Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Hij heeft een wagenbudget die hij kan omzetten in een mobiliteitsbudget. Gezien hij een wagen heeft, ga ik er vanuit dat hij dit niet heeft omgezet naar mobiliteitsbudget en heeft hij er dus recht op. Enkel bij een mobiliteitsbudget kan je niet daarnaast nog eens een fietsvergoeding krijgen.
Ik zal alleszins de vraag stellen via de vakbond.

Jaarlijks dilemma: bonus en 13e maand in warrants laten uitbetalen (53,5% belast) of in LT+ opties (+- 30% belast) maar je kan ze pas na één jaar cashen en je bent ze kwijt indien je ontslag neemt.
Valt toch mee na 1jr?
Wij moeten ze 5jr bijhouden. Ok en we krijgen korting op de aandelen vh bedrijf (20%). En de eerste 1500€ krijgen we dubbel.
Dus stel dat ge 1500€ vd bonus in aandelen omzet, krijgt ge er nog eens 1500€ cadeau bovenop. Maar wel 5jr te houden welliswaar.

Als je bedrijfswagen hebt en fietsvergoeding krijgt, heb je dan ook recht op de fiscale vrijstelling woon-werkverkeer?
voor de fietsvergoeding heb je recht op de volledige vrijstelling, voor een bedrijfswagen kan je de vrijstelling van 500 euro gebruiken ALS je kosten hebt aan je bedrijfswagen.

Je hebt toch altijd kosten aan je bedrijfswagen ? Zijnde het VAA ?

nee, zie Vega.
De opname van een bedrag in code 254/255 is vooral bij combinatie van vervoersmiddelen.
Jij bedoelt dat er een belastbare basis moet zijn (wat vrij logisch is aangezien je anders geen vrijstelling kan hebben)?

Jij bedoelt dat er een belastbare basis moet zijn (wat vrij logisch is aangezien je anders geen vrijstelling kan hebben)?
Op zich hoeft er geen belastbare basis voor de bedrijfswagen zelf zijn, je kan wel een bedrijfswagen combineren met andere zaken en zo ondanks je bedrijfswagen nog een vrijstelling hebben.

Jaarlijks dilemma: bonus en 13e maand in warrants laten uitbetalen (53,5% belast) of in LT+ opties (+- 30% belast) maar je kan ze pas na één jaar cashen en je bent ze kwijt indien je ontslag neemt.

Nu je spreekt over die LTI’s, cash je die zodra beschikbaar of laat je die als aandelen staan voor de dividenden?
Ik weet dat er hier nog zijn met dat systeem, dus ik ben benieuwd naar de aanpakken.

nee, zie Vega.
De opname van een bedrag in code 254/255 is vooral bij combinatie van vervoersmiddelen.

Ik lees dat dan verkeerd. Zoals ik dat lees, als je opteert voor het forfaitaire kostenprincipe. Als je een combinatie van vervoer doet om op uw werk te geraken. Vb moto tot aan het station en daarna het openbaar vervoer. Of wagen tot aan het station en daarna het openbaar vervoer. Dan lijkt die 500€ gewoon forfaitair te zijn en mag je die combineren met de andere fiscale vrijstelling/tegemoetkoming die je kan verkrijgen .

Bedrag van de belastingvrijstelling indien de werknemer opteert voor de toepassing van de forfaitaire beroepskosten

Zelfs als dit bedrijfswagen is tot aan het station en dan het openbaar vervoer. En je opteert voor het forfaitaire principe dan heb je gewoon een blanco vrijstelling van 500€.

Ik vond in die tekst niet direct de verwijzing naar het feit dat je die 500€ moet bewijzen. Of dat je hiervoor expliciet kosten moet hebben die hoger zijn dan die 500€ om dan dat beperkt te hebben tot 500€. En als dat lager is dan 500€ dan is dat dat bedrag

Hell zelfs al heb je een bedrijfswagen, en je opteert voor het forfaitaire principe. Dan geldt die 500€ in mijn ogen. Ik heb toch een kennis die mij gezegd heeft dat hij die 500€ zet tegenover zijn VAA om op die manier de kost/impact van die VAA nog iets te temperen.
Maar ik geef toe dat ik er zelf geen gebruik van maak. Mijn versie is die basisversie die van toepassing is bij gebruikers van OV.

Hell zelfs al heb je een bedrijfswagen, en je opteert voor het forfaitaire principe. Dan geldt die 500€ in mijn ogen. Ik heb toch een kennis die mij gezegd heeft dat hij die 500€ zet tegenover zijn VAA om op die manier de kost/impact van die VAA nog iets te temperen.
Maar ik geef toe dat ik er zelf geen gebruik van maak. Mijn versie is die basisversie die van toepassing is bij gebruikers van OV.
Kan inderdaad gebruikt worden als je enkel een bedrijfswagen hebt, die 500 euro is in de meeste gevallen van toepassing op de eerste 500 EUR van het VAA of de eerste 500 aan vergoeding voor woon-werkverkeer als je met je eigen wagen/moto naar het werk komt, zolang je forfaitaire kosten gebruikt.
Als je bedrijfswagen hebt en fietsvergoeding krijgt, heb je dan ook recht op de fiscale vrijstelling woon-werkverkeer?
Niet voor dezelfde verplaatsing, dus als je een fietsvergoeding krijgt voor het traject dat je soms met de auto en soms met de fiets doet zal je moet kiezen welke vrijstelling je pakt.

Ondertussen is het al langer dan 2 jaar geleden dat ik nog eens een loonsverhoging heb gekregen dus vroeg me af of ik nog steeds marktconform zit. In die 2 jaar natuurlijk ook wel veel projecten tot een goed eind gebracht en ook van Medior naar Senior gestegen.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 33
Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 7,3
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: neen

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): ICT Sector (Senior Consultant)
Huidige functie: Senior Consultant
Anciënniteit: 7,3 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 42
verantwoordelijkheden: Developer & ondersteuning van Medior & Juniors

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3960 na Index van 2025
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2600 ongeveer
Nettovergoedingen: 192 euro
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig (Cafetariaplan is ook mogelijk)
BedrijfsGSM/laptop: Laptop
Maaltijdcheques: 8 euro
Ecocheques: 250 euro per jaar
Groepsverzekering: ja
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): GSM abbonement, Alan Insurance, Bonus bij groepstarget van +/- 1200 Netto

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Gent
Afstand woon/werk in km's: 60
Afstand woon/werk in tijd: 40 min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Premium Hybride wagen met tank & laadkaart VAA 190

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (andere extra): 12
Vrijheid om verlof te nemen: In overleg met team
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: vrij maar ook afstemmen met team
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Soms wel
Hoe vaak overuren te presteren: paar uur per week
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): Vrij te kiezen
Verantwoordelijkheid over personeel: nee

Nieuw jaar, nieuw voorstel, toetreding tot management

1. PERSONALIA
Leeftijd: 38
Opleiding: bachelor mct , industriele gegevensverwerking (industrieel ing. niet afgewerkt)
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 14j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC126
Huidige functie: IT verantwoordelijke / Analyst programmeur / User & netwerk beheer + toetreding hoger kader
Anciënniteit: 6
Officiële aantal uren tewerkstelling: 39
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 42

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4620 --> 5190
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +- 2890--> +- 3550 (schat ik)
Nettovergoedingen: 200
Aanwezigheidspremie: 30
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: iphone 13 / 4jaarlijks nieuwe krachtige laptop
Maaltijdcheques: 8eur
Ecocheques: +- 250eur
Groepsverzekering (deel werkgever%): 288 (deel werkgever weet ik niet precies)
Hospitalisatieverzekering: neen
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): winstparticipatie (vorige was 400eur) , CAO90 van +- 250eur netto / maand

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Oudenaarde
Afstand woon/werk in km's: 20km --> door verhuis, binnen enkele maand 6km
Afstand woon/werk in tijd: 15min
Eigen auto nodig voor het werk: soms verplaatsingen over gans Belgïe
Verplaatsingsvergoedingen: neen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Audi A6 incl tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20 (standaard?)
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6
Vakantiedagen (andere extra): x
Vrijheid om verlof te nemen: afspraak omtrent flexibiliteit, 10 dagen per jaar zonder wedde ook mogelijk
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: neen
Glijdende werkuren: in principe niet, ik mag daar wel eens van afwijken
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: niet echt
Hoe vaak overuren te presteren: wekelijks 1 a 2
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): neen
Verantwoordelijkheid over personeel: 2personen

Terug
Bovenaan