Wat is je sluimerverbruik?

Wat is je sluimerverbruik?

• 0-50 W

Stemmen: 5 4,4%
  • 50-100 W

Stemmen: 14 12,4%
  • 100-150 W

Stemmen: 25 22,1%
  • 150-200 W

Stemmen: 28 24,8%
  • 200-300 W

Stemmen: 21 18,6%
  • 300-500 W

Stemmen: 13 11,5%
  • 500-1000 W

Stemmen: 4 3,5%
  • 1000+ W

Stemmen: 3 2,7%

• Totaal aantal stemmers
    113
Hier nu een vijftal dagen sinds eind mei dat de Marstek batterij 's ochtends volledig leeg was. Komt voor een deel door gedragverschuiving, vaatwasser die bv al eens ' s avonds aan gaat ipv volgende dag rond de middag, en airco die langer draait. Wat meer kWh opslagcapaciteit had handig geweest maar met de huidige prijzen niet rendabel genoeg.

Beter een lege batterij dan niet, he. rendabeler als hij leeg is dan niet.

Heb al gemerkt dat zelfs gewoon tv kijken met de digibox een serieuze slurper is. Als ik eens tot 12.30 of zo in de zetel lig in het weekend, dat is tot 1-2kwh extra uit de batterij vs om 9 of 10h het bed in.

Beter een lege batterij dan niet, he. rendabeler als hij leeg is dan niet.

Heb al gemerkt dat zelfs gewoon tv kijken met de digibox een serieuze slurper is. Als ik eens tot 12.30 of zo in de zetel lig in het weekend, dat is tot 1-2kwh extra uit de batterij vs om 9 of 10h het bed in.
Enkel die TV + box zou dan 0,5 a 1 kW per uur verbruiken? Da's wel heel veel, tenzij het geen energiezuinige TV is.

Das veel idd, maar kan wel als het nog plasma is. Mijn 77" OLED trekt iets van een 200W bij HDR content en 100W bij SDR content.

Enkel die TV + box zou dan 0,5 a 1 kW per uur verbruiken? Da's wel heel veel, tenzij het geen energiezuinige TV is.

Als ik TV kijk (SDR) en wat standby verbruik zit ik aan 350W, dus een 200W, als ik HDR kijk mag je daar gerust 150-200W bijtellen. En dat is een 85" miniled-TV.

12.30 vs 21-22h, is nog altijd, toch in my book, 3.30-4.30h. 1-2kwh, komt - in mijn rekening machine - uit op 300-500kwh. Mijn tv+digibox zijn 400kw. Ik smijt die met een stekkerdoos volledig af s avonds.

En het is een oude brakke 90 cm flatscreen. Tv is gemakkelijk 15y oud. Dus zo zuinig zal die wel niet zijn. Maar hij staat ook maar 1-2h per dag aan, tenzij ik eens een avond voor de tv hang.

12.30 vs 21-22h, is nog altijd, toch in my book, 3.30-4.30h. 1-2kwh, komt - in mijn rekening machine - uit op 300-500kwh. Mijn tv+digibox zijn 400kw. Ik smijt die met een stekkerdoos volledig af s avonds.

En het is een oude brakke 90 cm flatscreen. Tv is gemakkelijk 15y oud. Dus zo zuinig zal die wel niet zijn. Maar hij staat ook maar 1-2h per dag aan, tenzij ik eens een avond voor de tv hang.
400kW? Hij hebt uw TV kast aan een fast charger van FastNed hangen ofzo? :tongue:

Best wel veel, 's avonds voor heel het huis inclusief TV, (niet-gaming) desktop PC, laptop, frigo, diepvries, ventilatie en al het sluimerverbruik zit ik meestal tussen de 200 en de 300W.

Mijn 2015 43" LED tv en Yamaha 5.1 receiver verbruiken ieders een 40W als ze aan staan. Standby is verwaarloosbaar. De oude LCD en zeker plasma schermen zijn in vergelijking echt grootverbruikers. Ik heb een ARM SBC HTPC die idle 2W verbruikt, steekt in een 20W voeding. Multimedia kan echt de pan uit swingen als je niet uitkijkt...

ja, het is alles he. En de TV, en de lichten, en de digibox en weet ik veel wat. Als ik alles uit doe en naar boven ga, zakt het van 500W naar ~120W.

En die TV is gemakkelijk 15-20y oude flatscreen. Die komt van op de zolder van mijn ouders van bij een zolder opruiming. En past op een halve centimeter in onze ikea kast. Zo klein maken ze TVs niet meer :laugh:

ja, het is alles he. En de TV, en de lichten, en de digibox en weet ik veel wat. Als ik alles uit doe en naar boven ga, zakt het van 500W naar ~120W.

En die TV is gemakkelijk 15-20y oude flatscreen. Die komt van op de zolder van mijn ouders van bij een zolder opruiming. En past op een halve centimeter in onze ikea kast. Zo klein maken ze TVs niet meer :laugh:

Een 40” (maar dat is full hd) past in een ikea kast. Een 42” oled zou net kunnen passen.
We hebben een 43” er schuin instaan op zo een schuif en trekken die eruit en dan zetten we de tv recht als we eens boven kijken.

Hier 130w, met pieken naar 180w. Deze zomer met het opzetzwembad van de kinderen 400-500w met de filterpomp constant aan. Pieken van 2000W als de wp van het zwembad opstond. Toch wel een beetje verschoten wat zo een zwembad vreet aan energie.

Laatst bewerkt:
Hier 130w, met pieken naar 180w. Deze zomer met het opzetzwembad van de kinderen 400-500w met de filterpomp constant aan. Pieken van 2000W als de wp van het zwembad opstond. Toch wel een beetje verschoten wat zo een zwembad vreet aan energie.
Filterpomp en warmtepomp enkel overdag laten draaien helpt wel verschrikkelijk veel.

Tijdens periodes met slechter weer heb ik de wp wel uitgezet. Filterpomp heeft wel altijd opgestaan 24/7 tegen algengroei (En afgedekt van de zon). Vandaag wrs de laatste dag en volgende week ergens winterklaar maken en alles loskoppelen.
Ik vrees dat vandaag de laatste zomerprik zal zijn.
Het grote voordeel is wel dat we tot 70% van ons eigen productie kunnen opwerken hebben (los van wat we uit het net getrokken hebben).

Vraag mij af ofdat een batterij eigenlijk nut zou hebben met die zware verbruikers in de zomer.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan