Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Project manager in IT, aanbod om freelancer te worden hieronder. Momenteel in loondienst met 6500 bruto, 210 euro onkostenvergoeding, MC, ecocheques, bedrijfswagen, laadpas, verzekeringen, vakantiegeld, eindejaarspremie, CAO90 bonus,...

Hierbij aanbod freelance:
655 EUR / dag onbeperkt aantal dagen werken op jaarbasis
€12.000 op jaarbasis bonus (factureerbaar per kwartaal)
3 maanden opzeg
Contract van onbepaalde duur
Jaarlijkse indexering volgens consumptieindex

Graag jullie mening.

Merci!

Eens iets anders

PERSONALIA
Leeftijd: 38
Opleiding: Algemeen tandarts
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 10
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Zelfstandig
Huidige functie: Algemeen tandarts/Praktijkmanager
Anciënniteit: 9
Officiële aantal uren tewerkstelling: +-50-60
Verantwoordelijkheden: 4 inwerkende tandartsen + 4 tandartsassistentes

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): 40-60k gemiddeld naar de persoonlijke BV, waarvan verloning voor eigen werk + ongeveer 10% 'winst' op bruto omzet van inwerkende tandartsen. Overige omzet blijft in de praktijk vennootschap waarmee lopende kosten (investeringen, personeel, lopende uitgaven) worden betaald.
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): keer het minimum uit en fiscale optimalisatie

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: oost vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 2km
Afstand woon/werk in tijd: 3min

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal vakantiedagen: bepaal ik zelf, binnenkort beperk ik m'n werkweek tot 4dagen
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Soms, wel het enige nadeel van de job. Angstige patiënten, personeel ziek, technische problemen geven soms stress
Off-topic: waar in Oost-Vlaanderen, en neem je nog nieuwe patiënten aan? 😅

Nieuwe functie vanaf januari dus update:

1. PERSONALIA
Leeftijd: 33--> 36
Opleiding: / (middelbaar)
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 12j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: samenwonend--> Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 0 --> 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): 200
Huidige functie: Servicedesk medewerker > Teamleader servicedesk
Anciënniteit: 6 -> 9
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3250 > 3700 (alhoewel de index er sowieso bij kwam dus eig 3350 > 3700) ->- 4226.05 (enkel indexaties geweest)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2170 > ? (gokje, 2400 ofzo?) => 2882,12
Nettovergoedingen: 150
13e maand (volledig/gedeeltelijk): ja
BedrijfsGSM/laptop: ja/ja
Maaltijdcheques: Ja
Ecocheques: neen, wel iets gelijkaardig a la cosumptiebonus? €250 ofzo in mei.
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): fietslease, dus eigenlijk nog €90 brutto bij dat momenteel in loonruil is het komende jaar.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: O-vl
Afstand woon/werk in km's: 15
Afstand woon/werk in tijd: 15
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Skoda

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 21
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 1 ancieniteitsdag
Vrijheid om verlof te nemen: afspreken binnen team; valt nog wel mee.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: afspreken binnen team, als er maar iemand bereikbaar is in kernuren.
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: sowieso weinig gevoel aan stress, komt er iets binnen tijdens avond of weekend dan is dat ook zo.
Hoe vaak overuren te presteren: als ik echt wil is mijn werk klaar binnen de 40u, moeten overuren? nee.. komt het er soms van.. tuurlijk.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: alles wat nuttig is voor de brede inhoud v/d functie is bespreekbaar
Telewerk (buiten corona-periode): 2 dagen per week bedrijfspolicy, meer kan indien écht nodig.
Verantwoordelijkheid over personeel: 3 => 4 (en binnenkort wellicht 5)

In januari geen opslag gevraagd, vroeger kreeg je dat ook gewoon als je het verdiende.
Blijkbaar in het nieuw systeem bekijken ze zelfs enkel mensen die het concreet vragen.

Als ze mij zouden willen vervangen met iemand van mijn niveau dan komen ze er onder de 5k niet.
Dus ik wil binnenkort wel is een deftig gesprek aangaan ivm mijn verloning..

Iemand een idee van de barema s / lonen bij Danone Rotselaar?

Van de operatoren/ arbeiders en de shiftleaders.
Alsook de eventuele extra legale voordelen …

Gr

Kennis die de vaste weekendnacht doet zit na 4j aan 4500eur brut. Daar zit een nachtpremie bij van 400eur. Hij is er wel tevreden

1. PERSONALIA

Leeftijd: 34
Opleiding: Mechanische Vormgeving (TSO) + Enterprise Java Developer (VDAB opleiding)
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang): 8 (5 jaar metaalbewerking, 3 jaar IT/software na career-switch)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST

Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie : Consultant (Java Backend Developer)
Anciënniteit: 3 jaar in juli
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 38

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)

Maand salaris (bruto): 2910
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2430
Nettovergoedingen: Ja, 345 / maand
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig + vakantiegeld
BedrijfsGSM/laptop: Laptop wel, geen GSM
Maaltijdcheques: /
Ecocheques: 250 EUR/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, 4%
Hospitalisatieverzekering: Ja, DKV
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Job bonus van overheid t.w.v. 320 EUR omdat ik onder de 3K bruto zit, vakantiegeld 1350 EUR, eindejaarspremie 1250 EUR

4. MOBILITEIT

Plaats waar je werkzaam bent: Regio Gent
Afstand woon/werk in km's: 50
Afstand woon/werk in tijd: 45'
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Bedrijfswagen elektrische middenklasse (135 EUR VAA), tankkaart Benelux

5. WERKOMSTANDIGHEDEN

Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): ik koop elk jaar 5 dagen verlof via het FIP (cafetaria) plan
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Nee
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Valt goed mee
Hoe vaak overuren te presteren: /
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: 8 dagen educatief verlof per jaar die vrij kunnen ingevuld worden + 1750 EUR educatiebudget (online cursussen, conferenties, ...)
Telewerk (buiten corona-periode) : Hangt af van de klant, momenteel 60% WFH + 40% office
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

FWIW, brutolonen uit "Wat verdient Vlaanderen" zodat ik jullie het leed bespaar. :lol:
Veel variatie in de leeftijd en er zitten vrij veel jobs in die volgens barema werken ofc.
No surprises.

- professor: 11299 euro
- leerkracht derde graad: 4850
- inspecteur luchtvaartpolitie: 4728
- airside resource agent: 4390
- treinbestuurder: 4347
- treinbegeleider: 4314
- kok woonzorgcentrum: 4090
- orderpicker (nachtshiften): 4010
- leerkracht eerste graad: 3991
- leerkracht eerste graad: 3867 (80%)
- airside inspector: 3849
- beveiligingsagente luchthaven: 3616
- zorgkundige woonzorgcentrum: 3449
- commericeel bediende spoorwegen: 3400
- animator woonzorgcentrum: 3373
- vertegenwoordiger: 3361
- orderpicker: 3335
- topsporter: 3242
- magazijnmedewerker: 3240
- chauffeur/belader afvalophaling: 3172
- begeleider gehandicaptenzorg: 2961 (30u)
- belader afvalophaling 2710
- secretariaatsmedewerker middelbare school: 2453
- huishoudhulp: 2228
- kinderverzorgster: 2111

FWIW, brutolonen uit "Wat verdient Vlaanderen" zodat ik jullie het leed bespaar. :laugh:
Veel variatie in de leeftijd en er zitten vrij veel jobs in die volgens barema werken ofc.
No surprises.

Ik ben het niet gaan nakijken, maar dat zal dan wel voor gewoon hoogleraar zijn, wat de hoogste graad is veelal op het eind van de carrière gehaald wordt (als men al niet lager blijft steken).

FWIW, brutolonen uit "Wat verdient Vlaanderen" zodat ik jullie het leed bespaar. :laugh:
No surprises.

- leerkracht derde graad: 4850
- inspecteur luchtvaartpolitie: 4728
- airside resource agent: 4390
- treinbestuurder: 4347
- treinbegeleider: 4314
- kok woonzorgcentrum: 4090
- orderpicker (nachtshiften): 4010
- leerkracht eerste graad: 3991
- leerkracht eerste graad: 3867 (80%)
- airside inspector: 3849
- beveiligingsagente luchthaven: 3616
- commericeel bediende spoorwegen: 3400
- animator woonzorgcentrum: 3373
- vertegenwoordiger: 3361
- orderpicker: 3335
- topsporter: 3242
- magazijnmedewerker: 3240
- chauffeur/belader afvalophaling: 3172
- begeleider gehandicaptenzorg: 2961 (30u)
- belader afvalophaling 2710
- secretariaatsmedewerker middelbare school: 2453

Gemiste kans van het programma, slagen er niet in een objectief of compleet beeld te geven, blijkbaar ook niet in geslaagd om een paar topinkomens te pakken te krijgen, geen inzichten in de fiscaliteit, geen beeld over het totale loon of ruimer - inkomen ...

Het forum doet het hier pakken beter dan het productiehuis

Ik ben het niet gaan nakijken, maar dat zal dan wel voor gewoon hoogleraar zijn, wat de hoogste graad is veelal op het eind van de carrière gehaald wordt (als men al niet lager blijft steken).
Op de salarisschalen en de leeftijd van de persoon afgaande, vermoed ik hoogleraar. Gewoon hoogleraar fin de carrière zou 12138 euro zijn, dat is het hoogst mogelijke loon aan een universiteit. Leeftijdsverschillen tussen de deelnemers verklaren een groot stuk van de verschillen. Daarom de lijst dus met de nodige nuance benaderen.

Gemiste kans van het programma, slagen er niet in een objectief of compleet beeld te geven, blijkbaar ook niet in geslaagd om een paar topinkomens te pakken te krijgen, geen inzichten in de fiscaliteit, geen beeld over het totale loon ...

Daarom de FWIW: het is VTM en het was inderdaad niet van een hoog niveau, maar dat is denk ik ook niet het doelpubliek.

Extralegale voordelen kwamen maar sporadisch ter sprake. Als er wat toelichting kwam (van Stijn Baert, who else), was die ook eerder voor iemand die totaal niet met verloning of fiscaliteit bezig is. In het genre: verschil tussen brutoloon en nettoloon...

Objectief en neutraal was het nu wel, maar inderdaad allesbehalve compleet en dus een vertekend beeld. BG geeft daarover anderzijds ook een vertekend beeld, volgens mij is de gemiddelde kennis bij de Vlaming daarover echt niet zo hoog als hier op BG, en al zeker niet in vergelijking met wie dit topic met regelmaat leest.

No surprises.

Schrijnend voor de kinderverzorgsters/ers ... Zelf nog onder het loon van een huishoudhulp.

Gemiste kans van het programma, slagen er niet in een objectief of compleet beeld te geven, blijkbaar ook niet in geslaagd om een paar topinkomens te pakken te krijgen, geen inzichten in de fiscaliteit, geen beeld over het totale loon of ruimer - inkomen ...

Akkoord. "Wat verdient Vlaanderen", en dan amper iemand te pakken krijgen die meer dan 5k euro bruto verdient om toch maar het beeld te houden dat 5k euro bruto zot veel is, terwijl bij wijze van spreken elke random bank hoofdkantoor medewerker dat heeft.

Akkoord. "Wat verdient Vlaanderen", en dan amper iemand te pakken krijgen die meer dan 5k euro bruto verdient om toch maar het beeld te houden dat 5k euro bruto zot veel is, terwijl bij wijze van spreken elke random bank hoofdkantoor medewerker dat heeft.
Mja, ik denk dat dat dat net het punt is van het programma: Relativeren.

Er zijn zot veel mensen die niet één of ander bureaujobke doen in een hoofdkantoor van whatever bedrijf in een grootstad.
Voor de gemiddelde BG-er lijkt dat misschien doodnormaal dat iedereen zo'n job en daar 5k voor opstrijkt, maar dat is niet de enige job in de wereld hé. Zie Werkgelegenheid - Vlaanderen.

Als ik google vind ik terug dat er bijv. ~800 woonzorgcentra zijn in Vlaanderen, en je per woonzorgcentrum op gemiddeld 110 medewerkers kunt rekenen. Dat zijn al (heel ruw geschat ofc.) 88.000 mensen in Vlaanderen die werken in een woonzorgcentrum. Waarvan een groot stuk vermoedelijk een job en loon als die drie in 't programma hebben.

Ik hoop dat de typische bureaujobs nog aan bod komen in dat programma, maar ik zou wel rekenen dat dat een minderheid is van totale jobs, niet volledigheid.

Ik was eigenlijk verbaasd over veel van die lonen, kwam dat dan door de leeftijd van veel van deze mensen?
Uit dit lijstje maar 5 die onder de 3K bruto zitten, dat had ik niet meteen verwacht.

Mja, ik denk dat dat dat net het punt is van het programma: Relativeren.

Er zijn zot veel mensen die niet één of ander bureaujobke doen in een hoofdkantoor van whatever bedrijf in een grootstad.
Voor de gemiddelde BG-er lijkt dat misschien doodnormaal dat iedereen zo'n job en daar 5k voor opstrijkt, maar dat is niet de enige job in de wereld hé. Zie Werkgelegenheid - Vlaanderen.

Als ik google vind ik terug dat er bijv. ~800 woonzorgcentra zijn in Vlaanderen, en je per woonzorgcentrum op gemiddeld 110 medewerkers kunt rekenen. Dat zijn al (heel ruw geschat ofc.) 88.000 mensen in Vlaanderen die werken in een woonzorgcentrum. Waarvan een groot stuk vermoedelijk een job en loon als die drie in 't programma hebben.

Ik hoop dat de typische bureaujobs nog aan bod komen in dat programma, maar ik zou wel rekenen dat dat een minderheid is van totale jobs, niet volledigheid.
Komen er nog afleveringen?

Klopt om te relativeren, maar het is scheefgetrokken naar de lagere kant van de lonen. Ja, er zijn veel mensen met 3-5k euro lonen in Vlaanderen, maar je bent geen witte raaf omdat je 5100 euro bruto hebt op je 44ste. 20% van de werkende bevolking zat in 2022 al aan 5k euro bruto of meer, dus in dat programma is die groep wel ondergerepresenteerd.

Op de salarisschalen en de leeftijd van de persoon afgaande, vermoed ik hoogleraar. Gewoon hoogleraar fin de carrière zou 12138 euro zijn, dat is het hoogst mogelijke loon aan een universiteit. Leeftijdsverschillen tussen de deelnemers verklaren een groot stuk van de verschillen. Daarom de lijst dus met de nodige nuance benaderen.

Gewoon hoogleeraar trede 12, 13 of 14

Ik mag hopen dat dit het geval is omdat mensen die 80% werken gemiddeld een hogere anciënniteit hebben dan de groep die voltijds werkt. :unsure:
In dit geval was de persoon die 80% werkt idd makkelijk 10-15 jaar ouder dan de andere.

Wel heerlijk cringe toen deze 2 personen samen met een secretariaatsmedewerkster (2.4K bruto) aan tafel zaten en luidop hun lonen moesten zeggen.

Terug
Bovenaan