ze ook gewoon continue investeren.
Ja tuurlijk, dat begrijp ik wel en het is natuurlijk een mooi park, maar de prijsstijging staat niet in verhouding tot de loonstijgingen. Vorig jaar betaalde ik slechts 31 euro inkom, nu 42. Toen was het ook nog aangenaam met die limiet aan bezoekers. Je kan natuurlijk discussie voeren over fair of onfair en natuurlijk zullen mensen dat blijven betalen. Mensen betalen ook 4 euro voor een pint die 40 cent in de winkel kost.

En omdat jij onderhoudt deed werden ze slecht betaald? Of wat jij slecht betaald vindt mss? Ik heb vakantiejob gedaan als redder en kreeg evenveel als de vaste (die wel MC enzo hadden) en dat is nu 2000 bruto. Zoveel minder kan hem ze dan ook al niet betalen als dat lijkt me ;)

Iedereen vindt dat hij te weinig krijgt. Zelf die rijke aandeelhouders willen nu hun "coronaverliezen" compenseren, dus overal de prijzen opdrijven. Wie is er de dupe? De gewone werkende man. Massale overheidssteun getrokken en toch nog hun prijzen opdrijven...

Waar ik uiteindelijk naartoe wil is het feit dat het leven ferm duurder geworden is en de lonen in verhouding niet mee gestegen zijn...

Dat is echt schrijnend. Wij gingen daar vroeger voor het onderhoud aan de cv ketels in het zwembad.

Gekke is dat sommige werknemers al die praktijken zoals werkloosheid tijdens sluiting, laag loon, etc... nog goedpraten. Die parkmanager is trouwens een superarrogante kerel, die afgelopen zomer even de horeca dacht de schuld te geven van zijn personeelstekort.

“Slecht loon, slechte uren. Je mag wel soms gratis op attracties”​

:rofl:

1. PERSONALIA
Leeftijd: 34
Opleiding: TSO / TI hogeschool
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 14 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Transport PC 221 denk ik
Huidige functie: Real Time Planner
Anciënniteit: 3 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: Shiften dus moeilijk te zeggen
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40+

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 5199 (met shiften)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2800 (met shiften)
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: Laptop
Maaltijdcheques: 8 euro per dag
Ecocheques: niet altijd
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja volledig
Hospitalisatieverzekering: ja volledig
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Kennis van de job elke 3 maand 900 euro bruto

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 58km
Afstand woon/werk in tijd: 90min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Gratis met de trein

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 32
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: 3x8
Glijdende werkuren: /
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Veel stress en oproepbaar
Hoe vaak overuren te presteren: /
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Telewerk is mogelijk
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

1. PERSONALIA
Leeftijd: 34
Opleiding: TSO / TI hogeschool
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 14 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Transport PC 221 denk ik
Huidige functie: Real Time Planner
Anciënniteit: 3 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: Shiften dus moeilijk te zeggen
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40+

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 5199 (met shiften)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2800 (met shiften)
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: Laptop
Maaltijdcheques: 8 euro per dag
Ecocheques: niet altijd
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja volledig
Hospitalisatieverzekering: ja volledig
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Kennis van de job elke 3 maand 900 euro bruto

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 58km
Afstand woon/werk in tijd: 90min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Gratis met de trein

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 32
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: 3x8
Glijdende werkuren: /
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Veel stress en oproepbaar
Hoe vaak overuren te presteren: /
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Telewerk is mogelijk
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee
Vroege, late nacht? Hoe verplaats je jezelf naar het werk bij die nacht shift/vroege shift? Ook met de trein?

Vroege, late nacht? Hoe verplaats je jezelf naar het werk bij die nacht shift/vroege shift? Ook met de trein?
Vroeges late en de nachten ja allemaal, ik kan mij perfect met de trein verplaatsen tijdens elke shift.
Maar soms gebruik ik mijn eigen auto meestal in het weekend of de nachten als het kalm is op de wegen.

De laagste lonen liggen op 7,7 euro per uur voor sommige jobstudenten. Dat is 1267 euro per maand bij een voltijds contract. Het probleem is dat het vaak afroep contracten zijn en dat je in de praktijk zelden aan een volle maand komt.

Eigenlijk klopt die opmerking volledig. Dagje parkeren op ladeuze in Leuven kost 20€...
Als ze de parking niet betalend maken, is dat in no-time de nieuwe park&ride van de panne.
Park & ride de panne ligt naast Plopsaland en kost 9 euro per dag, inclusief tramticket.

De laagste lonen liggen op 7,7 euro per uur voor sommige jobstudenten. Dat is 1267 euro per maand bij een voltijds contract. Het probleem is dat het vaak afroep contracten zijn en dat je in de praktijk zelden aan een volle maand komt.
Ik had het over vaste werknemers, ik had ook een vast contract voor ganse maand
Waarom betalen zoveel mensen 3 euro voor een cola terwijl die in de Delhaize vlakbij maar 1 euro is? Voor het gemak.
Omdat je dan nog een tafel en stoeltjes moet bijkopen en de parking niet zo gezellig is op te zitten?

Terug
Bovenaan