Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Met alle respect, maar wie gaat met een doctoraat "welzijn op het werk in een gemeente" doen? Dat lijkt me ook niet werken naar diploma.

Ik kwam in een startup met PhD en vroeg een habbekrats en krijg zelfs 400 bruto meer dan ik vroeg. Paar jaar later is het loon x2.

En dat priet praat over bugs fixen is geen werk. Elk bedrijf heeft toch giga tech support en klanten diensten. Die gaan er niet zijn als er geen fouten gemaakt worden... in IT worden ze tenminste snel gefixt...
PhD in Psychologie (ter info: ze deed onderzoek naar vroegtijdig vaststellen van discalculie, dus wel wetenschappelijk). En ze vind deze job gewoon leuk en het is vlakbij huis. Ze kan ook een job met een statische achtergrond gaan doen en ruwweg het dubbel verdienen. Maar dan zou ze iets moeten doen dat haar veel minder voldoening geeft...

Trouwens niet welzijn op het werk he, maar welzijn voor de inwoners, ze bedenkt dus bvb projecten om eenzaamheid bij ouderen op te lossen.

@KnightOfCydonia als je meer met bugs bezig bent heb je slecht getest of was business niet duidelijk met hoe het moest (maar dan is het geen bug maar een change request :p).

Heb eigenlijk nog maar amper bugs in productie moeten oplossen.

@KnightOfCydonia als je meer met bugs bezig bent heb je slecht getest of was business niet duidelijk met hoe het moest (maar dan is het geen bug maar een change request :p).

Heb eigenlijk nog maar amper bugs in productie moeten oplossen.

Moet eens naar de release notes van gelijk welke enterprise software patch/upgrade en hardware firmware kijken

Wat is dat, elke maand een lijst met bugs en fouten die moeten opgelost worden?

3par 3.2.2 zit aan patch 168 ofzoiets?

PhD in Psychologie (ter info: ze deed onderzoek naar vroegtijdig vaststellen van discalculie, dus wel wetenschappelijk).

Dat onderzoek kan ook perfect onwetenschappelijk gevoerd zijn hoor. Titel zegt niks. De onderliggende toon is wel grappig. Alsof er nog onwetenschappelijke phds worden geschreven in Vlaanderen.

Ik ben zelf nog heel tevreden in mijn job en om het met een cliché te zeggen: ik krijg heel veel terug van onze bewoners. Daar blijf je het ook voor doen. Zou ik graag meer loon hebben? Tuurlijk, maar wie niet.
Ikzelf zou het al fijn vinden als er enkele meer praktische dingen zouden veranderen. We moeten bv regelmatig terugkomen voor ziekte van collega's of dergelijke. Hierdoor hebben we vaak overuren, maar we hebben er zelf niets in te zeggen wanneer je deze terug neemt. Dat is zoals het in de planning uitkomt. En meer logistieke ondersteuning zou ook fijn zijn. Maar dat kost dan weer geld en dat is er niet :)

Wat is eigenlijk het maximum forfatiare vergoeding dat iemand kan krijgen? Ik start morgen met een nieuwe job en krijg naast mijn 75 euro vergoeding voor thuiswerk, carwash bedrijfswagen etc, nog eens 150 euro extra vergoeding omdat ik een wagen krijg met hoog VAA en hier niet om gevraagd heb. Dus 225 euro in totaal. Vriend van mij zei dat hij 150 kreeg en dat dit het maximum was. Mss bedoelde hij maximum voor zijn functie? Ben totaal niet mee met al die vergoedingen.

Wat is eigenlijk het maximum forfatiare vergoeding dat iemand kan krijgen? Ik start morgen met een nieuwe job en krijg naast mijn 75 euro vergoeding voor thuiswerk, carwash bedrijfswagen etc, nog eens 150 euro extra vergoeding omdat ik een wagen krijg met hoog VAA en hier niet om gevraagd heb. Dus 225 euro in totaal. Vriend van mij zei dat hij 150 kreeg en dat dit het maximum was. Mss bedoelde hij maximum voor zijn functie? Ben totaal niet mee met al die vergoedingen.
Wellicht is 150 gewoon het maximum binnen zijn bedrijf? Ik heb al netto vergoedingen gezien van 300+. Het meeste dat ik zelf ooit gehad heb is 250 euro.

Laatst bewerkt:
Ik had als consultant bij m'n laatste werkgever 150 onkostenvergoeding en 12 maaltijdvergoeding per gewerkte dag. Dus dat zat sommige maanden boven de 400 euro.

Er is geen maximum, toch niet voor de personenbelasting, sociale zekerheid heeft een tabel:https://www.socialsecurity.be/emplo...ry/particularcases/expensesreimbursement.html.

Voor inkomstenbelasting is het onderhandelen. Als je de fiscus kan overtuigen dat je werknemers erg veel kosten dragen hebben kan je daar ver in gaan.

Maar 5k netto is een heel mooi loon, maar niet om op 10jaar "binnen" te zijn. Ik mag hopen dat de ouders uit de verhalen hierboven, hun kinderen niet alleen lieten opgroeien voor 5k...?

Technisch gesproken is 5K netto ongeveer het equivalent aan 2 full-time jobs van universitairen op de leeftijd dat je kinderen krijgt. Dat zijn 80 uren per week die je zou moeten presteren exclusief reistijd. Dat komt al aardig in de buurt van "uw kinderen niet zien opgroeien".

Dus objectief gezien is dat ongeveer het loon die je zou moeten verdienen om uw kinderen niet te zien opgroeien. Zonder daar een waarde-oordeel over te vellen.

Laatst bewerkt:
netjes! hoe is de bedrijfssfeer/cultuur?

onder welke vorm wordt stock uitgekeerd? en zijn dit vaste vergoedingen of eerder bedrijfs/individuele performance bonussen?
Het is een pay for performance structuur. Elk jaar krijg je performance rating waarbij een multiplier wordt toegepast.

Op basis hiervan wordt uw bonus, stock, en base (TC of total compensation) met % opslag berekent. Je zit ook op een bepaald level (bijv. levels.fyi) met een onder en boven band. Je krijgt RSU's uitgekeert die dan in een bepaalde periode vesten, afh van bedrijf tot bedrijf gebeurt dit op kwartaal basis.

Bedrijfscultuur is vrij aangenaam vgl met andere non-tech bedrijven waar ik ervaring mee heb. Typische FAANG/GAFAM bedrijfscultuur. Een portie slimme mensen, zeer dedicated en gepassioneerd. Heel wat willigness om iets relevant te doen, in combinatie met enkele die resting en vesting.

Technisch gesproken is 5K netto ongeveer het equivalent aan 2 full-time jobs van universitairen op de leeftijd dat je kinderen krijgt. Dat zijn 80 uren per week die je zou moeten presteren exclusief reistijd. Dat komt al aardig in de buurt van "uw kinderen niet zien opgroeien".

Dus objectief gezien is dat ongeveer het loon die je zou moeten verdienen om uw kinderen niet te zien opgroeien. Zonder daar een waarde-oordeel over te vellen.
Ja ik ben akkoord met uw objectieve berekening hoor. Persoonlijk vind ik deze verloning het niet waard om "uw kinderen niet te zien opgroeien", zonder waardeoordeel t.o.v. mensen die dit het wel waard vinden.
Zoals ik al zei spreek ik eerder over een loon waar ge op 10j mee binnen zijt. En dan vind ik de afweging al moeilijker

Je redenering slaat nergens op. Je kan ook 5000 netto verdienen op een 40u/week. Of vroeg beginnen, om 16u stoppen en je kinderen iedere dag zien van na het school tot ze gaan slapen en daarna nog een uurtje of 2 werken. Doe dit 6 dagen en je zit aan een 60-uren week terwijl je je kinderen ziet opgroeien.

Zoals ik al zei spreek ik eerder over een loon waar ge op 10j mee binnen zijt. En dan vind ik de afweging al moeilijker
Ik heb in mijn dichte familie één zitten die zo een loon heeft en gemakkelijk zou kunnen stoppen of een relaxtere job (voor veel minder loon dan maar nog steeds zwaar bovengemiddeld) zou kunnen zoeken. Echter kunnen of willen die niet stoppen ondanks de gedane beloftes naar het gezin. En hij zal vast niet de enige zijn.

Je redenering slaat nergens op. Je kan ook 5000 netto verdienen op een 40u/week. Of vroeg beginnen, om 16u stoppen en je kinderen iedere dag zien van na het school tot ze gaan slapen en daarna nog een uurtje of 2 werken. Doe dit 6 dagen en je zit aan een 60-uren week terwijl je je kinderen ziet opgroeien.
In theorie kan dat ja, maar de vraag is hoe haalbaar is dit?
Vroeg beginnen en in de avond nog 2uurtjes werken. Met andere woorden werken van 7 tot 16u en van 20u tot 22u. En dan moet je uit gaan van werken van thuis. Moet je u verplaatsen dan ben je eraan voor de moeite.

In theorie kan dat ja, maar de vraag is hoe haalbaar is dit?
Vroeg beginnen en in de avond nog 2uurtjes werken. Met andere woorden werken van 7 tot 16u en van 20u tot 22u. En dan moet je uit gaan van werken van thuis. Moet je u verplaatsen dan ben je eraan voor de moeite.
En dat allemaal in een tijd waar de burnouts hoge toppen scheren. Dit is ook zo een mooi recept om je zelf ergens te parkeren.

Naast het perfecte leven op social media, de hobbies die je zeker moet doen en standaard 10u per dag werken. begin ik er niet van te verschieten dat vele mensen dit leven onhaalbaar vinden en ergens gelijk een luciferke spontaan ontbranden en uitgaan

(niet als rant op uw post, maar eerder wat er de afgelopen pagina's hier allemaal gepasseerd is)

Ik heb in mijn dichte familie één zitten die zo een loon heeft en gemakkelijk zou kunnen stoppen of een relaxtere job (voor veel minder loon dan maar nog steeds zwaar bovengemiddeld) zou kunnen zoeken. Echter kunnen of willen die niet stoppen ondanks de gedane beloftes naar het gezin. En hij zal vast niet de enige zijn.
Mijn nonkel zei ook altijd dat hij op zijn 50ste ging stoppen met werken... Is nu 53j en vorig jaar wél veranderd van werk waardoor hij nu niet meer 80km verderop gaat (toch geen probleem als je om 5u vertrekt en pas na 18u terug naar huis keert) werken maar dichter in de buurt. Heb 'm nog niet recent gesproken, maar ik vermoed dat hij ook minder loon zal hebben en minder stress. Alsin nu waarschijnlijk wél een 40-50urenweek 🤔

Met alle respect, maar wie gaat met een doctoraat "welzijn op het werk in een gemeente" doen? Dat lijkt me ook niet werken naar diploma.

Ah?

"Je leidt de afdeling Burger & Welzijn waarbij je de dienst Welzijn, de dienst Preventie & Veiligheid en de dienst Burgerzaken aanstuurt. Je adviseert het beleid, je hebt oog voor innovatie en je fungeert als peoplemanager waarbij samenwerken & coaching centraal staan. Wil je een vast contract, flexibele werkuren, ≥ 35 dagen verlof, fietsvergoeding/abonnement openbaar vervoer, maaltijdcheques, internet, tablet, laptop, smartphone, hospitalisatieverzekering, een bedrijfswagen en een bovenal een boeiende job? Doen!"

--> Salarisschaal A5a-A5b (huidige index: 1,7410)
0 jaar anciënniteit: € 4120,37 bruto
9 jaar anciënniteit: € 5397,10 bruto
24 anciënniteit: € 7051,05 bruto

Mijn loon is hoog, maar zo is ook de verwachting van de werkgever. Op papier 38uren, maar de realiteit...
2-3 dagen per week van thuis weg, internationale reizen, vaak met vertrek op zaterdag. Het weekend voor mij is enkel zaterdag en zondagochtend, want op zondag beginnen de enkele regios waar ik verantwoordelijk voor ben alweer te werken. Hoofdkantoor in de US, dus meetings vaak tussem 20uur en 23uur. Ze willen wel allemaal het loon, maar ik kan ze op minder dan 1 hand tellen, degene die het willen doen, vooral als ze al een gezin hebben. Dus allemaal goed en wel, en dat loon, en dikke firma wagen, en dikke bonus, en dik loon en vette reizen naar mooie landen...dat zien ze allemaal wel zitten etc maar de realiteit is heel anders...en dan heb ik nog niet gesproken over de personeelsverantwoordelijkheid en sales targets die er elk kwartaal moeten zijn...

Terug
Bovenaan