iamhollywood
Well-known member
Ik vind het te weinig voor een directorsfunctie. Ik had als director accountancy 650€ per dag + onkostenvergoeding + eveneens 2 dagen per week thuiswerk. Vandaag ben ik louter senior advisor, ook 13 jaar ervaring/ITAA-titel, geen verantwoordelijkheid (bewuste keuze om door gezinsuitbreiding even stap terug te zetten), geen stress, super aangenaam team, enorm veel opleidingen en zit aan een 630-700€ per dag afhankelijk van het aantal uur ik presteer. Ze kijken totaal niet naar productiviteit, ze weten wat ze aan mij hebben. Is wel regio Brussel, regio Brussel verdient altijd iets beter.Partner heeft nu een concreet voorstel gekregen bij een ander accountancykantoor, werkt momenteel in een behoorlijk grote speler (genre Big4 zonder het te zijn) maar door de overname van haar kantoor vorig jaar door die grote speler is de sfeer serieus slechter geworden en haar rechtstreeks leidinggevende is ook een uil waardoor ze (eindelijk) de stap zette om iets anders te zoeken. Van haar team heeft bijna drie kwart ook al zijn/haar ontslag gegeven.
Het heeft geholpen dat ik vorig jaar zelfstandige ben geworden en ze ziet dat het wel aangenaam is naar verloning/vrijheid toe, anders zou ze deze stap nooit hebben gezet, had ook gezegd dat ze best kon vragen om ineens zelfstandige te worden, het voorstel dat ze deden in loondienst vond ik vooral weggegooid geld naar de overheid toe (6.000 EUR bruto + voordelen).
1. PERSONALIA
Leeftijd: 34
Opleiding: Bachelor Accountancy-Fiscaliteit
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 13
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 2
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar:BediendeZelfstandig
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?):AccountancyAccountancy
Huidige functie:DirectorDirector
Anciënniteit:10 jaar0 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling:38u in 4/5e40u in 4/5e
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing):31u-32uTe bekijken, er werd vanuit het bedrijf zelf wel benadrukt dat zij een zeer groot belang hechten aan privé-werkbalans en niet verwachten dat je (onbetaalde) overuren gaat presteren, in principe zal dit dus 32u-33u zijn.
verantwoordelijkheden:Accountancy en zo (heb daar geen kaas van gegeten)Accountancy en zo (heb daar geen kaas van gegeten)
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto):5.500 EUR in voltijds regime10.500 EUR maandelijkse fee in voltijds regime
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen):ca. 2.800 EURTe bekijken naar optimalisatie toe
Nettovergoedingen:379 EURTe bekijken
13e maand (volledig/gedeeltelijk):volledig
BedrijfsGSM/laptop:GSM (nieuwste generatie iPhone) + onbeperkt abonnementTe bekijken
Maaltijdcheques:8 EUR per dag
Ecocheques: Neen
Groepsverzekering (deel werkgever%):2% Werkgever 1% Werknemer
Hospitalisatieverzekering:Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...):CAO90 bonus ca. 1.500 EUR netto per jaar
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent:Regio AntwerpenRegio tussen Antwerpen en Brussel
Afstand woon/werk in km's:19km14/8/19km afhangend van welk kantoor ze aanwezig moet zijn (kan variëren)
Afstand woon/werk in tijd:20 minuten15/15/25 minuten afhangend van welk kantoor ze aanwezig moet zijn (kan variëren)
Eigen auto nodig voor het werk: Neen
Verplaatsingsvergoedingen: Neen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?):Skoda Enyaq iV 80x Sport full optionTe bekijken (ze zou graag de leasing overnemen van haar huidige wagen)
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen:20 dagen in voltijds20 dagen in voltijds (geen verlof maar fee wordt doorbetaald)
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):6 dagen in voltijds12 dagen in voltijds (geen verlof maar fee wordt doorbetaald)
Vakantiedagen (andere extra):2 dagen
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Neen
Glijdende werkuren: Licht glijdend
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?:Per kwartaal met de drukkere periodesTe bekijken
Hoe vaak overuren te presteren: Zelden
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): 3 dagen thuis, 2 dagen op kantoor
Verantwoordelijkheid over personeel: Ca. 20 mensen
Partner is nu ook freelancer, is opgestart centrum Brussel, zijn fee ligt ook 100/200€ per dag hoger dan wat ze elders boden.
Wij zoeken ook nog mensen. Je mag altijd gerust linkedin pm-en. Geef ik het door aan HR. Hebben 12 kantoren in Vlaanderen.
Ze had misschien meer kunnen vragen maar ze ziet het bij dat bedrijf echt zitten en kan er heus een paar jaar aan "wennen" om zelfstandige te worden. Nu niet dat 130K omzet per jaar weinig is hé, misschien niet vergelijkbaar met andere profielen hier op BG maar écht wel prima, komt neer op maandelijks netto een goeie 5.000 EUR + voordelen.
. Wij zijn zelf agressief aan het rekruteren, zoeken medewerkers op alle niveaus, zelf management assistenten krijgen momenteel van dag 1 een bedrijfswagen. Je mag gerust altijd een pm sturen als je meer informatie wenst. Wij hebben eveneens een kantoor in Gent.