Wat is je sluimerverbruik?

Wat is je sluimerverbruik?

  • 0-50 W

    Stemmen: 4 5,1%
  • 50-100 W

    Stemmen: 10 12,7%
  • 100-150 W

    Stemmen: 20 25,3%
  • 150-200 W

    Stemmen: 14 17,7%
  • 200-300 W

    Stemmen: 14 17,7%
  • 300-500 W

    Stemmen: 12 15,2%
  • 500-1000 W

    Stemmen: 4 5,1%
  • 1000+ W

    Stemmen: 1 1,3%

  • Totaal aantal stemmers
    79

rubenvb

Well-known member
Dit lijkt me wel een interessant ijkpunt. Ik ben benieuwd wat dit bij anderen is, aangezien ik er totaal geen idee van heb wat voor spreiding hierop zit.

Met sluimerverbruik bedoel ik je typisch gemiddeld nachtelijk verbruik.
Gemakkelijkste is kijken naar je digitale P1 meter vlak voor je gaat slapen (of via mijnfluvius kan je het een dag later ook bekijken), maar je kan ook de kWh tellerstand noteren voor je gaat slapen en wanneer je opstaat, en dan de waarde delen door het aantal uren tussen je twee metingen.

Indien er speciale dingen zijn in je huis (domotica, mechanische ventilatie, veel smart devices, cryptomining, warmtepomp (indien die toch regelmatig zou aanslaan), wietplantage, kasteel/villa/appartement/kot, ...) altijd handig om in een comment wat meer info te geven!
 
Ikzelf zit net boven de 100W, ventilatie systeem D zorgt voor meer dan de helft vermoed ik, de rest zijn allemaal toestellen die aan of in standby staan denk ik (router, switch, HTPC, oven, microgolf, etc.)
 
Hier is dat als de Amerikaanse frigo niet aanslaat maar iets van een 30 watt, maar als dat onding aanslaat is dat meteen 300-350w. Het is de moeite niet om hem nu te vervangen omdat we over 2j verhuizen met nieuwe keuken/frigo..
 
Sinds men zonnepanelen kan ik dat goed meten.
's nachts wanneer alle lichten etc uit zijn zit ik vaak tussen 180-270W. Vermoedelijk Frigo, router, airco, etc...
 
Hier een goeie 800W.

~700W daarvan is wel een homelab van 3 vmware hosts + storage & router/switches etc die 24/7 aanstaan.

De rest ventilatie en andere typische standby toestellen (digicorder, wifi APs, TV, etc etc)
 
Een 300-350w, waarvan de vijver al de helft trekt.
Voor de rest blijft pc 24u per dag opstaan, 2 vriezers, 2 frigo's, buitenverlichting 's nachts ...
 
Zondag praktisch hele dag weggeweest.
Verbruik zit per uur dan tussen de 0,10 en 0,18kWh.

Denk dat dat wel meevalt, nee ?
 
Nacht verbruik toen ik op vakantie was. Een 0.8 kw.
Koelkast , diepvries. Gascondensketel en een warmteboiler van onder de spoelbak die ik vergeten afzetten heb… voor de rest niets dat electrien zou zuipen.
Ahja nog een ps5 en een ps4 in standby sleep
 
Normaal is het nachtverbruik hier rond de 130w. Voornamelijk door ventilatiesysteem C vermoed ik.

Iemand enig idee wat een alfen single pro laadpaal als sluimerverbruik heeft? Update: laadpaal verbruikt 20w en ventilatie 35w.
 
Laatst bewerkt:
Net een week op reis geweest, handig om het dan te zien.

Gemiddeld 69W.

1 koelkast, 1 diepvries, ventilatie en gasketel (die ik niet heb laten weten dat we op reis waren) zullen wel de belangrijkste slokoppen zijn.

Edit: voor vervanging koelkast zat ik aan +-140W
 
Laatst bewerkt:
92W ongeveer.

2 koelkasten met beiden diepvries vakken, mediaserver/nas die 24/7 aanstaat, xbox in standby mode, verder het gewoonlijke zoals 1 oven en 1 microgolfoven ... modem en routerke, Tv en soundbar
 
Laatst bewerkt:
92W ongeveer.

2 koelkasten met beiden diepvries vakken, mediaserver/nas die 24/7 aanstaat, xbox in standby mode, verder het gewoonlijke zoals 1 oven en 1 microgolfoven ... modem en routerke, Tv en soundbar
Dat is echt zot laag voor wat er tegenover staat, hoe berekend?
 
Hier rond de 0,050 kWh tijdens de nacht. Heb wel enkele slimme stopcontacten die apparaten volledig uitschakelt wanneer ze niet nodig zijn. Voor de rest niets speciaal gedaan.
 
+- 450W 's nachts
+- 300-350W overdag

De normale verbruikers zoals frigo/diepvries
De abnormale:

- Klein waterelement met een pomp van 25W en 3 LEDS in
- 5 ledlampen op de oprit
- LEDstrip met ballast op de oprit
- 4 camera's via POE
- 3 switches
 
Toen we een weekje weg waren was dit 3 kWh per dag. Dat lijkt met nu wel erg veel als ik de rest hier zo lees. Of lees ik dit gewoon verkeerd oip het portaal van Fluvius.
 
Toen we een weekje weg waren was dit 3 kWh per dag. Dat lijkt met nu wel erg veel als ik de rest hier zo lees. Of lees ik dit gewoon verkeerd oip het portaal van Fluvius.

Dat is mijn verbruik per dag als alleenstaande wanneer ik thuis ben. Dus best veel.

70W sluimer hier. Koelkast + vriesvak zal wel de grootste slurper zijn
 
Dat is mijn verbruik per dag als alleenstaande wanneer ik thuis ben. Dus best veel.

70W sluimer hier. Koelkast + vriesvak zal wel de grootste slurper zijn
Dus jij verbruikt maar 1000kwh per jaar? Of zelfs minder, want daarvoor zou je dus een jaar thuis moeten blijven.
En maar drie gebruiken als je sluimer al 1.6 is? Kan toch niet?
 
Terug
Bovenaan