Ik werk medisch deeltijds, dus 50%. Dit wordt aangevuld met een invaliditeitsuitkering. Ik heb ook een Vlaamse Ondersteuningspremie wegens een erkende arbeidsbeperking, waardoor de werkgever soms wat flexibeler is naar mij toe (ik mag vaker telewerken, er is begrip voor extra baaldagen en ik mag eerder naar huis als mijn bobijntje af is). In de praktijk betekent dit niet zo heel veel, want er is heel veel vertrouwen vanuit de werkgever en collega's, waardoor iedereen dit in meer of mindere mate mag/kan. Maar wel fijn om het 'vastgelegd' te hebben.
1. PERSONALIA
Leeftijd: 38
Opleiding: master sociologie
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang): 9 jaar (waarvan 5 jaar onderzoeker + lector, 2 jaar als zelfstandige)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: contractueel bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): hoger onderwijs
Huidige functie: studiebegeleider en innovatiemedewerker
Anciënniteit: 7 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 19
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): geen idee, hoger onderwijs is typisch piek- en dalperiodes
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): €2389,57
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €1818,44
Nettovergoedingen: €20 connectiviteitsvergoeding
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: laptop
Maaltijdcheques: nee
Ecocheques: ja
Groepsverzekering (deel werkgever%): nee
Hospitalisatieverzekering: nee (maar kan wel)
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): geschenkcheques
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Gent
Afstand woon/werk in km's: 14,4km
Afstand woon/werk in tijd: 18 min ('s ochtends), 24-30 min ('s avonds)
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: fietsvergoeding, abonnement OV
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): nee
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: ik werk deeltijds, dus 20 (ipv 40 voor FT) waarvan 6 vastgelegde (4 in de week van de Gentse Feesten en 2 om ergens een brug te maken)
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
Vakantiedagen (andere extra): compensatieverlof tussen kerst & nieuw voor feestdagen die in het weekend vallen en dienstvrijstelling op Dies Natalis
Vrijheid om verlof te nemen: in principe alle vrijheid, maar er wordt wel verwacht dat je rekening houdt met onderwijsactiviteiten (zou raar zijn om verlof te pakken als je een les moet geven of examentoezicht hebt)
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: officieel niet, maar in de praktijk wel (veel vertrouwen vanuit de werkgever en collega's)
Stress (bvb oproepbaar door werkgever): nee, wel piekmomenten (bvb heel drukke dagen in 't begin van 't academiejaar)
Hoe vaak overuren te presteren: officieel niet, maar in de praktijk doe je wel eens iets buiten de werkuren of in 't weekend (hoeft ook niet, ik heb één collega die echt compleet onbereikbaar is buiten de werkuren en da's ook 100% oké)
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: wordt aangemoedigd, er is een hele catalogus met opleidingen
Telewerk (buiten corona-periode): in theorie één dag per week maar niemand die dat echt bijhoudt?
Verantwoordelijkheid over personeel: nee