Wat heb jij vandaag gekookt?

Nu ik die Pinsa-deegbodems heb ontdekt in de supermarkt, valt het me eens zo hard op dat al die pizzadeegbodems van Herta en consoorten op niets trekken. Smakeloze elastiek. Zelf deeg maken is uiteraard nog beter.

Vandaag nog eens pasta met kip willen maken, maar de tomatensaus was alweer rood. En niet smeuïg oranje. Pastawater gebruikt, tomatenblokjes, en zelfs van miserie wat room op het einde maar ik krijg het echt niet goed.

Die TikTok filmpjes vertellen denk ik niet alles. Het laatste geheime recept zeggen ze niet. Wat ik daar zie als laatste beeld - het resultaat - ligt mijlenver van mijn resultaat. En ik volg nochtans letterlijk hun stappen. Wat ik daar zie, is echt om duimen en vingers van af te likken. Wat ik maak, tsjah, dat zie je dat ik dat gemaakt heb 😁😁

Haha, komt wel sterker over in Engels. Mexicanen gebruiken nogal veel dat soort taal, was uiteraard een poging tot humor.

Mexicaanse taco's gebruiken tortilla's (van mais in het Zuiden/centrum en tarwe in het Noorden) maar die worden verwarmd zodat ze zacht zijn. Die U-vormige geroosterde zaken zijn puur Amerikaans.

Dan heb je veel soorten nog (aanrader: Taco Chronicles op Netflix). Hier thuis is de klassieker:
- varkenswang, bavet (rund), of gewoon gehakt qua vlees
- pico de gallo (gesneden mengsel groenten, veel koriander)
- verse guacamole
- room
- sla of gesneden kool
- harde witte kaas (Turkse peynir komt in de buurt, feta valt ook mee)
- chilisaus

Dat alles op een tortilla. Nogal een boeltje als je niet gewoon bent dat met de handen te eten.
Taco chronicles, is dat die docu vanuit het perspectief van de taco? Alleen al daarom vond ik hem biologerend :D

Wrapje..
IMG-20240921-114112.jpg

Taco chronicles, is dat die docu vanuit het perspectief van de taco? Alleen al daarom vond ik hem biologerend :D
Ja, je krijgt dan "de taco" die in een regionale tongval beschrijft wat hem zo uniek maakt, maar gelukkig is dat niet zo overdreven dat het kinderachtig wordt.

Vond het wel interessant, voor mijn vrouw een brok nostalgie ook.

Vandaag nog eens pasta met kip willen maken, maar de tomatensaus was alweer rood. En niet smeuïg oranje. Pastawater gebruikt, tomatenblokjes, en zelfs van miserie wat room op het einde maar ik krijg het echt niet goed.

Die TikTok filmpjes vertellen denk ik niet alles. Het laatste geheime recept zeggen ze niet. Wat ik daar zie als laatste beeld - het resultaat - ligt mijlenver van mijn resultaat. En ik volg nochtans letterlijk hun stappen. Wat ik daar zie, is echt om duimen en vingers van af te likken. Wat ik maak, tsjah, dat zie je dat ik dat gemaakt heb 😁😁

Dan weet ik niet wat je fout doet maar als ik tomaten saus of soep maak dan is die altijd oranje na het mixen of hakselen en ik gebruik ook tomatenblokjes samen met echte tomaten en zelfs nog puree voor de smaak ????(samen met ajuin en soms look )
Ik doe daar speciaal nog tomatensaus bij zodat hem rood zou kleuren en dus een mooie rode saus krijg of soep .

Dat kleurt gewoon oranje ….en met room maak je die wat dikker en romiger .

Straks hamburgers. Met in balsamicoazijn en luikse siroop gebakken ajuin, een schel Val Dieu abdijkaas en een crumble van gebakken spek.

Wortelpuree met GOEIE boter, gebakken ajuin in worcestershire-suiker-rode wijn en een Ardeens gebraad uit Colruyt. Niet zo'n fan van het laatste. Gerookt en gezouten, maar eigenlijk moet je dat zelf doen - maar geen tijd!

Heb nog een spieringgebraad. Volgende keer Tootsie's pork steaks.

En spieringkoteletjes zijn de poor man's steak. 3 euro voor twee lappen en altijd lekker!

Terug
Bovenaan