Wat heb jij vandaag gekookt?

Tegenwoordig ook al €28/kg

Ziet er wel super lekker uit 🙌
Die van Delhaize zijn rond de €18/kg.

Had die van de 'No Waste' gekocht. Ging nog eens -25% af omdat die de dag erna over datum gingen. Uiteindelijk rond de €5 per pakje betaald van 350g. Kwam neer op rond de €15 voor iets meer dan 1kg.

Vandaag nog van gegeten. Waren nog beter 😁.

Vandaag 300gr vleessla €8 en 300gr américaine ook €8 - ik kan beter terug belegde broodjes kopen aan deze prijzen 😡

Ik had het eerder over inflatie, vorig jaar bestelde ik dat aan €5. Het lijkt er op dat sommige dat een goed excuus vinden om de prijs x 1,5 te doen stijgen. Anyway, er was ook voor de eerste keer amper volk, wat ik al raar vond. Ik was echt verschoten toen die €16 vroeg. Belegde broodjes zijn al duur, maar daar krijg ik tenminste nog groentjes bij. In die slagers zie je eigenlijk toch vooral de oude boomers met een rijk pensioen. Gemiddelde leeftijd altijd 55 jaar daar 😀

Die Gyoza's van Bibigo zijn wel goed. Pak zelf meestal kip met groenten.
1 keer die Vegan Korean Style BBQ gekocht, omdat al de rest op was en die waren ook wel vrij goed.

Heb al een paar keer die Viral Dumpling Bake van Tiktok gemaakt met die Gyoza's en kan dat zeker wel aanraden om eens te maken.
Dat is inderdaad wel de moeite waard, zeg!

Heb je een recept?
Een recept heb ik niet echt. Is iets van eigen makelij.

Is met een braadkip van de Delhaize gemaakt en in stukken geplukt.
Ongekookte Balletjes van een vers pak of eventueel zelf rollen.
Dan:
* Champignons en ui bakken.
* Ballekes voorkoken in groente bouillon.
* Roux maken met bloem en de bouillon van de ballekes
* Op smaak brengen met peper en zout (of kippebouillon)
* Goeie scheut room
Gewone room kan je ook vervangen door sojaroom, wat ik ook doe door lactose intolerantie.
* Afwerken met een beetje peterselie.
(Optioneel) Ik doe er ook het gekruid vocht dat in de zak van de braadkip zit bij voor extra smaak.

Is nog geen half uurtje werk waar je 2 dagen van kan eten. 2de dag is de kip echt super mals.

Laatst bewerkt:
Die hack met de braadkip moet ik toch ook eens testen. Ik gebruik altijd een verse kip voor mijn vol-au-vent.

Vanavond was het hier bouillabaisse, blijft toch een van de favorieten.
1000067236.jpg

Die hack met de braadkip moet ik toch ook eens testen. Ik gebruik altijd een verse kip voor mijn vol-au-vent.

Deed dat in het begin ook zo, maar was zoveel extra werk.
Dacht van gewoon is proberen met een voorgebraden kip en maak die nu altijd op die manier. Nooit klachten over gehad 😁.

Ragu alla bolognese. Ish. Enige vergissing is de verse pasta van Albert Heijn eens uit te proberen. Aangeraden kooktijd van vier minuten is te veel en dat deed de saus helaas geen deugd. Volgende keer gewoon weer de gedroogde pasta van Cecco, daar ben ik wel tevreden van.

Terug
Bovenaan