Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Wat is dat trouwens, een (Sr.) Azure consultant?

Is dat dan een developer die ontwikkelt met MS technologieën in de cloud?
Is dat een analyst met wat technische achtergrond die infrastructuur gaat uittekenen met de klant vooraleer de DEVs er op springen?
Nog iets anders?
Het is Senior Azure consultant, het is idd Microsoft Cloud development zoals IOT, Integrations, PAAS solutions developen + support bieden op de lopende projecten dat alreeds in productie staan. verbeteringen zoeken op de productie systemen.

@Mintage had ook nog een fout gemaakt en dit is aangepast, bruto was 50€ teveel, dit loon is ook wel zonder overuren inbegrepen, aangezien het afhangt van hoeveel overuren ik doe per maand

Ook eens een update geven na een aantal maanden on the job. Heel blij met de keuze die ik gemaakt heb. Mooie vooruitzichten op vlak van salaris en carrière voortgang. In Januari is het loonopslag + een hogere categorie omdat ik een jaar aan het werk ben, dus dan komt er weer een €200 bij (exclusief index). In Juli 2025 zou ik normaal mijn Master moeten halen, waardoor ik “kaderlid” wordt waardoor mijn salaris verandert en ik makkelijk boven de €5000 bruto zal zitten. Over 2,5 jaar gaat onze manager op pensioen en als enige master in ons team zou ik hem eventueel kunnen opvolgen (maar dat is nog ver weg :) )

1. PERSONALIA
Leeftijd: 26
Opleiding: Professionele bachelor in wetenschappelijke richting, momenteel bezig met master bedrijfskunde als werkstudent
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 2,5 jaar als Account Manager
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 2, maar vrouw neemt deze ten laste

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC210
Huidige functie: Buyer
Anciënniteit: 4 maand
Officiële aantal uren tewerkstelling: 37
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40
verantwoordelijkheden: medeverantwoordelijk (team van 4 buyers) voor paar 100 miljoen spend per jaar

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4030 -> 4110
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2300-2400 schat ik -> 2370
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: Beide
Maaltijdcheques: 8/dag
Ecocheques: 40
Groepsverzekering (deel werkgever%): 5% tot 52000, 18% erboven
Hospitalisatieverzekering: DKV
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Allerlei premies, een kleine €2000 netto per jaar

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Gent
Afstand woon/werk in km's: 43 km
Afstand woon/werk in tijd: 45 minuten
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: €12/maand
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): KIA EV6 business plus besteld via autoprogramma (gaat ongeveer €500 van mijn brutoloon af)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):17
Vakantiedagen (andere extra): 4
Vrijheid om verlof te nemen: af te spreken met collega's
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Neen
Hoe vaak overuren te presteren: nooit
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Veel mogelijkheden
Telewerk (buiten corona-periode): 2 dagen per week
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

Ik verwonder mij tegenwoordig van de omvang van het loon voor starters en jonge professionals.

Als ik dit zie en dan in de bouw kijk naar de bedragen voor projectleiders en dergelijke en de "shit" die je mag opkuisen en de uren die je mag kloppen dan blijf ik het hallucinant vinden.

4 à 5k na 3j ervaring. Gat in boter 😉

Ik verwonder mij tegenwoordig van de omvang van het loon voor starters en jonge professionals.

Als ik dit zie en dan in de bouw kijk naar de bedragen voor projectleiders en dergelijke en de "shit" die je mag opkuisen en de uren die je mag kloppen dan blijf ik het hallucinant vinden.

Ja dat is dan als bachelor. Als master start je hier als schoolverlater net aan geen 5k. Als burgerlijk ingenieur net iets meer.

Ja dat is dan als bachelor. Als master start je hier als schoolverlater net aan geen 5k. Als burgerlijk ingenieur net iets meer.

AMG is dan ook een top -betaler vermoed ik (vrij zeker zelfs) - heb er best een aantal klasgenoten lopen - eentje heeft al een deftig level bereikt als Head Of Department ...

Mss toeval maar wordt dat gepromoot om werkstudent - klasgenoot heeft dat eveneens gedaan van industrieel naar burgie ...

AMG is dan ook een top -betaler vermoed ik (vrij zeker zelfs) - heb er best een aantal klasgenoten lopen - eentje heeft al een deftig level bereikt als Head Of Department ...

Mss toeval maar wordt dat gepromoot om werkstudent - klasgenoot heeft dat eveneens gedaan van industrieel naar burgie ...
De huidige midpoint voor een startende master is €5700. Een burgerlijk ingenieur start op 85% hiervan. Vroeger was er meer onderscheid tussen industrieel en burger, nu niet meer. Een burgerlijk ingenieur start nu zogezegd met een jaar meer ervaring (studeert natuurlijk ook een jaar langer).

Het is vooral interessant om van bachelor naar master te gaan. Dan ga je van bediende naar kaderlid. De meeste bediende functies mogen niet door een master gedaan worden en vice versa. Mijn functie is een van de weinige die zowel door bachelors en masters mag gedaan worden. Verschil is wel dat de masters makkelijk €1000 meer hebben per maand voor hetzelfde werk (als kaderlid moet je wel deelnemen aan bepaalde werkgroepen/verbeterprojecten)

Goh ja, het kan nochtans een pak beter hoor.
Er zijn hier in de offshore wind een paar nieuwe schoolverlaters gestart (A2 elektromechanica).
Die gastjes doen gewoon simpel onderhoud, hebben geen bijzondere verantwoordelijkheid buiten de opgedragen technische taken uit te voeren en die vangen 6k bruto zonder nog maar iets van extras bij te rekenen.
Als je dan nog 13de maand, vakantiegeld, CAO90 & extralegale erbij rekent dan is dat minimum nog eens 12k bruto erbij.

Als ze dan geen domme toeren uitsteekt en gezond blijft dan heb je echt heel veel vrijheid om te doen wat je wil in het leven. (maandelijks op reis gaan, een dikke villa kopen, zwaar investeren in ETF's om op je 45ste op pensioen te gaan, een auto kopen van 70k of andere onnozelteiten).
Zo lang je maar niet aan drugs zit of een andere verslaving kweekt.

Er zijn hier in de offshore wind een paar nieuwe schoolverlaters gestart (A2 elektromechanica).
Die gastjes doen gewoon simpel onderhoud, hebben geen bijzondere verantwoordelijkheid buiten de opgedragen technische taken uit te voeren en die vangen 6k bruto zonder nog maar iets van extras bij te rekenen.
Als je dan nog 13de maand, vakantiegeld, CAO90 & extralegale erbij rekent dan is dat minimum nog eens 12k bruto erbij.

Als ze dan geen domme toeren uitsteekt en gezond blijft dan heb je echt heel veel vrijheid om te doen wat je wil in het leven. (maandelijks op reis gaan, een dikke villa kopen, zwaar investeren in ETF's om op je 45ste op pensioen te gaan, een auto kopen van 70k of andere onnozelteiten).
En hoe lang zijn ze van huis?

Of een gezin probeert op te bouwen :p. Lijkt me gewoon een correcte verloning gezien de opoffering die gemaakt wordt.

waarom zou het risico hoger zijn dat je dit hier moet vermelden?

ah, geen stabiel sociaal leven, minder kans op een normale gezinssituatie. Get it.

waarom zou het risico hoger zijn dat je dit hier moet vermelden?
Omdat de job fysiek belastend is dus je moet fit zijn/geen papzak zijn. Mensen met een substantie verslaving zijn meestal minder fit en zullen afzien als ze het 2 weken zonder hun drugs moeten doen.
Onze medische testen zijn ook zeer uitgebreid en er wordt ook getest op allerhande drugs.
Niet slagen voor medical kan reden zijn tot ontslag.
ah, geen stabiel sociaal leven, minder kans op een normale gezinssituatie. Get it.
Klopt. Mijn work life balance is best wel goed hoor. Ik kan compleet deconnecteren.
Mijn zomer ziet er zo uit :
2 weken thuis, 1 week werken, 3 weken thuis, 1 week werken, 3 weken thuis, 2 weken werken, 2 weken thuis, ...

Omdat de job fysiek belastend is dus je moet fit zijn/geen papzak zijn. Mensen met een substantie verslaving zijn meestal minder fit en zullen afzien als ze het 2 weken zonder hun drugs moeten doen.
ik zou het middelengebruik bij fitnessers nu ook niet onderschatten.
Multiboxer zei:
Klopt. Mijn work life balance is best wel goed hoor. Ik kan compleet deconnecteren.
Mijn zomer ziet er zo uit :
2 weken thuis, 1 week werken, 3 weken thuis, 1 week werken, 3 weken thuis, 2 weken werken, 2 weken thuis, ...
En geen vrouw/kinderen thuis. Eens je dat hebt (als je dat wil), is het moeilijk/onmogelijk om nog een sociaal leven/normale gezinssituatie te hebben. Ik vermoed toch dat het aantal niet-gescheiden ouders met kinderen bij jou héél laag zal zijn.

Toen ik hier een jaartje geleden mijn armzalig salaris postte van < 5000€ toen kreeg ik de reactie van iemand dat dit wel heel erg veel was.

Maar jij zit hier niet elke 2d te neuten dat je uitgeperst wordt als ingenieur en elke andere job kan doen als je wil. En yet, 1y later, no change at all...

ik zou het middelengebruik bij fitnessers nu ook niet onderschatten.
Ik ben nog niet veel fitnessinstagrambozo's tegengekomen in de offshore wind het laatste decennium. 2 totaal.
Het is precies een onaantrekkelijk beroep voor mensen van dat soort.
En geen vrouw/kinderen thuis. Eens je dat hebt (als je dat wil), is het moeilijk/onmogelijk om nog een sociaal leven/normale gezinssituatie te hebben. Ik vermoed toch dat het aantal niet-gescheiden ouders met kinderen bij jou héél laag zal zijn.
Goh, ik heb hier niet echt veel data over en het zal waarsschijnlijk zo wel zijn dat dit beroep bijkomende stress op je sociaal leven/gezinsituatie zal creeëren.
Echter zijn er hier veel getrouwd en hebben ze een vrouw/vriendin+ kinderen. Er is welgeteld 1 man en 2 vrouwen die gescheiden zijn op het schip waar ik nu zit. Het lijkt mee te vallen.
Het is een pak uitdagender uiteraard wanneer de vrouw achterblijft met kinderen dus een fulltime job+ kinderen moet combineren.
Als de man dan thuiskomt neemt hij alles over van de vrouw.
De meesten hebben hun vriendin/vrouw ook leren kennen wanneer ze al offshore/marine/leger werkten dus het is iets dat ze al sinds dag 1 vrede mee nemen.

Wat mij betreft ben ik altijd heel blij om thuis te komen maar ook om naar mijn werk te gaan.
Als ik thuiskom wacht mijn vriendin op mij en zijn we beide heel blij om elkaar terug te zien.
Ik heb dan opeens een zee van vrij tijd en een grote zak geld om samen met mijn vriendin van te genieten.

Als ik weer ga werken ben ik blij om de volgende grote zak geld te gaan verdienen en maak ik ondertussen al weer plannen voor de volgende zee van vrije tijd samen met mijn vriendin door te brengen.

Ik heb 10 jaar onshore maandag-vrijdag 8 tot 17u gewerkt en ondertussen nu 11 jaar offshore 14/14.
Hard pass voor onshore werken hoor. Mijn levenskwaliteit is zo veel beter met een offshore job.

Ieder z'n ding toch. Ik begrijp hier soms de bitsige comments en reacties niet. Dat is hier bij momenten meer een dick measuring contest dan iets anders.
Ik vind dit een topic waar ik graag mee lees en mee geniet van het kijken in andermans portefeuille. Maar anderzijds durf ik zelf niet te posten uit schrik voor neerbuigende reacties op mijn 'pakket'.
Heb ook de indruk dat anderen uitgeweken zijn naar de subreddit voor dezelfde redenen en vind dat toch jammer.

Juist volgend starters aanbod geaccepteerd

1. PERSONALIA
Leeftijd: 23
Opleiding: Ir. Electrotechniek
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 0
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): pc 326
Huidige functie: electrical engineer
Anciënniteit: 0
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): ?
verantwoordelijkheden: starterstraject dus momenteel enkel reporten aan N+1

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3900
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2650 (jobat + 150 nettovergoeding)
Nettovergoedingen: 150
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: beide ook voor prive gebruik + gsm abonnement
Maaltijdcheques: 8 euro per dag
Ecocheques: 250
Groepsverzekering (deel werkgever%): 150 euro per maand
Hospitalisatieverzekering: ja, ook voor partner + ambulante zorgen
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): cao 90, 30% korting op gas en elektriciteit, individuele bonussen, sociaal fonds,..

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 50
Afstand woon/werk in tijd: 50 min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): bedrijfswagen of mobiliteitsbudget TCO 750 euro/maand

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 0
Vrijheid om verlof te nemen: geen idee
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nee
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: geen idee
Hoe vaak overuren te presteren: geen idee
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: zeer makkelijk ook interne opleidingen voorzien
Telewerk (buiten corona-periode): zou normaal mogelijk moeten zijn
Verantwoordelijkheid over personeel: mogelijks aan einde van traject

Terug
Bovenaan