Wat heb jij vandaag gekookt?

gewoon ne keer fond maken en goed laten inkoken en dan invriezen in ijsblokjesformaat. Blijft jaren goed. (het beste alternatief is idd demi glace poeder) Die keteltjes kosten eigenlijk redelijk wat. Dan kan je beter een bouillonblokje oplossen in 1 dl heet water

Vandaag mijn bijdrage geleverd (gisteren gekookt) aan de paasbrunch bij mijn ouders: gele paprikasoep met mascarpone, geservereerd met croutons en verse peterselie als garnituur.

Eendeborst met een couscoussalade met appelsien, appelmoes en mangomayo.
1000065512.jpg

Kip-kimchi gyoza (merk Bibigo van Albert Heijn) met paddestoelen gestoofd in gochujang, soja & sesamolie (met wat sojabonen en komkommerschijfjes) met wat basmatirijst.

Kip-kimchi gyoza (merk Bibigo van Albert Heijn) met paddestoelen gestoofd in gochujang, soja & sesamolie (met wat sojabonen en komkommerschijfjes) met wat basmatirijst.
Die Gyoza's van Bibigo zijn wel goed. Pak zelf meestal kip met groenten.
1 keer die Vegan Korean Style BBQ gekocht, omdat al de rest op was en die waren ook wel vrij goed.

Heb al een paar keer die Viral Dumpling Bake van Tiktok gemaakt met die Gyoza's en kan dat zeker wel aanraden om eens te maken.

Zag van die grote rode paprika liggen in de Carrefour en ik dacht …waarom niet .

Heb het vlees gemengd met geraspte kaas en zo den oven in op 160° voor 1,30 u onder deksel en dan nog eens 10 min op 180 ° zonder deksel (saus wat reduceren . ;) )
Heb zo 5 stuks kunnen maken dus geen patatjes bij gemaakt (wat ik normaal van plan was ) en den overschot is voor morgen denk ik . ;)
Nice. Heb onlangs hetzelfde gemaakt. Het oorspronkelijke plan was gevulde tomaat, maar aangezien die allemaal nogal klein uitvielen in de winkel dan maar eens met paprikas geprobeerd.
Ik doe de kaas er niet door maar bovenop. Doorheen het gehakt gaat nog wel rode ui, peterselie en lookpoeder.

Ik heb deze dus gekocht om een fond te maken na het bakken van vleesjes:

Gewoon in de pan gooien (eerst vleesjes er uit) en eventueel wat maizena om dikker te laten worden?

Ik heb deze dus gekocht om een fond te maken na het bakken van vleesjes:

Gewoon in de pan gooien (eerst vleesjes er uit) en eventueel wat maizena om dikker te laten worden?
Of een beetje bloem bij uw bakvet en zo een “roux-light” maken.

Of gewoon laten inkoken als je tijd hebt.

Of met wat room (mocht dat passen bij het gerecht)

Pokebowl stijl: wat groentjes, sushi gember, zalm, kip, rijst.. buffetje zelf te kiezen en in een kommetje te duwen.
1776671019921.png

Veggie chilli met quorn:
1776671128399.png

Pasta putanesca:
1776671147800.png

Balletjes in tomatensaus:
1776671195638.png

Pasta met wortel, courgette, kip, spekjes in de oven en daar een laagje cheddar over:
1776671235498.png

Veggie curry:
1776671262819.png

Terug
Bovenaan