Wat is jouw persoonlijke Dream Team?

32032-ogimage.jpg


Rot mee geamuseerd, met dit :p
Hoe oud ben jij? Want bij de iconen van KVM denk ik toch vooral aan Preud'Homme, Clijsters, Rutjes, Emmers, Koeman, Versavel, Bosman, Den Boer, Wilmots, Ohana,...
 
32054-ogimage.jpg

Klassieke 4-4-2, zo passen de meeste der in, uiteraard ontbreken der nog wel veel die ook hun plaats hebben gehad. Okon en Stanic heb ik nog net bewust meegemaakt. Dingen voordien niet dus niet inbegrepen in men ploeg. Middenveld vond ik wel moeilijk.
 
Hoe oud ben jij? Want bij de iconen van KVM denk ik toch vooral aan Preud'Homme, Clijsters, Rutjes, Emmers, Koeman, Versavel, Bosman, Den Boer, Wilmots, Ohana,...

Ik ben nu 31. Uiteraard zou het gemakkelijk zijn om die iconen erin te steken. Maar het feit is dat ik die buiten samenvattingen nooit in het echt heb zien spelen. En pas in het echt zie je hoe goed iemand kan ballen, dus vond het ook niet fair om die er mee in te steken.
 
Ik ben nu 31. Uiteraard zou het gemakkelijk zijn om die iconen erin te steken. Maar het feit is dat ik die buiten samenvattingen nooit in het echt heb zien spelen. En pas in het echt zie je hoe goed iemand kan ballen, dus vond het ook niet fair om die er mee in te steken.
Begrijpelijk, is ook de reden dat ik Lambert er niet inzet bij mij. Maar die ploeg van KVM herinner ik me wel levendig.
 
Een onmogelijke opdracht!

Als ik enkel de laatste 20 jaar bekijk, dan kijk ik met nostalgie terug naar het 1e decennium. De klassespelers die toen allemaal bij Anderlecht gevoetbald hebben.

In het laatste decennium kom ik enkel aan Biglia, Suarez, Lukaku, Tielemans als spelers die echt aanspraak kunnen maken op een plek in het dream team van de laatste 20 jaar. Praet, Kouyaté, Vanden Borre en Mbemba met eervolle vermeldingen vanuit de laatste 10 jaar.

Terwijl in het 1e decennium er keuze te over is (Biglia , Suarez en Lukaku) zaten toen eigenlijk ook al bij Anderlecht): Frutos, Hassan, Boussoufa (al was ik geen grote fan), Goor, Pareja, Vanden Borre, Wilhelmsson, Jestrovic, Baseggio, Zetterberg, Kompany, Vanderhaeghe, Aruna, Stoica, Koller, Radzinski, ...
Eervolle vermelding voor Crasson die met een prachtige krul in de kruising vanuit de volley op Club Brugge scoorde en het jaar nadien in de begingeneriek zat van Stadion.
 
Laatst bewerkt:
32158-ogimage.jpg


Zitten een paar emotionele keuzes bij, omdat ik de periode 2000-2006 zo kort volgde en alles zo nostalgisch is voor me.

Brommerke, Okon, Caje hebben allemaal hun plaats uiteraard, maar is voor mijn tijd.

Hoe Bosko soms kon sloffen tegen zijn goesting 70 minuten lang om er dan op 10 minuten 3 binnen te knallen, heerlijk.
Zijn vrije trap vanop 35 meter tegen Anderlecht los op de lat geknald waardoor een andere Club speler hem kon binnen lopen...
Ceh zijn vrije trappen... Meer dan 1 op 2 was het gewoon goal.
Gertje zijn steal en goal tegen Galatasaray, Peterke zijn legendarische rushes... Pure nostalgie :love:

Vormer, Vazquez, Lange, Bacca, Meunier... Allemaal klasbakken die hun plek zeker ook verdienen, maar soms moet je keuzes maken.
De Deli van vorig seizoen is één van de beste CV's dat Club ooit heeft gehad laatste 20 jaar, maar als je dat maar 1 seizoen kan dan is het niet genoeg voor me. Engels op zijn best was ook een beest.
 
Het was OF Colman, OF Holzhauser. Colman was een geweldige speler, maar uiteindelijk maar 1 seizoen hier geweest en minder grote impact dan Holzhauser. Holzie schoot ons naar 1A, zorgt voor 20 goals+assists op een half seizoen en eindigde 2e in Gouden Schoen. Toch allemaal dingen die Colman niet kan voorleggen, hoewel hij technisch gezien een hele leuke voetballer was.


Helaas geen andere deftige verdedigers van die tijd die ik me kan herinneren. Svetlicic heeft dan uiteindelijk nog 5 seizoenen bij ons gespeeld dus dacht ik em dan maar een plaats te gunnen :D
Ook geen Cruz in de ploeg? Heb van hem nog een getekend truitje liggen ook
 
Terug
Bovenaan