Wat heb jij vandaag gekookt?

Alléé nog eentje en dan is het gedaan met kaas en witloof . ;)

Deze keer dus gebakken witloof in de pan met een beetje gemalen kaas erover , puree (met dezelfde patatjes ) met veel goede boter en ja ook weeral het eitje en de melk en ook wat extra geraspte kaas eronder met een wagyu entrecote (en ja , de hondjes hebben ook een stukje gekregen . ;) )

Volgend weekend is het weer de "komen eten" geburen editie bij mij thuis, altijd fun, altijd leute. Altijd in thema :lol:

Het menu, thema zal duidelijk zijn zeker? Heb een karategordel van mijn oudste zoon om rond mijn zwarte koksbuis te doen :lol:

- aperitiefhapjes yakitori en tempura
- Een 5 tal sushi rolls
- japanse noedelsoep
- mini pokebowl als tussengerechtje
- hoofdgerecht: kip katsu curry
- dessert: Ohayo creme bruléé, mango infused. En koffie.

Half Lemon Pepper en half Canjun chicken wings met potato wedges. Wings waren zalig crispy en sappig.

Beetje zelf mijn eigen ding gemaakt van een recept.

Dacht effe een snelle hap maken maar heeft toch iets langer geduurd dan verwacht :
Buldak ramen met(gestoomde) kip en (gestoomde) paprika en ui .
(Was ook lang geleden dat ik nog eens iets gestoomd klaar gemaakt had dus . ;) )

Als je graag pikant eet en er goed tegen kan …die chili saus daarbij …holy shit , gaat straks feestje worden op het toilet . ;)
Nu alles aan het verteren onder het plezier van een goed glas Lupulus Hibernatus

Dacht effe een snelle hap maken maar heeft toch iets langer geduurd dan verwacht :
Buldak ramen met(gestoomde) kip en (gestoomde) paprika en ui .
(Was ook lang geleden dat ik nog eens iets gestoomd klaar gemaakt had dus . ;) )

Als je graag pikant eet en er goed tegen kan …die chili saus daarbij …holy shit , gaat straks feestje worden op het toilet . ;)
Nu alles aan het verteren onder het plezier van een goed glas Lupulus Hibernatus
Dat is wel een heerlijk kleurrijk bordje zo.

1000063833.jpg

Geïnspireerd door @Skoebiedoe een alles in één ovenschotel met witloof en hesp in kaassaus bedekt met een laagje overschot pastinaak purree van deze week.

Bekijk bijlage 48636
Geïnspireerd door @Skoebiedoe een alles in één ovenschotel met witloof en hesp in kaassaus bedekt met een laagje overschot pastinaak purree van deze week.
Nooit gedacht dat ik 'Geïnspireerd door Skoebiedoe' in de context van eten zou tegenkomen, maar kijk! Ziet er trouwens een top consistentie uit van saus. Hoe vaak dat ik ofwel super waterig of papperige saus heb gegeten in witloofschotels...

Voor de middag dit gemaakt :

Noem het zelf Chili con carne rijstsoep en ben begonnen met een pak Mexicaanse soep van Liebig (vond dat dit nogal veel op Chili con carne trok met veel saus en al die Liebig soepen smaken hetzelfde en heb nog 3 landen te gaan ;) )

Dan deze avond , den overschoot van gisteren maar dan als ovenschotel :

Niet helemaal op gekregen maar de hondjes vonden het dus lekker . ;)

Gebakken tortilla wraps met gebakken kippendijen en groentjes (tomatensalsa, komkommer en sla met gaucamole) met een maïskolf uit de oven. Met een drizzle van groene saus.

Was echt zalig lekker.

Morgen hardshell taco's met den overschot.

Gisteren broodjes pulled chicken met guacamole en zure room. Hemels. Heb nog redelijk wat pulled chicken over dus zou dat vandaag willen opgebruiken, maar mijn creativiteit laat me vooralsnog in de steek.

Gisteren broodjes pulled chicken met guacamole en zure room. Hemels. Heb nog redelijk wat pulled chicken over dus zou dat vandaag willen opgebruiken, maar mijn creativiteit laat me vooralsnog in de steek.
Jacket potato of pastasaus zijn altijd goed met pulled pork/chicken.

Terug
Bovenaan