Wat heb jij vandaag gekookt?

Omdat ze hier eens begonnen over paardenvlees …

Dus paardenvlees met een groente mengeling (ajuin , prei , wortelen en patatjes ) gebakken in de pan , dan water erbij om aanbaksel los te maken en dan als extra wat jachtsaus erbij .
Paardenvlees iets verder doorgebakken dan wat ik normaal zou doen (want had ergens gelezen dat je dat best krokant kon bakken ) maar was best lekker.

Kwestie van die frietjes , niet van wakker liggen héé .
Ben op zoek naar goede oven frietjes want heb al gemerkt dat met het ouder worden gefrituurd eten mij de hele nacht wakker houd . ;)

Laatst bewerkt:
Hart van een koei, fijn gesneden met een likje zeezout is pertang een zeer goede apero op de BBQ, op een stokje prikken en smullen, moet wel fijn zijn gesneden.

Ik dacht eerst orgaanvlees, maar valt super goed mee
Ja , orgaan vlees maar wel goed vlees zonder vet en ja mits goed klaargemaakt kan dat ook lekker zijn .
Net zoals kippenhartjes …heb eens een de raad gekregen om, dat klaar te maken in pikante paprika saus …(die vrouw dacht dat dit voor mij was maar was ook voor de hondjes . ;) )

Lever , niertjes , kalfzwezerik , uier , tong …enz …allemaal orgaan vlees maar mits goed klaar gemaakt …heel lekker

Ja , orgaan vlees maar wel goed vlees zonder vet en ja mits goed klaargemaakt kan dat ook lekker zijn .
Net zoals kippenhartjes …heb eens een de raad gekregen om, dat klaar te maken in pikante paprika saus …(die vrouw dacht dat dit voor mij was maar was ook voor de hondjes . ;) )

Lever , niertjes , kalfzwezerik , uier , tong …enz …allemaal orgaan vlees maar mits goed klaar gemaakt …heel lekker
Ok, maar alles buiten hart is een no go voor mij, je moet er voor zijn...

Met wat kan je uier vergelijken - nog niet geproefd hier.

Verkouden. Dat betekent alles uit de diepvries die ik niet zo lekker vind, opeten. Ik smaak er toch niks van.
Ik kap er dan altijd liters hotsauce op om toch nog iets te ervaren van de dis.

Kippenhartjes zijn wel lekker. Ik kruid ze, doe er wat bloem bij en bak ze dan goed krokant in wat olie. In feite is dat gewoon een spier. Spotgoedkoop vlees ook en even voedzaam als een duurdere kippenfilet.

Wat tong betreft: vroeger haalde ik ingemaakte varkenstong bij de slager achter de hoek in Antwerpen (centrum) en verwerkte dat in stoofpotjes of in een gerecht met spruiten. Op zichzelf ook best lekker.

En toen mijn bomma vroeger konijn stoofde was het vechten om de niertjes.

Heb ook eens crunchy chili oil van Albert Heijn meegepakt. Holy fuck, da's lekker.
Crunchy chili oil is echt zo verslavend. :D Die van AH nog niet geprobeerd maarvan het merk Lao Gan Ma hebben wij hier altijd in huis.
Met periodes dat we dat precies op zo goed als alles doen. :drool:
Gaat natuurlijk wel de smaak overheersen maar ja, veel te lekker is het.

Crunchy chili oil is echt zo verslavend. :D Die van AH nog niet geprobeerd maarvan het merk Lao Gan Ma hebben wij hier altijd in huis.
Met periodes dat we dat precies op zo goed als alles doen. :drool:
Gaat natuurlijk wel de smaak overheersen maar ja, veel te lekker is het.
Het is dat van Lao Gan Ma dat ik heb gekocht in AH. Te fel pikant is het ook niet.

Ze zijn nu op hun best want grondcultuur . ;)
Heb er ook gegeten verleden week ergens en ze waren goed van smaak (wel gewone jumbo mosselen ) ,had 2 kilo gekocht en ze waren allemaal op …de pot volledig leeg . ;)

Terug
Bovenaan