Dag iedereen,
Hieronder mijn huidige verloning en een toekomstige opportuniteit, maar ik twijfel nog gezien de overstap van statutair ambtenaar naar contractueel en nog een paar zaken (zie onderaan).
Ik weet dat ik zelf deze keuze moet maken, maar ik hoor toch graag eens de ervaring/mening van andere mensen.
Overzicht:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 31
Opleiding: Master TEW
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: ambtenaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Federale overheid => via Connect Vlaanderen naar VLAIO
Anciënniteit: 8
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): momenteel 45+ (burnout + niet vervangen gepensioneerden zorgen voor werkdruk) => 38 uren week
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 5142 EUR => 6200 bruto
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +-3300 (inclusief nettovergoedingen) => +-3600 EUR netto (inclusief nettovergoedingen zonder bonus en mobiliteitsbudget)
Nettovergoedingen: 50 EUR vergoeding telewerk/internet + taalpremie => 175 EUR vergoeding maand
13e maand (volledig/gedeeltelijk): gedeeltelijk => volledig
BedrijfsGSM/laptop: laptop => laptop + gsm
Maaltijdcheques: nee (vanaf 01/01/2024 in principe wel 6 EUR per dag bijdrage NTB (maar minimum 1.09)) => 7 EUR (1.09 bijdrage)
Ecocheques: 250 EUR per jaar => 0
Groepsverzekering (deel werkgever%): Nee statutair ambtenaar => Ja 4%
Hospitalisatieverzekering: Ja => JA
Andere voordelen: nee => mobiliteitsvergoeding van 810 EUR per maand
vakantiegeld: 92% bruto maandloon, dus iets hoger gezien hoger loon
eindejaarstoelage: ja 2428.89 bruto => ? nog geen exact idee, iets hoger gezien hoger loon?
variabel verloning vlaanderen connect: 6.66% tot 8% afhankelijk van je evaluatie, dus minimum een 5000 EUR bruto uitbetaling via loonbonus, dus niet zo voordelig, netto een 3153.50 EUR (13.07 rsz + 50% personenbelasting)
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: 3/5 thuiswerk => 2/5de thuiswerk
Afstand woon/werk in km's: 25km met auto => trein
Afstand woon/werk in tijd: 2* week +- 40 minuten => 3 x week +- 1 uur en 50m
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 38 + (week tussen kerstdag en nieuwjaar) => 28
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ja (geen vaste uren)
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: valt goed mee, redelijk stressbestendig
Hoe vaak overuren te presteren: een aantal per week
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, heel regelmatig
Telewerk (buiten corona-periode): Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: evaluatiegesprekken met 5, (maar 40 mensen waarvoor ik planningen opmaak,...) => geen rechstreeks leidinggevende meer
Dus ik zou ongeveer een 300 EUR netto / maand meer verdienen + een bonus van netto 3150 EUR/jaar + 810 EUR mobiliteitsbudget/maand
( + iets hogere maaltijdcheques en iets meer vakantiegeld/eindejaarspremie)
Maar wel 15 dagen verlof minder. En in plaats van een ambtenarenpensioen (2750 netto/maand) een werknemerspensioen (geschat 1900 netto/maand) en 2de pijler van 4%. Stof om over na te denken, maar nu de voornaamste reden van mijn post:
- Iemand al ervaring om te werken via Vlaanderen Connect (Vlaio), mag gerust via PB
- Is een mobiliteitsvergoeding van 810 EUR de moeite? ik heb daar totaal geen ervaring mee.. Ik woon te ver om het in huisvesting te steken, welk type auto kan je daarmee kiezen ?