Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Het zijn geen topverdieners ... zeker niet als ze geconventioneerd willen zijn
Als psychologen geconventioneerd zijn, zijn de tarieven toch net hoger?
Momenteel is dat 86,xx euro per uur, als ik me niet vergis.
Terwijl dat voor niet-geconventioneerden veel lager ligt. Neem gemiddeld ergens tussen de €60 en de €75 per uur. Met uitschieters in beide richtingen.
Of mis ik iets?

Ik had op mijn vorige job meer zonder ook maar 1 persoon rechtstreeks onder mij.
Ook rond de 30
Is natuurlijk appelen met peren vergelijken over sectors heen.
Ik had als 30 jarige ook meer (zelfs zonder de gigantische indexatie van de afgelopen jaren) zonder verantwoordelijkheid, maar zegt niets.

Terwijl dat voor niet-geconventioneerden veel lager ligt. Neem gemiddeld ergens tussen de €60 en de €75 per uur. Met uitschieters in beide richtingen.
Of mis ik iets?
Zelfstandige psycholoog kan zeker goed verdienen (wederhelft is 1) maar je moet keuzes maken.
100% via BV ipv als zelfstandige, je kan zoveel uur per dag werken als je wilt aan 65 tot 100 euro/uur (wachtende genoeg) maar of dit gezond is is iets anders.

Hier werkt ze halftijds als werknemer omdat ze contact met collega's wilt en halftijds als zelfstandige in bijberoep, ze vraagt maar 70 euro/uur omdat ze dit al veel vindt. Dus rijk gaat ze er niet van worden.

Is natuurlijk appelen met peren vergelijken over sectors heen.
Ik had als 30 jarige ook meer (zelfs zonder de gigantische indexatie van de afgelopen jaren) zonder verantwoordelijkheid, maar zegt niets.

Zelfstandige psycholoog kan zeker goed verdienen (wederhelft is 1) maar je moet keuzes maken.
100% via BV ipv als zelfstandige, je kan zoveel uur per dag werken als je wilt aan 65 tot 100 euro/uur (wachtende genoeg) maar of dit gezond is is iets anders.

Hier werkt ze halftijds als werknemer omdat ze contact met collega's wilt en halftijds als zelfstandige in bijberoep, ze vraagt maar 70 euro/uur omdat ze dit al veel vindt. Dus rijk gaat ze er niet van worden.

Zelfstandig pscycholoog lijkt me nu echt wel een hondenjob te zijn. 8h per dag gezaag en miserie van mensen horen en in 90% van de keren op het einde zeggen 'tot volgende keer' en er verder niet veel aan kunnen doen. Ik ben al content als mijn 1/1 momentje in de week met mijn reports over is. Ze kunnen eens ventileren en over alles kakken.

Beeld je in dat je dat een hele week continu moet horen, afgewisseld met nog echte miserie ertussen en af en toe een verslavingsproblematiek.

Ik pas vriendelijk.

Zelfstandig pscycholoog lijkt me nu echt wel een hondenjob te zijn. 8h per dag gezaag en miserie van mensen horen en in 90% van de keren op het einde zeggen 'tot volgende keer' en er verder niet veel aan kunnen doen. Ik ben al content als mijn 1/1 momentje in de week met mijn reports over is. Ze kunnen eens ventileren en over alles kakken.

Beeld je in dat je dat een hele week continu moet horen, afgewisseld met nog echte miserie ertussen en af en toe een verslavingsproblematiek.

Ik pas vriendelijk.
Geeft mijn vrouw en ik u volledig gelijk in, maar er zijn er genoeg die er aan de lopende band zien, of die patiënten daarmee geholpen zijn is dan de vraag natuurlijk. Maar zoals gezegd, wachtlijsten genoeg dus ook die psychologen vinden patiënten.
Net voor die reden doet mijn vrouw dit maar halftijds. Wel kan je mensen effectief helpen en zijn er geregeld mensen die afbouwen en gelukkig verder kunnen zonder.

Ik pas vriendelijk.
Ik denk dat er veel aan beginnen aan deze studie met de instelling om mensen te helpen.
Ik vrees dat er veel zijn die achteraf spijt hebben :biglaugh:

niet zo stigmatiserend
Geeft mijn vrouw en ik u volledig gelijk in, maar er zijn er genoeg die er aan de lopende band zien, of die patiënten daarmee geholpen zijn is dan de vraag natuurlijk. Maar zoals gezegd, wachtlijsten genoeg dus ook die psychologen vinden patiënten.
Net voor die reden doet mijn vrouw dit maar halftijds. Wel kan je mensen effectief helpen en zijn er geregeld mensen die afbouwen en gelukkig verder kunnen zonder.
Effectief helpen? Dat zijn dan toch patienten die niet al te snugger zijn en klagen over gezaag van hun partner of baas of weet ik veel welke akkefietjes....
De echte probleemgevallen: daar moet je pillen insteken...

Effectief helpen? Dat zijn dan toch patienten die niet al te snugger zijn en klagen over gezaag van hun partner of baas of weet ik veel welke akkefietjes....
Ik denk dat jij een fout beeld hebt over een gesprek met een psycholoog of wat deze persoon voor u kan betekenen.
Je weet toch dat deze al zeker geen medicatie voorschrijft en ze er meestal ook tegen zijn.

Je hebt natuurlijk een groot verschil in aanpak, maar een psycholoog kan weldegelijk een meerwaarde zijn zonder medicatie, zoek eens de verschillende technieken en behandelingen op.

Ik denk dat er veel aan beginnen aan deze studie met de instelling om mensen te helpen.
Ik vrees dat er veel zijn die achteraf spijt hebben :biglaugh:
Veel starten deze opleiding omdat ze zelf problemen hebben/hadden en de mensen vanuit deze gedachtegang willen helpen.

Een studie claimen gaat gepaard met deze ook te linken. Waarschuwing zal verwijderd worden indien bewijs geleverd wordt.
Ik denk dat jij een fout beeld hebt over een gesprek met een psycholoog of wat deze persoon voor u kan betekenen.
Je weet toch dat deze al zeker geen medicatie voorschrijft en ze er meestal ook tegen zijn.

Je hebt natuurlijk een groot verschil in aanpak, maar een psycholoog kan weldegelijk een meerwaarde zijn zonder medicatie, zoek eens de verschillende technieken en behandelingen op.
Idd enkel psychiaters/huisarts mogen pillen voorschrijven.
Technieken? Wat gevoelsreflecties, parafraseren en blablabla...
De helft vd 'genezing' is de klik die iemand heeft met zijn psycholoog: dit is wetenschappelijk bewezen.
Cru gezegd: doe een klapke met uw buurvrouw en het effect zal niet veel verschillen....

Deze zet ik als genomineerde voor meest idiote comment van het jaar.

Voldoende snuggere mensen die vast kunnen zitten in bepaalde gedachtengangen etc die perfect eens een woordje van buitenaf kunnen gebruiken. Jij ook wel blijkbaar.

Maar goed dat de mens enkel problemen kan hebben met hun partner of baas, zeker als hun iq gelijk staat aan dat van een prullenmand.

En steek ze maar vol met pillen. Dat is wat je wil! Top.

Het percentage mensen die naar een psycholoog gaat in mijn omgeving is veel groter bij groep "succesvolle bedrijfsleiders" dan bij "nietsnutten en minder snuggere mensen".

Idd enkel psychiaters/huisarts mogen pillen voorschrijven.
Technieken? Wat gevoelsreflecties, parafraseren en blablabla...
De helft vd 'genezing' is de klik die iemand heeft met zijn psycholoog: dit is wetenschappelijk bewezen.
Cru gezegd: doe een klapke met uw buurvrouw en het effect zal niet veel verschillen....
Ik denk dat discussiëren met u over deze materie zinloos is.

Er zijn zoveel zaken die je niet tegen een vriend, buurvrouw,... wilt/durft/kan zeggen die je wel tegen een vertrouwenspersoon kwijt kan.
Zoek bv eens EMDR behandeling op, heeft al vele mensen geholpen. Wat voor sommige het placebo-effect is is voor andere het ultieme hulpmiddel.

Volgende week op gesprek om vast met de nacht te staan als arbeider, in de vacature vermelden ze een bruto uurloon van 25 euro + nachtpremie. Als dit aan 30% is kom je als arbeider aan ongeveer hetzelfde als uw voorstel. Dan zou je als leidinggevende toch meer moeten kunnen verdienen.

Vandaag langsgeweest voor een gesprek, bleek die 25 euro helemaal niet te kloppen. Het was dus te starten vanaf 15 euro en wrsl gewoon een typfout.
Wel de fabriek eens langs de binnenkant kunnen bekijken, op zich nog wel interessant.

Persoon bij wie ik op gesprek moest was wel merkbaar slechtgezind dat hij 45min van zijn tijd aan een nutteloos gesprek/rondleiding heeft moeten spenderen. Bij het interimkantoor gaan ze een kwade telefoon mogen verwachten.

Of mis ik iets?

Geen idee wat het geconventioneerde tarief is; enkel dat ze erop achteruit zou gegaan zijn toen dat enkele jaren terug ingevoerd is met die terugbetalingen. Is toen ook veel pushback vanuit de sector op gekomen omdat die tarieven te laag lagen. Voor de side-consults die ze nog doet, vraagt ze alvast ferm hoger dan dat. Klanten weten dat voor ze er aan beginnen uiteraard.

Vandaag langsgeweest voor een gesprek, bleek die 25 euro helemaal niet te kloppen. Het was dus te starten vanaf 15 euro en wrsl gewoon een typfout.
Wel de fabriek eens langs de binnenkant kunnen bekijken, op zich nog wel interessant.

Persoon bij wie ik op gesprek moest was wel merkbaar slechtgezind dat hij 45min van zijn tijd aan een nutteloos gesprek/rondleiding heeft moeten spenderen. Bij het interimkantoor gaan ze een kwade telefoon mogen verwachten.
Toevallig in Tisselt?

1. PERSONALIA
Leeftijd: 24
Opleiding: industrieel ingenieur EM
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 0 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): 211
Huidige functie: Procesoperator
Anciënniteit: 0 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: shiften
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): geen idee

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): basis: 4440 euro bruto + ploegenpremie: +/- 1780 euro bruto = 6220 euro bruto
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3800 (dit lijkt mij te hoog, maar zo had ik het meegekregen aangezien shiftpremie niet veel belast is)
Nettovergoedingen: 0
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig (6250 bruto)
BedrijfsGSM/laptop: laptop
Maaltijdcheques: 0 euro / dag
Ecocheques: 250 euro
Groepsverzekering (deel werkgever%): inbegrepen (volledig werkgever)
Hospitalisatieverzekering: inbegrepen
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus op basis van groepsprestaties (winst / omzet / ...) en dubbel vakantiegeld

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: 9 km (enkel)
Afstand woon/werk in tijd: 25 min met de fiets(enkel)
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: ja
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): mogelijkheid voor fietsleasing

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 69
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: geen idee
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: ja, volcontinu
Glijdende werkuren: nee
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: /
Hoe vaak overuren te presteren: /
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): /
Verantwoordelijkheid over personeel: nee

Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3800 (dit lijkt mij te hoog, maar zo had ik het meegekregen aangezien shiftpremie niet veel belast is)
Ik kan natuurlijk verkeerd zijn, maar bij ons is die shiftpremie even zwaar belast als de rest van je loon. Is ook logisch want anders zou je meerdere codes nodig hebben op je belastingaangifte om het verschil tussen basisloon en shiftloon te kunnen maken.

De werkgever krijgt echter gulle kortingen als het gaat over belastingvermindering op shiftwerk.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 24
Opleiding: industrieel ingenieur EM
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 0 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): 211
Huidige functie: Procesoperator
Anciënniteit: 0 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: shiften
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): geen idee

Maand salaris (bruto): basis: 4440 euro bruto + ploegenpremie: +/- 1780 euro bruto = 6220 euro bruto
Nettovergoedingen: 0
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig (6250 bruto)
BedrijfsGSM/laptop: laptop
Maaltijdcheques: 0 euro / dag
Groepsverzekering (deel werkgever%): inbegrepen (volledig werkgever)
Hospitalisatieverzekering: inbegrepen
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus op basis van groepsprestaties (winst / omzet / ...) en dubbel vakantiegeld

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: 9 km (enkel)
Afstand woon/werk in tijd: 25 min met de fiets(enkel)
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: ja
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): mogelijkheid voor fietsleasing

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 69
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: geen idee
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: ja, volcontinu
Glijdende werkuren: nee
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: /
Hoe vaak overuren te presteren: /
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): /
Verantwoordelijkheid over personeel: nee
Die 1780 euro is zwaar belast. Normaal gezien hou je daar een 750€ van over. Het belastingsvoordeel zit zoals aangehaald bij de werkgever die er een voordeel naar patronale kosten op krijgt.

Nog eens een update:

1. PERSONALIA
Leeftijd: 34
Opleiding: Aso (economie-talen)
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 14 (wel niet allemaal in deze functie)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: /

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Pc226/transport
Huidige functie: Transportplanner
Anciënniteit: Net geen 5j bij deze werkgever
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): Hangt er van af, zal rond de 45 draaien

Maand salaris (bruto): 3790
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2520
Nettovergoedingen: 75
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: ja en ja
Maaltijdcheques: 8 euro/ dag
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): per kwartaal aan 1400 euro bruto warranten

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: OVL
Afstand woon/werk in km's: 26 km
Afstand woon/werk in tijd: 25/30 min
Eigen auto nodig voor het werk: neen
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): tankkaart, auto ligt wat moeilijk

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 10
Vakantiedagen (andere extra): 2 anciendagen
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk,maar uren kunnen verschillen
Glijdende werkuren: Neen
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja,op sommige momenten kan dit vrij veel zijn.
Hoe vaak overuren te presteren: Valt te zien, het werk moet gedaan zijn. Je kan een chauffeur niet laten wachten omdat jouw dag er opzit.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Neen
Verantwoordelijkheid over personeel: Niet echt,moet wel chauffeurs aansturen. Maar ben niet hun baas.

Terug
Bovenaan