Tkleinstrand
Active member
Ik ken iemand die 25 miljoen met crypto heeft verdiend en hij staat niet in de boekskes.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Doet me denken aan een bericht dat ik ooit (+20 jaar geleden) gelezen heb.In die Bv wereld heb je dan ook nog degenen die hun karretje aanpikken:
* Showbizz Bart? Wtf is die kerel zijn functie eigenlijk.
* Joke van de Velde
* Tanja Dexters (krijgt ondanks crimineel gedrag nog steeds aandacht)
En zo zijn er nog vele anderen...
Er zijn er veel meer dan de meesten denken, alleen al in vastgoed zijn er behoorlijk wat mensen die een paar miljoen euro bezitten - dat zijn data die je ook niet in jaarrekeningen kan terugvinden want in het beste geval staan die geboekt aan aanschafwaarde - als ze al op de zaak staan. Mijn vader is actief in de bouwsector en als je ziet hoeveel kleine zelfstandigen (met klein bedoel ik 1 tot 4 personen) een aantal appartementen/eigendommen (van 4 tot 20 + de sporadische uitschieter) bezitten - die mensen zijn hoegenaamd niet gekend, beantwoorden quasi nooit aan het profiel dat je zou verwachten en vind je gewoon in een bruin café en rijden met gemiddelde wagen rond. Daarnaast heb je ook nog landbouwers waar hier en daar fortuinen aanwezig zijn.
Ook die lijsten van rijkste Belgen met een vat zout nemen want die kloppen totaal niet, hun bedrijf is zoveel waard maar het privé vermogen is gissen - wie weet staat de rijkste Belg zelfs niet eens in de lijst en diegenen die er wel instaan - wees maar gerust dat er daar tussen staan die een veelvoud van wat vermeld staat bezitten.
het zijn misschien allemaal nullen zonder een ander cijfer ervoor. Zo ken ik er ook wel veel.10 nullen?
Dus sowieso meer dan 9 miljard?
Dan hebben we hier de nieuwe rijkste Belg (ale top 3) die totaal onbekend is, straf!
Zo lopen er wel meer dan genoeg rond in België zonder dat ze bekend zijn.Excuses, 7 nullenZat er 3 nullen naast
het zijn misschien allemaal nullen zonder een ander cijfer ervoor. Zoken ik er ook wel veel. ben ik er ook wel één.
misschien zijn de nullen na de komma ook meegeteld10 nullen?
Dus sowieso meer dan 9 miljard?
Dan hebben we hier de nieuwe rijkste Belg (ale top 3) die totaal onbekend is, straf!

Zogezegd genieten van hun oude dag. Maar tegen dat die daar is hij kapot gewerktVraag me af wat hij en zijn vrouw gaan doen met hun geld/eigendommen...
.Zo lopen er wel meer dan genoeg rond in België zonder dat ze bekend zijn.

Dit lijkt hard op mijn ex-baas. Persoonlijk vind ik het behoorlijk zielig als geld het doel is en niet het middel.Mijn huisbaas ging elke dag werken en reed met een simpele grote camionette. Meer dan 10 jaar later zie ik hem nog altijd met dezelfde camionette rondrijden. Maar 10 jaar geleden had hij ook al minstens 12 eigendommen (ik betaalde huur aan zijn zaak dus heb dat eens opgezocht) die verhuurd werden. In de tussentijd zullen het er ook wel meer zijn.
Het pand waar ik huurde heeft hij ooit gekocht voor 160K. Zelf gerenoveerd (was een dakwerker) en toen ik er wegtrok haalde hij daar meer dan 2000 euro huurinkomsten per maand uit.
Ondertussen wel al goed in de 50 en geen kinderen. Vraag me af wat hij en zijn vrouw gaan doen met hun geld/eigendommen...
BE is nog altijd een land waar de mensen zogezegd een baksteen in de maag hebben. Bij gevolg zijn er natuurlijk relatief veel mensen die tegen hun 50-60ste een eigendom bezitten.Verdeling nettogezinsvermogen van de Belgen:
- Heb je een netto gezinsvermogen van 750.000 euro dan behoor je tot de 10% rijkste belgen
- Heb je een netto gezinsvermogen met 6 nullen (vanaf 1000000) dan behoor je tot de 5% rijkste belgen
- Heb je een netto gezinsvermogen met 7 nullen dan ben je off the charts... Je behoort dan tot de 0,3% rijkste belgen of zoiets...
Denk dat de meesten daarvan inderdaad liefst onder de radar blijven
https://medialibrary.uantwerpen.be/oldcontent/container2453/files/CSB-Berichten 2020/CSBBericht2020_02.pdf
Ik doel eerder op zijn beroep dan op hem specifiek.Paul Degrande is toch een bekend iemand? Met anoniem bedoel ik dat je geen website hebt, niet in de boekjes staat, niet op tv komt enz.
Als je nu met iets minder bekende namen afkomt en ik die google en ik krijg meerdere hits (interviews, etc.) dan zijn die niet anoniem, héDaar kan jan en alleman een mening over vormen. Als je een gewone werknemer uit de privé opzoekt zal je misschien enkel een Linkedin profiel krijgen. En de hogere profielen in de privé, die houden hun Linkedin profiel vaak heel beknopt.
En trouwens, ik denk dat ik een behoorlijke inschatting kan maken welke jobs/activiteiten kunnen leiden tot hogere inkomsten. ;-)
Man man man.Ik doel eerder op zijn beroep dan op hem specifiek.
Ik pakte hem als voorbeeld omdat hij in tegenstelling tot veel van zijn concullega's bekend is en dat discussieert wat makkelijker als je een duidelijk vb kan geven.
Maar jij wilt blijkbaar focussen op het feit dat hij bekend is, wat totaal niet eigen is aan zijn beroep.
Het is niet door zijn bekendheid dat hij rijk is geworden, dat was hij al lang daarvoor.
Beetje moeilijk discussiëren zo.
En het is niet omdat er wat te googlen valt over iemand, dat die opeens bekend is hé.
Nu ben ik benieuwd waarom jij denkt dat je een behoorlijke inschatting kan maken en er precies toch zo naast zit.
Ik lees veel op het forum en reageer gewoon heel weinigHoe vaak komt gij in het freelancer topic @Taxman?![]()
maak u geen zorgen, zelfstandigen/bedrijfsleiders die niet "creatief" zijn, zijn dun gezaaid. De kunst is om slim-creatief te zijn en een goede boekhouder hebben. En niet overdrijven natuurlijk.Hoe zit het met de bijberoepers die meer kosten maken dan winst, wordt daar actief naar gescreend?Ik lees veel op het forum en reageer gewoon heel weinigmaak u geen zorgen, zelfstandigen/bedrijfsleiders die niet "creatief" zijn, zijn dun gezaaid. De kunst is om slim-creatief te zijn en een goede boekhouder hebben. En niet overdrijven natuurlijk.
Zonder meer details te geven: daar zijn controles op jaHoe zit het met de bijberoepers die meer kosten maken dan winst, wordt daar actief naar gescreend?