Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Bedrijfswagens zijn ook maar weggelegd voor bepaalde sectoren en vooral vertegenwoordigd in bepaalde regio's met grote bedrijven. Hoe lang bestaat dat eigenlijk al die bedrijfswagens en die BMW hype? BMW rijdt leuk, maar de exclusiviteit is toch al lang verloren gegaan door de vele bedrijfswagens. Ik hou meer van de zuiderse stijl en zou gerust met een Renault laguna uit 2005 rondrijden, maar dit zou hier al als marginaal bestempeld worden.
Renault laguna Coupé? Dat is een prachtige wagen. Absoluut niet marginaal. :cool:

Een mooie BMW rijden blijft exclusief hoor. Er zijn er maar weinigen die dat kunnen en willen bekostigen.

Het gemeentebestuur zie ik toch zelden als één van de betere betalers, die barema's liggen nl. een pak lager dan de Vlaamse overheid en men neemt een pak minder vaak masterprofielen aan. Ook wanneer men die aanneemt voor een functie als bvb. diensthoofd is dat vaak maar A1(11) niveau.

Het gemeentebestuur zie ik toch zelden als één van de betere betalers, die barema's liggen nl. een pak lager dan de Vlaamse overheid en men neemt een pak minder vaak masterprofielen aan. Ook wanneer men die aanneemt voor een functie als bvb. diensthoofd is dat vaak maar A1(11) niveau.
Onder welk onderwijsbarema val jij nu? Of werk je bij de centrale diensten?

Renault laguna Coupé? Dat is een prachtige wagen. Absoluut niet marginaal. :cool:

Een mooie BMW rijden blijft exclusief hoor. Er zijn er maar weinigen die dat kunnen en willen bekostigen.
Ik heb het eerder over die zuid-Franse wagens , waar al eens een deur van een andere kleur in zit. Dat is daar totaal niet abnormaal, de Vlamingen komen daar dan toe met een 5 reeks of A6, het contrast kan niet groter...

Ik kan verkeerd zijn maar volgens mij zijn de startlonen bij de overheid vanaf het niveau van ingenieur/master hoger dan het gemiddelde (we werken niet allemaal in Antwerpen/Brussel in de IT/Chemie/Pharma of bankwezen), dooddoener is steeds die bedrijfswagen maar men moet dat ook relativeren (BMW is leuk maar een Renault is ook geen straf, thuiswerk meer en meer ingeburgerd). Er zijn toch ook wat voordelen denk ik zo:
  • MC
  • Extra korting op bepaalde zaken
  • hoog pensioen of deftige groepsverzekering
  • km -vergoeding voor gemaakte verplaatsingen
  • veel vakantie die flexibel kan genomen worden, meestal aangevuld met extra dagen
  • vooraf vastgelegde opslag, niet noodzakelijk een voordeel maar wel een zekerheid
  • hospitalisatieverzekering
  • ook GSM/laptop/internetvergoeding zijn goed vertegenwoordigd
  • aandacht voor work/life balance
  • je kan daar ook promoveren
  • vanaf volgend jaar waarschijnlijk ook elektrische fietsleasing mogelijk
  • vaak gelegen nabij station waardoor gratis openbaar vervoer een optie is
  • mogelijkheid tot volgen van opleidingen
  • Glijdende werkuren in veel gevallen
  • Mogelijkheid om ziektedagen op te sparen in het kader van gewaarborgd loon - stel dat je 10 jaar weinig ziek bent en dan van een ladder valt en 3 maand moet revalideren zal je geen loonverlies hebben, dit is echter niet overal en afhankelijk van statuut dacht ik.
  • één van de weinige bedrijven die personeel in dienst hebben om feestjes te organiseren :cool:

Klopt volledig.

Als bachelor ben je eerder onderbetaald en zal je meer gewaardeerd worden in de privé. Maar als master kun je eigenlijk lange tijd competitief blijven t.o.v. de privé. Op voorwaarde dat die laatste ook geen carrièrejager is zoals je bij de overheid ook geen carrièrejager moet zijn om dat loon te krijgen.

En bij de overheid heb je veel minder gezeik aan uw hoofd.

Sinds we ons kindje hebben groeit hier stilaan het besef dat we niet alletwee carrière kunnen maken. En als iemand geen carrière wil maken, dan kan hij/zij evengoed met een master bij de overheid werken imo.
En objectief gezien zou mijn vrouw door haar gunstige voorwaarden en zeer goede werkgever dan beter in de privé blijven werken. Ik ben dan ook serieus aan het overwegen om ofwel 4/5 te werken, maar dan doe je vaak het werk van een fulltime in minder dagen. Een andere optie is dus overheid of onderwijs. Slecht betaald kun je dat niet noemen.

Klopt volledig.

Als bachelor ben je eerder onderbetaald en zal je meer gewaardeerd worden in de privé. Maar als master kun je eigenlijk lange tijd competitief blijven t.o.v. de privé. Op voorwaarde dat die laatste ook geen carrièrejager is zoals je bij de overheid ook geen carrièrejager moet zijn om dat loon te krijgen.

En bij de overheid heb je veel minder gezeik aan uw hoofd.

Sinds we ons kindje hebben groeit hier stilaan het besef dat we niet alletwee carrière kunnen maken. En als iemand geen carrière wil maken, dan kan hij/zij evengoed met een master bij de overheid werken imo.
En objectief gezien zou mijn vrouw door haar gunstige voorwaarden en zeer goede werkgever dan beter in de privé blijven werken. Ik ben dan ook serieus aan het overwegen om ofwel 4/5 te werken, maar dan doe je vaak het werk van een fulltime in minder dagen. Een andere optie is dus overheid of onderwijs. Slecht betaald kun je dat niet noemen.
Je hebt toch wel vreemde ideeën over de overheid.
Ik zou zeggen, probeer er eerst binnen te raken, werk er dan een paar jaar en kom dan zo'n uitspraken doen.

Je hebt toch wel vreemde ideeën over de overheid.
Ik zou zeggen, probeer er eerst binnen te raken, werk er dan een paar jaar en kom dan zo'n uitspraken doen.
Waarom heeft een directeur (VO)die een kantoor voor zichzelf heeft een gaming laptop op zijn bureau staan? Omdat hij zo frugal is om hem op het werk op te laden?
H
et is niet omdat jij vindt dat je veel moet werken als ambtenaar, dat dit in elke dienst zo is...

Ik heb het eerder over die zuid-Franse wagens , waar al eens een deur van een andere kleur in zit. Dat is daar totaal niet abnormaal, de Vlamingen komen daar dan toe met een 5 reeks of A6, het contrast kan niet groter...
Goh, en dan komt die Vlaming in Duitsland, en rijdt hij daar met zijn 2l diesel tussen al die 6-cilinders of V8 motoren...
Het is niet dat België het enige land is waar mooiere wagens verkocht worden he :)

Is Duitsland niet meer ECO? Wel veel full full full options gezien van Duitsers...
Duitsland is buiten USA de grootste markt voor AMG (en in de USA worden quasi enkel AMG's verkocht...).
Idem voor BMW M.
Van Audi zijn geen cijfers te vinden, maar daar zal het ook wel zo zijn.

Dus er worden echt in verhouding véél meer zware motorisaties verkocht in Duitsland dan in de rest van de wereld.

Is Duitsland niet meer ECO? Wel veel full full full options gezien van Duitsers...
"Eco" heeft niets* te maken met cilinderinhoud.
Tegenwoordig is er ook een enorm verschil tussen de cilinderinhoud en bijhorende uitstoot (en ook vermogen...) van verschillende auto's en verschillende merken.

*weinig

Laat ons dan zeggen dat het van dienst tot dienst afhankelijk is?
Klopt. Wil je rustig zitten, mik dan op uitvoerende postjes in een grote boite. Provincies zouden ook rustig zijn. In gemeenten en steden zal het werk wel ok zijn maar daar zit je met veel interne spelletjes.

En binnenkort moet je wss maar 17u les meer geven voor een fulltime!
Dus eigenlijk 14u/week werken voor een schoon loon en veel vakantie :unsure:
Wie heeft dat gezegd van die 17u? Mijn rooster telt 22 u. Vakantie is al gedaan, want les voorbereiden, nog 2 weken en het is zo ver...

Misschien binnen enkele jaren bedrijfswagens, mc's en hospitalisatieverzekering voor leerkrachten?

Klopt. Wil je rustig zitten, mik dan op uitvoerende postjes in een grote boite. Provincies zouden ook rustig zijn. In gemeenten en steden zal het werk wel ok zijn maar daar zit je met veel interne spelletjes.
Vlaamse overheid dus, dat is daar een kluwen van diensten waar ze zelf niet meer aan uit geraken... Neem nu de Vdab, ik denk niet dat daar hard gewerkt wordt.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 30
Opleiding: gestopt 5e jaar bso
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 11
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: samenwonend
Aantal kinderen ten laste: /

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): 207
Huidige functie: verantwoordelijke
Anciënniteit: 11 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 39
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing):39

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3440
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2350
Nettovergoedingen: 144
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: beide
Maaltijdcheques: ja
Ecocheques: nee
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja, geen idee hoeveel
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Bonus, kan oplopen tot +- 2100 per jaar

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: oost Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 22
Afstand woon/werk in tijd: 22 min
Eigen auto nodig voor het werk: ja
Verplaatsingsvergoedingen: +- 60
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): / Volgend jaar waarschijnlijk auto + tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6
Vakantiedagen (andere extra): anciënniteit 1
Vrijheid om verlof te nemen: valt mee, in overleg
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: vroeg/dag/laat 6 tot 18 u max
Glijdende werkuren: nee
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Altijd. Maar niet verplicht opkomen.
Hoe vaak overuren te presteren: af en toe
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: alles wat kan gebruikt worden op de werkvloer
Telewerk (buiten corona-periode): nee
Verantwoordelijkheid over personeel: ja

1. PERSONALIA
Leeftijd: 30
Opleiding: gestopt 5e jaar bso
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 11
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: samenwonend
Aantal kinderen ten laste: /

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): 207
Huidige functie: verantwoordelijke
Anciënniteit: 11 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 39
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing):39

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3440
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2350
Nettovergoedingen: 144
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: beide
Maaltijdcheques: ja
Ecocheques: nee
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja, geen idee hoeveel
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Bonus, kan oplopen tot +- 2100 per jaar

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: oost Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 22
Afstand woon/werk in tijd: 22 min
Eigen auto nodig voor het werk: ja
Verplaatsingsvergoedingen: +- 60
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): / Volgend jaar waarschijnlijk auto + tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6
Vakantiedagen (andere extra): anciënniteit 1
Vrijheid om verlof te nemen: valt mee, in overleg
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: vroeg/dag/laat 6 tot 18 u max
Glijdende werkuren: nee
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Altijd. Maar niet verplicht opkomen.
Hoe vaak overuren te presteren: af en toe
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: alles wat kan gebruikt worden op de werkvloer
Telewerk (buiten corona-periode): nee
Verantwoordelijkheid over personeel: ja
En wat doe je dan precies om als schoolverlater zo een royaal loon te hebben? Want dat is verdikke een schoon loon! 👌

Terug
Bovenaan