Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Ik vraag me wel een beetje het nut van dit topic af als enkel degene hier posten met zulke lonen. Het geeft echt een totaal vertekend beeld over wat de gemiddelde mens zou moeten verdienen.

iemand die minder verdient gaat bijna beginnen denken dat hij zwaar onderbetaald wordt en een andere job gaan zoeken.

En nee ik ga het voorbeeld niet geven, want door de premies die ik krijg zit ik ook wel op het gemiddelde hier.

Ik vraag me wel een beetje het nut van dit topic af als enkel degene hier posten met zulke lonen. Het geeft echt een totaal vertekend beeld over wat de gemiddelde mens zou moeten verdienen.

iemand die minder verdient gaat bijna beginnen denken dat hij zwaar onderbetaald wordt en een andere job gaan zoeken.

En nee ik ga het voorbeeld niet geven, want door de premies die ik krijg zit ik ook wel op het gemiddelde hier.
Dat was op het legacy forum niet anders.
Langs een kant is het logisch dat enkel mensen die goed verdienen en daar fier op zijn hier posten. Het soort van mensen dat hier ronddoolt is ook van het allooi die bijna allemaal hogere studies heeft gedaan, en gedreven zijn.

Een kassierster of een kuisvrouw gaat hier niet zitten, laat staan hier posten.

En neem de waarden hier soms ook met een korrel zout.

Hoe kom jij als ambtenaar met een tso diploma (c niveau dus) aan zo een hoog vast loon? Dat is zelfs een pak boven de max anciënniteit van c

Een groot deel vaste premies en vergoedingen, u beantwoord uw eigen vraag/bedenking. Salarissimulator geeft deze natuurlijk niet mee op zijn website.

Mijn vaste vergoedingen verlies ik pas na twee maanden afwezigheid door ziekte, dan val ik terug op slechts ´2250´ bruto.

Een groot deel vaste premies en vergoedingen, u beantwoord uw eigen vraag/bedenking. Salarissimulator geeft deze natuurlijk niet mee op zijn website.
Dat is dan iets eigen aan wat jij doet ofzo? Want ik heb gisteren mijn contract gaan tekenen voor een burgerfunctie bij de politie.

Daar hebben ze een loonsimulatie gemaakt en zit er niks bij van vaste premies waardoor het perfect klopt met de website.

Dat is dan iets eigen aan wat jij doet ofzo? Want ik heb gisteren mijn contract gaan tekenen voor een burgerfunctie bij de politie.

Daar hebben ze een loonsimulatie gemaakt en zit er niks bij van vaste premies waardoor het perfect klopt met de website.
jij hebt een burgerfunctie bij de politie. Je hebt geen functie waarbij je snachts opgeroepen wlordt, posten doet of in de speciale interventieenheid zit. Die personen krijgen ook gevarenpremie, nachtpremie, weekendpremie, wachtpremie,etc. Waardoor ze hun loon omhoog kunnen duwen. In de burgerfunctie kun je eventueel nog een premie krijgen voor talenkennis indien je in brussel zit. Maar voor de rest heb je het dan een beetje gehad.
Net zoals dat ik op een ambtenarenniveau zit dat een paar gradaties hoger is dan onze goede vriend hier (a2), maar mijn loon is lager als zijn loon dat hij nu heeft. Ik moet natuurlijk wel geen volcontinue doen, noch 12 uren shifts doen.
Als je zijn loon dan weer vergelijkt met dat van @Bimmer dan is zijn loon abysmaal, terwijl wij eigenlijk al aan de hogere vork verloond worden.

Zijn gewoon de omstandigheden die verschillend zijn, en vergelijken is dan eigenlijk ook niet echt eerlijk. Al is bimmer met zijn gat in de boter gevallen :p

Ik vat de bedoeling van deze topic ook niet om te weten hoeveel een gemiddelde Belg verdient. Dat is ook niet de reden waarom dit in leven is geroepen denk.

ik vind het hier eerder om eens u loonpakket te vergelijken met iemand in een gelijkaardige functie. Of als je een carrièreswitch wilt maken, kun je ook al eens wat zien hoe het loonpakket eruit ziet.
Soms is het ook wel eens leuk om bij een bepaald profiel te zien hoeveel het is.

Ik post hier ook niet, maar vind het leuk om scheef mee te lezen, vooral om te weten wat de posters doen en hoeveel ze ervoor verdienen. En als de mensen dat zelf willen posten, dan is dat toch "nut" genoeg voor een topic? 🤷‍♂️
Hell dat is het hele "nut" van dit forum...

Voor een gemiddelde loonwijzer pakt ge sowieso beter jobat ofzo.

jij hebt een burgerfunctie bij de politie. Je hebt geen functie waarbij je snachts opgeroepen wlordt, posten doet of in de speciale interventieenheid zit. Die personen krijgen ook gevarenpremie, nachtpremie, weekendpremie, wachtpremie,etc. Waardoor ze hun loon omhoog kunnen duwen. In de burgerfunctie kun je eventueel nog een premie krijgen voor talenkennis indien je in brussel zit. Maar voor de rest heb je het dan een beetje gehad.
Net zoals dat ik op een ambtenarenniveau zit dat een paar gradaties hoger is dan onze goede vriend hier (a2), maar mijn loon is lager als zijn loon dat hij nu heeft. Ik moet natuurlijk wel geen volcontinue doen, noch 12 uren shifts doen.
Als je zijn loon dan weer vergelijkt met dat van @Bimmer dan is zijn loon abysmaal, terwijl wij eigenlijk al aan de hogere vork verloond worden.

Zijn gewoon de omstandigheden die verschillend zijn, en vergelijken is dan eigenlijk ook niet echt eerlijk. Al is bimmer met zijn gat in de boter gevallen :p
Ja maar ik heb het puur over zijn vast bruto dat hij post zonder de extra premies.

Die premies van nacht/volcontinue/.. zitten toch niet bij zijn vast brutoloon? Dat hangt er vanaf hoeveel nachten, vroege, late er gedaan worden.

Nu ik ken die sector ook niet waarin hij werkt. Vandaar de vraag.

Beter dan Renegadexxripxx zal ik het niet kunnen omschrijven. Overigens verdiende ik in 2014 - 2015 als fabrieksarbeider:

1400 netto jaar 1
1420 netto jaar 2 + de volle 3 euro maaltijdcheques per gewerkte dag. Dat was toen een zware vooruitgang volgens mijn ploegbaas😅

Ondertussen is die taxshift natuurlijk in voege en zijn er al drie of vier indexaanpassingen geweest natuurlijk, dus de persoon die nu die job doet zal er ook wel op vooruit zijn gegaan.

Maar toen ik nog op 9lives zat te lurken in 2015, ging ik dat uiteraard niet posten tussen al die hoge lonen hier. Daar heb je wel gelijk in @straight_six.

Ja maar ik heb het puur over zijn vast bruto dat hij post zonder de extra premies.

Die premies van nacht/volcontinue/.. zitten toch niet bij zijn vast brutoloon? Dat hangt er vanaf hoeveel nachten, vroege, late er gedaan worden.

Nu ik ken die sector ook niet waarin hij werkt. Vandaar de vraag.

Bij mijn vaste pree zit: 2250 bruto + ploegpremie + bekwaamheidspremie. Deze lopen gewoon door ongeacht de hoeveel keren je komt werken, tot je dus twee maanden afwezig bent geweest.

Bij mijn variabele premie zit: nachtsshifts, verstoringstoelagen, zondag en zaterdagsuren, en verplaatsingsvergoeding. Deze veranderen dus wel met de hoeveelheid dat je komt werken.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 30
Opleiding: Jeugd- en gehandicaptenzorg
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 10 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Non-profit
Huidige functie: Opvoedster
Anciënniteit: 10 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 32 uur
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): Verschilt van week tot week

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2127 euro
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): Varieert tussen 1650 en 1750 euro, afhankelijk van avond- en weekendvergoedingen
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: /
Maaltijdcheques: /
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): /
Hospitalisatieverzekering: /
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Volledig jaar gewerkt = cadeaucheque van 36 euro

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: provincie Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: 5 km
Afstand woon/werk in tijd: 10 minuten
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen:
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Nee

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
Vakantiedagen (andere extra): 4
Vrijheid om verlof te nemen: In overleg met collega's
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Shiften tussen 7u en 22u. Geen nachten, 1 weekend op 2 werken. Feestdagen ook ongeveer de helft
Glijdende werkuren: Nee
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja
Hoe vaak overuren te presteren: Regelmatig, nu met corona nog meer
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, 16u per jaar
Telewerk (buiten corona-periode): Nee
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

Zelfstandige hier. Opgelet: het is niet altijd zo rooskleurig geweest. Zo heb ik de eerste jaren wegens beperkte cashflow geen loon ontvangen.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 36
Opleiding: TEW
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 11 in bedrijven, een twintigtal als ik mijn eerste succesvolle websites meereken
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 1 kleuter

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: zelfstandige ondernemer
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): uitgeverij
Huidige functie: Managing Partner
Anciënniteit: 5 in mijn huidige onderneming
Officiële aantal uren tewerkstelling: geen idee
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): meestal 20 uur, ongeveer één week per maand 40 uur. Dit was een zeer bewuste keuze, wij automatiseren heel veel en zorgen dat repetitieve taken uitbesteed worden.

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): €2500
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €6 500 - €10 000 (zie andere voordelen)
Nettovergoedingen: €400
13e maand (volledig/gedeeltelijk): neen
BedrijfsGSM/laptop: ja
Maaltijdcheques: neen
Ecocheques: neen
Groepsverzekering (deel werkgever%): neen
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): De mogelijke upside van een bedrijf zit natuurlijk in de winst. Mijn vrouw en ik zijn samen 100% eigenaar. De eerste jaren was er geen of een beperkte winst (€10 000 - €20 000). In 2019 was de winst voor belastingen €180 000, voor 2020 zal het ongeveer €320 000 zijn. We keren nu ongeveer €130 000 dividend uit - 15% RV = €110 500 per jaar. Dit jaar blijft er dus ook nog €100 000 in het bedrijf als (investerings)reserve.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: 1km
Afstand woon/werk in tijd: 5 minuten te voet
Eigen auto nodig voor het werk: neen
Verplaatsingsvergoedingen: neen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, 7 jaar oude auto.

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: Geen. Eigenlijk werk ik altijd wel, maar dus wel beperkte uren.
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): geen
Vakantiedagen (andere extra): geen
Vrijheid om verlof te nemen: Volledig, maar de continuïteit moet voorzien zijn.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: neen
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Neen, ik richt bewust de onderneming zo in dat er zo min mogelijk afleidingen en risico's zijn.
Hoe vaak overuren te presteren: Af en toe, bij grote issues of drukke periodes.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): ja
Verantwoordelijkheid over personeel: 1 personeelslid

Mooie winst cijfers, maar laat dat ook geen standaard zijn want dit hebben er niet veel. Daarvoor mag je al een zeer succesvol lopende zaak hebben in een goede sector.

@bruno-d , maar wat doe je dan precies dat je zo'n omzet draait, met slechts 1 personeelslid en beperkte uren van jezelf?
Een partner hebben die meer perfectionistisch ingesteld is, helpt al heel goed om je eigen werktijd te beperken :) En een topwerkneemster die dingen heel zelfstandig kan oppakken. We hebben een tijdje extra mensen gehad, maar ik verloor meer tijd met management om uiteindelijk een slechter resultaat te krijgen dan wanneer ik het zelf zou doen.

Wij hebben inderdaad een niche waaarin we wereldwijd nummer 1 zijn: https://www.amigurumi.com/ (waarvan onze boeken 80% van onze inkomsten zijn).

Terug
Bovenaan