Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Zes overheden voor 1 (klein maar complex) land krijg je in het buitenland gewoon niet uitgelegd, vorm dat terug naar 1 overheid en dan zou je al o zoveel kunnen besparen.

Prima, op Zwitserse wijze dan... De kern van mijn boodschap was "we zijn niet efficiënt" met de hoeveelheid aan overheden en leden in de overheden als voorbeeld. Nergens zeg ik dat dé manier om efficiënter te zijn enkel een vereenvoudiging van 6 overheden naar 1 is...
Nee dat zei je niet
Zwisterland toont aan dat het zelfs niet hoeft maar omgekeerde zelfs efficiënter kan zijn

Maar ja, ook onze belastingen op arbeidsinkomsten zit gewoon "niet goed" in elkaar.

Hoelang zeggen we dit al niet, maar er wordt niks aan gedaan.

hier: 295 eur netto vergoeding, 160 eur mcqh, nog een aanvullende thuiswerkvergoeding, bonusplan groepsverzekering, cafetariaplan,..

Afschaffen en iedereen meer netto! Maar neen, de koterijen blijven (toenemen).

Met deze hoogste belastingschijven aan te houden, loopt men heel wat inkomsten mis, terwijl denk ik de meeste burgers meer netto willen ipv al die koterijen.

hier: 295 eur netto vergoeding, 160 eur mcqh, nog een aanvullende thuiswerkvergoeding, bonusplan groepsverzekering, cafetariaplan,..

Met deze hoogste belastingschijven aan te houden, loopt men heel wat inkomsten mis, terwijl denk ik de meeste burgers meer netto willen ipv al die koterijen.
Thuiswerkvergoeding is wel normaal nee?
Maar er is veel meer dan die koterij, bv dat je hier zelfs ontslag kunt nemen en een feestdag die valt na uw opzegperiode nog laten betalen :lol:

Maar er is veel meer dan die koterij, bv dat je hier zelfs ontslag kunt nemen en een feestdag die valt na uw opzegperiode nog laten betalen :laugh:
Is dat ook als ge zelf ontslag neemt? :eek:
Ik dacht dat dat enkel bij ontslag door werkgever zo was, wat ik op zich een goede regel vond... je zou anders nogal wat zien in jaren waarin bv 1 mei en hemelvaart in 1 week valt.

Ik denk niet dat de gemiddelde mens baat zou hebben bij het afschaffen van al die koterij. Wat natuurlijk een goeie reden is om het in stand te houden.

Wat ik vooral hemeltergend vind is dat er nog altijd meer koterij bij komt. Vroeger moest een eindejaarspremie in cash betaald worden. Ondertussen hebben ze sinds een jaar of 3 ook daar de mogelijkheid gecreerd om via warrants te werken. Werkgever spaart €270 belasting uit voor elke €1000 uit, ze geven ons 110% en steken de overige €170 in hun zak. Dan denk je: everyone's a winner maar de sociale zekerheid is wel de grote verliezer... moesten ze al dat soort onnozelheid al eens opkuisen dan zouden ze misschien ruimte creeren om aan de basis iets te doen.

Laatst bewerkt:
Maar er is veel meer dan die koterij, bv dat je hier zelfs ontslag kunt nemen en een feestdag die valt na uw opzegperiode nog laten betalen :laugh:

En dan twijfelen investeerders inderdaad meer en meer om in ons land werkgelegenheid te creëren.
En geef hen eens ingelijk.

Waarom is een thuiswerkvergoeding normaal? Dat is ook weer zo’n koterij net als de rest.

Nu, de gemiddelde Belg vindt het huidige belastingssysteem én de daarbij horende korte termijn visie van de verschillende partijen goed. Dit gaat zo blijven tot het echt niet anders kan.

Dan ga je naar kantoor, of onderhandel je meer brutoloon… simpel toch?
Dus een vrachtwagenchauffeur moet zijn eigen vrachtwagen kopen?
En een kassierster haar eigen kassasysteem?

En wij zijn met 100 man voor 30 werkplekken
Gezellig met zijn 3 of 4 op elkaars schoot!

Thuiswerk bespaart zowel de overheid (minder file, minder subsidies voor OV, ..) als de werkgever geld
Waarom zou de werknemer dan gestraft moeten worden?
100 euro vergoeding thuiswerk zou via brutoloon de werkgever bijna 300 euro kosten

Dus een vrachtwagenchauffeur moet zijn eigen vrachtwagen kopen?
En een kassierster haar eigen kassasysteem?

En wij zijn met 100 man voor 30 werkplekken
Gezellig met zijn 3 of 4 op elkaars schoot!
Wat is dat voor belachelijk argument om een thuiswerk vergoeding te krijgen? :rofl:Daar ga ik zelfs niet op in, net als Vega op de vorige pagina niet verder in discussie ging met je.

Thuiswerk bespaart zowel de overheid (minder file, minder subsidies voor OV, ..) als de werkgever geld
Waarom zou de werknemer dan gestraft moeten worden?
100 euro vergoeding thuiswerk zou via brutoloon de werkgever bijna 300 euro kosten
En je snapt dus helemaal niet waarom deze vergoeding weer een extra koterij is?

Wat is dat voor belachelijk argument om een thuiswerk vergoeding te krijgen? :rofl:Daar ga ik zelfs niet op in, net als Vega op de vorige pagina niet verder in discussie ging met je.
Dus persoon A moet opdraaien voor kosten die hij maakt om te werken en persoon B niet? Ik maak het net extreem om aan te tonen dat uw opmerking belachelijk was
Work life balance is toch beter? Dat is toch dé reden om thuis te werken? Is op zich an genoeg beloning.
Verplicht thuiswerk mag vergoed worden ja, los van work-life balance

We subsidiëren/vergoeden nu ook eenmaal mensen die ver van hun werk gaan wonen (kost miljarden aan overheid)

Dus persoon A moet opdraaien voor kosten die hij maakt om te werken en persoon B niet? Ik maak het net extreem om aan te tonen dat uw opmerking belachelijk was
Dan ga je naar kantoor, of onderhandel je meer brutoloon… simpel toch?
Je kan blijkbaar niet goed tegen je ongelijk. Als je extra kosten maakt door thuis te werken dan ga je ofwel naar kantoor, ofwel onderhandel je beter je salaris. Dat uw werkgever niet voldoende plek voorziet op kantoor is niet mijn probleem.

Tijdens thuiswerk heen en weer de kinderen brengen van en naar school, pakjes in ontvangst nemen, wasjes draaien…
Eigenlijk zou de werknemer brutoloon moeten inleveren !

Je kan blijkbaar niet goed tegen je ongelijk. Als je extra kosten maakt door thuis te werken dan ga je ofwel naar kantoor, ofwel onderhandel je beter je salaris. Dat uw werkgever niet voldoende plek voorziet op kantoor is niet mijn probleem.
Ik heb geen ongelijk

Dat mijn werkgever thuiswerkvergoeding geeft is ook uw probleem niet
Andere kosten om te (gaan) werken worden ook vergoed he, deels meestal via forfaitaire onkostenvergoeding. Ook afschaffen?

Resultaat dat sommige willen: uw werkgever betalen om voor hem te werken!

Ik moet het eerste zinvolle argument tegen een thuiswerkvergoeding (die in essentie niets anders is dan een onkostenvergoeding), nog lezen op dees bladzijde...

Dat mijn werkgever thuiswerkvergoeding geeft is ook uw probleem niet
Andere kosten om te (gaan) werken worden ook vergoed he, deels meestal via forfaitaire onkostenvergoeding. Ook afschaffen?
Ja. Zoals Biljart op de vorige pagina al zei, schaf al die onnozelheden af en laat werkgevers een eenduidig loon betalen.

Terug
Bovenaan