Renegadexxripxx
Well-known member
Ribben waren echt mals. Ribben en vleugels zijn in de airfryer gebakken.
Welke procedure heb je gebruikt om ze in de airfryer te bakken? De ribben wel te verstaan
.Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ribben waren echt mals. Ribben en vleugels zijn in de airfryer gebakken.
.Ribben in dubbel aluminiumfolie inpakken, 1 laag scheurt gemakkelijk. Dan 3u op 135°C en elk uur tussendoor wat marinade aanbrengen. Dat is alles dat je moet doen. Je kan die ook de laatste 20-30min uit de folie halen om wat aan te bakken (zelf doe ik dat ni).Welke procedure heb je gebruikt om ze in de airfryer te bakken? De ribben wel te verstaan.

)
Filet americain kan goed smaken, maar heb dat amper nog gegeten tijdens mijn volwassen leven, omdat ik het idee gewoon "vies" vind (rauw vlees, bederft snel). Nu had ik vorige week toch eens "vegan filet americain natuur" in den AH gekocht om te proberen en dat was eigenlijk verassend goed meegevallen.
Vandaag opnieuw 2 van die potjes gekocht en extra's toegevoegd: een fijn versnipperde gele ajuin, uitgelekte augurkschijfjes fijn gesneden in blokjes en enkele druppeltjes tabasco. Waarschijnlijk vloeken in de kerk voor de echte filet americain liefhebbers, maar die gepimpte vegan versie smaake echt goed! 

Goede vraag - zelfs in véél restaurants is er niemand thuis als het gaat over saus maken.Mag ik vragen hoe jullie de saus maken als jullie een vleesje bakken in de pan? Als ik daar nadien water en maizena bij doe, is de smaak ‘ok’ maar niet hemels. Moet er daar vleesbouillon bij? Peper en zout? Of moet dit totaal anders?![]()
We hebben het duidelijk over iets anders
Ik wil gewoon een simpele vleesjus als ik worstjes gebakken heb![]()
Heb net dezelfdeIk heb een paar potten zoals deze in huis.
Die gebruik ik zoals @contextbinder hierboven beschrijft.![]()
CHEF® Kalfsfond premium 640g
Basis voor de realisatie van al uw donkere gebonden sauzen. Kan als een glacering worden gebruikt voor het verrijken van een saus gedurende de bereiding. Kan, net als een glace, gebruikt worden voor het verrijken van een warme of koude bereiding (vinaigrette op basis van vleesjus, farces, ....)...www.nestleprofessional.be
Niet zo goed als vers gemaakte demi glace maar wel een smaakbom die ook goed werkt in andere sauzen.
Je kan demi-glace of espagnole perfect invriezen in ijsblokvormpjes als je het vaak gebruikt. Blijft minstens een halfjaar goed, zeker als je ijsblokvorm ook nog eens vacuum verpakt. Indien niet mogelijk kan het ook helpen om na het in te vriezen, een heel dun laagje water erboven te doen die als "bescherming" werkt tegen freezer burn. Dus silicone vorm maar niet volledig vullen, eens bevroren wat water erop en dat ook laten bevriezen.Nieuwsgierig welke tips er gaan komen

Als ik vlees bak (kleefpan uiteraard) heb ik behoorlijk wat aanbaksels - daar zit smaak in - bijkomend nog wat vetstof - soms te veel - die verwijder ik dan (soms deels, soms helemaal)Wat bedoel je met "na het bakken eerst het vet verwijderen"?
Als ik de pan leegmaak en er water aan toevoeg... heb ik gewoon warm water![]()
En dus als ik het goed begrijp moet je nadien gewoon dit toevoegen?
![]()
CHEF® Kalfsfond premium 640g
Basis voor de realisatie van al uw donkere gebonden sauzen. Kan als een glacering worden gebruikt voor het verrijken van een saus gedurende de bereiding. Kan, net als een glace, gebruikt worden voor het verrijken van een warme of koude bereiding (vinaigrette op basis van vleesjus, farces, ....)...www.nestleprofessional.be
En dan nu la question jambon: waar koop ik dit?