Wat heb jij vandaag gekookt?

En zou dit niet beter zijn voor sauzen te maken

En zou dit niet beter zijn voor sauzen te maken

Mss, das het probleem met eigenlijk horeca zaken, die verpakkingen zijn best groot waardoor het kiezen is - of behoorlijk wat weggooien na de aantal maanden. Een mens zou eens een horeca beurs moeten bezoeken eigenlijk

Aangezien ik dit niet online kan kopen, moet ik naar plan B. Ik zoek op google naar "Kalfsfond online kopen" en kom deze tegen:

of misschien toch beter deze?

koop gewoon demi glace in poedervorm.

Ik heb als student in meerdere brasserieen gewerkt, en er was geen enkele die deze niet gebruikte.
Te koop op bol.com

En anders gewoon Bouillonketeltjes (rund)

1775141177058.png

Ik heb gisteren toevallig een pot kalfsfond gevonden, ik ga deze volgende week eens testen

Wat ik soms doe is gewoon zo een zakje poedersaus die je gewoon in de winkel kan kopen toevoegen …ineens meer smaak en uw saus word ook wat dikker .

Blik San Marzano DOP aangestoofd met look en basilicum. Daar wat dikke spaghetti quadrati (De Cecco) onder gemengd met burrata en krokante spekjes.

Zag van die grote rode paprika liggen in de Carrefour en ik dacht …waarom niet .

Heb het vlees gemengd met geraspte kaas en zo den oven in op 160° voor 1,30 u onder deksel en dan nog eens 10 min op 180 ° zonder deksel (saus wat reduceren . ;) )
Heb zo 5 stuks kunnen maken dus geen patatjes bij gemaakt (wat ik normaal van plan was ) en den overschot is voor morgen denk ik . ;)

Laatst bewerkt:
@Horse wat ik meestal doe, is goed wat sjalot stoven in de pan van het vlees. Dan wat tijm, en een beetje bouillon (die van Piet Huysentruyt) toevoegen en even laten inkoken.

Als hij echt weinig smaak heeft in zijn saus moet hem inderdaad eens blussen met bouillon in plaats van water en dan smaakmakers toevoegen (van kruiden , extra bouillon , sjalotten , ajuinen,kruiden tuiltjes , peper, zout … ) wat laten inkoken en zeven (al die rommel moet er terug uit ) en dan eventueel een extra klontje goede boter om een gladde en blinkende saus te krijgen
Wilt hem een romige saus …room toevoegen zoals hier al gezegd is geweest .

Drank en bier zou ik houden voor speciale sausen en niet voor een gewone bruine vleessaus bij puree en worsten . ;)

Terug
Bovenaan