Wat is jouw persoonlijke Dream Team?

Krijg de foto precies niet geplaatst, zo maar dan (EDIT: hulp van een mod)

32198-ogimage.jpg


Moeilijke keuze wel op bepaalde plaatsen. Maar combinatie van nostalgie uit de periode 1999-2002 + de toptalenten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Krijg de foto precies niet geplaatst, zo maar dan (EDIT: hulp van een mod)

32198-ogimage.jpg


Moeilijke keuze wel op bepaalde plaatsen. Maar combinatie van nostalgie uit de periode 1999-2002 + de toptalenten.
Ik neem aan dat je Deschacht rekent onder "nostalgie uit de periode 1999-2002"?
 
Haha, nee maar die moet er altijd in. Nooit geen fan van geweest, behalve in zijn laatste seizoenen toen hij vaak één van de beste op het veld was.
Als je zo lang bij de club zit, en zo veel concurrenten er uit hebt kunnen houden dan verdien je die plek imo. Clublegende!
 
Haha, nee maar die moet er altijd in. Nooit geen fan van geweest, behalve in zijn laatste seizoenen toen hij vaak één van de beste op het veld was.
Als je zo lang bij de club zit, en zo veel concurrenten er uit hebt kunnen houden dan verdien je die plek imo. Clublegende!

Mja, tussen die concurrenten zaten er ook maar weinig spelers die later nog potten gebroken hebben.
Ook gewoon uit de ploeg gespeeld door Safari. De eerste deftige concurrent waar hij mee af te handelen had.
Vooral een club legende geworden omdat de bevriende journalisten die zijn hele carrière hebben zitten promoten, in ruil voor wat inside info. en omdat hij een gatlikker was bij de coaches.
Grootste bewijs de manier hoe die is weggekomen op gokken op eigen verliesmatchen. Wordt nog altijd op handen gedragen door dat kortzichtige voetbalwereldje. Een andere speler had gewoon zijn C4 gekregen, Deschacht kreeg een nieuw contract.

Heeft lang bij Anderlecht gespeeld ja. En dat is vooral omdat hij zijn beide pollekes mocht kussen hier te mogen spelen.
Niet voor niets dat er nooit concrete interesse was voor de wapperkoning. Had ook geluk dat hij bij de club zat terwijl een sukkelaar als Van Holsbeeck er de plak zwaaide.

Maar, ieder heeft recht op zijn mening. Voor de rest een heel mooie selectie, behalve dan misschien Dheedene. :)
Maar die zat dan wel in dat legendarische champions league team.
 
Mja, tussen die concurrenten zaten er ook maar weinig spelers die later nog potten gebroken hebben.
Ook gewoon uit de ploeg gespeeld door Safari. De eerste deftige concurrent waar hij mee af te handelen had.
Vooral een club legende geworden omdat de bevriende journalisten die zijn hele carrière hebben zitten promoten, in ruil voor wat inside info. en omdat hij een gatlikker was bij de coaches.
Grootste bewijs de manier hoe die is weggekomen op gokken op eigen verliesmatchen. Wordt nog altijd op handen gedragen door dat kortzichtige voetbalwereldje. Een andere speler had gewoon zijn C4 gekregen, Deschacht kreeg een nieuw contract.

Heeft lang bij Anderlecht gespeeld ja. En dat is vooral omdat hij zijn beide pollekes mocht kussen hier te mogen spelen.
Niet voor niets dat er nooit concrete interesse was voor de wapperkoning. Had ook geluk dat hij bij de club zat terwijl een sukkelaar als Van Holsbeeck er de plak zwaaide.

Maar, ieder heeft recht op zijn mening. Voor de rest een heel mooie selectie, behalve dan misschien Dheedene. :)
Maar die zat dan wel in dat legendarische champions league team.
kHeb een beetje hetzelfde met Stijn Stijnen bij ons.
Heeft ook lang bij ons gespeeld, maar voor mij symboliseert hij eerder de 11 magere jaren van Club.
Vooral de manier waarop hij is weggegaan, deed me nog harder nijgen naar hem als sfeerbederver binnen de groep.
Al wil ik hem natuurlijk ook niet alle schuld toewijzen m.b.t. de grote malaise tijdens die jaren.
 
Niemand heeft (in)direct zoveel kapot gekregen als petit Pele bij Genk!
 
Mja, tussen die concurrenten zaten er ook maar weinig spelers die later nog potten gebroken hebben.
Ook gewoon uit de ploeg gespeeld door Safari. De eerste deftige concurrent waar hij mee af te handelen had.
Vooral een club legende geworden omdat de bevriende journalisten die zijn hele carrière hebben zitten promoten, in ruil voor wat inside info. en omdat hij een gatlikker was bij de coaches.
Grootste bewijs de manier hoe die is weggekomen op gokken op eigen verliesmatchen. Wordt nog altijd op handen gedragen door dat kortzichtige voetbalwereldje. Een andere speler had gewoon zijn C4 gekregen, Deschacht kreeg een nieuw contract.

Heeft lang bij Anderlecht gespeeld ja. En dat is vooral omdat hij zijn beide pollekes mocht kussen hier te mogen spelen.
Niet voor niets dat er nooit concrete interesse was voor de wapperkoning. Had ook geluk dat hij bij de club zat terwijl een sukkelaar als Van Holsbeeck er de plak zwaaide.

Maar, ieder heeft recht op zijn mening. Voor de rest een heel mooie selectie, behalve dan misschien Dheedene. :)
Maar die zat dan wel in dat legendarische champions league team.

Sorry, maar je laat je hier wel heel subjectief uit over Deschacht. En als grote Anderlecht-fan gebruik je ook incorrecte argumenten.

"gewoon uit de ploeg gespeeld door Safari"
Aantal matchen Safari tussen 2011 en 2013: 44 in competitie, 4 in de beker.
Aantal matchen Deschacht tussen 2011 en 2013: 43 in competitie, 1 in Supercup en 5 in de beker.

In 2011 was hij dan ook nog eens zwaar geblesseerd aan de enkel en het is vooral daarom dat hij zijn basisplek verloor. Volgens Wikipedia: Na het vertrek van trainer Jacobs stelde het bestuur de Nederlander John van den Brom aan als nieuwe coach. Onder Van den Brom werkte Deschacht zich terug in het team. De linksachter kreeg de voorkeur op Safari en was op de eerste speeldag van het seizoen 2012/13 meteen belangrijk voor paars-wit. Anderlecht stond lange tijd 1-0 achter, maar Deschacht wist in het slot nog gelijk te maken.
(Ik ga er even van uit dat Deschacht dit niet zelf heeft geschreven)

Iemand die meer dan 500 wedstrijden bij Anderlecht gespeeld heeft op 17 jaar tijd, kan je moeilijk enkel verwijten een gatlikker te zijn. Hij speelt op zijn 40ste nog altijd gewoon in de basis bij een andere JPL club, EN sinds zijn vertrek bij Anderlecht is deze club nooit meer in de top-2 geeindigd, terwijl in zijn 15 jaar in de basis dat maar 2 keer voorkwam. Toeval?????? Ik denk het niet....
 
Agree to disagree inderdaad. Ondanks de verhalen omtrent zijn gokgedrag, blijft het iemand die zo lang voor de ploeg gespeeld heeft en bijna alle concurrenten heeft weggespeeld. Ik vond Safari persoonlijk beter, maar zoals hierboven gemeld kreeg Deschacht uiteindelijk toch ook weer de voorkeur. Los van wat er buiten het veld gebeurde, heeft die wel zijn plaats in mijn topteam. Zijn laatste seizoenen vond ik trouwens zijn beste..
 
Safari heeft ook gewoon wat blessureleed gekend. Maar zowel onder Jacobs als onder Van den Brom had die een basisplaats. Onder meer ook gewoon basisspeler in de EL-campagne waarin we 18 op 18 halen met een magistrale Suarez.

Is na 2 jaar zelf vertrokken omwille van "familiale problemen". De geruchten over het gedrag van Deschacht intern hebben daar mss iets mee te maken.
Safari was voor en na zijn periode bij Anderlecht gewoon basisspeler bij Basel dat vaak in de CL speelde. Die was gewoon beter. Maarja, Ollie begon bij zijn transfer al te tweeten ""Anderlecht heeft nu al twee linksbacks gekocht...??!!"...
 
Sorry, maar je laat je hier wel heel subjectief uit over Deschacht. En als grote Anderlecht-fan gebruik je ook incorrecte argumenten.

"gewoon uit de ploeg gespeeld door Safari"
Aantal matchen Safari tussen 2011 en 2013: 44 in competitie, 4 in de beker.
Aantal matchen Deschacht tussen 2011 en 2013: 43 in competitie, 1 in Supercup en 5 in de beker.

In 2011 was hij dan ook nog eens zwaar geblesseerd aan de enkel en het is vooral daarom dat hij zijn basisplek verloor. Volgens Wikipedia: Na het vertrek van trainer Jacobs stelde het bestuur de Nederlander John van den Brom aan als nieuwe coach. Onder Van den Brom werkte Deschacht zich terug in het team. De linksachter kreeg de voorkeur op Safari en was op de eerste speeldag van het seizoen 2012/13 meteen belangrijk voor paars-wit. Anderlecht stond lange tijd 1-0 achter, maar Deschacht wist in het slot nog gelijk te maken.
(Ik ga er even van uit dat Deschacht dit niet zelf heeft geschreven)

Iemand die meer dan 500 wedstrijden bij Anderlecht gespeeld heeft op 17 jaar tijd, kan je moeilijk enkel verwijten een gatlikker te zijn. Hij speelt op zijn 40ste nog altijd gewoon in de basis bij een andere JPL club, EN sinds zijn vertrek bij Anderlecht is deze club nooit meer in de top-2 geeindigd, terwijl in zijn 15 jaar in de basis dat maar 2 keer voorkwam. Toeval?????? Ik denk het niet....

Onder Vanden Brom heeft Safari Deschacht uit de ploeg gespeeld. Ook als meneer weer fit was koos Vd Brom voor Safari.

Na de winterstage, stond Deschacht vreemd genoeg opnieuw in de ploeg. En leek Safari volledig uit de gratie gevallen bij de coach. Ik betwijfel dat dat op sportieve argumenten gebaseerd was. Gezien Safari gewoon een veel betere speler was. Dat Safari opeens weer in de basis stond bij een cruciale match op het einde van het seizoen zei ook veel.

Die laatste zin is een moppeke neem ik aan?

Deschacht alvast de meest overroepen voetballer die ik ooit bij Anderlecht heb zien spelen.

En nooit verantwoordelijk geacht voor zijn fouten, zowel op als naast het veld.
Dat hij zelfs zijn gokschandaal in de schoenen van zijn broer schuift, en ook daar zijn verantwoordelijkheid ontloopt, is het mooiste voorbeeld van de persoonlijkheid Olivier Deschacht. En de meute die daar volledig in meegaat.
 
Maar bij ons van goudwaarde, eerlijk ik vind jammer dat hij 40 is. Moest hij nog 34 zijn, ik gaf hem een contract van 3 jaar

En nooit verantwoordelijk geacht voor zijn fouten, zowel op als naast het veld.
Dat hij zelfs zijn gokschandaal in de schoenen van zijn broer schuift, en ook daar zijn verantwoordelijkheid ontloopt, is het mooiste voorbeeld van de persoonlijkheid Olivier Deschacht. En de meute die daar volledig in meegaat.
 
Dat hij 500 matchen speelde was ook omdat niemand hem kwam halen. Er was gewoon geen interesse in mijnheer.
Hoevaak hij uit positie liep, spelers vrij liet, onder de voeten liep en telkens op andere begon te sakkeren en wapperen. Ontelbaar
+ dat er nu veel meer matchen zijn op een seizoen.

Safari en zelfs Jelle vandamme deed het beter op de LB. Hem centraal zetten is nog erger gezien welke goeie spelers daar stonden.
 
Ik zou nog een andere ploeg kunnen maken, met de spelers die ik echt als clublegende's acht, maardan heb ik nog een hele andere ploeg, dit is voor mij de beste spelers die we hadden op ongeveer de zelfde posities.
34877-ogimage.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan