Wat is jouw netto persoonlijke inkomen?

Wat is jouw maandelijks netto persoonlijk inkomen?

  • 0-1000

    Stemmen: 2 0,7%
  • 1000-1500

    Stemmen: 1 0,4%
  • 1500-2000

    Stemmen: 35 12,8%
  • 2000-2500

    Stemmen: 97 35,5%
  • 2500-3000

    Stemmen: 70 25,6%
  • 3000-3500

    Stemmen: 30 11,0%
  • 3500-4000

    Stemmen: 13 4,8%
  • 4000-4500

    Stemmen: 6 2,2%
  • 4500-5000

    Stemmen: 4 1,5%
  • 5000-6000

    Stemmen: 4 1,5%
  • 6000-7000

    Stemmen: 2 0,7%
  • 7000-8000

    Stemmen: 5 1,8%
  • 8000-9000

    Stemmen: 2 0,7%
  • 9000-10 000

    Stemmen: 0 0,0%
  • 10 000+

    Stemmen: 2 0,7%

  • Totaal aantal stemmers
    273
Als je koppig wil volhouden, lees dan eerst he.

Aandelen worden (niet-professioneel) niet belast in België. Inkomsten in vennootschappen wel en TM heeft het hier duidelijk over aandelen in een vennootschap, niet aandelen beursgenoteerd zoals jij bedoelt. Meerwaarde op pand = inkomst = vennootschapsbelasting op de meerwaarde.
Een van de hoofdredenen waarom vastgoedvenootschappen moeilijk verkocht raken en zwaar belast worden: de verkregen meerwaarde op 20j wordt belast..
 
Als je koppig wil volhouden, lees dan eerst he.

Aandelen worden (niet-professioneel) niet belast in België. Inkomsten in vennootschappen wel en TM heeft het hier duidelijk over aandelen in een vennootschap, niet aandelen beursgenoteerd zoals jij bedoelt. Meerwaarde op pand = inkomst = vennootschapsbelasting op de meerwaarde.
Een van de hoofdredenen waarom vastgoedvenootschappen moeilijk verkocht raken en zwaar belast worden: de verkregen meerwaarde op 20j wordt belast..

Maar als jij als aandeelhouder je aandelen in die vennootschap verkoopt, zal je geen belasting moeten betalen op de meerwaarde gerealiseerd op die aandelen (dat is wat TM stelde). Dat die vennootschap zelf belasting moet betalen op haar gerealiseerde meerwaarden, dat is een ander verhaal.

Trouwens of je nu aandelen in Umicore of in BV Janneke en Mieke verkoopt: in beide gevallen zal je geen meerwaardebelasting verschuldigd zijn. Dus ik begrijp niet goed waarom je over al dan niet beursgenoteerd begint.
 
nja ge bedoelt het goed misschien maar imo tomàto tomató he.. Er werd vooral getracht duidelijk te maken dat via vennootschap de meerwaarde zal belast worden. Of jij dat nu de gerealiseerde meerwaarde perse zien verwoord worden of meerwaarde op aandelen. Betalen zal het worden :sop:
 
@anders. Voor bepaling van de invaliditeitsgraad kijkt men ook naar wat je beroep was/is.De taken die ik uitvoerde kan ik totaal niet meer uitvoeren en dus zit ik aan 100 %.Een voorbeeld.Als een chirurg een paar vingers kwijtraakt bij uitoefening van zijn job zit deze meteen aan 100 % invaliditeit.
Ik kan nog kantoorwerk doen hoor,maar dat stemt niet overeen met mijn diploma (Graduaat scheikunde procestechnieken)
Het bedrag is voor mij voldoende omdat alle aanpassingen worden betaald.
Worden die aanpassingen betaald doordat het om een arbeidsongeval gaat? Mijn moeder is eveneens 100% invalide gevallen en gaat een hoop aanpassingen nodig hebben, maar die moeten wij allemaal zelf betalen? Het gaat wel niet om een arbeidsongeval. Toch frappant hoeveel die vergoeding kan verschillen, zij valt waarschijnlijk op zo'n 1-1.1K per maand. Niet dat ik stel dat je het niet verdiend/nodig hebt natuurlijk.
 
nja ge bedoelt het goed misschien maar imo tomàto tomató he.. Er werd vooral getracht duidelijk te maken dat via vennootschap de meerwaarde zal belast worden. Of jij dat nu de gerealiseerde meerwaarde perse zien verwoord worden of meerwaarde op aandelen. Betalen zal het worden :sop:

Dat stond allesbehalve in de post waarop ik antwoordde (als je dan toch koppig wil volhouden :biglaugh:), maar goed, 'discussie' afgesloten!
 
  • Leuk
Waarderingen: SIO
Terechte opmerking, waar ik over denk zijn inderdaad stimuli voor alleenstaande ouders.

Ik dacht dat uitkeringen voor alleenstaanden bijv ook hoger zijn dan voor samenwonenden zonder gezinslast?
Maar dat is mijn winkel niet... :p


Klopt, dat 'voordeel' hebben samenwonenden.
Maar als je tegenwoordig, zoals ik vermoed het overgrote deel van de gezinnen, met 2 een inkomen hebt dan is dat niet van toepassing.

Terechte opmerking trouwens, dat schaffen ze beter af. De situaties waarbij het wel noodzakelijk is dat één van de partners thuis blijft wegens zorg voor wat dan ook, die krijgen beter een premie ipv dit.
Dat voordeel voor alleenstaande ouders is ook alleen maar als je inkomen heel laag is. Je hoort dat steeds in de media dat er voor alleenstaande ouders speciale regelingen zijn waardoor iedereen denkt dat dat voor alle alleenstaande ouders zo is.
Maar geloof me dat is niet zo. Ik ben alleenstaande met puberdochters. Ik sta er helemaal alleen voor en krijg geen enkel voordeel.
 
Dat voordeel voor alleenstaande ouders is ook alleen maar als je inkomen heel laag is. Je hoort dat steeds in de media dat er voor alleenstaande ouders speciale regelingen zijn waardoor iedereen denkt dat dat voor alle alleenstaande ouders zo is.
Maar geloof me dat is niet zo. Ik ben alleenstaande met puberdochters. Ik sta er helemaal alleen voor en krijg geen enkel voordeel.
Als jouw inkomen als alleenstaande met kinderlast laag is, krijg je inderdaad ook een belastingvoordeel.
Maar je krijgt sowieso een hoger voordeel, ongeacht de hoogte van het inkomen, zie volgende link.

En als de andere partner alimentatie betaalt, is er NOG meer fiscaal voordeel.
Als je als fiscaal alleenstaande een vervangingsuitkering trekt, zijn de bedragen trouwens ook hoger.

En dan vergeet ik hoogstwaarschijnlijk nog een aantal gunstmaatregelen...
 
Als jouw inkomen als alleenstaande met kinderlast laag is, krijg je inderdaad ook een belastingvoordeel.
Maar je krijgt sowieso een hoger voordeel, ongeacht de hoogte van het inkomen, zie volgende link.

En als de andere partner alimentatie betaalt, is er NOG meer fiscaal voordeel.
Als je als fiscaal alleenstaande een vervangingsuitkering trekt, zijn de bedragen trouwens ook hoger.

En dan vergeet ik hoogstwaarschijnlijk nog een aantal gunstmaatregelen...
Ik kan alleen mij over mijn eigen situatie spreken. Allenstaande ouder, 2 tienerdochters, geen partner meer in beeld (ook geen allimentatie) en ik heb (buiten het belastingsvoordeel) niets. Moet ook niet. Maar veel mensen denken dat alle alleenstaande ouders langs alle kanten toegemoetkomingen krijgen. En dat is dus zeker niet waar
 
1/3 van mijn maandelijks inkomen is de nettowinst in bijberoep. Nu hard aan het werk om dat 2/3 van mijn maandelijks inkomen te maken. Dan kan ik stoppen als werknemer en mijn eigen ding fulltime doen. :clap:
 
Terug
Bovenaan