Moeten jullie niet verzuipen van het werk en de stress i.p.v. hier wat relaxt te komen lullen over lonen?![]()
Gisteren om 23u de laptop dichtgeklapt. Ik doe meer dan genoeg

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Moeten jullie niet verzuipen van het werk en de stress i.p.v. hier wat relaxt te komen lullen over lonen?![]()

Hier ook IT en ik ben gewoon via LinkedIn beginnen zoeken eigenlijk en recruiters beginnen contacteren. Maar er is hier een topic Freelancers & Ondernemers waar je misschien beter je vragen kan stellen.Waar zou je projecten vinden zonder de ex-collega's? Of hoe pak je dit dan aan?
waarom zou je meer werk en stress moeten hebben als je een hoger loon krijgt?Ik had dat gevoel hier ook in het begin.
Maar ik daag u uit om IRL eens over lonen te praten met random mensen in uw omgeving en je zal zien dat dit topic totaal niet representatief is en alleen de allerhoogste lonen voorbij komen. Een cliché natuurlijk en het is al 100 keer gezegd, maar door de veelheid aan posts hier begin je stiekem toch te denken dat het medianen zijn. Quod non. Je zal het pas beginnen geloven door effectief in uw omgeving te kijken.
Het enige wat ik niet begrijp is dat mensen met dergelijke lonen tijd over hebben om hier regelmatig te komen posten op dit forum. Moeten jullie niet verzuipen van het werk en de stress i.p.v. hier wat relaxt te komen lullen over lonen?![]()

waarom zou je meer werk en stress moeten hebben als je een hoger loon krijgt?![]()
I see what you did there.Gemiddeld uurtarief voor freelancers volgens een bevraging door Unizo:350 euro lijkt me toch nog wel echt weinig per dag tbh.
Heb ooit recrutering gedaan voor zelfstandige IT-ers een dikke 10 jaar geleden en "gewone" Java mannen zaten toen al vlot aan 500-650 euro per dag.
Nee hoor, de reden dat ik nu dubbel zoveel verdien, is omdat je alle management en administratieve jobs ertussen uit gooit, en omdat je niet alle winst aan aandeelhouders moet uitdelen. Mijn dagrate is +- hetzelfde gebleven als toen ik werknemer was, dus uit de klant zijn standpunt is er geen verschil. Maar ik heb nu geen fleetmanager, hr manager, recruiters, people managers, project managers, sales, ... meer te betalen met die dagrate...Wil je nu stiekem zeggen: "Ik ben zo intelligent en competent en goed in mijn job, dat ik het dubbel van een ander zijn loon kan verdienen zonder extra te werken"?I see what you did there.
Neen, mijn broer heeft ook ongeveer mijn loon x 2 maar als ik zie hoe hard die kerel moet werken, hoeveel stress hij heeft, hoeveel meetings hij doet per dag, ... dan:
A) Mag hij het hebben
B) Weet ik dat hij geen minuut tijd over heeft om hier wat random op een forum te komen posten
Ja, de reden dat klanten 600-800€ willen betalen aan IT-consultants is toch niet wegens de stress van de job? Dat is omdat ze meer geld opbrengen dan dat ze kosten, en omdat ze voor minder geld geen profielen vinden. Een goeie loodgieter kost u ook 50€/u (bvb), een andere kan dat ook aan 10€/u komen doen, maar dan is hij er misschien 5x zolang aan bezig, of is het niet tegoei...Maar @anders. heeft gewoon gelijk. Er bestaan heel wat "chille" jobs die bijzonder goed betalen, om verschillende redenen. Je kan dat onrechtvaardig vinden, maar het is de realiteit.
Ik vind het ook nogal gek dat stress hebben, hard werken en veel werken nog steeds gezien worden als een surrogaat voor impactvol werk.
Maar @anders. heeft gewoon gelijk. Er bestaan heel wat "chille" jobs die bijzonder goed betalen, om verschillende redenen. Je kan dat onrechtvaardig vinden, maar het is de realiteit.
Ik vind het ook nogal gek dat stress hebben, hard werken en veel werken nog steeds gezien worden als een surrogaat voor impactvol werk.

Waarom doet dan niet iedereen zo'n chille job die bijzonder goed betaalt?Maar @anders. heeft gewoon gelijk. Er bestaan heel wat "chille" jobs die bijzonder goed betalen, om verschillende redenen. Je kan dat onrechtvaardig vinden, maar het is de realiteit.
Vrijwel elk consultancy bureau zoekt nog mensen, en opleiding is daar niet echt van belang.Waarom doet dan niet iedereen zo'n chille job die bijzonder goed betaalt?
Ik vind het niet onrechtvaardig, zeg mij gewoon waar ik moet solliciteren.
Wat een dooddoener. "Ik hoef niet hard te werken want ik doe impactvol werk!". Op welke MBA-Vlerick-bullshit managerscursus heb je dat nu weer geleerd?
Het is duidelijk dat je met praatjes verkopen ook heel veel geld kan verdienen. Misschien is dat de fout die ik maak.
Amai efkes mijn melk wat verder van mijn scherm zetten of die verzuurt ook.Wat een dooddoener. "Ik hoef niet hard te werken want ik doe impactvol werk!". Op welke MBA-Vlerick-bullshit managerscursus heb je dat nu weer geleerd?
Het is duidelijk dat je met praatjes verkopen ook heel veel geld kan verdienen. Misschien is dat de fout die ik maak.
Waarom doet dan niet iedereen zo'n chille job die bijzonder goed betaalt?
Ik vind het niet onrechtvaardig, zeg mij gewoon waar ik moet solliciteren.
- Bepaalde nichetechnologieën lenen zich ook tot gigantische schaarste met alle gevolgen vandien en dan zie je dat niet-management profielen vaak ook dagtarieven scheppen tot 700-800€ met enkele jaren (relevante) ervaring, dat is zeer stevig.
Ik kan er over blijven schrijven.

.Ik vind dat een slechte vuistregel. Gewoon wiskundig kan dat al niet kloppen ...Een goede vuistregel die je kan hanteren als je wil uitrekenen wat je als freelancer als tarief moet hanteren is je gewenst brutoloon /10 en dat als dagprijs.
Dit topic is ook alles behalve representatief. Het grappige is dat degenen met de hogere lonen dat meestal niet pretenderen, maar een grote groep anderen daar WEL spel van maken ...Maar ik daag u uit om IRL eens over lonen te praten met random mensen in uw omgeving en je zal zien dat dit topic totaal niet representatief is en alleen de allerhoogste lonen voorbij komen. Een cliché natuurlijk en het is al 100 keer gezegd, maar door de veelheid aan posts hier begin je stiekem toch te denken dat het medianen zijn. Quod non. Je zal het pas beginnen geloven door effectief in uw omgeving te kijken.
Omdat ITers veelal geen ononderbroken aandacht nodig hebben + de facto al op de laptop bezig zijn. Maar ik snap uw punt uiteraardHet enige wat ik niet begrijp is dat mensen met dergelijke lonen tijd over hebben om hier regelmatig te komen posten op dit forum. Moeten jullie niet verzuipen van het werk en de stress i.p.v. hier wat relaxt te komen lullen over lonen?![]()
...... maar ik denk wel degelijk dat het ook zit in:Wil je nu stiekem zeggen: "Ik ben zo intelligent en competent en goed in mijn job, dat ik het dubbel van een ander zijn loon kan verdienen zonder extra te werken"?I see what you did there.
Neen, mijn broer heeft ook ongeveer mijn loon x 2 maar als ik zie hoe hard die kerel moet werken, hoeveel stress hij heeft, hoeveel meetings hij doet per dag, ... dan:
A) Mag hij het hebben
B) Weet ik dat hij geen minuut tijd over heeft om hier wat random op een forum te komen posten
), maar #3 is mijn grote kracht.Waarom is dat een dooddoener? Dat is toch de logica zelf?Wat een dooddoener. "Ik hoef niet hard te werken want ik doe impactvol werk!". Op welke MBA-Vlerick-bullshit managerscursus heb je dat nu weer geleerd?
Als je elke dag van de maand verhuurt hebt komt dit neer op een dagprijs van €160 voor 1 huis/appartement. Of verhuur je meerdere eigendommen?Hier elke maand tussen 4800eur en 7200eur met airbnb. Werken is voor zotten![]()
Je kan ook lange termijn huren en korte termijn verhuren. Al is dat wel gigantisch risicovol als je niet genoeg huurders vindt. Zie maart/april 2020 (corona lockdown) toen er velen met dit business model financieel geruïneerd werden. Ze moesten namelijk voor al hun appartementen de verhuurder blijven betalen maar hadden geen AirBnB inkomsten meer om dit te financieren. Bij sommigen ging dat over 20-30K dollar per maand aan puur verlies, dat trek je niet heel lang....(in de US zijn er zo een gevallen, in Belgie is dit business model iets minder courant geloof ik, toch zeker op die schaal).Als je elke dag van de maand verhuurt hebt komt dit neer op een dagprijs van €160 voor 1 huis/appartement. Of verhuur je meerdere eigendommen?
Dat is een mooie inkomst maar je moet ook wel eerst die eigendommen kunnen aankopen he. Ik denk ook niet dat dit altijd verhuurt is in de niet vakantiemaanden?
[1] Waar zeg ik dat zulke jobs voor iedereen haalbaar zijn? Ik zei gewoon dat ze bestaan.Waarom doet dan niet iedereen zo'n chille job die bijzonder goed betaalt? [1]
Wat een dooddoener. "Ik hoef niet hard te werken want ik doe impactvol werk!"[2] Op welke MBA-Vlerick-bullshit managerscursus heb je dat nu weer geleerd?
Het is duidelijk dat je met praatjes verkopen ook heel veel geld kan verdienen. [3]
De kans lijkt me wel nogal groot dat er ooit iemand heeft gewerkt om een gebouw te kunnen kopen in een centrumstad, zodat jij dat kan verhuren.Hier elke maand tussen 4800eur en 7200eur met airbnb. Werken is voor zotten![]()
Ik heb veel sociaal contact, goed gevoel van eigenwaarde en zingeving en al de rest van wat je opsomt. Daarvoor heb je geen klassieke job nodig hoorHet is u volledig gegund hoor maar naast geld verdienen is werken ook belangrijk voor andere zaken: mentale gezondheid, eigenwaarde, gevoel van competentie, zingeving, ontwikkeling, sociaal contact, ...
. Maar toch bedankt voor je bezorgdheid
.