Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Kan je die "commissies voor verzekeringen" wat duiden?

Als je quasi 100% factureerbaar bent en aan ca. 90 EUR per uur zit dan zou ik toch al eens gaan klappen met de werkgever want dan vind ik je loon toch ondermaats.
Commissies voor verzekeringen is gewoon klanten die ik verwijs naar een makelaar waar we mee samenwerken. Is voor dingen als pensioensparen, levensverzekeringen, etc...
Ik krijg 60% van de commissie. Baas krijgt 40%.

Je hebt dus slechts 7 jaar gewerkt, wat heb je tussen uw 18de en 31ste gedaan? Dat is een bijzonder grote gat zonder diploma. Ik raad je aan om naar een hogeschool of universiteit te gaan, want op dit tempo zit je aan 3k bruto wanneer je op pensioen gaat...

Waarom zou @Nesjamag

31u werken, zijn bruto = netto.
Unief doen en 5k verdienen om er netto 700 meer van over te houden en meer stress en uren ?

alles boven de 2.5k wordt toch afgeroomd.

Maakt eigenlijk niet uit wat ik daarvoor gedaan heb. Producitviteit is meer relevant.
Tot 2010 allerlei dingen op unief gedaan. Van 2013 en 2017 werkloos omdat het toen quasi onmogelijk werk te vinden zonder diploma en zonder rijbewijs.

4-5 jaar investeren in unief is de moeite niet meer waard.
Dat verdien ik in eerste plaats nooit terug (zeker niet op mijn leeftijd), en is mij ook gewoon de tijd niet meer waard.
Van 2013 tot 2017 werkloos. Omwille van uw voorkeur voor X job? Als arbeider of orderpicker kan je toch altijd werk vinden?

Van 2013 tot 2017 werkloos. Omwille van uw voorkeur voor X job? Als arbeider of orderpicker kan je toch altijd werk vinden?
Is geen job voor mij.
Ge kunt heel moeilijk het verschil maken in zulke jobs door cognitief sneller/scherper te zijn.
In zoiets zou bijna al mijn potentieel toegevoegde waarde verloren gaan.

Ik heb dit uiteindelijk wel eens geprobeerd.
Maar lukte enkel door te misleiden en quasi liegen bij sollicatie.
Ik heb in die periode voor honderden jobs gesolliciteerd. Ben mss voor een vijftal uitgenodigd.
Feedback was altijd:
- Kan geen hoogte krijgen van u.
- "Gaat gij u hier niet vervelen?"
Beide zijn dooddoeners.

Is geen job voor mij.
Ge kunt heel moeilijk het verschil maken in zulke jobs door cognitief sneller/scherper te zijn.
En denk jij dat al die arbeiders wel denken: 'Dit is een job voor mij?'.
Daar zitter er veel tussen die hun toegevoegde waarde zien verloren gaan. Als iedereen zo redeneert als jij dan ligt morgen de economie op zijn gat en pieken de werkloosheidscijfers.

En denk jij dat al die arbeiders wel denken: 'Dit is een job voor mij?'.
Daar zitter er veel tussen die hun toegevoegde waarde zien verloren gaan. Als iedereen zo redeneert als jij dan ligt morgen de economie op zijn gat en pieken de werkloosheidscijfers.
Hij zal allicht de luxe hebben gehad van nog thuis te kunnen wonen waarbij werken geen vereiste was... Je kan die persoon zijn/haar situatie natuurlijk niet bepalen wat ze wel of niet hadden moeten doen.

Alhoewel ik de mening deel dat als je "wil werken", je gewoon werkt. Dat een type job niet voor jouw bestemd is of niet stimulerend genoeg is, dat is dus kenmerkend voor iemand die niet moet werken voor de centen maar eerder om zich bezig te houden.

Zo'n parcour is wel een serieuze kost voor de gemeenschap. Ong. 6j studeren aan een kost van 10k per jaar dat zich niet vertaalt in een hoger loon en dito belastinginkomsten en 4j geen werk 'vinden'.

Zo'n parcour is wel een serieuze kost voor de gemeenschap. Ong. 6j studeren aan een kost van 10k per jaar dat zich niet vertaalt in een hoger loon en dito belastinginkomsten en 4j geen werk 'vinden'.
Inderdaad, heel veel belastingscentjes weggegooid. En dan nu in een job waar bruto quasi netto is, dus ook op die manier amper tot geen bijdrage aan ons sociaal systeem.

#onlyinbelgium?

Dat een type job niet voor jouw bestemd is of niet stimulerend genoeg is, dat is dus kenmerkend voor iemand die niet moet werken voor de centen maar eerder om zich bezig te houden.
Wij als buitenwereld moeten afstappen van 'niet werken' te zien als 100% lui, eerder een privécrisis van het individu + falen van het systeem. Ik passeer elke dag gasten die moeten werken voor de centen maar niks maken van zichzelf professioneel en als mens.

Wij als buitenwereld moeten afstappen van 'niet werken' te zien als 100% lui, eerder een privécrisis van het individu + falen van het systeem. Ik passeer elke dag gasten die moeten werken voor de centen maar niks maken van zichzelf professioneel en als mens.
Is het dan aan de overheid om iedereen met een 'privecrisis' een uitkering te geven voor x jaren?
En die privecrisis is in veel gevallen een drogreden en heel makkelijk om jezelf in een slachtofferrol te wentelen.

Ik passeer elke dag gasten die moeten werken voor de centen maar niks maken van zichzelf professioneel en als mens.
En dan? Moet de overheid die gaan opvoeden en geld geven voor x jaren?

Of we moeten net minder gaan bepamperen en misschien toch het recht hebben om zelf te besluiten dat iemand "lui" is als ze 4j lang nodig hebben om iets van job te vinden.

Niet dat ik dit persoonlijk vind maar als de reactie wanneer ik zeg dat iemand die 4j lang niet werkt allicht geen job nodig heeft voor de centen is dat er niet mag vinger gewezen worden en meteen iemand in bescherming neemt die eigenlijk geen bescherming nodig heeft (heb nl. niets verkeerd gezegd)... PC gaat hier iets te ver. De buitenwereld mag oordelen en zeggen wat het wil, of het nu terecht of onterecht is, daarom is het de buitenwereld en daarom heb je nu eenmaal meningen.

Het zijn net deze PC uitspraken die verdelen in plaats van eenheid te promoten.

Als ik dan toch een kant zou moeten kiezen van oftewel helemaal niets te zeggen en ervan uitgaan dat die persoon er niets aan kan doen maar een privécrisis heeft en "het systeem gefaald heeft" of anderzijds de mayonaise in mijn hoofd te laten draaien zal ik voor dat tweede opteren. En dat tweede zegt me dat als je als jonge twintiger een jaar of 7-8 op de unief ronddoolt en vervolgens 4j gewoon niet gewerkt... Dan heeft het systeem niet gefaald (gezien ons systeem je quasi de beste mogelijkheden geeft in gans de wereld) maar heb je zelf gefaald. Dit is geen verwijt, alleen een vaststelling. Als je geen weet hebt wat te doen met jezelf dan probeer je dat uit te zoeken. Dat je hier een paar jaar voor nodig hebt snap ik... Maar dat je van je 18 tot je bijna 30 jaar hier geen antwoord in vind, wat moet "het systeem" dan doen om je hierin te helpen? Studeren kost belachelijk weinig, de infosessies die de opleidingsinstituties geven zijn 2x of 3x per jaar, je kan zowel in september instappen alsook in januari, er zijn duizenden opleidingen die je kan volgen in avondschool/deeltijds onderwijs/voltijds en dan nog eens ter plaatse/online/hybride/...

Hoeveel mensen kennen we allemaal niet die in plaats van meteen te gaan studeren eerst enkele maanden (of een jaar of 2) op wereldreis zijn geweest om zichzelf te ontdekken...

Soit, de schuld schuiven op "het systeem" lijkt me een behoorlijk goedkope manier om te zeggen "och, die zal daar wel niks aan kunnen doen", wat een mogelijkheid is maar het is de absoluut kleinste mogelijkheid.

Toch weer geweldig dat het hier een serie mensen zijn waarvan er zelfs een aantal constructies opzetten om zo weinig mogelijk belasting te betalen direct iemand neersabelen die een aantal jaren niet gewerkt heeft, omdat die er blijkbaar niet in geslaagd is een diploma te halen.

Dat geen diploma halen is trouwens niet per definitie van niet willen, dat lukt niet iedereen, en soms pas wat later tijdens de studies.

Maar neen we zijn allemaal klaar om over @Nesjamag te oordelen.

Wat is het volgende. Iedereen die maar 3k€ verdient neersabelen omdat die niet beter opgelet heeft in de les, en geen moeite heeft gedaan om te studeren?

Toch weer geweldig dat het hier een serie mensen zijn waarvan er zelfs een aantal constructies opzetten om zo weinig mogelijk belasting te betalen direct iemand neersabelen die een aantal jaren niet gewerkt heeft, omdat die er blijkbaar niet in geslaagd is een diploma te halen.

Dat geen diploma halen is trouwens niet per definitie van niet willen, dat lukt niet iedereen, en soms pas wat later tijdens de studies.

Wat is het volgende. Iedereen die maar 3k€ verdient neersabelen omdat die niet beter opgelet heeft in de les, en geen moeite heeft gedaan om te studeren?
Het ergste vind ik nog dat ze zeggen dat hij werkt maar niet genoeg verdient om belastingen te betalen.
Dus je kan nooit goed doen: werk je niet ben je een vuile profiteur en luilak. En werk je toch, maar je verdient geen €3000+, dan ben je eveneens aan het profiteren want je betaalt niet genoeg belastingen!

:rofl::crazy:
Serieus waar halen ze het toch vandaan.

Met die constructies neem ik aan dat je mij bedoelt?

Neersabelen vind ik toch wel sterk overdreven. Mijn initiële uitspraak was dat die persoon allicht niet hoefde te werken voor het geld. Lijkt me gewoon te kloppen als je tot je 30 jaar niet hoeft te werken omdat je 'je ding' niet vindt.

De reactie die daarop kwam was dat we niet mogen oordelen maar dat allicht 'het systeem' had gefaald. Hier ben ik dan tegen in gegaan omdat ik dat belachelijk goedkoop vind om 'de schuld' elders te steken. Ik heb dan denk ik vermeld dat die persoon gefaald heeft in het vinden van 'zijn' opleiding, ook dat bedoel ik niet negatief. Iedereen faalt al eens in het leven, mag dat dan niet meer gezegd worden? Die persoon heeft misschien 'zijn job' 10 jaar later gevonden dan de rest maar was al die tijd misschien de gelukkigste mens op aarde terwijl anderen op hun 30j al 12 jaar werken, bakken vol met geld verdienen maar wel doodongelukkig zijn.

Het was geen kritiek op die persoon maar we gaan toch niet doen alsof het de norm mag zijn om tot je 30 te zoeken wat je doet in het leven of alsof er geen vragen gesteld mogen worden wanneer dat eens wel het geval is? Dat klinkt misschien hard maar ik denk dat ik inhoudelijk toch weinig schandalige zaken gezegd heb?

Toch niet teveel mee te koop lopen dan, schending van 7:45 van het beroep.
Welk onderdeel dan? Dat er commissies betaald worden bij het doorverwijzen? Of de verhouding van hoeveel de wn en de wg overhoudt?
Het eerste lijkt mij wel iets dat iedereen wel zelf kan bedenken als ze er over nadenken. En dat tweede lijkt mij puur af te hangen van de onderhandelingspositie tussen wg en wn.
Ik zou nu niet denken dat er hier een groot geheim bekendgemaakt wordt.

Het ergste vind ik nog dat ze zeggen dat hij werkt maar niet genoeg verdient om belastingen te betalen.
Dat maken jullie er toch van? Ik kaart alleen aan dat het blijkbaar mogelijk is in België om 6-7 jaar te "studeren" zonder enig resultaat, vervolgens jarenlang niet te werken om dan in een job te belanden met een bescheiden loon waar er amper aan het sociaal stelsel wordt afgedragen. Dat zijn allemaal systeemfouten. Eigenlijk zou het niet mogelijk mogen zijn om dit soort traject te kúnnen afleggen.

Jullie snappen toch ook dat dit onder de streep tot een deficit leidt?

Welk onderdeel dan? Dat er commissies betaald worden bij het doorverwijzen? Of de verhouding van hoeveel de wn en de wg overhoudt?
Het eerste lijkt mij wel iets dat iedereen wel zelf kan bedenken als ze er over nadenken. En dat tweede lijkt mij puur af te hangen van de onderhandelingspositie tussen wg en wn.
Ik zou nu niet denken dat er hier een groot geheim bekendgemaakt wordt.
Vooral de onafhankelijkheid denk ik dan, waar het op zijn minst in een schemerzone zit.

Ik herinner me toch ook zoiets uit mijn cursus deontologie dat je geen commissies mag ontvangen voor dergelijke zaken omdat je onafhankelijk moet zijn.

Advies/uitleg geven over die producten/werking ervan mag en kan, maar als je x% commissie krijgt bij de ene zou je wel eens geneigd kunnen zijn meer in die richting te pushen om dergelijke producten wel af te nemen.

Niet dat dit daarom bij @Nesjamag zo is natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Dat maken jullie er toch van? Ik kaart alleen aan dat het blijkbaar mogelijk is in België om 6-7 jaar te "studeren" zonder enig resultaat, vervolgens jarenlang niet te werken om dan in een job te belanden met een bescheiden loon waar er amper aan het sociaal stelsel wordt afgedragen. Dat zijn allemaal systeemfouten. Eigenlijk zou het niet mogelijk mogen zijn om dit soort traject te kúnnen afleggen.

Jullie snappen toch ook dat dit onder de streep tot een deficit leidt?
Dat studeren is sindsdien dan ook strenger. Bij de start van het bachelor-mastersysteem, dat gezien zijn leeftijd ongeveer was wanneer hij begon met studeren, was dat IMO echt te vrij.

Verder, het is niet de eerste keer dat er posts van hem over zijn nogal speciale opvattingen voor controverse zorgen. Voor mij mag het systeem gerust mensen (lange tijd) helpen, maar met uitspraken zoals dat in bepaalde jobs je moeilijk het verschil kan maken door cognitief sneller te zijn en die niets voor jou zijn, tja. Eigen ramen ingooien heet dat.

Ik vermoed dat mensen eerder reageren op dit soort zaken:

Is geen job voor mij.

Neerkijken op bepaalde jobs omdat hij daar "cognitief niet genoeg kan bijdragen" en als alternatief gewoon belastingsgeld ( aka onder andere het geld van de mensen die wel hetgene doen waar hij op neerkijkt) opsouperen.

Ik snap de logica niet echt hoe je meer toegevoegde waarde had @Nesjamag door die jaren niets te doen.

Terug
Bovenaan