SlashDotDash
Well-known member
Als je spottend stelt dat werken voor de zotten is dan scheelt er wel degelijk iets met uw empathisch vermogen en/of realiteitsbesef. Ik begrijp opeens wel beter waar de hele "eat the rich" beweging vandaan komt...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ge leeft toch maar een keer. Ik heb voorlopig geen zin meer in de zoveelste kantoorjob die meestal dient om een ander rijk(er) te maken.Als je spottend stelt dat werken voor de zotten is dan scheelt er wel degelijk iets met uw empathisch vermogen en/of realiteitsbesef. Ik begrijp opeens wel beter waar de hele "eat the rich" beweging vandaan komt...

Ge leeft toch maar een keer. Ik heb voorlopig geen zin meer in de zoveelste kantoorjob die meestal dient om een ander rijk(er) te maken.
Geloofwaardig Nina. Iedereen die u nog kent van 9lives weet nog welke job je doet.Hier elke maand tussen 4800eur en 7200eur met airbnb. Werken is voor zotten![]()
Hier elke maand tussen 4800eur en 7200eur met airbnb. Werken is voor zotten![]()
Zie het topic over sekswerkers op dit forum waarin dat ook staat vermeld.Geloofwaardig Nina. Iedereen die u nog kent van 9lives weet nog welke job je doet.
Ik heb inderdaad een zekere vrijheid. Maar de verhuur houdt me wel in België. Anders zou ik in Spanje gaan wonen waar mijn gepensioneerde ouders drie vierde van de tijd wonen.Mag ik vragen of je dan effectief niet meer werkt? Het is duidelijk dat dit ruimschoots volstaat om er een riante levensstijl op na te houden - anderzijds is het ook een opportuniteit om een job/locatie/work-life balance te kiezen die je echt graag doet, ongeacht het loon.
Wat jij beschrijft, is eigenlijk wat verwacht wordt van een consultant. Of dat nu een freelancer is of niet, maakt daarin geen verschil.Ik heb toch soms de indruk dat freelancers in België en hier iets totaal anders is. Ik ben er hier nog maar 2-3 tegengekomen maar die werken nooit als een gewone collega, die worden verwacht geen vragen te stellen en altijd experts te zijn. In België klinkt het vaak als gewone werknemers met een ander statuut.
Welke kantoorjobs heb je vroeger eigenlijk uitgeoefend? Ik ken enkel je parcours nadat je van het traditionele pad bent afgeweken, maar weet niet wat je daarvoor deed.Ik heb voorlopig geen zin meer in de zoveelste kantoorjob die meestal dient om een ander rijk(er) te maken.
Niet dat ik u niet geloof maar zelf in Brussel wonende verbaast het me dat ge zo'n geld kunt binnenhalen met verhuur (aan expats als ik het goed heb?) sinds er ten eerste duizenden als niet tienduizenden expats weg zijn en hun job van thuis uit in goedkoper land X uitvoeren en de helft van de EU en NAVO-mensen zijn er sowieso al niet zijn sinds de eerste lockdown. Hierdoor zijn huurprijzen in BXL ook gedaald - ik huur momenteel voor 200 EUR minder dan de vorige bewoners aangezien de eigenaar maar niemand vond en blijkbaar is dit geen uitzondering.Hier elke maand tussen 4800eur en 7200eur met airbnb. Werken is voor zotten![]()
Hier in Leuven is sinds corona alles alleen maar gestegen in prijs. Zelfs de Colruyt vind ik duur geworden. Huisprijzen en huurprijzen zijn nog exorbitanter geworden als dat ze al waren. De economie herneemt in sneltempo. Expats zullen wel niet lang meer wegblijven uit BXL.Niet dat ik u niet geloof maar zelf in Brussel wonende verbaast het me dat ge zo'n geld kunt binnenhalen met verhuur (aan expats als ik het goed heb?) sinds er ten eerste duizenden als niet tienduizenden expats weg zijn en hun job van thuis uit in goedkoper land X uitvoeren en de helft van de EU en NAVO-mensen zijn er sowieso al niet zijn sinds de eerste lockdown. Hierdoor zijn huurprijzen in BXL ook gedaald - ik huur momenteel voor 200 EUR minder dan de vorige bewoners aangezien de eigenaar maar niemand vond en blijkbaar is dit geen uitzondering.
Zit zelf ook bij een big 4. Vrij normaal pakket lijkt mij, enkel die bonus is naar de hoge kant mijn inziens? Is dit de gewone CAO 90 bonus?1. PERSONALIA
Leeftijd: 25
Opleiding: Master Rechten
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 2.5j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Big4
Huidige functie: Senior
Anciënniteit: 2.5j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 50-60
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2700
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2100
Nettovergoedingen: 250 EUR
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Ja
Maaltijdcheques: Ja
Ecocheques: 250 EUR
Groepsverzekering (deel werkgever%): Overlijdensverzekering
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 5100 EUR bruto bonus
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 60km
Afstand woon/werk in tijd: -
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen:
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): BMW 1, tankkaart
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 18
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra): 10-tal
Vrijheid om verlof te nemen: Na overleg
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Nee
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Te veel
Hoe vaak overuren te presteren: Dagelijks
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode):
50-60 uur zonder verplaatsing. Dus los van covid wss easy 10 uur erbij? Good lord.1. PERSONALIA
Leeftijd: 25
Opleiding: Master Rechten
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 2.5j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Big4
Huidige functie: Senior
Anciënniteit: 2.5j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 50-60
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2700
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2100
Nettovergoedingen: 250 EUR
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Ja
Maaltijdcheques: Ja
Ecocheques: 250 EUR
Groepsverzekering (deel werkgever%): Overlijdensverzekering
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 5100 EUR bruto bonus
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 60km
Afstand woon/werk in tijd: -
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen:
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): BMW 1, tankkaart
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 18
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra): 10-tal
Vrijheid om verlof te nemen: Na overleg
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Nee
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Te veel
Hoe vaak overuren te presteren: Dagelijks
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode):
Zit zelf ook bij een big 4. Vrij normaal pakket lijkt mij, enkel die bonus is naar de hoge kant mijn inziens? Is dit de gewone CAO 90 bonus?
Care to share welke van de 4 ( mag ook in PB)
Ik heb een technieker aangeworven jonger als jij, bachelor diploma, geen stress. 40h werken en die heeft meer op het einde van de maand.Flirt al even met het idee om van werk te veranderen door veel te strakke planningen, continu werken bij klanten, een te grote verantwoordelijk t.o.v. loon en de te presteren uren tijdens opleveringen. Af en toe wordt er ook verwacht om in shiften te werken, wat toch wel voorkomt. Durf de stap nu nog niet te nemen. We zien wel wat de toekomst brengt.
Kunt moeilijk elke technieker na 2j teamleider makenIk heb een technieker aangeworven jonger als jij, bachelor diploma, geen stress. 40h werken en die heeft meer op het einde van de maand.
Als die technieker ne minuut meer doet krijgt die overuren.
Als ge goed zijt, hebt ge na 2j ook ne auto want ge zijt teamleader.
Dus u pakket is wel wat ondermaats...
.