Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Niet akkoord en wil je dat graag bewijzen.

Ik zal je mijn rekeningnummer sturen en jij stort dan elke maand 50K ?

Het gaat hier toch over loon, en het subjectief gegeven "leven als een koning".
Dus ge zult eerst moete werken voor u geld, in uw "experiment"

Het is mss handiger te bewijzen waarom je nu zorgen hebt met uw 8K inkomen of minder.

Laatst bewerkt:
Bij ons is dat wel degelijk jaarlijks hoor met 38% belasting.

Bij ons is dat ook zo. Weet nu niet of dat van het voorgaande of het lopende jaar is. Qua cashflow maakt dat iets uit, maar een gezond bedrijf gaat daar niet dood van. De bonussen zijn hoger dan mobiliteitsbudget (en met veel meer) en dat wordt ook allemaal in 1x uitgekeerd.

Bij ons is dat ook zo. Weet nu niet of dat van het voorgaande of het lopende jaar is. Qua cashflow maakt dat iets uit, maar een gezond bedrijf gaat daar niet dood van. De bonussen zijn hoger dan mobiliteitsbudget (en met veel meer) en dat wordt ook allemaal in 1x uitgekeerd.
Dus je lening (als je die in je hypotheek steekt) wordt in 1x voor heel het jaar betaald? Dan krijg je nog eens extra voordeel door lagere rente hierdoor?

Onderhoud aan mijn lamborghini en ferrari

Nu moet ik ze spijtig genoeg in de garage houden

Mijn punt was dat eens je genoeg verdient, een beetje meer of minder het verschil niet maakt.

Ik verdien veel, maar ik ga nooit een kasteel of boot kunnen kopen. Whatever, lijkt me veel miserie en ik heb het nog nooit gemist.

Wie gelukkig moet zijn door een Ferrari, vindt wel weer iets anders om over te neuten en ongelukkig te zijn. Skip de Ferrari gewoon en koop een Volkswagen. :cheer:

Wij moeten in december aangeven en eind december dus uitbetaald van het jaar dat afloopt. Op voorhand gaat geen werkgever dat doen.

Ik heb mobiliteitsbudget en dat staat gewoon netto elke maand op men loonsbrief inderdaad.

Ondanks veel gezever rond lamborghini's vind ik het wel een interessante discussie om te kijken op welk punt mensen willen migreren naar Qatar. Zoals ik al zei, voor iemand die hier sowieso al aan 4000-5000 EUR per maand zit vind ik dat niet zo vanzelfsprekend. Veel hangt af van hoe gesettled je bent natuurlijk, en wat de levensduurte is op de bestemming.

Vanaf het moment dat er een Ferrari vanaf kan, verhuis ik.
Zonder Ferrari kan je in Dubai niet veel gaan doen.

Ik zie mij daar nog niet rondrijden met zoiets als een Volkswagen.
Komaan dat is voort plebs dat zouden ze hier op BG nu toch al wel moeten weten

Vanaf het moment dat er een Ferrari vanaf kan, verhuis ik.
Zonder Ferrari kan je in Dubai niet veel gaan doen.

...

Met die ingesteldheid ben je wel klaar om in Dubai te gaan wonen :biglaugh:

Louter voor het geld zou ik zelf die stap niet zetten, daarvoor hecht ik teveel waarde aan mijn sociaal leven met vrienden, familie en ben ik te weinig fan van in een soort oversized Disney / shopping mall te gaan wonen met twijfelachtige normen & waarden (dat is toch het beeld dat ik sterk krijg van ex-collega's die daar al ettelijke jaren wonen).

Louter voor het geld zou ik zelf die stap niet zetten, daarvoor hecht ik teveel waarde aan mijn sociaal leven met vrienden, familie en ben ik te weinig fan van in een soort oversized Disney / shopping mall te gaan wonen met twijfelachtige normen & waarden (dat is toch het beeld dat ik sterk krijg van ex-collega's die daar al ettelijke jaren wonen).
Dus louter voor het geld zou je het wel doen. ;)

Ja, Qatar (of VAE of Saudi-Arabië) zegt mij voor dezelfde redenen nu ook maar weinig. Dat lijkt me echt zo'n "think of the money"-bestemming. Toen ik in de VS zat kwam daar iemand promotie maken voor een nieuwe universiteit in Kazachstan, ik denk de Nazerbayev (genoemd naar de toenmalige president). Dat was allemaal in het Engels te doen, zo'n prestigeproject van de president met een "competitief" salaris, en ik had toen 7 jaar Russisch gevolgd in avondschool. Niets mee gedaan omdat ik het allemaal wat te gek vond, maar achteraf gekeken had dat natuurlijk wel een serieus avontuur kunnen geweest zijn.

Wij moeten in december aangeven en eind december dus uitbetaald van het jaar dat afloopt. Op voorhand gaat geen werkgever dat doen.

Ik heb mobiliteitsbudget en dat staat gewoon netto elke maand op men loonsbrief inderdaad.
Ik denk dat het eerder toch al vrij correct & duidelijk omschreven is. Ja, mobi budget whatever.
Maar er is een groot verschil in afhandeling van waar je uw budget in stopt.

Steek je het in je lening, in mijn ogen de enige optie is die het systeem het waard maakt, dat is natuurlijk gewoon maandelijks.
Dit krijg je weliswaar nooit 'netto op uw rekening'. Hiermee wordt uw hypotheek afgekort en uiteraard gaat de bank niet even een jaartje wachten zodat je dat in enen trok in december kunt betalen.
Dit is weliswaar de meest lucratieve optie, want het volledige mobi-budget wordt belastingvrij in de lening gestopt. Dus ja, je krijgt uw budget gewoon netto, weliswaar onrechtstreeks.
Onrechtstreeks is belangrijk want ... heb je geen hypotheek of huur, dan kan je hier uiteraard niets mee aanvangen.

Wil je uw budget nérgens in steken (of niet volledig), dan krijg je het 'resterende bedrag' eens per jaar uitbetaald.
Daar betaal je dan vast die 38% op.
Dus als je letterlijk je hele mobi-budget wil laten 'uitbetalen', dan is dit gewoon jaarlijks.
Mor soit, dan ben je meestal beter af met de wagen (tenzij je, zoals de eerdere posts aangeven, nooit een wagen bezigt en/of wil bezigen EN geen lening/huur hebt, dan maybe).

Ik denk dat het eerder toch al vrij correct & duidelijk omschreven is. Ja, mobi budget whatever.
Maar er is een groot verschil in afhandeling van waar je uw budget in stopt.

Steek je het in je lening, in mijn ogen de enige optie is die het systeem het waard maakt, dat is natuurlijk gewoon maandelijks.
Dit krijg je weliswaar nooit 'netto op uw rekening'. Hiermee wordt uw hypotheek afgekort en uiteraard gaat de bank niet even een jaartje wachten zodat je dat in enen trok in december kunt betalen.
Dit is weliswaar de meest lucratieve optie, want het volledige mobi-budget wordt belastingvrij in de lening gestopt. Dus ja, je krijgt uw budget gewoon netto, weliswaar onrechtstreeks.
Onrechtstreeks is belangrijk want ... heb je geen hypotheek of huur, dan kan je hier uiteraard niets mee aanvangen.

Wil je uw budget nérgens in steken (of niet volledig), dan krijg je het 'resterende bedrag' eens per jaar uitbetaald.
Daar betaal je dan vast die 38% op.
Dus als je letterlijk je hele mobi-budget wil laten 'uitbetalen', dan is dit gewoon jaarlijks.
Mor soit, dan ben je meestal beter af met de wagen (tenzij je, zoals de eerdere posts aangeven, nooit een wagen bezigt en/of wil bezigen EN geen lening/huur hebt, dan maybe).
Een zeer uitgebreide uitleg om half te bevestigen wat ik zeg inderdaad. Of hoop ik toch want soms vreemd verwoord.
Pijler 3 of resterend getal is einde jaar en 38% belast.

Pijler 2 hypotheek is wel netto maandleijks op de loonbrief.
Geen idee wat hier "nooit netto" of onrechtstreeks aan is. Je moet uiteraard bewijzen dat je een lening of huur hebt maar daar stopt het. Wat je met dat geld doet, net als de rest van u netto loon boeit niemand. Dat is anders als je met datzelfde budget een fiets gaat kopen of een vakantiekar huurt wat ook onder deze pijler kan.

Kortom je maakt het redelijk ingewikkeld me dunkt.

Of je meestal beter af bent met een wagen blijft een vraagteken. Mensen die dichtbij wonen en zeker als er een tweede wagen in het gezin is betwijfel ik dat

Pijler 2 hypotheek is wel netto maandleijks op de loonbrief.
Geen idee wat hier "nooit netto" of onrechtstreeks aan is. Je moet uiteraard bewijzen dat je een lening of huur hebt maar daar stopt het. Wat je met dat geld doet, net als de rest van u netto loon boeit niemand. Dat is anders als je met datzelfde budget een fiets gaat kopen of een vakantiekar huurt wat ook onder deze pijler kan.

Kortom je maakt het redelijk ingewikkeld me dunkt.

Of je meestal beter af bent met een wagen blijft een vraagteken. Mensen die dichtbij wonen en zeker als er een tweede wagen in het gezin is betwijfel ik dat
Nee, ik maak het niet ingewikkeld. 't Staat maakt het ingewikkeld. Ik stel zelfs letterlijk waarom dit onrechtstreeks gezever extreem belangrijk is.
Iemand met een mobi-budget ZONDER een lening/huur (of gewoon niet hoog genoeg) is gewoon gejost. Want je krijgt het bedrag NIET netto. Je kan het énkel netto in die lening stoppen.

Dat is dus geen detail meer waar het 'stopt'.

Als je met 2 bent kan je ook maar 1 persoon hebben die daar gebruik van zal kunnen maken, tenzij uw lening zo hoog is (of uw mobi-budget zo laag).

Nee, ik maak het niet ingewikkeld. 't Staat maakt het ingewikkeld. Ik stel zelfs letterlijk waarom dit onrechtstreeks gezever extreem belangrijk is.
Iemand met een mobi-budget ZONDER een lening/huur (of gewoon niet hoog genoeg) is gewoon gejost. Want je krijgt het bedrag NIET netto. Je kan het énkel netto in die lening stoppen.

Dat is dus geen detail meer waar het 'stopt'.

Als je met 2 bent kan je ook maar 1 persoon hebben die daar gebruik van zal kunnen maken, tenzij uw lening zo hoog is (of uw mobi-budget zo laag).
Ja het is logisch dat je iets in een pijler steekt zoals huisvesting dat je ook een lening of huur moet hebben uiteraard. Je mag het ook niet in een e bike stoppen zonder daarvan een factuur te laten zien dat is net hetzelfde. Dan krijg je die bedragen wel netto, als je met niet netto bedoelt als je niet aan de voorwaarden voldoet maar cash met 38% klopt dat ja. Het is toch pure logica als je van iets wil gebruik maken dat je dat moet aantonen. Dat is bij elke premie met een renovatie ofzo net hetzelfde.

Trouwens het overgrote deel van de werkende mens met recht op een bedrijfswagen zal wel een woning hebben of huren dat hoog genoeg is.

Terug
Bovenaan