Wat heb jij vandaag gekookt?

Ik heb dat vorig jaar gekregen (goedkoop model) en op nieuwjaarsavond gebruikt om kroketten in op te warmen.

Het trok op niets. Ze waren bruinzwart langs buiten en nog koud vanbinnen.

Sindsdien niet meer gebruikt.
Vergeten lucht op te doen?

Moet wel zeggen, onlangs buiten gezeten bij de zus van mijn madam en mora hapjes uit de airfryer binnengeduwd als apero. Dat was toch wel geslaagd.

Ik heb dat vorig jaar gekregen (goedkoop model) en op nieuwjaarsavond gebruikt om kroketten in op te warmen.

Het trok op niets. Ze waren bruinzwart langs buiten en nog koud vanbinnen.

Sindsdien niet meer gebruikt.

Ik heb nu een insky maar de Philips (die ik eerst had) is ècht wel de beste! Maar ook redelijk duur... Van modellen onder de 100, met wat geluk 80 euro, heb ik eigenlijk nog nooit iets goed gehoord/gelezen 🤷

En wat gepaneerd spul betreft : klassieke versie = compleet oneetbaar in de airfryer als je geen ovenversie ervan koopt.

Ik heb nu een insky maar de Philips (die ik eerst had) is ècht wel de beste! Maar ook redelijk duur... Van modellen onder de 100, met wat geluk 80 euro, heb ik eigenlijk nog nooit iets goed gehoord/gelezen 🤷
Ja, het zal daaraan liggen. Het is een model dat mijn nicht tijdens de uitverkoop van Blokker heeft gekocht voor 35 euro.
En wat gepaneerd spul betreft : klassieke versie = compleet oneetbaar in de airfryer als je geen ovenversie ervan koopt.
Wat bedoel je precies met "ovenversie"?

Ja, het zal daaraan liggen. Het is een model dat mijn nicht tijdens de uitverkoop van Blokker heeft gekocht voor 35 euro.

Wat bedoel je precies met "ovenversie"?
Je hebt bv kroketten van mccain maar speciaal om in de oven te bereiden ipv friteuse.

Een Innsky of een Cosori zit nu nog wel een trapje boven een Tomato airfryer uit de blokker van 35 Euro ( ik neem aan dat het tomato is, of tristar, want dat waren toch de airfryers die hier in de Blokker stonden toen die nog bestond ) die dingen kwamen ook nooit goed uit een review test.
De Phillips zal over het algemeen nog wat beter bakken maar dan spreek je over de modellen van 200-220 Euro en een Innsky of Cosori is rond de 90-100 op Amazon, moet je zelf uitmaken of het lichte bakverschil je meteen +100% van de prijs waard is.

En je moet inderdaad oven en/of airfryer varianten kopen van frieten/kroketten/snacks, de reden is dat die in de fabriek al voorgebakken zijn ( bv vleeskroketten voor een oven/airfryer komen al heel donkerbruin uit de doos ) en daarmee altijd lukken in een airfryer, een ordinaire zak Aldi frieten bv of de friteuse variant van Mora bitterballen lukt daar niet in ( bakken heel bleek ipv bruin en heel uitgedroogd )

Vroeger was dat nog allemaal zoeken maar nu heb je in een Carrefour bv een hele hoek van oven/airfryer frieten/kroketten die naast de ''friteuse'' frieten liggen van McCain tot Belviva, bij Mora heb je ondertussen ook een hele resem van hun snacks die oven/airfryer geschikt zijn van de party mix tot de frikandellen en kaaskroketten, gewoon die kopen met een oven of airfryer symbool op de verpakking.

Anders naar een AH/Jumbo gaan, bijna al die Hollandse bevroren snacks zijn geschikt voor airfryer ( Van Kwekkeboom, AH eigen merk, Mora, etc )

gisteren: kippendijen "fall of the bone" in de slowcooker ( saus obv bruin bier, ajuin, mosterd, stroop) met ovengeroosterde krieltjes en gestoofde boontjes

gisteren: kippendijen "fall of the bone" in de slowcooker ( saus obv bruin bier, ajuin, mosterd, stroop) met ovengeroosterde krieltjes en gestoofde boontjes

Was onlangs ook zo es naar een slowcooker aan het kijken maar wat een prijsverschillen...

van 99 euro tot 1000+ :o

Was onlangs ook zo es naar een slowcooker aan het kijken maar wat een prijsverschillen...

van 99 euro tot 1000+ :eek:
Ja, het aanbod is gigantisch. Maar je kan vrij basic blijven, als je enkel op zoek bent naar de slowcook functie. Die multicooker toestanden zijn direct veel duurder.
Waar ik vooral op gelet heb:
1. uitneembare pan die je ook op je kookvuur kan gebruiken. zodanig dat je je vlees/groenten/ajuin eerst kan aankleuren op hoog vuur en daarna verder kan slowcooken in dezelfde pan,. Anders zit je toch weer te prutsen met meerdere potten en pannen. (Veel slowcooker recepten vermelden dat je niet moet aankleuren/bakken, maar dat is quatsch, er gaat te veel smaak verloren dan)
2. Geen tefal/teflon/etc. gecoate pan. Ik ben voor een Ceramic versie gegaan
3. pas de inhoud van je slowcooker aan aan de porties die je er gaat in maken. Een te grote pan die gebruikt wordt voor kleine porties zal te snel aan een te hoge temperatuur komen waardoor je het slowcook effect wat kwijt raakt.

Ik heb zelf de Crockpot CR027 en zeer tevreden over. Is wel een andere manier van koken als je gewoon bent van stoofpotjes op de klassieke manier te maken. Zo goed als alle vocht blijft in de pot dus véél minder liquides toevoegen aan de start en wat meer doorkruiden is de boodschap. In de slowcooker die ik heb is er wel een dampventiel in het deksel voorzien, wat het mogelijk maakt om de alcoholdampen te laten vervliegen.

Das best ok van prijs!
Zeker, echt zijn euro's meer dan waard. Ook geen dutsen merk eigenlijk, heb zelf 1 voor mijn moeder gekocht.
Vriendin wil niets anders meer dan eten uit de slowcooker, kippenboutjes komen daar zo hemels uit.
En ribben daar in, malser krijg je ze niet. Ale heb et nog niet gekunnen in de oven, buiten op de BBQ wel.
Ook gewoon een gemak, smijt alles erin en doet deksel toe. Btw tip, eerste uur deksel niet open doen.

Je kan daar echt creatief mee zijn en heerlijke gerechten. En 6liter kan er serieus wat in, handig met kinderen.

Zeker, echt zijn euro's meer dan waard. Ook geen dutsen merk eigenlijk, heb zelf 1 voor mijn moeder gekocht.
Vriendin wil niets anders meer dan eten uit de slowcooker, kippenboutjes komen daar zo hemels uit.
En ribben daar in, malser krijg je ze niet. Ale heb et nog niet gekunnen in de oven, buiten op de BBQ wel.
Ook gewoon een gemak, smijt alles erin en doet deksel toe. Btw tip, eerste uur deksel niet open doen.

Je kan daar echt creatief mee zijn en heerlijke gerechten. En 6liter kan er serieus wat in, handig met kinderen.
Sorry maar van zo'n zaken zou ik beginnen reageren als @straight_six , spare ribs in de slowcooker klasseer ik net na ribben koken.

Sorry maar van zo'n zaken zou ik beginnen reageren als @straight_six , spare ribs in de slowcooker klasseer ik net na ribben koken.
Ribs in de slowcooker is veel verstaanbaarder dan je steak in een air frayer te steken.
En fyi je ribben op de bbq kook je ook ze in folie ;) Oe denk je ze anders mals te krijgen.

Terug
Bovenaan