Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Update, enkel index gekregen (al 3 jaar zo ondertussen), wel bonus.
Misschien toch eens uitkijken naar een andere job

Bij ons zoeken ze nog werknemers! En heel specifiek komt er binnenkort een vacature bij voor Project Manager met ongeveer dezelfde anciënniteit. Uw profiel past perfect.

Wil je hun gezicht filmen wanneer je uw onderstaande loonsvoorwaarden deelt aub? Het zou me zoveel plezier doen.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 34
Opleiding: Industrieel Ingenieur
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang : 12j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend:
Aantal kinderen ten laste: ja

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Hernieuwbare energie (PC200) / Offshore windmolens
Huidige functie: Project Manager
Anciënniteit: 12j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40-50

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): € 8170
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €4350?
Nettovergoedingen: 0
BedrijfsGSM/laptop: GSM + laptop
Maaltijdcheques: nee
Ecocheques: € 250/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, % afhankelijk van loon (threshold) en leeftijd
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): ja, bonus tussen 0 en 3 maanden bruto, dit jaar 2 maand, zal rond 10k nett zijn (warrants)
-Eindejaarspremie: ja
-Vakantiegeld: ja

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: 100 km
Afstand woon/werk in tijd: 1u15
Eigen auto nodig voor het werk: ja
Verplaatsingsvergoedingen: nee (tankkaart)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 32
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja soms, afhankelijk van project
Hoe vaak overuren te presteren : regelmatig
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): ja
Verantwoordelijkheid over personeel: ja 10 direct; indirect piekt tot 100-200 tijdens uitvoering

Laatst bewerkt:
Ik heb 0,3% gekregen. Geen zever. :rofl:
Zo lang de index blijft bestaat in zijn huidige vorm en niet te veel prutsen aan mijn verantwoordelijkheden is dat best OK.
Bij ons is het ook al jaren nauwelijks iets. 0,0% over 't algemeen.
Maar 'k mag niet zeggen 'niets', want iets van een jaar of 2 geleden kleine 'afronding', maar denk dat daar nauwelijks een percentage aan te verbinden was.

't Is niet enkel ikzelf, 't is iedereen hier (voor zover ik hoor). Er zijn er zelfs al die hierdoor vertrekken. En ik denk als ze dit nog lang volhouden dat er nog zullen volgen.
Zeker zij die aan een eerder junior profiel gestart zijn die even goed al jaren er niet echt op vooruit zijn gegaan. Aja, hoe hoger de start (zijnde mensen die hier al langer blijven plakken zijn), hoe meer die index percentages doorwegen in concrete cijfers eh.

't Laatste wat ik gehoord heb is dat ze begin dit jaar 'voorstellen' gingen doen. Take it or leave it.
Maar de maand is al half gepasseerd & 'k heb nog niets vernomen.

Verantwoordelijkheid over personeel: ja 10 direct; indirect piekt tot 100-200 tijdens uitvoering
Deze zin snap ik wel niet: "verantwoordelijk over" betekent steeds voor mij dat je ofwel de macht hebt om die te ontslaan of toch op meerdere manieren significante impact hebt op de evolutie hun loopbaan.
Dan lijken die 100-200 toch niet directe reports.
Superviseren is niet verantwoordelijk over!

Deze zin snap ik wel niet: "verantwoordelijk over" betekent steeds voor mij dat je ofwel de macht hebt om die te ontslaan of toch op meerdere manieren significante impact hebt op de evolutie hun loopbaan.

Nuja, maar als degene die je "superviseert" iets faliekant fout doet, wie is er dan verantwoordelijk? :oi22:
Is idd een dubbelzinnig woord. Leve de vlakke organisatie.

Hier wordt dat toch correct gebruikt vermoed ik. Verantwoordelijk zijn is niet hetzelfde als een directe report. Een director bvb is verantwoordelijk voor zijn/haar volledige afdeling, maar zal daarom niet iedereen als direct report hebben of iedereen superviseren. Het is toch vaak net die verantwoordelijkheid over x aantal mensen en x budget die mee de verloning bepaalt.

Hier wordt dat toch correct gebruikt vermoed ik. Verantwoordelijk zijn is niet hetzelfde als een directe report. Een director bvb is verantwoordelijk voor zijn/haar volledige afdeling, maar zal daarom niet iedereen als direct report hebben of iedereen superviseren. Het is toch vaak net die verantwoordelijkheid over x aantal mensen en x budget die mee de verloning bepaalt.
In mijn ogen is "verantwoordelijkheid hebben over personeel" toch nog iets anders dan "verantwoordelijk zijn voor personeel".

Het eerste (wat in de vragenlijst staat) wil idd zeggen over hoeveel personeel je zelf beslist/oordeelt/evalueert, het laatste (waar jij op oogt) is hoeveel mensen sta je boven en mag je het hogerop gaan uitleggen als iemand in jouw ladder een serieuze knoeiboel veroorzaakt. 200 man kan in principe onmogelijk als we het hebben over de vraag van de vragenlijst. Maar ik snap de verwarring.

In mijn ogen is "verantwoordelijkheid hebben over personeel" toch nog iets anders dan "verantwoordelijk zijn voor personeel".

Het eerste (wat in de vragenlijst staat) wil idd zeggen over hoeveel personeel je zelf beslist/oordeelt/evalueert, het laatste (waar jij op oogt) is hoeveel mensen sta je boven en mag je het hogerop gaan uitleggen als iemand in jouw ladder een serieuze knoeiboel veroorzaakt. 200 man kan in principe onmogelijk als we het hebben over de vraag van de vragenlijst. Maar ik snap de verwarring.
Klopt wat je zegt. Wat ik wilde aantonen is dat voor X maand tijdens uitvoering al die mensen betaald worden op mijn budget, dus per dag gaat dat over enkele 100k EUR /d inclusief schepen. Dus ik evalueer hen niet idd, maar als ze een knoeiboel veroorzaken dan gaan ze eerst naar mij kijken

Klopt wat je zegt. Wat ik wilde aantonen is dat voor X maand tijdens uitvoering al die mensen betaald worden op mijn budget, dus per dag gaat dat over enkele 100k EUR /d inclusief schepen. Dus ik evalueer hen niet idd, maar als ze een knoeiboel veroorzaken dan gaan ze eerst naar mij kijken

Ik versta het maar al te goed. Veel mensen die niet gewoon zijn van in matrix structuren te werken en nog denken dat het is zoals de fabriek met 1000 man in de jaren 1900. 10 man heeft baas1. Baas 2 heeft 10xbaas1 etc tot je bij de big chief zit. In veel bedrijven is het al lang niet meer zo.

Ik heb al in allerlei structuren gewerkt. Manager zijn dezer dagen in matrix structuren is maar saaie boel. Verlof goedkeuren, expenses approven, slide deckjes maken, mensen hiren, ... Al het leuke werk zit bij de project managers, product owners, process owners, ...

Eens een update aangezien ik deze maand bij mijn klant ben geswitched van Development Team Lead naar Product Manager.

Technisch gezien ben ik zelfstandige maar ik deel dit hier omdat een wat speciaal profiel is. Ik werk reeds mijn hele carrière met hen en ben niet van plan om dit op dit punt nog te veranderen.

===

1. PERSONALIA
Leeftijd: 28 29
Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 4 5
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: ongehuwd
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Zelfstandige (klant uit US zonder entiteit in EU) - heb nog paar andere klanten maar relatief verwaarloosbaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Web Development
Huidige functie: Development Team Lead Product Manager (manager van dev, QA en supportteam)
Anciënniteit: 4 5
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 25 à 50, drukke en kalme periodes

3. LOONVOORWAARDEN
Maandinkomsten (bruto): $9.090 $10.000 ofwel +/- €9.500 aan huidige wisselkoers (retainer, geen dagtarief)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €1.600 (bezoldiging uit vennootschap)
GSM/laptop: Ja
Maaltijdcheques: €200 per maand
Ecocheques: €250 per jaar
Groepsverzekering: VAPZ - €2.050
Hospitalisatieverzekering: /
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): levensverzekering bij overlijden, jaarlijkse "annual retreat" naar buitenland (soort workcation, bv. Orlando, Cancun, Istanbul, etc.)

Dividend: €42.000 p.j. .€50.000 p.j. (schatting 2025)

Totaal aan netto inkomsten (loon/dividend): €62.000 €70.000
Oftewel €4.450 €5.000 per maand (over 13,92 maanden).

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: 100% remote
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): /

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: Niet vastgelegd maar ongeveer 4 à 5 weken per jaar.
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Glijdende werkuren: Ja, grotendeels wanneer ik maar wil
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja
Hoe vaak overuren te presteren: Drukke en kalme periodes dus soms weinig uren gewerkt in een week, soms heel veel
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, 100%
Verantwoordelijkheid over personeel: 8 18 (8 direct, 10 indirect - 7 devs, 2 QA, 1 designer, 8 support)

Eens een update aangezien ik deze maand bij mijn klant ben geswitched van Development Team Lead naar Product Manager.

Technisch gezien ben ik zelfstandige maar ik deel dit hier omdat een wat speciaal profiel is. Ik werk reeds mijn hele carrière met hen en ben niet van plan om dit op dit punt nog te veranderen.

===

1. PERSONALIA
Leeftijd: 28 29
Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 4 5
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: ongehuwd
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Zelfstandige (klant uit US zonder entiteit in EU) - heb nog paar andere klanten maar relatief verwaarloosbaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Web Development
Huidige functie: Development Team Lead Product Manager (manager van dev, QA en supportteam)
Anciënniteit: 4 5
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 25 à 50, drukke en kalme periodes

3. LOONVOORWAARDEN
Maandinkomsten (bruto): $9.090 $10.000 ofwel +/- €9.500 aan huidige wisselkoers (retainer, geen dagtarief)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €1.600 (bezoldiging uit vennootschap)
GSM/laptop: Ja
Maaltijdcheques: €200 per maand
Ecocheques: €250 per jaar
Groepsverzekering: VAPZ - €2.050
Hospitalisatieverzekering: /
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): levensverzekering bij overlijden, jaarlijkse "annual retreat" naar buitenland (soort workcation, bv. Orlando, Cancun, Istanbul, etc.)

Dividend: €42.000 p.j. .€50.000 p.j. (schatting 2025)

Totaal aan netto inkomsten (loon/dividend): €62.000 €70.000
Oftewel €4.450 €5.000 per maand (over 13,92 maanden).

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: 100% remote
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): /

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: Niet vastgelegd maar ongeveer 4 à 5 weken per jaar.
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Glijdende werkuren: Ja, grotendeels wanneer ik maar wil
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja
Hoe vaak overuren te presteren: Drukke en kalme periodes dus soms weinig uren gewerkt in een week, soms heel veel
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, 100%
Verantwoordelijkheid over personeel: 8 18 (8 direct, 10 indirect - 7 devs, 2 QA, 1 designer, 8 support)

Bruto maandinkomsten van €10000, betekent dat dan een dagtarief van 500 euro?

Bruto maandinkomsten van €10000, betekent dat dan een dagtarief van 500 euro?
Ongeveer €550 mocht je het berekenen over 220 werkdagen in een jaar. Maar ik werk niet met een dagtarief, gewoon een retainer.

Dat is weinig voor een freelancer, maar voor mij OK aangezien ik nooit moet zoeken achter een andere klant en ik 100% flexibel ben in mijn doen & laten. Ik werk waar ik wil wanneer ik maar wil. Zolang het werk gedaan is, maakt het niet uit.

We hebben ook de afspraak dat dit ieder jaar met 6% stijgt dus binnen 2/3 jaar zit ik aan €650/€700 waar ik al iets comfortabeler mee ben.

Ongeveer €550 mocht je het berekenen over 220 werkdagen in een jaar. Maar ik werk niet met een dagtarief, gewoon een retainer.

Dat is weinig voor een freelancer, maar voor mij OK aangezien ik nooit moet zoeken achter een andere klant en ik 100% flexibel ben in mijn doen & laten. Ik werk waar ik wil wanneer ik maar wil. Zolang het werk gedaan is, maakt het niet uit.

We hebben ook de afspraak dat dit ieder jaar met 6% stijgt dus binnen 2/3 jaar zit ik aan €650/€700 waar ik al iets comfortabeler mee ben.
6%/paar is wel heel mooi. Proficiat! Laat je niet gek maken door de gigantische tarieven die je hier soms ziet. €10k op een retainer is enorm mooi, zeker met de flexibiliteit! Congrats!

Vraag: ik kan via het werk in een cafetariaplan stappen (voor een auto) met als keuze eindejaarspremie en evt. een paar verlofdagen. Of salaris.

Klopt het om te denken dat de eindejaarspremie beter is omdat dit zwaarder belast is?

Of is de eindejaarspremie hetzelfde belast als de rest van het loon en komt dit op het zelfde neer. Ik word belast in de hoogste schijf met beide, auto of niet.

Vraag: ik kan via het werk in een cafetariaplan stappen (voor een auto) met als keuze eindejaarspremie en evt. een paar verlofdagen. Of salaris.

Klopt het om te denken dat de eindejaarspremie beter is omdat dit zwaarder belast is?

Of is de eindejaarspremie hetzelfde belast als de rest van het loon en komt dit op het zelfde neer. Ik word belast in de hoogste schijf met beide, auto of niet.
Voorheffing is hoger % maar in uw aanslag is dat 1 pot.

Maar een auto financieren via eindejaarspremie dan moet je al een heel hoge eindejaarspremie hebben

Voorheffing is hoger % maar in uw aanslag is dat 1 pot.

Maar een auto financieren via eindejaarspremie dan moet je al een heel hoge eindejaarspremie hebben
Met 2 verlofdagen, 175€ transportvergoeding verplicht in te steken en eindejaarspremie lukt dit net voor een Renault scenic e-tech. Maar goed om te weten dat het dus eigenlijk niets uitmaakt. Spijtig

Het verschil tussen hoogste belastingschijf 48.320€ en pensioenplafond 77 924,46€ is ook nog eentje om rekening mee te houden. Mogelijk heb je dan dus een lagere bijdrage

Vandaag heeft iedereen een document moeten ondertekenen dat je akkoord gaat om MOGELIJK een bonus te krijgen. Dus ook mensen die geen bonus zullen krijgen moeten het ondertekenen. Is dit een gangbare praktijk, en waarom doen ze dat?

Terug
Bovenaan