SomeDude
Banned
Loonstijging los van indexatie, veranderen van werkgever (binnen PC200) en veranderen van functie?Eigenlijk niet. Op basis van de cijfers van de RSZ, voor de PC's waar wij zelf het sterkst staan), hebben we een lagere loonstijging dan in bvb PC 200, waar ongeveer de grootste flexibiliteit qua loon is. Zker als je dan nog naar de NACE-onderverdeling zou kijken, zou je bij consulting wel degelijk sterke loonstijgingen zien, denk ik.
Want die zijn bij 0% loonnormwet eigenlijk verboden
Op 15j heb ik individueel amper opslag gehad (max 200 euro), de rest was op PC 200 niveau (eenmalig) of door veranderen van werk
Mijn vorige werkgever (PC200) had baremasysteem maar is jaar voor dat ik in dienst kwam daar vanaf gestapt (voor nieuwe werknemers)In de privé, zeker in de typische sectoren waar wij sterk staan, wordt overigens weinig met barema's met automatische loonstijgingen gewerkt. Of het gaat over héél kleine stappen, zoals dienstencheques.
Personeel dat er in zat kon kiezen om te blijven in baremasysteem of over te gaan naar nieuwe systeem (met cafetariaplan en opslag afhankelijk van oa beoordeling).
Amper volk dat de overstap maakte (minder dan 5% als ik het goed heb)
Laatst bewerkt:

.