Wat heb jij vandaag gekookt?

van toast en pate gesproken...

dit ga ik es maken voor op toastjes uit te smeren.. deze winter denk ik bij een buitendrink als we wa volk hebben.

Van die mannen heb ik het trukje geleerd om altijd mijn vlees te marineren met wat sesamolie en maizena bij te doen. Dat aanbaksel op uw pan geeft dan altijd die satijnglans in uw saus. Works everytime.

Vanavond scampi stroganoff met versgedraaide tagliatelli
XpMeHE3.jpeg

Ai, foto vergeten te nemen.

Uiteindelijk is het wok met kip in soja/teriyaki marinade geworden, verse boontjes, paprika, chili en udon noedels geworden. Heerlijk. Traditiegewijs genoeg gemaakt voor 20 man.

De tatjespap is klaar hier 😍
Ik doe wel 1l karnemelk op 1kg aardappelen en geen ei of garnaaltjes, wij soppen er een boterham met een snee kaas in. Pure nostalgie naar mijn grootmoeder zo ne grote kom tatjespap 😇

De tatjespap is klaar hier 😍
Ik doe wel 1l karnemelk op 1kg aardappelen en geen ei of garnaaltjes, wij soppen er een boterham met een snee kaas in. Pure nostalgie naar mijn grootmoeder zo ne grote kom tatjespap 😇

Lijkt wat op de vloeibare versie van dit recept:

Favoriet van mijn vrouw...

Geen echte inspiratie om iets te maken, dus wat rijst gekookt en afgekoeld, groentenmix in de wok, twee eieren en een restje hesp. Daarna rijst en een scheutje sojasaus en vervolgens afwerken met een half zakje kruidenmix voor Nasi Goreng (die van Conimex is echt goed) en voila, een royale portie gebakken rijst. Voeg zelf nog zoetzure saus toe naar smaak.

IMG-20211021-174635833-HDR-2.jpg

Hou mij de laatste tijd bezig met mijn eigen hot sauce te maken en salsa met chili pepers. Is wel leuk maar heb al snel ondervonden dat als je 100% pepers gebruikt dat het al vlug veel te pikant wordt. Heb hier een potteke salsa staan met rum, thaise chili en knoflook. Drie theelepels is al voldoende om mijn rijstschotel superpikant te maken.

Terug
Bovenaan