Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Telkens als ik denk ok nu verdien ik toch wel goed, kom ik hier en krijg ik weer een patat tegen mijn ego. :frown:
En heb je dezelfde leeftijd, job, ervaring, diploma, ... dan de posters waarvan je een 'patat tegen je ego' krijgt?

Je moet met de juiste mindset en relativerend naar posts op dit forum kijken. Uiteraard is dat makkelijker als je zelf 'al redelijk goed zit', maar ik ben er van overtuigd dat ook enkele 'minder fortuinlijken' hier inspiratie hebben opgedaan en wellicht hun situatie hebben kunnen verbeteren.

Je moet ook alles vergelijken, vaak staat er bij de hoge lonen Brussel, Brussel is gewoon een hellhole, daarom zijn de lonen daar hoger...wat heb je aan 15u woon-werkverkeer per week?

Je leeft in de prehistorie toch soms.

Die tijd is voorbij. Meesten werken 3 dagen thuis per week en sommigen krijgen zelfs deels hun pendeltijd ingerekend als werktijd als ze kunnen werken op de trein.

Je leeft in de prehistorie toch soms.
Er zijn ook andere jobs hoor zonder telewerk en bureaujobs. Die hebben wel die langere reistijd zonder compensatie.

Heb meerdere arbeiders die meer als 1h reistijd hebben naar de werkplaats. (Altijd dezelfde)

Als manager kan ik idd een deel van de tijd op de trein verantwoorden als werktijd.

Er zijn ook andere jobs hoor zonder telewerk en bureaujobs. Die hebben wel die langere reistijd zonder compensatie.

Heb meerdere arbeiders die meer als 1h reistijd hebben naar de werkplaats. (Altijd dezelfde)

Als manager kan ik idd een deel van de tijd op de trein verantwoorden als werktijd.

Tuurlijk zijn er zulke jobs maar hoeveel van die jobs hebben geen alternatief dichter bij thuis.

Ja bijvoorbeeld, verpleegsters kunnen niet telewerken maar met de tekort aan verpleegsters overal, dan kunnen de meesten toch wel een plek dichter bij thuis vinden.

We hebben het over Brussel. Ja, er zijn wel een paar grote fabrieken in Anderlecht en dergelijke maar zulke zaken hebben vaak wel alternatieven dichter bij West-Vlaanderen.

Als iemand dan nog perse naar Anderlecht wil pendelen iedere dag als een West-Vlaamse inwoner, dan is dat volledig zijn eigen keuze. Ik ken er een paar die het doen maar zij hebben telewerk en flexibiliteit die in beide kanten gaat. Dus ze hebben een betere privé-werkbalans bij een werkgever 100km van hun thuis dan één op 10km van hen :p.

Als iemand dan nog perse naar Anderlecht wil pendelen iedere dag als een West-Vlaamse inwoner, dan is dat volledig zijn eigen keuze.
Maar dan is dat grotendeels voor een hoger loon, geen enkel normaal mens gaat pendelen voor een loon dat hij achter de hoek ook kan verdienen?
Ik ken er een paar die het doen maar zij hebben telewerk en flexibiliteit die in beide kanten gaat. Dus ze hebben een betere privé-werkbalans bij een werkgever 100km van hun thuis dan één op 10km van hen :p.
Dan is die combinatie met het hoger loon misschien wel interessant. Wat ik gewoon wou zeggen is: in Brussel liggen de lonen hoger, maar je moet het er wel voor over hebben...

Je kan ook voor een consulting bedrijf werken die in Brussel gelokaliseerd is, maar dat je effectieve werk gewoon altijd in de buurt van je woonst is.
Dan heb je de Brusselse lonen, maar niet de nadelen van het pendelen.

Je kan ook voor een consulting bedrijf werken die in Brussel gelokaliseerd is, maar dat je effectieve werk gewoon altijd in de buurt van je woonst is.
Dan heb je de Brusselse lonen, maar niet de nadelen van het pendelen.
Dat kan uiteraard ook, maar voor die consultingjobs met hoge lonen zal je dan toch eerder in een grotere stad moeten zijn, niet in Veurne of Diksmuide...

Dat kan uiteraard ook, maar voor die consultingjobs met hoge lonen zal je dan toch eerder in een grotere stad moeten zijn, niet in Veurne of Diksmuide...
Heb je begrepen wat Nineshots bedoelde? Hij bedoelt dat de werkgever in Brussel zit, maar dat je daar zelden of nooit verwacht wordt.
De werknemer kan dus bv. in Gistel wonen en een project voor lange duur uitvoeren in Oostende..

Het loon zal naar de standaard zijn in Brussel, maar de werknemer zal hoofdzakelijk in West-Vlaanderen naar klanten gaan.

Weliswaar als iemand die dergelijke consultancy firma's inhuurt ipv als iemand die er werkt: er zit in quasi elk boerengat met ietwat deftige economische activiteit in België wel een hoopje bedrijfjes die zo'n firma's inhuurt. ook in Veurne en Diksmuide. Die consultants werken daar, en verdienen gewoon hun loon dat ze anders in Brussel zouden verdienen.

Het is trouwens onzin dat je enkel in Brussel aan hoge lonen geraakt. Ze zijn er wat hoger voor de algemene profielen, maar topprofielen kunnen overal goed verdienen; zelfs in pakweg Durbuy.

* De bedrijfswagen die plots gebruikt wordt voor het woon-werk verkeer van de partner. Bij ons zijn er dus docenten die met een bedrijfswagen van de partner komen werken :eek:.
Er zijn genoeg car policies waarbij dit specifiek gebruik van de bedrijfswagen kan resulteren in het wegnemen van de bedrijfswagen.

Een zeer stereotiepe zin is: "de wagen dient ten allen tijden beschikbaar te zijn van de werknemer ter uitvoering van zijn functie." Ge kunt niet zomaar naar ne klant als het dringend is als uwen partner met den auto naar t werk is hé.

Nu de salariswagentjes, zal hun een hol schelen die soort.

* Er woont hier iemand met een q7 die bij proximus werkt, die vent zit meer in zijn tuin dan achter zijn bureau.

Proximus. Daar is genoeg mee gezegd zeker? Nu, het feit dat een Q7 goedkoper was dan de gemiddelde elektrische midden segmenter helpt er ook niet aan.

*Aan de schoolpoort is het dagelijks dikkebakkenshow, dus velen hebben tijd gekregen om de kinderen te brengen en te halen.
Is dat juist? Geen idee, er waren vroeger een heleboel mensen die extra vroeg begonnen om hunne kleinen kunnen af te halen. Als thuiwerken betekent dat ze nu een uur winnen op de rit en zo een uur in de dag kunnen inhalen. Ja, zeer goed.

Of het type werk laat het toe? Niet dat het helemaal 100% juist is hoor, maar als je 8 uur excelletjes ligt te kloppen voor je baas. Dan ben je wel eens tevreden dat je de kleine kunt afhalen. 't Is dat of een half uur aan het koffie apparaat hangen. Dan denk ik dat die kleine nuttiger is.
Of half uur pauze en 's middags ipv een uur en dan de kleine gaan afhalen? Als het werk er geen invloed op heeft ook perfect hé.

Zeer situatie gebonden feitelijk. Maar ge moet nu niet structureel de kleine elken dag gaan afhalen, zoiets loopt nu eenmaal verkeerd.

Laatst bewerkt:
Telkens als ik denk ok nu verdien ik toch wel goed, kom ik hier en krijg ik weer een patat tegen mijn ego. :frown:

Je moet ook niet alles geloven wat hier gepost wordt. Accounts met 10 posts enzo die hier plots hun hele loonbrief eerlijk gaan posten, ni geluve jung.
Hier passeert wrs meer zever dan aan de toog van café Mariette om 23 uur op vrijdagavond. "Wie heeft de langste", maar dan voor lonen. En net zoals mannen er altijd een paar cm's bij kletsen, zal dat hier wrs ook wel zo zijn.

Je moet ook niet alles geloven wat hier gepost wordt. Accounts met 10 posts enzo die hier plots hun hele loonbrief eerlijk gaan posten, ni geluve jung.
Hier passeert wrs meer zever dan aan de toog van café Mariette om 23 uur op vrijdagavond. "Wie heeft de langste", maar dan voor lonen. En net zoals mannen er altijd een paar cm's bij kletsen, zal dat hier wrs ook wel zo zijn.
Want wie stoeft niet graag tegen onbekende mensen op het internet met een verzonnen loon....

Ik ben nieuwsgierig naar het verloningspakket voor een vacature bij Umicore:

Kunnen jullie inschatten welke verloning bij deze functie hoort?

Ik denk aan €8000 à 10.000 bruto omwille van de vereiste 10 jaar managementervaring (technisch, project, people, financieel, suppliers, ...), de context van een multinational met hoogopgeleide profielen op verschillende continenten, verantwoordelijkheid over 15 à 20 mensen, ... .

Voor alle duidelijkheid: het is geen job voor mij. ;)

Ik denk aan €8000 à 10.000 bruto omwille van de vereiste 10 jaar managementervaring (technisch, project, people, financieel, suppliers, ...), de context van een multinational met hoogopgeleide profielen op verschillende continenten, verantwoordelijkheid over 15 à 20 mensen, ... .

Ik gok tussen 7 en 10K. Vraag is natuurlijk of dit een cadeau is die job?

8-10k lijkt me toch wat mager hoor, bijkomend moet je zo een loon als jaarloon gaan bekijken: om er dan een cijfer op te kleven: 200k als minimum?

Mooi pakket!

Vraagje: in welke zin ben je als programma manager verantwoordelijk voor profit&loss? Bepaal jij helemaal wat er gemaakt gaat worden en word jij dan afgerekend op goede verkoop/slechte verkoop?

Dit viel mij ook op aan het pakket van @Zoagevent, als je 30-40 man hebt in je team en P&L verantwoordelijkheid zou ik toch denken aan een hogere verloning zeker ook het variabele deel.

Ik denk dat je de salarisband breder mag zien naar de bovenkant toe, eerder 8k - 12k EUR bruto. En een totaal pakket van rond de 200k ja.

Met 8 - 10 K€ brutoloon zit je denk ik wel goed. Glassdoor geeft 110 - 140 K€ per jaar (inclusief bonus) voor een director bij Umicore, wel maar 3 datapunten...

De metaalsector betaalt typisch wel goed en je kan zo'n brutoloon in een expertrol krijgen, maar in Olen en omgeving zijn hogere management functies wat minder dik gezaaid dus is er misschien minder concurrentie tussen bedrijven om zo'n profiel binnen te halen? Plus, voor hogere profielen stijgt het brutoloon meestal niet meer zo sterk maar gaat het meer om bonus, aandeelopties, etc.

Totaalpakket rond de 200 K€ lijkt me mogelijk maar wel aan de hoge kant, als het laagste pakket voor een C-level bij Umicore 480 k$ is, dus pakweg 440 K€.

Terug
Bovenaan