Mulan
Well-known member
Neen, enkel mijn vakantiegeld.Gn eindejaarspremie? Want dat zou officieel de 13de maand zijn.
Al is dit mogelijk niet het volledige bedrag, zoals bij mij.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Neen, enkel mijn vakantiegeld.Gn eindejaarspremie? Want dat zou officieel de 13de maand zijn.
Al is dit mogelijk niet het volledige bedrag, zoals bij mij.
In bepaalde PC's idd geen eindejaarspremie. Bouw ook niet, maar wel getrouwheidspremie...Neen, enkel mijn vakantiegeld.
Daarom dat ik dus ook niet zo graag reken met bruto maandloon. Ik ben meer geïnteresseerd in een bruto jaarsalaris. Veel completer beeld heb je daar mee.Neen, enkel mijn vakantiegeld.
Laat ons stellen dat er gewoon veel jobs zijn die bachelor denkniveau en verantwoordelijkheid vragen, maar slechter betalen dan een gemeente-arbeider. Ligt waarschijnlijk aan kut PC's...Daarom dat ik dus ook niet zo graag reken met bruto maandloon. Ik ben meer geïnteresseerd in een bruto jaarsalaris. Veel completer beeld heb je daar mee.
Dus als ik het goed begrijp wordt uw loon 12,92 keer uitbetaald op jaarbasis? Gecombineerd met al een laag bruto maandloon?
Met alle respect maar dan ben je niet slecht betaald, maar gewoon zeer slecht betaald.
Er wordt vermeld dat ook de zelfstandigen daarbij zijn inbegrepen. Ik vraag Me wel af of de zelfstandigen dat gemiddelde naar omhoog of naar beneden halen - ik denk fors naar beneden want de slimme zelfstandige keert zich een hongerloon uit en verder alles via andere mogelijkheden. Men zou eigenlijk eens een zicht moeten hebben op de totale loonlasten inclusief alle geldelijke voordelen.Ons loon is dan ook al redelijk aan de hoge kant.
Maar deze cijfers zijn enkel voor loontrekkenden. Niet voor zelfstandigen en dergelijke meer.
Dat is een mooie wedde-schaal, maar wel wedde-schaal voor Ir, weet niet of je als ing in aanmerking komt. Ik had A111 bij de VO, wel met dienstwagen en Europese tankkaart.Ik kwam toevallig een vacature tegen voor een ingenieur intelligent traffic systems bij het Agentschap Wegen en Verkeer. Interessante materie, vind ik zelf. Maar ook de verloning vind ik niet mis voor een functie zonder verantwoordelijkheid over personeel in een overheidscontext!
![]()
Vind een job | VDAB
www.vdab.be
Startloon met 0 jaar anciënniteit (A121): €3812 bruto
Eindloon met 24 jaar anciënniteit (A124): €7302 bruto
+ maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, gratis woon-werkverkeer met openbaar vervoer, 35 vrij te kiezen vakantiedagen, vrijaf tussen Kerstmis en Nieuwjaar, glijdende werkuren en de mogelijkheid tot telewerk.
+ relevante privé-ervaring of ervaring als zelfstandige kan onder bepaalde voorwaarden verloond worden
Functie met deze weddeschaal wordt opengesteld voor iedereen die voldoet aan de vereisten.Dat is een mooie wedde-schaal, maar wel wedde-schaal voor Ir, weet niet of je als ing in aanmerking komt. Ik had A111 bij de VO, wel met dienstwagen en Europese tankkaart.
Industrieel noemt nu master of science in de industriële wetenschappen.Functie met deze weddeschaal wordt opengesteld voor iedereen die voldoet aan de vereisten.
Master Ingenieurswetenschappen: Elektronica en informatietechnologie
Master i/d ingenieurswet.: elektrotechniek
Master Ingenieurswetenschappen: Computerwetenschappen - Informatie- en communicatietechnologie
Ik geloof dat dit ondertussen het equivalent is van Burgerlijk ingenieur. Maar ik ben tegenwoordig niet meer up to date met de master benaming van ing.
En dan is het niet echt zo super, rekening houdende dat in de privé deze meestal een deftig bruto loon hebben (3 - 3.5k) en dan nog een resem extralegale voordelen + bedrijfswagen. Dacht ook dat maxverloning 5,5k bruto is op max anciënniteit.
Grmbl, juist gezien dat ik mij gemist had met het cijfertje. Op einde looncategorie stopt die schaal bij 7,3k bruto na 30j. https://www.vlaanderen.be/werken-voor-vlaanderen/salarissimulatorIndustrieel noemt nu master of science in de industriële wetenschappen.
De schaal was A111 in mijn geval, in 2017 met 5 jaar anciënniteit meegepakt kwamdat op kleine 3500 bruto.
De schaal A121 is een pak hoger zoals @scriptkiddie schreef. Als schoolverlater 3800 bruto is niet slecht, wss wel geen wagen bij die dienst wegen en verkeer, hoewel ik er nog niet van zou verschieten.
Hou er rekening mee dat die 7300 euro bruto het eindloon is als je geen enkele promotie maakt en dus over 30 jaar nog steeds als studie-ingenieur werkt. In de privé ga je als burgerlijk ingenieur meestal niet boven de €7300 geraken zonder naar een managementfunctie door te groeien.Functie met deze weddeschaal wordt opengesteld voor iedereen die voldoet aan de vereisten.
Master Ingenieurswetenschappen: Elektronica en informatietechnologie
Master i/d ingenieurswet.: elektrotechniek
Master Ingenieurswetenschappen: Computerwetenschappen - Informatie- en communicatietechnologie
Ik geloof dat dit ondertussen het equivalent is van Burgerlijk ingenieur. Maar ik ben tegenwoordig niet meer up to date met de master benaming van ing.
En dan is het niet echt zo super, rekening houdende dat in de privé deze meestal een deftig bruto loon hebben (3 - 3.5k) en dan nog een resem extralegale voordelen + bedrijfswagen. Dacht ook dat maxverloning 5,5k bruto is op max anciënniteit.
EDIT : einde carrière 6k bruto +max 18 maaltijdcheques. In de veronderstelling dat je 25 jaar anciëniteit hebt en tot niveau A114 bent doorgegroeid (en dat doorgroeien is puur afhankelijk van aantal jaar dat je in de vorige rang hebt gezeten meer bepaald 6 + 12 + 9)
Dienstwagens worden bij MOW (mobiliteit en openbare werken) kwistig uitgedeeld. Dat is een serieuze weddeschaal, maar wel een leidinggevende functie, overigens ondenkbaar om daar als schoolverlater in te starten...Hou er rekening mee dat die 7300 euro bruto het eindloon is als je geen enkele promotie maakt en dus over 30 jaar nog steeds als studie-ingenieur werkt. In de privé ga je als burgerlijk ingenieur meestal niet boven de €7300 geraken zonder naar een managementfunctie door te groeien.
Bij de overheid kan je ook doorgroeien natuurlijk. Dit is een vacature voor een nieuw Afdelingshoofd West-Vlaanderen bij het Agentschap Wegen en Verkeer: https://www.vdab.be/vindeenjob/vacatures/62822796 .
Startloon bij 0 jaar anciënniteit (A285): €5518 bruto
Eindloon bij 24 jaar anciënniteit (A286): €8782 bruto
+ "Als afdelingshoofd beschik je over een dienstwagen die je ook mag gebruiken voor privéverplaatsingen."
+ statutaire vaste benoeming = maximum overheidspensioen
Hangt er ook maar van af wat je wilt doen zeker? Ik zou mij dood vervelen in jouw job. Functioneel analist vind ik veel interessanter. Daar zit veel meer variatie in.Functioneel analist lijkt me echter een pak saaier werk dan wat ik nu zou gaan doen.

Mooi loon voor als Scrum master te beginnen. Ben wel benieuwd welk cronos bedrijfje. Ilean? Codrigo? Mocjt je het willen delen, dan mag het altijd in pmI'll rephrase, het voorgestelde project lijkt me veel minder interessant![]()
Startloon is inderdaad hoger, groei ligt vast, geen verrassingen, doch zoals je schrijft is de overheid/onderwijs/gemeentebestuur in veel regio's een betere betaler dan de privé.Ik kan verkeerd zijn maar volgens mij zijn de startlonen bij de overheid vanaf het niveau van ingenieur/master hoger dan het gemiddelde (we werken niet allemaal in Antwerpen/Brussel in de IT/Chemie/Pharma of bankwezen)
Bedrijfswagens zijn ook maar weggelegd voor bepaalde sectoren en vooral vertegenwoordigd in bepaalde regio's met grote bedrijven. Hoe lang bestaat dat eigenlijk al die bedrijfswagens en die BMW hype? BMW rijdt leuk, maar de exclusiviteit is toch al lang verloren gegaan door de vele bedrijfswagens. Ik hou meer van de zuiderse stijl en zou gerust met een Renault laguna uit 2005 rondrijden, maar dit zou hier al als marginaal bestempeld worden.dooddoener is steeds die bedrijfswagen maar men moet dat ook relativeren (BMW is leuk maar een Renault is ook geen straf, thuiswerk meer en meer ingeburgerd).
Alles buiten de wagen en bonus. MC en hospitalisatieverzekering niet overal...Er zijn toch ook wat voordelen denk ik zo:
- MC
- Extra korting op bepaalde zaken
- hoog pensioen of deftige groepsverzekering
- km -vergoeding voor gemaakte verplaatsingen
- veel vakantie die flexibel kan genomen worden, meestal aangevuld met extra dagen
- vooraf vastgelegde opslag, niet noodzakelijk een voordeel maar wel een zekerheid
- hospitalisatieverzekering
- ook GSM/laptop/internetvergoeding zijn goed vertegenwoordigd
- aandacht voor work/life balance
- je kan daar ook promoveren
- vanaf volgend jaar waarschijnlijk ook elektrische fietsleasing mogelijk
- vaak gelegen nabij station waardoor gratis openbaar vervoer een optie is
- mogelijkheid tot volgen van opleidingen
- Glijdende werkuren in veel gevallen
- Mogelijkheid om ziektedagen op te sparen in het kader van gewaarborgd loon - stel dat je 10 jaar weinig ziek bent en dan van een ladder valt en 3 maand moet revalideren zal je geen loonverlies hebben, dit is echter niet overal en afhankelijk van statuut dacht ik.
- één van de weinige bedrijven die personeel in dienst hebben om feestjes te organiseren