Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3560 -> 4030
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2400 -> 2300-2400 schat ik
Nettovergoedingen: 225 + 10/dag bij meerdere klantenbezoeken (gemiddeld 50 per maand) -> 0
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: Beide
Maaltijdcheques: Nee -> 8/dag
Ecocheques: 250 -> 40
Groepsverzekering (deel werkgever%): 3,5% tot 65000, 7% erboven -> 5% tot 52000, 18% erboven
Hospitalisatieverzekering: AG insurance -> DKV
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 12500/jaar on target, eindejaarspremie -> premie gelinkt aan bedrijfsperformance en ziektepercentage (geen idee over exacte bedragen, maar zal een stukje minder zijn) eindejaarspremie, jaarlijkse anciënniteitspremie (anciënniteit/40 x maandsalaris)

Zal wel eerder 2600 netto zijn dan?

Het is nog 72% geweest.

Lieve hemel, hopelijk is dat niet het voorstel dat Van Petegem probeert te implementeren.
Nog meer belastingen betalen!!!

Terwijl de hogere inkomens nog altijd ferm afgeroomd worden op talloze andere manieren: BBSZ niet afgeschaft, geen recht op premies want te hoog inkomen, energie premies verplicht terugbetalen via belastingsbrief, ongelimiteerd bijdragen voor pensioen maar geen return enz.

Lieve hemel, hopelijk is dat niet het voorstel dat Van Petegem probeert te implementeren.
Nog meer belastingen betalen!!!

Terwijl de hogere inkomens nog altijd ferm afgeroomd worden op talloze andere manieren: BBSZ niet afgeschaft, geen recht op premies want te hoog inkomen, energie premies verplicht terugbetalen via belastingsbrief, ongelimiteerd bijdragen voor pensioen maar geen return enz.
In de praktijk zitten we nu ongeveer even hoog en dat vanaf lagere inkomens, toen die belastingschijven zo hoog waren waren de sociale bijdragen beperkt, vanaf een bepaald loon hoefde je geen extra bijdragen meer te betalen, geen werknemers of patronale bijdragen meer, een soort degressiviteit dus. Nu betaal je op je hoogste schijf bijna 70% aan belastingen + sociale bijdragen.

Als je die sociale bijdragen zou meetellen ligt die blauwe lijn van de grafiek als op het maximum zitten vanaf die 100K inkomen per jaar, een pak sneller dan het miljoen waarbij je vroeger pas aan die hoogste schijven zat.

Laatst bewerkt:
Maar ik denk wel dat binnengeraken in de EU je in een gouden kooi steekt qua loon. Dit in een privemarkt halen (in loondienst) mag je waarschijnlijk 80uur + per week voor werken op C niveau.
Goh, in de juiste sector, multinational kan dat prima, als je bonussen en aandelen etc meetelt. Mijn vrouw en ik hebben iets hoger netto loon op jaarbasis + firmawagen etc en geen van beiden zit in een echte kaderjob laat staan C-functie.

Anciënniteit: >3 jaar

Ik weet dat je anoniem wil blijven maar zou toch graag wat meer info hebben.
Ben je een 20'er en Is dit een job waar je met 4 jaar ervaring dat loon haalt: amaai.
Ben je een 40'er en heb je 15 jaar ervaring: goed loon.

Moet je trouwens in Luxemburg stad wonen? Want dat voegt natuurlijk een smak toe aan de maandelijkse kosten. Ik heb vrienden die in Luxemburg stad wonen maar in Aarlen wonen. Luxemburgs (het land) loon combineren met Luxemburgse (de provincie) woonkosten, dan kan je wel wat geld op kant zetten...

Voor de EU hoef je niet in het desbetreffende land/stad te wonen. Specifiek voor Luxemburg wil je niet weten hoeveel EU-ambtenaren dagelijks over de grens pendelen vanuit de omringende landen.

Moest je met dat loon in Luxemburg (land/stad) zelf moeten wonen, dan zou je eigenlijk geen grootverdiener zijn. Kijk maar eens naar de vastgoedprijzen ginds.

Ben je een 20'er en Is dit een job waar je met 4 jaar ervaring dat loon haalt: amaai.

Moet je trouwens in Luxemburg stad wonen? Want dat voegt natuurlijk een smak toe aan de maandelijkse kosten. Ik heb vrienden die in Luxemburg stad wonen maar in Aarlen wonen. Luxemburgs (het land) loon combineren met Luxemburgse (de provincie) woonkosten, dan kan je wel wat geld op kant zetten...

Je kunt een AD5 (is de 'laagste' administrator) worden als je net van de universitaire schoolbanken af komt. Maar het loon dat hij heeft lijkt me te hoog voor een AD5, dus is het al minstens een AD6 wat toch wel wat ervaring vereist. Sowieso is de kans redelijk klein dat je als 20'er al genoeg 'skills' hebt om zo'n redelijke topjob te krijgen. Er appliceren voor die jobs duizenden mensen (van over heel de EU) en die sollicitatieproeven zijn pittig.

Quasi niet, maar het gebeurt wel. Ik weet een c-profiel die van een heel groot bedrijf nog in loondienst werkte. Die wou zich gewoon niet bezig houden met de boekhouding.

Ja uiteraard; er zullen er altijd wel zijn die er alsnog voor kiezen, maar dat zullen de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen. Voor een doorsnee C valt er weinig te winnen met loondienst of uurdienst gegeven de Belgische fiscaliteit.

Boekhouding moet ie maar simplistisch opzetten; voor mij is dat 1 factuur per maand, waar ik enkel de data & factuurnummer moet aanpassen.

Laatst bewerkt:

Dit is in elk geval niet mijn eerste job. Meer dan dat geef ik liever niet prijs. Mijn doel was ook niet om een waardeoordeel te krijgen over mijn loon, maar eerder om inzicht te geven in wat een administrateur bij de EU zoal verdient.

Je bent niet verplicht om in Luxemburg-stad te wonen, nee. Sommige van mijn collega’s wonen in de buurt van Aarlen, Thionville of Trier. Als het financieel haalbaar is, verkiezen de meesten toch eerder om in Luxemburg (land) te wonen.

Update:

1. PERSONALIA
Leeftijd: 37
Opleiding: Master TEW
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 14
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Consultant
Anciënniteit: 5j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 50

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): € 6.500
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3.800
Nettovergoedingen: € 380 per maand
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: GSM + abo + laptop
Maaltijdcheques: ja, 8€/dag
Ecocheques: 250EUR/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen: Jaarlijkse bonus, internet wordt betaald, vergoeding voor keuze voor kleinere bedrijfswagen (€ 1.400 netto per jaar)

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Hoofdkantoor - Brussel; Klantenlocatie: België
Afstand woon/werk in km's: Afhankelijk van de klant.
Afstand woon/werk in tijd: Afhankelijk van de klant. Gemiddeld een tweetal keer per week naar Brussel, wat mij ongeveer een 1,5 tot 2u enkele rit kost
Eigen auto nodig voor het werk: /
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): BMW 3 Touring incl. tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 10
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: /
Glijdende werkuren: vrije keuze
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Klantenwerk + interne verantwoordelijkheden + verkopen van projecten zorgt best wel voor een goed gevulde agenda
Hoe vaak overuren te presteren: Meer regel dan uitzondering
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, heel flexibel (uiteraard ook deels afh. van de klant)
Verantwoordelijkheid over personeel: Verantwoordelijk voor team van eigen oplossingen
Dit lijkt mij wel aan de lage kant voor 14j ervaring en 50u werkweek in deze branche?

Kunnen zeggen dat je consultant bent is minstens 1000 euro per maand bragging rights waard.
Iedereen die niet gewoon support is ( en zelfs daar) is toch gewoon consultant in veel van de technische branches?

Ik zal u waarschijnlijk misverstaan, maar consultant is gewoon entry level?

Terug
Bovenaan