Je leest hier toch wat af en toe hoor..
Dacht ik ook
4500 euro geen goed loon vinden voor een -30 jarige met geen speciale functie?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je leest hier toch wat af en toe hoor..
Correcte verloning, ik zou in deze tijden niet veranderen binnen IT, rustig blijven zitten, jaarlijks uw paar procenten opslag meepikken)1. PERSONALIA
Leeftijd: 34
Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 9 Jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Senior Azure Consultant
Anciënniteit: 9
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40u
verantwoordelijkheden: /
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4250€
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2750€
Nettovergoedingen: 192€
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Laptop
Maaltijdcheques: 8€
Ecocheques: Ja
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja 3%
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 13de maand, en winstpremie bij het behalen van de groepstarget ligt rond de 1200 netto ongeveer,
Cafetariaplan, extra ziekteverzekering
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Gent
Afstand woon/werk in km's: 50 km
Afstand woon/werk in tijd: 50 minuten
Eigen auto nodig voor het werk: Neen
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja VAA 200€
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 12
Vrijheid om verlof te nemen: meestal wel, overeen te komen binnen het team
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk met wachtdienst
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: enkel tijdens wachtdienst
Hoe vaak overuren te presteren: enkel tijdens wachtdients
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): 1 a 2 dagen verplicht
Verantwoordelijkheid over personeel: Neen
is dit nog een correcte verloning

Het is een doorsnee loonpakket, niets zot. Een master bij de federale overheid met 6j ervaring zit aan >4.7k, met minder extra legale voordelen weliswaar. Idem alle leerkrachten derde graad, etc. Dus allemaal wat in dezelfde lijn.Dacht ik ook
Niemand hier heeft gezegd dat het geen goed loon is.Dacht ik ook
Veel minder legale voordelenHet is een doorsnee loonpakket, niets zot. Een master bij de federale overheid met 6j ervaring zit aan >4.7k, met minder extra legale voordelen weliswaar. Idem alle leerkrachten derde graad, etc. Dus allemaal wat in dezelfde lijn.
Hangt toch enorm van de persoonlijke situatie af?Veel minder legale voordelen
Je probeert het wat teveel te verbloemen
Alleen al de auto is een pak geld waard
Dit is toch gewoon moeilijk doen om moeilijk te doen. 4K bruto of 4Kbruto + firmawagen. Die tweede krijgt toch gewoon een pak meer van zijn werkgever?Hangt toch enorm van de persoonlijke situatie af?
Ik ken mensen die in centrum Antwerpen wonen en beide een firmawagen hebben. De firmawagens worden enkel voor woon-werk verkeer gebruikt en uitzonderlijk eens een bezoek naar familie/vrienden. Als je dat puur privé bekijkt, leveren die net heel veel in t.o.v. wat ze er voor terugkrijgen. Voor hun zijn die auto's dus eigenlijk ver niks waard.
Ik rij met een Twingo van ondertussen 13j oud. Als ik kijk wat die mij per kilometer (of zelfs jaarlijks/maandelijks als je het liever zo bekijkt) gekost heeft tot nu toe, is dat niet echt zoveel. Maar ik ga wel met het OV naar het werk (en mijn werkgever betaalt dit ook).
Als je natuulijk privé dezelfde wagen aankoopt en 30k km jaarlijks zelf zou moeten betalen, heb je gelijk. Maar dat is daarom niet voor iedereen zo.
Net niet, als je die wagen privé niet nodig hebt, zou ik liever het hoger nettoloon zonder wagen hebben... Want dan "krijg" je iets dat je niet nodig hebt en niet gebruikt; wat voor mij dus geen waarde heeft.Dit is toch gewoon moeilijk doen om moeilijk te doen. 4K bruto of 4Kbruto + firmawagen. Die tweede krijgt toch gewoon een pak meer van zijn werkgever?
Zoals ik zei, edge cases. Ik ken ook mensen die hun maaltijd- en ecocheques niet opkrijgen, maar da is niet relevant. De poster had niet aangegeven dat hij die auto niet nodig heeft, dus het is wat wringen naast de kwestie.Net niet, als je die wagen privé niet nodig hebt, zou ik liever het hoger nettoloon zonder wagen hebben... Want dan "krijg" je iets dat je niet nodig hebt en niet gebruikt; wat voor mij dus geen waarde heeft.
Net niet, als je die wagen privé niet nodig hebt, zou ik liever het hoger nettoloon zonder wagen hebben... Want dan "krijg" je iets dat je niet nodig hebt en niet gebruikt; wat voor mij dus geen waarde heeft.
Ik zei initiëel dan ook niet dat die auto niks waard is, gewoon dat hoeveel hij waard is (en of dat een pak is,) afhankelijk is van de situatieZoals ik zei, edge cases. Ik ken ook mensen die hun maaltijd- en ecocheques niet opkrijgen, maar da is niet relevant. De poster had niet aangegeven dat hij die auto niet nodig heeft, dus het is wat wringen naast de kwestie.

Mobiliteitsbudget is niet bij elk bedrijf een optie (het was een jaar geleden bij 3,2% van de werkgevers een mogelijkheid; ikvind niet direct recentere cijfers).Ik zat in hun situatie en heb mijn auto in gewisseld voor mobiliteitsbudget
Daardoor is het verschil door die auto te hebben zelfs nog groter geworden
In 2027 (als ze het niet wéér uitstellen) wordt een verplichte optie.Mobiliteitsbudget is niet bij elk bedrijf een optie (het was een jaar geleden bij 3,2% van de werkgevers een mogelijkheid; ikvind niet direct recentere cijfers).
Wanneer wordt mobiliteitsbudget uitbetaald? Is dat altijd eenmalig in januari? Dat houdt me wel wat tegen om daarvoor te kiezen.Ik zat in hun situatie en heb mijn auto in gewisseld voor mobiliteitsbudget
Daardoor is het verschil door die auto te hebben zelfs nog groter geworden
Maandelijks toch? Ik kan mij niet inbeelden dat de werkgever graag in 1x een bedrag dat verschillende maandlonen inhoudt uitgeeft per werkgever.Wanneer wordt mobiliteitsbudget uitbetaald? Is dat altijd eenmalig in januari? Dat houdt me wel wat tegen om daarvoor te kiezen.
Is er iemand die peiler 3 gebruikt? Volgens mijn info wordt dat jaarlijks uitbetaald en niet maandelijks.Maandelijks toch? Ik kan mij niet inbeelden dat de werkgever graag in 1x een bedrag dat verschillende maandlonen inhoudt uitgeeft per werkgever.
Is er iemand die peiler 3 gebruikt? Volgens mijn info wordt dat jaarlijks uitbetaald en niet maandelijks.
Update: formal offer ontvangen. €8.4k netto per maand. Huidig WG heeft inmiddels promotie geaccelereerd en pakket aangepast (€7.5k bruto + usual benefits).Zijn er hier mensen met kennis en ervaring over werken in Qatar (of Dubai, indien vergelijkbaar)? Ik heb vragen over cost/quality of living, cultuur en loon.
Reden van de vraag: er komt mogelijk een voorstel om in Qatar te gaan werken.
Stuur me gerust een DM!
OMG Waar werk je ergens?Update: formal offer ontvangen. €8.4k netto per maand. Huidig WG heeft inmiddels promotie geaccelereerd en pakket aangepast (€7.5k bruto + usual benefits).
Vriendin kan bij haar WG blijven werken, weliswaar remote met 1x per maand aantal dagen in BE.
Geen evidente beslissing te maken, ook gezien de onstabiele situatie in het Midden-Oosten.
Proper.Update: formal offer ontvangen. €8.4k netto per maand. Huidig WG heeft inmiddels promotie geaccelereerd en pakket aangepast (€7.5k bruto + usual benefits).
Vriendin kan bij haar WG blijven werken, weliswaar remote met 1x per maand aantal dagen in BE.
Geen evidente beslissing te maken, ook gezien de onstabiele situatie in het Midden-Oosten.